اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نکات انتخاب واحد فن کویل

گیتار یاماها c70 یکی از پرطرفدارمحبوب ترین گیتارها برای شروع روند یادگیری گیتار و پرفروش ترین گیتار در بازار جهانی است

واحد فن کویل (FCU) که به عنوان واحد فن کوئل عمودی (VFC) نیز شناخته می شود، دستگاهی متشکل از یک مبدل حرارتی (کویل) و یک فن است. به عنوان بخشی از یک سیستم HVAC که در ساختمان های مسکونی، تجاری و صنعتی با استفاده از تهویه مطبوع اسپلیت کانالی یا با خنک کننده مرکزی کارخانه یافت می شود، یک واحد فن کویل اغلب به کانال کشی و یک ترموستات برای تنظیم دمای یک یا چند فضا و همچنین وصل می شود.

کمک به واحد اصلی انتقال هوا برای هر فضا در صورت استفاده با چیلرها. ترموستات سرعت فن و/یا خروجی آب به مبدل حرارتی را با استفاده از یک شیر کنترل کنترل می کند. آیا می خواهید از واحدهای فن کوئل برای گرم کردن و خنک کردن فضای انتخابی استفاده کنید اما از نوع، ظرفیت، نام تجاری، قیمت و مشخصات متناسب با هدف خود مطمئن نیستید؟ طی این مقاله به بررسی فن کویل پرداخته شده و جهت آشنایی با فن کویل تا انتهای این مطلب با سایت تهویه نظری همراه باشید.

جزئیات فن کویل

  • فن کوئل کوچکترین جزء در یک سیستم تهویه مطبوع است که واسطه انتقال انرژی از آب به هوا است و حداقل از یک کویل، الکتروموتور و یک فن هوادهی تشکیل شده است.
  • فن کوئل ها از نظر روش نصب، ظاهر و کاربرد در انواع مختلفی تولید می شوند و در مدل های سقفی، دیواری، کفی، کاست و کانالی موجود می باشند.
  • واحدهای فن کوئل معمولی اغلب یک کویل یا دو لوله را ادغام می‌کنند و نمی‌توانند به طور همزمان بین حالت‌های سرمایش و گرمایش سوئیچ کنند، مگر اینکه دریچه‌های برقی چهار طرفه نصب شده باشند.
  • واحدهای فن کوئل می توانند هوای خنک را در تابستان و هوای گرم شده را در زمستان با عبور دادن هوا از طریق کویل های مسی که از آب سرد یا گرم عبور می کنند، تامین کنند.
  • معمولاً در مواردی که باید کنترل دما را در فضاهای مختلف جدا کنیم و از تبادل یا جابجایی هوا و آلاینده ها بین مناطق جلوگیری کنیم، معمولاً از فن کوئل ها استفاده می شود.
  • واحدهای فن کوئل روی زمین با ظرفیت های معمولاً بین 200 تا 1200 فوت مکعب در دقیقه (CFM) و در هر دو مدل عمودی و افقی موجود هستند.
  • واحدهای فن کوئل سقفی که در دو مدل کابینتی و اکسپوز عرضه می شوند، در طیف وسیعی از ظرفیت های 200 تا 1200 CFM موجود هستند و بر روی سقف (معمولاً در ورودی اتاق) نصب می شوند.
  • علاوه بر این، واحدهای فن کوئل کاست سقفی نیز موجود هستند که کویل های خود را در بالای سقف نصب می کنند و می توان آنها را هم با ترموستات و هم با استفاده از یک کنترل از راه دور کنترل کرد.

