عمومی

سرمایه گذاری اجتماعی چیست؟ – باکره


از آنجا که طبق اعتقاد عام ، شرکتهای اجتماعی توانایی برگشت سرمایه و سود و یا ارزیابی دقیق کارآیی مالی و اثربخشی را ندارند ، فقط باید به کمکهای خیریه غیرمجاز اعتماد کنند و هرگز نمی توان از کلمه سرمایه گذاری برای تأمین مالی این پروژه ها استفاده کرد. اما اصطلاح سرمایه گذاری اجتماعی تا حدودی حد تخیل را تغییر داده است.

سرمایه گذاری اجتماعی یک اصطلاح گسترده است که به هر استراتژی سرمایه گذاری اطلاق می شود که علاوه بر بازده مالی ، مزایای اجتماعی را در نظر می گیرد تا تحولات مثبت اجتماعی ایجاد کند. برخی از اصطلاحات تخصصی مربوط به سرمایه گذاری اجتماعی که یکی از انواع سرمایه گذاری های اجتماعی در ادبیات دانشگاهی به حساب می آید ، به طور خلاصه در زیر توضیح داده شده است و لازم به ذکر است که تفاوت بین این اصطلاحات فقط در زمینه تخصصی قابل شناسایی و تفکیک است. .

در حقیقت ، توجه به عوامل محیطی و اجتماعی و حاکمیت سرمایه گذاری است که ممکن است تأثیر مادی بر عملکرد این سرمایه گذاری داشته باشد. ادغام فاکتورهای ESG برای تقویت تحلیل مالی سنتی با شناسایی خطرات و فرصتهای احتمالی استفاده می شود. هدف اصلی ارزیابی ESG عملکرد مالی و همچنین توجه به رفاه اجتماعی است که این نوع سرمایه گذاری با تصمیم گیری برای شرکت و استراتژی تجارت همراه است.

سرمایه گذاری مسئولیت اجتماعی (SRI) استراتژی های سرمایه گذاری را توصیف می کند که عوامل اجتماعی و محیطی را در تصمیم گیری ها گنجانیده است. رویکرد کلی یا استراتژی کلی برای بهبود رفاه اجتماعی ، زیست محیطی و اقتصادی یک شرکت یا جامعه در واقع خلاصه ای از این نوع سرمایه گذاری است.

سرمایه گذاری اثر رویکرد سرمایه گذاری است که علاوه بر تأثیرات مثبت اجتماعی و / یا زیست محیطی که به طور فعال اندازه گیری می شود ، به طور عمد به دنبال دستیابی به بازده مالی است. . سرمایه گذاران اثرگذار به دنبال ایجاد اثرات مثبت و مثبت با استفاده از مکانیسم های مالی هستند ، بنابراین آنها نیاز به شرکت دارند تا شواهدی از اثبات این تأثیرات اجتماعی در گذشته ایجاد کنند.در واقع مهمترین عامل در این نوع سرمایه گذاری توانایی سنجش اثربخشی است. اجتماعی است. سرمایه گذاران مؤثر به دنبال تحریک سرمایه خود در استارتاپ ها ، کارآفرینی و مشاغل اجتماعی و مناطقی مانند انرژی های تجدید پذیر و خدمات رفاهی اساسی از جمله مسکن ، مراقبت های بهداشتی ، آموزش و کشاورزی و پایدار هستند. این اصطلاح معمولاً همان سرمایه گذاری اجتماعی در نظر گرفته می شود.

این یک روش اندازه گیری مقادیر است که به صورت سنتی در صورت های مالی مانند عوامل اجتماعی ، اقتصادی و محیطی منعکس نمی شود. این عوامل می توانند تعیین کنند که چگونه یک شرکت از سرمایه و منابع خود برای ایجاد ارزش در جامعه استفاده می کند. در حالی که تجزیه و تحلیل هزینه و سود سنتی برای مقایسه سرمایه گذاری ها یا پروژه های مختلف استفاده می شود ، بازده سرمایه گذاری اجتماعی اغلب برای ارزیابی پیشرفت کلی استفاده می شود و می تواند تأثیر مالی و اجتماعی یک شرکت را نشان دهد. لازم به ذکر است بازده های اجتماعی نوعی دارایی نامشهود برای افراد و شرکت ها است.

نرخ ROI اجتماعی برای شرکت ها خوب است زیرا می توانند از طریق برنامه ریزی و ارزیابی بهتر مدیریت برنامه را بهبود بخشند. نرخ بازده سرمایه گذاری اجتماعی به دلیل انعطاف پذیری و سهولت محاسبه ، یک اقدام مشترک است. این نرخ می تواند به عنوان یک راه حل اساسی برای محاسبه سودآوری سرمایه گذاری اجتماعی استفاده شود. محاسبه نرخ بازده سرمایه گذاری بسیار آسان است و می تواند به روش های مختلفی اعمال شود. کارگران بشردوستانه ، سرمایه گذاران و سایر سازمان های غیرانتفاعی ممکن است از بازده سرمایه گذاری اجتماعی برای به دست آوردن تأثیر اجتماعی در تحقیقات خود استفاده کنند.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: سرمایه گذاری اجتماعی چیست؟ – باکره

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا