سلامتی و پزشکی

با این مواد غذایی به جنگ آلزایمر بروید

پزشکان سال هاست که تأکید می کنند رژیم غذایی می تواند بر سلامت قلب شما تأثیر بگذارد. تحقیقات امروز نشان می دهد که این توصیه در مورد مغز نیز صدق می کند و رژیم غذایی هر فرد بر سلامت مغز وی تأثیر می گذارد. آلزایمر نوعی بیماری مغزی است که با رژیم غذایی مناسب می توان از آن پیشگیری یا حتی کنترل و درمان کرد. در این مقاله ، ما بررسی خواهیم کرد که چه چیزی برای درمان آلزایمر بخوریم و انواع غذاهایی را که می توانند برای این بیماری مفید باشند بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی معرفی کنیم. با ما بمان.

بیماری آلزایمر چیست؟
آلزایمر شایع ترین بیماری در گروه اختلالات مغزی است. این بیماری باعث تخریب سلولهای عصبی ، تخریب بافتی و جمع شدن مغز و همچنین افزایش اندازه مایع مغزی نخاعی می شود. آلزایمر معمولاً در ابتدا با تداخل جزئی در گفتار و حافظه همراه است ، اما با گذشت زمان می تواند فرد را قادر به انجام کارهایی در زندگی کند.
اهمیت تغذیه برای درمان فراموشی و آلزایمر
طبق تحقیقات دانشکده پزشکی راش در شیکاگو ، یک رژیم غذایی سالم می تواند خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 35 درصد کاهش دهد. حتی کسانی که این رژیم را کاملاً رعایت نمی کنند ، اما تا حدی در مورد نوع غذایی که می خواهند مراقب باشند ، خطر ابتلا به آلزایمر تا 30٪ کاهش می یابد.

عوامل مختلفی از جمله ژنتیک ، سیگار کشیدن ، ورزش و سطح تحصیلات همراه با نوع رژیم غذایی می توانند در بیماری آلزایمر نقش داشته باشند. اما رژیم ذهنی به تنهایی می تواند پیشرفت بیماری آلزایمر یا فراموشی را کند کند. در یک مطالعه پزشکی منتشر شده در مجله پزشکی آلزایمر و دمانس ، 900 بیمار بین 58 تا 98 سال مورد مطالعه قرار گرفتند. بیماران پرسشنامه ای را درباره غذاهایی که روزانه می خورند تکمیل کردند و سپس تحت آزمایشات متعدد مغزی و ذهنی قرار گرفتند. نتایج این مطالعه نشان داد که توانایی ذهنی افرادی که تا حد زیادی رژیم ذهنی را دنبال می کنند هفت و نیم سال از همسالان خود جوان تر است.
10 ماده غذایی برتر که خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش می دهد
در رژیم غذایی ذهن ، با توصیه به مصرف ده گروه غذایی ، به این سوال که “برای درمان فراموشی چه چیزی بخوریم” پاسخ داده می شود این غذاها عبارتند از:
سبزیجات برگ سبز
رژیم غذایی ذهن توصیه می کند که سبزیجات سبز برگ مانند کلم پیچ ، اسفناج و کلم بروکلی ، که حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین A و C هستند ، حداقل روزانه یا دو بار در هفته در رژیم غذایی روزانه قرار گیرند. با این حال ، محققان دریافته اند که خوردن شش وعده سبزیجات در هفته بیشترین تأثیر مثبت را روی مغز انسان دارد. یکی از بهترین راه های رعایت این توصیه ها در رژیم غذایی ، خوردن روزانه سالاد و سبزیجات است.
آجیل
رژیم غذایی ذهن توصیه می کند که خوردن آجیل به دلیل داشتن کلسترول خوب (HDL) ، فیبر و آنتی اکسیدان ها نه تنها می تواند به کاهش کلسترول بد خون (LDL) کمک کرده و خطر بیماری های قلبی را کاهش دهد بلکه تغذیه خوبی برای مغز نیز فراهم می کند. بودن. خوردن پنج وعده آجیل در هفته توصیه می شود. هر دست می تواند به اندازه یک کف دست باشد.توت
توت هایی مانند زغال اخته ، بلوبری ، خرد و توت فرنگی ، به دلیل داشتن مقدار زیادی آنتی اکسیدان ، می توانند از مغز در برابر فراموشی محافظت کنند. در همین حال ، مصرف زغال اخته بیشتر از سایر توت ها توصیه می شود. یک دوز خوب به اندازه یک فنجان هشت اونس (تقریباً 250 گرم) دو بار در هفته است.
لوبیا
اگر حبوبات جز of اصلی رژیم شما نیستند ، ممکن است بخواهید این مورد را تغییر دهید. حبوبات مانند لوبیا و نخود فرنگی به دلیل داشتن فیبر و پروتئین زیاد و همچنین چربی و کالری کم ، تأثیر بسزایی در سلامت مغز دارند. محققان خوردن سه وعده حبوبات در هفته را به عنوان بخشی مهم در تغذیه برای درمان فراموشی و آلزایمر توصیه می کنند.
غلات کامل
این گروه از غذاها نقشی اساسی در رژیم غذایی ذهن دارند. مصرف سه وعده غلات سبوس دار مانند نان گندم سبوس دار در روز توصیه می شود. غلات کامل حاوی مواد مغذی مانند پروتئین ، فیبر ، ویتامین های گروه B ، آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی کم مواد معدنی (آهن ، روی ، مس و منیزیم) هستند.
ماهی
وجود ماهی در رژیم غذایی بسیار مهم است. رژیم ذهنی توصیه می کند حداقل یک بار در هفته ماهی بخورید تا حافظه و سلامت مغز باشد. علاوه بر این ، خوردن یک وعده ماهی در هفته می تواند به طور قابل توجهی خطر سکته ، افسردگی و سایر بیماری های مزمن را کاهش دهد.
مرغداری
خوردن مرغ به داشتن ذهنی قوی و حافظه خوب کمک می کند. مرغ منبع خوبی از ید ، آهن ، روی ، ویتامین ها و به خصوص ویتامین B12 است و خوردن حداقل دو تا سه بار در هفته از آن می تواند خطر ابتلا به آلزایمر را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
روغن زیتون
مصرف روغن زیتون برای پخت و پز روزانه نسبت به سایر روغن های موجود در بازار ارجح است. محققان دریافته اند کسانی که از روغن زیتون به عنوان ماده اصلی رژیم غذایی خود استفاده می کنند کمتر دچار آلزایمر می شوند.