عوامل موثر در انتخاب سیستم فن کویل

  1. نوع: یونیت های فن کوئل در انواع مختلفی از جمله کفی، افقی، شیبدار، توکار، سقفی، کاست چهار طرفه، دیواری (شبیه به مینی اسپلیت) و کانالی موجود می باشند. واحدهای فن کوئل که بسته به مورد استفاده قابل انتخاب هستند.
  2. ظرفیت: اولین عامل در انتخاب فن کوئل ، ظرفیت گرمایش یا سرمایش آن است. هنگام محاسبه ظرفیت فن کوئل – با توجه به کل بار تبرید (اعم از محسوس و نهان) فضا محاسبات خود را بر اساس ظرفیت در سرعت متوسط قرار دهید. برای تخمین ظرفیت مورد نیاز فن کوئل برای نصب در یک ساختمان مسکونی در آب و هوای معتدل مانند تهران به جدول زیر مراجعه کنید (ظرفیت واحدهای فن کوئل اغلب در CFM گزارش می شود که فوت مکعب هوای تامین شده از فن در دقیقه).
  3. ظرفیت‌های فن کویل ارائه‌شده در جدول برای سطوح مختلف طبقات تخمینی در دمای طراحی داخلی و حداکثر سرعت فن می‌باشد. در سرعت متوسط، ضریب تصحیح برای تامین هوای واحدهای فن کوئل تقریباً 0.8 نسبت به حداکثر سرعت و حدود 0.85 برای ظرفیت سرمایش و گرمایش است. برای اطلاعات بیشتر می توانید با مشاوران ما در دماتجهیز تماس بگیرید.
  4. ابعاد فن کوئل انتخابی باید برای نصب در فضایی که برای آن در نظر گرفته شده است مناسب باشد. ابعاد به ویژه برای واحدهای فن کوئل سقفی و کاست مهم است (توجه داشته باشید: قبل از ثبت سفارش، همه ابعاد را دوباره بررسی کنید).
  5. کویل: کویل محل عبور سیال سرد یا گرم است و اغلب از لوله های مسی و پره های آلومینیومی تشکیل شده است.
  6. پوشش: بهتر است واحد فن کوئل دارای یک پوشش یکپارچه باشد تا از صداهای خش خش ناشی از قطعات شل و لرزش جلوگیری کند.
  7. موتور: سه موتور الکتریکی تا هشت سرعته برای واحدهای فن کوئل موجود است. علاوه بر این، موتور الکتریکی را می توان در واحد ادغام کرد یا برای تعمیر و نگهداری قابل جدا شدن است. انواع دیگری نیز ارائه می شود که در بوش شفت و یاتاقان آنها متفاوت است که بر عملکرد بلند مدت و سطح نویز آنها تأثیر می گذارد. موتور فن کوئل باید کم صدا، چند سرعته و مجهز به بلبرینگ های قابل اعتماد باشد تا صدای دستگاه کار را زیر 35 دسی بل حفظ کند.
  8. فن: فن هوادهی وظیفه جابجایی هوا و ارتقای همرفت آن بر روی کویل را بر عهده دارد. سازندگان مختلف از طرح های مختلف فن بر اساس سطح صدا و فشار هوای مورد نیاز برای عبور از کویل، هواکش یا کانال ها استفاده می کنند. این فن ها عموماً از فلز یا مقداری پلاستیک ساخته شده اند که هر کدام دارای مزایا و معایب منحصر به فردی هستند که انتخاب ها را با توجه به کاربرد محدود می کند.
  9. فشار کاری: با توجه به اینکه فشار آب در کویل در ساختمان های بلندتر از 15 طبقه از 6 بار فراتر خواهد رفت، این عامل در انتخاب سیستم فن کوئل برای بلندمرتبه اهمیت زیادی دارد.
  10. ظاهر: همچنین باید توجه داشت که چگونه واحد فن کوئل – به ویژه مدل های روی زمین – به عنوان جزئی از طراحی داخلی ظاهر می شود.
  11. کنترل: در هنگام راه اندازی، موتور الکتریکی واحد فن کوئل را می توان هم به صورت دستی و هم به صورت خودکار تنظیم کرد، اما بهترین روش – به ویژه برای واحدهای فن کوئل سقفی، دیواری و کاست – استفاده از فن کوئل سه مرحله ای است. ترموستات اتوماتیک دو فصل و شیر برقی سه طرفه.

مزایای واحد فن کویل

مزیت اصلی فن کوئل این است که سیستم لوله کشی آن به فضای کمتری نیاز دارد. این دستگاه می تواند با چیلر و سیستم گرمایش مرکزی نیز کار کند. همچنین امکان کنترل فضاهای مختلف به صورت جداگانه برای کاهش هزینه های انرژی وجود دارد. این دستگاه به شما اجازه می دهد تا هر اتاق را به صورت جداگانه کنترل کنید. از آنجایی که این سیستم می تواند حتی با دمای پایین آب نیز گرم شود، بنابراین برای مناطقی که تولید گرما صرفاً توسط پنل های خورشیدی انجام می شود، مناسب است. هنگام نصب فن کوئل در ساختمان های موجود، سیم کشی و لوله کشی ساده تر از کانال های مورد نیاز برای نصب تمام هوا است.

استعلام قیمت و خرید فن کویل از تهویه نظری

تهویه نظری، تولید کننده انواع کانال سازی و دریچه هوا شامل تولید انواع دریچه بازدید ، دریچه توزیع هوا، دریچه های کنترل و هدایت هوا، کانال سازی (کانال سازی)، دریچه فن کویل، دریچه خورشیدی، دمپر کانال موتوری، جت نازل، دمپر ضد آتش فیوزی، دریچه ضد انفجار، دمپر کانالی صنعتی، دریچه سقفی گرد تخت آلومینیومی، دریچه هوای رفت اتاق عمل، دریچه کولری، دریچه تایل آرمسترانگ، لوور پادری، دریچه هوای تازه (باران گیر), دریچه خطی، کلاهک دودکش، هود صنعتی، کانال سازی صنعتی , دریچه بازدید تاسیسات، دریچه سقفی چهارگوش کلاف دور باز آلومینیومی است. با برقراری ارتباط امکان بهره مندی از مشاوره رایگان و تهیه فن کویل را خواهید داشت.

سوالات متداول

در این بخش به سوالات احتمالی شما در خصوص فن کویل پاسخ خواهیم داد.

فن کویل رو از کی بخرم؟

شرکت تهویه نظری با ارائه بهترین فن کویل جهت ارائه مشاوره خرید و استعلام قیمت در اختیار شما عزیزان است.

دکمه بازگشت به بالا