اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نکات مهم خرید انواع اتصالات فلزی که باید دانست

اتصالات فلزی یکی از پرکاربردترین محصولات در بازار هستند که به وفور خریداری می شوند. با این وجود بسیاری از افراد بدون دانستن نکات مهمی اقدام به خرید اتصالات فلزی می کنند. به همین دلیل متحمل ضرر و زیان در خرید شده و یا محصولی خریداری می کنند که متناسب با نیاز آن ها نیست. بدین منظور در این مقاله قصد داریم یک راهنمایی جامع راجع به خرید اتصالات فلزی ارائه دهیم تا بتوانید خریدی مطمئن و متناسب با نیاز خود داشته باشید. اگر شما هم به دنبال خرید لوله و اتصالات فلزی هستید، خواندن این مطلب می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

تخلفات رایج در خرید لوله و اتصالات

در برخی مواقع، افراد سودجو و متقلب برای ارائه محصولاتی مطابق با استانداردهای معمول، دست به شیوه های تقلب گوناگونی می زنند. از این طریق محصول ارزان تر را با قیمت بالاتر فروخته و سود کلانی به جیب می زنند. معمولا افراد تخلفاتی مانند موارد زیر را مرتکب می شوند.

  • روی لوله های فولادی برچسب مارک های مشهور را حک کرده و به اسم برند مورد نظر می فروشند. این در حالیست که به هیچ عنوان کیفیت لوله تقلبی با محصول اصلی برابری نمی کند.
  • گاهی نیز افراد لوله های درز مخفی را به مشتریان به جای لوله های بدون درز یا همان لوله های مانیسمان می فروشند. با این کار، تفاوت فاحشی در قیمت ایجاد می شود که به ضرر خریدار تمام می گردد.
  • گاهی برای افزایش طول، در لوله ها کشش اعمال می کنند. البته توجه داشته باشید که اعمال کشش در لوله ها ضخامت دهانه لوله را ثابت نگه می دارد اما بدنه لوله فلزی با کاهش ضخامت همراه خواهد بود. بدین ترتیب لوله سست شده و استحکام کافی نخواهد داشت؛ اما خریدار باید هزینه کامل لوله با ضخامت زیاد را پرداخت کند.
  • گاهی نیز لوله هایی با روش های کاملا غیراستاندارد ساخته و به فروش می رسند. بدین ترتیب لوله مورد نظر یا دارای ابعاد و ضخامت استاندارد نیست و یا استحکام کافی را ندارد.

راهکارهایی برای خرید مطمئن لوله و اتصالات

هر چند روش های تقلب و افراد سودجو در بازار لوله و اتصالات بسیار زیاد هستند؛ اما راهکارهایی برای مقابله با این چالش ها نیز وجود دارد. در ادامه به مهم ترین و مفید ترین راهکارهای پیش رو اشاره می کنیم تا در خرید لوله و اتصالات متضرر نشوید.

  • قیمت پایین لوله و اتصالات را همواره به منزله زنگ خطر بدانید. هیچ جنس با کیفیتی در بازار با قیمت پایین عرضه نمی شود؛ زیرا برای تولید کننده صرفه اقتصادی ندارد. بنابراین ترجیحا به دنبال کالای ارزان نباشید.
  • تامین کننده ای معتبر و مطمئن را بیابید. برای خرید لوله و اتصالات باید به یک فروشگاه و یا وبسایت مطمئن اعتماد کنید. معمولا فروشگاه های معتبر به دلیل اعتبار بالایی که دارند، اقدام به ارائه جنس نامرغوب نمی کنند. زیرا با این کار، اعتبار و شهرت خود را زیر سوال می برند. وبسایت اتصالات آنلاین یکی از بهترین وبسایت ها برای خرید انواع لوله و اتصالات است. تنوع بالای محصولات به همراه قیمت مقرون به صرفه آن ها باعث شده تا مشتریان زیادی از این وبسایت اقدام به خرید کنند. در این وبسایت به دلیل کوتاه شدن دست واسطه، قیمت ها معقول تر از سایر فروشندگان می باشد. علاوه بر این تنوع بالای محصولات باعث شده تا خریدار هنگام خرید بتواند تمامی نیازهای خود را خریداری کند.
  • از فروشنده بخواهید امکان ضمانت مرجوعی محصولات خریداری شده را هنگام خرید برای شما فراهم کند. به بیان بهتر از وی بخواهید اگر محصولات خریداری شده از نظر وزن و ضخامت با آنچه درخواست داده اید، تطابق نداشت امکان بازگشت آن وجود داشته باشد. مجموعه اتصالات آنلاین با ارائه مشاوره تخصصی قبل از خرید به مشتریان، این امکان را فراهم کرده تا مشتری خریدی اصولی و دقیق داشته باشد. علاوه بر این، اتصالات آنلاین امکان ارائه خدمات پس از فروش را نیز برای مشتریان خود فراهم آورده است.
  • هنگام تخلیه بار لوله های فلزی را از نظر وزن و ضخامت بررسی کنید. این کار کمک می کند تا تمام شک و شبهات شما راجع به محصولات خریداری شده از بین برود.