شراب
نوشیدن یک لیوان شراب در روز می تواند به سلامت ذهن شما کمک کند.
سبزیجات دیگر
مانند سایر رژیم های غذایی که بر کاهش وزن و سلامت قلب تمرکز دارند ، رژیم غذایی ذهن نیز بر اهمیت خوردن حبوبات (مانند گوجه فرنگی و هویج) و سبزیجات بدون برگ (مانند فلفل دلمه ای و نخود فرنگی) برای سلامتی و کاهش آن تمرکز دارد. بر خطر ابتلا به آلزایمر تأکید می کند. محققان معتقدند که خوردن سالاد و حداقل یک نوع سبزیجات دیگر روزانه خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را کاهش می دهد.
5 ماده غذایی که خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می دهند
علاوه بر غذاهای سالم برای جلوگیری از فراموشی و آلزایمر ، باید بدانیم که علت آلزایمر چیست و از خوردن یا پرخوری آنها خودداری کنیم. اگر برای درمان فراموشی از یک رژیم غذایی پیروی می کنید ، بهتر است در مصرف 5 ماده غذایی زیر دقت بیشتری داشته باشید:
گوشت قرمز
خوردن گوشت قرمز در رژیم غذایی ذهن کاملاً ممنوع نیست ، اما محققان می گویند مصرف آن باید به چهار وعده در هفته محدود شود. این مقدار هنوز بسیار بیشتر از رژیم مدیترانه ای است که مصرف گوشت قرمز را به یک وعده در هفته محدود می کند.
کره و استیک مارگارین
رژیم غذایی مصرف کره و مارگارین را به یک قاشق غذاخوری در روز محدود می کند.به جای آن روغن زیتون یا سایر چربی های سالم توصیه می شود.
پنیر
طبق اطلاعات رژیم غذایی ذهن ، پنیر هیچ فایده ای برای مغز ندارد. اگر می خواهید خطر ابتلا به آلزایمر را کاهش دهید ، باید مصرف پنیر را به هفته ای یک بار کاهش دهید. با این حال ، برخی مطالعات نشان داده اند که پنیر برای عملکرد مغز مفید است ، اما همه این مطالعات تأکید می کنند که افراد مبتلا به آلزایمر باید وسواس بیشتری در خوردن پنیر داشته باشند.

شیرینی و شیرینی
همانطور که خوردن بیش از حد شیرینی خلاف تناسب اندام است ، سلامت مغز نیز چنین است. رژیم ذهنی توصیه می کند بیش از پنج شیرینی در طول هفته نخورید.
غذاهای سرخ شده و فست فودها
مصرف غذاهای سرخ شده بر سلامت مغز تأثیر منفی می گذارد. رژیم غذایی خوردن بیش از یک وعده سرخ شده در هفته را توصیه نمی کند.
آخرین کلمه
حتی اگر رژیم ذهنی را دقیقاً دنبال نکنید ، محققان تأکید می کنند که پیروی از بخشی از این رژیم غذایی می تواند به طور موثری احتمال ابتلا به آلزایمر را کاهش دهد. این رژیم توصیه می کند غذاهایی مانند سبزیجات برگ دار و سبز ، آجیل ، توت ، حبوبات ، غلات سبوس دار ، ماهی ، مرغ ، روغن زیتون و سایر سبزیجات را در رژیم غذایی خود بگنجانید و از گوشت قرمز ، پنیر ، شیرینی ، غذاهای سرخ شده استفاده کنید. فست فود ، کره و مارگارین را محدود کنید.
دکتر زهرا آزادآبادی
منابع:
کوهن ، پائولا “رژیم غذایی MIND: 10 ماده غذایی که با آلزایمر مبارزه می کنند (و 5 ماده غذایی برای جلوگیری از آن).” CBS News ، CBS Interactive ، 30 مارس 2015 ، www.cbsnews.com/media/ ذهن-رژیم-غذایی-از-آلزایمرها-از-تقویت-مغز-سلامت / جلوگیری می کند /.

کلیه مطالب سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا