سلامتی و پزشکی

بیماری پانیک؛ علائم، عوارض و راه‌ های درمان

تاریخ ارسال :

04 ژوئیه 2021

اختلال هراس باعث ترس و اضطراب زیادی در بیماران می شود ، اما با شناخت بهتر و کامل تری از اینکه حمله پانیک چیست ، می توانیم به کنترل و درمان آن نزدیک شویم. پس از بررسی و تشخیص اختلال وحشت ، فرد تحت نظارت پزشک خود می تواند برای درمان حملات هراس یا بهبود آن اقداماتی انجام دهد. در این مقاله ، در مجله پزشکی پزشکی اپل ، ما قصد داریم از آخرین اطلاعات پزشکی برای بررسی اینکه حمله پانیک چیست و چگونه درمان می شود ، استفاده کنیم. با ما بمان.

حمله وحشت چیست؟
حمله پانیک نوعی اختلال اضطرابی است که در آن فرد به طور ناگهانی و بدون دلیل مشخص در زمان های مختلف حمله می کند. در طی حمله وحشت ، فرد ناگهان احساس ترس و اضطراب می کند ، اما دلیل واضحی برای آن وجود ندارد. افراد مبتلا به اختلال وحشت همیشه از شروع حمله وحشت مضطرب هستند و این خود باعث عود مجدد حمله می شود. در یک حمله وحشت ، علاوه بر علائم ذهنی ، برخی تغییرات جسمی نیز ممکن است در فرد مبتلا ایجاد شود.

اختلال هراس ، به عنوان نوعی انسفالیت (اختلال وحشت) ، با سایر اختلالات روانی مانند افسردگی ، استرس و وسواس ارتباط تنگاتنگی دارد. بیشتر افراد در طول زندگی خود یکی دو بار دچار حمله وحشت می شوند. اما بیماران مبتلا به اختلال وحشت حداقل یک ماه است که دچار عود ، وحشت و اضطراب شده اند و این ترس جنبه های مختلف زندگی روزمره آنها را تحت تأثیر قرار می دهد. افراد مبتلا احساس می کنند که به دلیل وحشت در هنگام حمله کنترل خود را از دست داده اند.

اگرچه محققان نمی توانند علت اختلال وحشت را به طور دقیق مشخص کنند ، عوامل محیطی و ژنتیکی نقش اصلی را بازی می کنند. حمله وحشت در خواب یا بیداری و هر مکان ممکن است بدون علائم قبلی رخ دهد. اما با مشورت با پزشک و استفاده از روش های ویژه برای بهبود کیفیت زندگی می توان این حملات را کنترل کرد و علائم نگران کننده آنها را کاهش داد. بنابراین ، دانستن اینکه حمله وحشت چیست و چگونه می توان آن را کنترل کرد ، برای افراد مبتلا ضروری است.
علائم اختلال وحشت
علائم اختلال وحشت معمولاً از سنین پایین و نوجوانان آغاز می شود و افراد مبتلا به طور مداوم از تجربه و حملات هراس هراس تکرار می شوند. تعداد و مدت زمان تشنج ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد ، اما مبتلایان معمولاً حداقل چهار حمله وحشت زدگی را تجربه می کنند که هر کدام 10 تا 20 دقیقه طول می کشد. با این حال ، در موارد شدید ، حمله وحشت ممکن است در هنگام خواب یا بیداری شروع شود و بیش از یک ساعت طول بکشد.

تپش قلب ، حالت تهوع ، تنگی نفس ، سرگیجه ، تعریق و لرز از علائم رایج حمله وحشت است. با این حال ، باید توجه داشت که از آنجا که این علائم در بسیاری از اختلالات دیگر نیز وجود دارد ، شروع آنها به تنهایی نمی تواند دلیل اختلال وحشت باشد و برای پزشک 100٪ وحشت زده نیاز به تشخیص پزشک مربوطه است. علائم دیگر حمله وحشت عبارتند از ضعف ، خفگی ، گرگرفتگی ، درد قفسه سینه ، درد شکم ، بی حسی دست و پا و ترس از مرگ.عوارض اختلال وحشت
اختلال هراس یک بیماری قابل کنترل و قابل درمان است ، اما اگر فردی برای درمان آن اقدامی انجام ندهد ، در زندگی روزمره خود با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد. در این حالت ، فرد همیشه در مورد عود احتمالی حمله وحشت ، که به نوبه خود می تواند منجر به انواع دیگر بیماریهای عفونی شود ، تحت فشار است. افراد مبتلا همچنین ممکن است از ترس حملات وحشت از حضور در مکان های عمومی و عمومی خودداری کنند. در برخی موارد ، افراد مبتلا حتی ممکن است از ترس یا اضطراب نتوانند خانه خود را ترک کنند.

