جان ترنوس مدیرعامل بعدی اپل و جانشین تیم کوک می شود؟


گزارش اخیر از بلومبرگ نگاهی عمیق به اینکه چه کسی می تواند جایگزین تیم کوک به عنوان مدیرعامل آینده اپل شود ارائه می دهد. تیم کوک از سال 2011 این عنوان را در اختیار داشته و امسال 64 ساله می شود، بنابراین انتظار می  رود طی سال های آینده از سمت خود کناره گیری کند. درحالی که این گزارش می گوید هیچ دلیلی وجود ندارد که تصور کنیم این تغییر سمت قریب الوقوع است، اما احتمال های متعددی وجود دارد که درنهایت چه کسی می تواند مسئولیت مدیرعامل بعدی بزرگترین کمپانی فناوری دنیا را برعهده بگیرد؛ یکی از این اشخاص، جان ترنوس، معاون ارشد سخت افزار اپل، است.

جان ترنوس مدیرعامل بعدی اپل و جانشین تیم کوک می شود؟

این گزارش که بر اساس مصاحبه با «چندین نفر از افراد آشنا با عملکرد داخلی اپل» است، می گوید که اگر به زودی تغییری ایجاد شود، جف ویلیامز، مدیر عملیاتی، تقریباً به طور قطع به عنوان مدیرعامل شرکت انتخاب خواهد شد:

«این افراد می گویند که اگر کوک به زودی از سمت خود کناره گیری کند، تقریباً اطمینان داریم جف ویلیامز، مدیر عملیاتی اپل، که چند سال پیش به عنوان نامزد اصلی جانشینی کوک ظاهر شد، جایگزین وی می شود.

اما ویلیامز که امسال 61 سال دارد، تنها دو سال از کوک کوچکتر است و خودی های شرکت می گویند که بعید است که او مدیر بلندمدت جدید باشد. هیئت مدیره اپل احتمالاً مدیری می خواهد که مانند کوک و جابز، حداقل برای یک دهه به عنوان مدیرعامل باقی بماند. یکی از مدیران قدیمی اپل می گوید اگر پنج سال پیش از من می پرسیدید، کاملاً واضح بود که جف به سمت مدیرعاملی می رسد، اما اکنون این گونه نیست»

جان ترنوس مدیرعامل بعدی اپل

جان ترنوس مدیرعامل بعدی اپل

بااین حال، این گزارش می گوید که افراد نزدیک به تیم کوک معتقدند که وی حداقل سه سال دیگر مدیرعامل اپل خواهد بود. اگر این اتفاق بیفتد، جان ترنوس محتمل ترین جانشین تیم کوک برای سمت مدیرعاملی اپل است.

ترنوس درحال حاضر معاون ارشد مهندسی سخت افزار اپل می باشد و در چند سال گذشته نقش قابل توجهی در اپل داشته است.

در این گزارش، ترنوس را به عنوان فردی که موردپسند افراد داخل اپل بوده و تیم کوک، ادی کیو و بسیاری دیگر از وی تمجید کرده اند، برمی شمارد. یکی از عوامل کلیدی نیز این است که ترنوس 49 ساله است. این باعث می شود که او بیشتر از سایر اعضای تیم اجرایی برای مدت طولانی در این شرکت بماند.

«ترنوس در داخل اپل بسیار محبوب است و احترام کوک، ویلیامز و دیگر رهبران را به خود جلب کرده است. یکی از نزدیکان به تیم اجرایی اپل می گوید: «تیم او را بسیار دوست دارد، زیرا می تواند ارائه خوبی دهد، او بسیار ملایم است، هرگز چیزی را در ایمیلی که بحث برانگیز باشد قرار نمی دهد و تصمیم گیرنده بسیار محتاط است. او مانند تیم دارای ویژگی های مدیریتی زیادی است.»

کریستوفر استرینگر، طراح سخت افزار برتر سابق اپل، ترنوس را دستی قابل اعتماد نامیده که هیچ وقت در هیچ نقشی که در آن ارتقایافته شکست نخورده است. ادی کیو، مدیر اجرایی اپل که به عنوان نزدیک ترین معتمد کوک نیز شناخته می شود، به طور خصوصی به همکارانش گفته است که ترنوس باید مدیرعامل بعدی باشد.

سایر مدیران اپل چطور؟ بلومبرگ می گوید افرادی مانند کریگ فدریگی و دیر اوبراین علی رغم محبوبیت، جانشینان بعیدی برای کوک هستند. دیگران، مانند فیل شیلر و مدیر سخت افزار دن ریچیو نیز در پایان دوران تصدی خود در اپل هستند و به زودی بازنشسته می شوند.

نظر شما درباره جانشین احتمالی تیم کوک و مدیرعامل آینده اپل چیست؟ به نظر شما چه کسی بیش از همه لایق این سمت خواهد بود؟

بفرست برای دوستات

دکمه بازگشت به بالا