سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

ساده ترین روش پخت کیک خانگی

 طرز تهیه کیک خانگی :

اگر قصد دارید طرز تهیه کیک خانگی در مشهد یا هر شهر دیگری را بدانید با ما همراه باشید. کیک از عصرانه های مورد علاقه افراد در تمام دنیا می باشد. شما می توانید به آسانی با در اختیار داشتن دستور پخت کیک این عصرانه دلچسب را برای خود آماده کنید.  امروزه اکثر مردم علاقه دارند کیک و شیرینی های مختلف را در خانه تهیه کنند تا از کیفیت و سلامت آن مطمئن باشند و در این میان تهیه برای عصرانه و… بسیار طرفدار دارد پس با نمناک همراه باشید تا را به شما آموزش دهیم.

شما می توانید انواع دستور پخت ها و طرز تهیه انواع خوردنی ها را در سایت پخت خونه بخوانید. در این سایت حتی دستور پخت غذای سگ  مانند رقبای مهم غیر ایرانی مانند میل میکس فور داگز برای شما ارائه می شود.

مواد لازم برای پخت کیک ساده:

نکته :تمام مواد را با یک پیمانه اندازه گیری کنید تا تناسب مواد اولیه بهم نریزد.

مواد لازم میزان لازم
تخم مرغ 3 عدد
شکر  1 پیمانه
آرد گندم 1 و نیم پیمانه
وانیل 1 قاشق مرباخوری
شیر 1/2 پیمانه
بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری
روغن مایع 1/2 پیمانه
نمک خیلی کم

 دستور تهیه کیک ساده خانگی :

مرحله اول :

 برای تهیه این کیک ساده و خانگی ابتدا باید دو عدد ظرف مناسب انتخاب کنید که لازم است یکی از آنها نسبت به دیگری بزرگ تر باشد تا مواد خشک را در آن تهیه کنید و در ظرف کوچکتر مواد خیس را تهیه کنید.

مرحله دوم :

در ادامه آرد را سه مرتبه از صافی رد کنید و در ظرف بزرگتر بریزید. علت الک کردن آرد پوک شدن کیک می باشد. پس از الک کردن آرد ، بکینگ پودر را به آرد اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط شوند.

مرحله سوم :

3 عدد تخم مرغ را در ظرف دیگر شکسته و شکر را به آن اضافه کنید و با همزن برقی شروع به ترکیب کردن مواد کنید و آنقدر هم بزنید تا به خوبی ترکیب شوند و به قوام خامه برسند.

مرحله چهارم :

1 قاشق مربا خوری وانیل را به همراه روغن و شیر را به مخلوط شکر اضافه کنید و هم بزنید تا ترکیب شوند. 

مرحله پنجم :

در این مرحله مخلوط نمک و آرد و بکینگ پودر را کم کم به مخلوط هم زده تخم مرغ اضافه کنید و به آرامی و با لیسک هم بزنید چرا که این کار تاثیر مستقیمی بر پف کردن کیک دارد. 

مرحله ششم : 

وقتی مخلوط آرد با مواد خیس به خوبی مخلوط شد و روی مواد حباب مشاهده کردید دیگر هم نزنید چرا که جلوی پف کردن کیک را می گیرد.

مرحله هفتم : 

اگر دوست داشتید کیک مزه نارگیل بگیرید می توانید کمی پودر نارگیل به مواد اولیه اضافه کنید و اگر دوست داشتید عطر و طعم پرتقالی بگیرد می توانید مقداری پوست پرتقال را رنده ریز کنید و داخل مواد بریزید.

مرحله هشتم : 

در این مرحله قالب کیک را آماده کنید و مقداری روغن کف قالب بریزید و به تمام سطوح قالب پخش کنید و در ادامه مواد کیک را درون قالب بریزید.

نکته:

اگه می خواهید کیک دورنگ داشته باشید می توانید 2/3 مواد را ریخته و 1/3 را با پودر کاکائو مخلوط کرده و سپس روی بقیه مواد بریزید.

مرحله دهم :

قالب را به مدت 20 دقیقه درون فر در طبقه وسط قرار دهید و وقتی روی کیک طلایی شد با یک خلال دندان می توانید پخته شدن کیک را بدین صورت تست کنید،  خلال دندان را درون کیک فرو می بریم اگر مواد کیک به خلال دندان نچسبید یعنی کیک آماده شده است.

 نکات دستور پخت کیک اسفنجی :

  1. فر را نیم ساعت قبل از استفاده با دمای 175 درجه روشن کنید.
  2. بعد از اینکه قالب را درون فر گذاشتید در فر را باز نکنید که از پف کردن کیک جلوگیری می کند.
  3. بعد از اینکه قالب را از فر خارج کردید حدود 5 دقیقه کنار بگذارید تا سرد شود و سپس شروع به خارج کردن کیک از قالب کنید.
  4. برای جلوگیری از خمیر شدن کیک بعد از خارج کردن کیک از قالب سریع آن را برش دهید.
  5. اگر به کیک شیرین تر علاقه دارید می توانید نصف پیمانه شکر به مقدار شکر اولیه اضافه کنید.
  6. اگر به شیر استفاده شده در کیک علاقه نداشتید و یا نتوانستید تهیه کنید، می توانید به جای آن از نصف پیمانه آب پرتقال استفاده کنید.
  7. اگر احساس کردید میزان آرد مصرفی کم و یا زیاد است آن را به نسبت کم و یا زیادکنید.

نکات تکمیلی در مورد کیک ساده

زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 20دقیقه میباشد .
کیک ساده را می توانید در وعده دسر – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستبه گزارش ، کیک ها خواستگاه اروپایی دارند و انواع مختلفی را شامل می شوند. کیک نوعی دسر نیز محسوب می شود و می توان با طعم دهنده های مختلف، بسته به نوع ذائقه افراد آن را تهیه کرد.

مواد لازم کیک ساده خانگی

زمان تقریبی پخت: 1 ساعت

مواد لازم برای 5 نفر

شکر 1.5 پیمانه
تخم مرغ 3 عدد
کره 1 پیمانه در دمای اتاق
پودر وانیل 1 قاشق چای خوری
آرد 3 پیمانه
بیکینگ پودر 3 قاشق چای خوری
نمک یک سوم قاشق چای خوری
شیر یک پیمانه

مرحله اول

یک ساعت پیش از شروع پخت کیک، کره، تخم مرغ و شیر را از یخچال خارج کرده و بگذارید در دمای اتاق بماند. این کار برای این است که مواد به خوبی ترکیب شوند. در این زمان سایر مواد را نیز آماده کنید.

مرحله دوم
در این مرحله باید کره و شکر را در ظرفی با یکدیگر به مدت 5 تا 10 دقیقه ترکیب کنید تا زمانیکه به مخلوطی شبیه شکل زیر برسید.
نکته: استفاده از همزن برقی خیلی بهتر از مخلوط کردن مواد با قاشق یا چنگال است و در شکل گیری بافت مناسب ترکیب نقش بسزایی دارد.

مرحله سوم
تخم مرغ ها را یکی یکی به مخلوط کره و شکر اضافه کنید و هم بزنید. پس از افزودن 3 تخم مرغ و ترکیب کامل آن ها، پودر وانیل را بیفزایید و دوباره هم بزنید
نکته: برای بهتر شدن کیک می توانید تخم مرغ و وانیل را جداگانه در ظرفی دیگر و مخلوط کرده و سپس به این مخلوط اضافه کنید. این کار باعث از بین رفتن بوی تخم مرغ می شود.

مرحله چهارم

در این مرحله باید مواد خشک را با یکدیگر ترکیب کنید. برای این کار در ظرفی دیگر آرد الک شده، بیکینگ پودر و نمک را به خوبی مخلوط کنید. حالا باید شیر را به مرور اضافه کنید و با سرعت کم همزن به خوبی مخلوط کنید تا مطمئن شوید آرد به طور کامل در مخلوط پخش شده و به هم نچسبد. وقتی کاملاً ترکیب شدند، آن را به ظرف محتوی تخم مرغ، کره، شکر و وانیل اضافه کرده و هم بزنید.

مرحله پنجم

کف ظرف مخصوص پخت کیک را با روغن چرب نموده و کمی آرد روی آن بپاشید. حال مواد را درون ظرف بریزید و صبر کنید تا خودش در همه جای ظرف پخش شود.

کیک را به مدت 20 تا 30 دقیقه در یک فر که از قبل روی دمای 180 درجه سانتیگراد گذاشته بودید، بگذارید و پس از 15 دقیقه، هر 5 دقیقه یک بار به آن سر بزنید تا نسوزد. برای اطمینان از پخت کیک می توانید یک چنگال یا یک خلال دندان را درون آن فرو ببرید. اگر مواد کیک به آن نچسبیده باشد می توان فهمید که کیک پخته است.

مرحله ششم

برای تزئین کیک می توانید خامه را خودتان تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه خامه کیک

خامه پر چرب 400 گرم
خاک قند 80 گرم
وانیل 1 قاشق غذاخوری

طرز تهیه خامه کیک خانگی

ابتدا یک ظرف بزرگ را به مدت یک ربع در فریزر قرار دهید تا خنک شود. سپس آن را خارج کرده و خامه، وانیل و خاک قند را در آن بریزید. با سرعت کم همزن، آن ها را مخلوط کنید و به محض اینکه خامه شکل گرفت، همزن را کنار بگذارید. حال می توانید از خامه برای تزئین روی کیک و همچنین لایه های بین کیک استفاده کنید.

ور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

 

دکمه بازگشت به بالا