لوله و اتصالات با کیفیت چه ویژگی هایی دارند؟

تا اینجای مطلب راجع به انواع تخلفات رایج در فروش لوله و اتصالات صحبت کرده و راهکارهای مهمی برای پیشگیری از این اتفاقات را نیز نام بردیم. در این بخش قصد داریم راجع به ویژگی های مهم لوله و اتصالات مرغوب صحبت کنیم.

  1. لوله و اتصالات باکیفیت هنگام عبور سیالات پرفشار نباید به هیچ عنوان خمیده شده و یا اثری از خوردگی روی آن ها مشاهده شود.
  2. لوله ها باید از مواد اولیه مرغوبی ساخته شوند تا کیفیت نهایی مطلوبی نیز داشته باشند. در غیر این صورت شاهد جذب رسوبات و انسداد لوله بعد از مدتی خواهید بود.
  3. قیمت معقول یکی دیگر از ویژگی های مهم لوله و اتصالات است. همانطور که اشاره کردیم محصولات ارزان قیمت معمولا تقلبی بوده و استفاده از آن ها به هیچ عنوان توصیه نمی شود. با این وجود خرید محصولاتی با قیمت بسیار بالا نیز توصیه نمی شود. زیرا قیمت بالا هم نمی تواند تضمین کننده اصالت کالا باشد. در وبسایت اتصالات آنلاین شما می توانید محصولات را با قیمت نهایی آن ها مشاهده کنید. این کار کمک می کند تا بتوانید به راحتی قیمت محصول را با فروشگاه های دیگر مقایسه کرده و از این جهت اطمینان حاصل نمایید.
  4. انبساط و انقباض لوله ها باید مطابق با استانداردهای تعیین شده باشد. در غیر این صورت با کوچک ترین تغییر دمایی، دچار مشکلات فراوان خواهید شد.
  5. یکی از معتبرترین و آسان ترین راه ها برای تشخیص لوله های اصل و با کیفیت، توجه به مارک استاندارد معتبری است که معمولا روی بدنه لوله درج می شود. این علامت به خوبی نشان می دهد که کالا از مرغوبیت لازم برخوردار است. البته همانطور که گفتیم گاهی انواع نشان ها و مارک ها به شکل دستی روی محصولات بی کیفیت درج می شوند. بنابراین صرفا دیدن نشان استاندارد نمی تواند کیفیت کالا را تضمین کند و شما باید به موارد دیگر هم توجه داشته باشید.
  6. لوله های با کیفیت معمولا توسط فروشنده های با کیفیت نیز عرضه می شوند. بنابراین اگر از مکانی معتبر خرید انجام می دهید، تا حد زیادی باید از بابت اصالت آن ها مطمئن باشید. علاوه بر این سعی کنید همواره محصولات مورد نظر خود را از برندهای مشهور بازار خریداری کنید. تولید کنندگان معتبر اصولا با توجه به شهرتی که دارند، از فروش محصولات بی کیفیت خودداری می کنند.

خریدی متناسب با نیاز

نکته مهم دیگری که باید هنگام خرید اتصالات فلزی به آن توجه داشته باشید، خرید متناسب با نیاز است. از خود سوال کنید که دقیقا به دنبال چه کالایی هستید؟ از محصول خریداری شده در چه مکانی و برای چه منظوری قرار است استفاده کنید؟ این سوالات کمک می کند تا شما محصول را دقیق تر و با جزئیات بیشتر انتخاب کنید.

اگر راجع به محصول مورد نظر دچار شک هستید و دقیقا نمی دانید کدام محصول را انتخاب کنید، باید از مشاور خبره کمک بگیرید. مجموعه اتصالات آنلاین با ارائه مشاوره تخصصی قبل از خرید، کمک می کند تا شما خریداری دقیقا منطبق با نیاز خود داشته باشید. بدین ترتیب نباید نگران ابعاد، ضخامت و نوع لوله خریداری شده باشید.

کلام آخر

بازار لوله و اتصالات هم مانند بسیاری از حوزه های دیگر، پر از افراد سوجو و اجناس تقلبی است. شیوه های تقلب در این بازار بسیار عجیب بوده و بسیاری از خریداران را متحمل ضرر می کند. به همین دلیل توصیه می شود همواره خریداران، کالاهای مورد نیاز خود را از فروشنده های معتبری خریداری کنند. فروشگاه اتصالات آنلاین یکی از قوی ترین تامین کننده های انواع لوله و اتصالات بوده که سالهاست در این زمینه فعالیت می کند. به همین دلیل با کسب شهرت و اعتبار کافی مورد اعتماد بسیاری از مشتریان است. شما می توانید برای خرید انواع لوله و اتصالات به وبسایت این مجموعه مراجعه کنید.

دکمه بازگشت به بالا