علاوه بر این ، اختلال وحشت خطر سایر بیماری های روحی مانند آگورافوبیا یا سایر بیماری های مرتبط با وحشت را افزایش می دهد. اعتیاد به مواد مخدر یا الکل نیز می تواند مشکلی برای افراد مبتلا به اختلال وحشت باشد. همچنین ، تأثیر منفی اختلال وحشت بر امور مشترک زندگی مانند رانندگی ، آشپزی ، مطالعه و. ممکن است نیز ظاهر شود. بنابراین برای جلوگیری از عوارض اختلال وحشت که سلامت روانی و توانایی جسمی فرد را به خطر می اندازد ، لازم است این بیماری در اسرع وقت تشخیص داده و درمان شود.
آیا وحشت خطرناک است؟
اگرچه علائم اختلال وحشت می تواند بسیار آزار دهنده و ترسناک باشد ، اما در عمل تهدید کننده زندگی نیستند و در هنگام حمله آسیب جسمی خاصی وجود ندارد. بسیار بعید است که فرد آلوده نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشته باشد. اگرچه پاسخ به این سوال که آیا اختلال وحشت خطرناک است منفی است ، اما افراد مبتلا به اختلال وحشت باید برای کاهش و از بین بردن علائم اختلال وحشت اقداماتی انجام دهند تا زندگی راحت تری با آرامش خاطر داشته باشند.
تشخیص و درمان اختلال وحشت
در صورت بروز علائم اختلال وحشت ، باید با استفاده از آزمایش های مختلف و بررسی علائم مرتبط با آن به پزشک عمومی مراجعه کنید تا تشخیص قطعی دهد. بیشتر افراد تصور می کنند که در هنگام حمله وحشت و مراجعه به اورژانس دچار حمله قلبی شده اند. پزشکان ممکن است برای اطمینان از سالم بودن قلب و عملکرد صحیح سایر اندام ها ، آزمایش خون یا نوار قلب انجام دهند.

پس از از بین بردن احتمال سایر بیماری های جسمی که علائم مشابهی دارند ، پزشک در مورد وضعیت سلامت روان شما س questionsالاتی می پرسد و پاسخ ها را مرور می کند. اختلال وحشت ممکن است پس از معاینه کامل جسمی و روحی تشخیص داده شود.
هنگامی که فرد از وجود اختلال هراس آگاهی یافت ، باید به دنبال راهکارهای درمانی و کنترلی باشد که به طور کلی به دو قسمت تقسیم می شوند: رفتار درمانی و در برخی موارد ، دارو. تمام استراتژی های درمانی با هدف کاهش تعداد حملات وحشت و تسکین علائم این اختلال انجام می شود. در رفتار درمانی به بیمار آموزش داده می شود که چگونه می تواند با تغییر افکار و اعمال خود ترس و اضطراب حملات را کاهش و کنترل کند.

علاوه بر رفتار درمانی ، پزشک ممکن است داروهای مختلفی را برای اختلال وحشت تجویز کند. اینها شامل مهارکننده های جذب مجدد سروتونین یا SSRI است که معمولاً برای درمان افسردگی استفاده می شود. سایر داروهایی که برای درمان اختلال وحشت استفاده می شوند شامل داروهای ضد صرع ، داروهای آرامبخش مانند بنزودیازپین ها و مهارکننده های مونوآمین اکسیداز یا MAOI ها هستند.علاوه بر این روش های درمانی ، روش هایی وجود دارد که می توانید برای تسکین علائم حمله وحشت ، خودتان این کار را انجام دهید. خواب کافی ، ورزش منظم ، تنفس عمیق ، مثبت اندیشی و توجه به موقتی بودن حمله برخی از مواردی است که به افراد مبتلا به کنترل بیماری کمک می کند. از طرف دیگر ، سیگار کشیدن ، الکل ، کافئین و شکر از جمله رفتارهایی هستند که شرایط را بدتر می کنند و درمان حملات وحشت را دشوار می کنند.
پیشگیری از حمله هراس
اثربخشی درمان حمله وحشت از فردی به فرد دیگر متفاوت است. برخی از افراد با این روش های درمانی نتیجه ای نمی گیرند و همیشه درگیر این بیماری مزمن هستند. به همین دلیل ، مهم است که به راه های جلوگیری از اختلال وحشت نگاه کنیم. اگرچه جلوگیری از اختلال وحشت به طور کامل ممکن نیست ، اما می تواند از شدت علائم در هنگام حمله بکاهد. حذف محرک هایی مانند کافئین ، الکل و داروهای غیرقانونی می تواند علائم اختلال وحشت را تا حد زیادی کاهش دهد.

برای جلوگیری از حملات وحشت در هنگام خواب و بیداری ، می توانید از نکاتی که در کتابهای خودیاری برای کنترل انواع بیماریهای آنزیمی نوشته شده است نیز استفاده کنید. روش های ماساژ درمانی و رایحه درمانی نیز در ایجاد احساس آرامش و ثبات روحی موثر هستند. علاوه بر این ، با بررسی آنچه در محیط شما اتفاق می افتد ، می توانید عوامل مزاحم و آزار دهنده را برای صحبت با پزشک خانواده خود شناسایی کنید. سپس می توانید از راه حل های پیشنهادی برای مقابله صحیح با مشکلات و جلوگیری از حملات وحشت احتمالی استفاده کنید.
آخرین کلمه
در این مقاله ، بررسی کردیم که هراس چیست و چگونه می تواند زندگی روزمره افراد مبتلا را مختل کند. حمله وحشت در هنگام خواب یا بیداری و هر مکان و موقعیتی ممکن است برای فرد رخ دهد. به همین دلیل ، مهم است که با راهکارهای درمان حمله وحشت برای کاهش علائم آن آشنا شوید. بر اساس اطلاعات پزشکی موجود ، پاسخ این سوال که آیا بیماری وحشت خطرناک است خوشبختانه منفی است ، اما با این وجود ، عوارض این بیماری زندگی عادی افراد را مختل می کند. بنابراین برای کاهش و از بین بردن علائم آن باید توصیه های پزشکی رعایت شود.
منابع:
healthline.com
medlineplus.gov
nhs.uk

کلیه مطالب سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا