کارافرینیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

نصب مخزن آب در ویلا

نصب مخزن آب در ویلا و باغ ها با توجه به اینکه در برخی از موقعیت های جغرافیایی ایران، شرایط آب و هوایی مساعد نبوده و با کاهش میزان بارش باران و کمبود ذخایر آبی مواجه هستیم، از اهمیت بالایی برخوردار است. در خانه های ویلایی و باغ ها باید مخزنی برای ذخیره و استفاده از آب های مصرفی و کشاورزی وجود داشته باشد تا درختان و گیاهان باغ از آب بی نیاز باشند. پس برای آشنایی با نحوه نصب تانکر آب در خانه های ویلایی و باغ ها با ما همراه باشید.

نکاتی برای نصب مخزن آب در ویلا

شما با نصب مخزن آب در ویلا باعث صرفه جویی زیادی در مصرف آب و هزینه آن می شوید که این خود از افت فشار آب مخصوصاً در آپارتمان ها جلوگیری می کند. برای آموزش نصب این مخزن باید ابتدا نوع مخزن خود را انتخاب کنید. بهتر است مخزن انتخابی با حجم مورد نیاز آب، مساحت زمین زراعی و عوامل محیطی ویلا کاملاً متناسب باشد. معمولاً مخازنی که برای مصارف ویلایی و باغ ها استفاده می شوند، مخزن های پلاستیکی هستند که از انواع مختلفی برخوردارند. مخازن پلی اتیلن یکی از انواع مخازن پلاستیکی هستند که به دلیل ویژگی ها و مزایای زیاد خود بهترین گزینه برای مخزن آب در ویلا و باغ به شمار می روند.

پس از انتخاب نوع و جنس مخزن باید حجم آب مورد نیاز خود را تعیین کنید. معمولاً در میزان مصرف آب کشاورزی عوامل مهم زیادی اثر گذارند که شما می توانید با بررسی این عوامل حجم آب مصرفی ویلای خود را پیش بینی کنید. با تعیین حجم می توانید برای خرید مخزن اقدام کنید. با خرید مخزن باید برای نصب آن یک روش مناسب را انتخاب کنید. در ادامه این مطلب با نحوه نصب مخزن آب در ویلا و باغ آشنا می شوید.

آموزش نصب مخزن آب در ویلا

برای نصب مخزن آب در ویلا باید طبق مراحل بیان شده، پیش روید تا عملیات موفقیت انجام شود؛ اما برای انجام مراحل نصب پیش نیازهایی لازم است که به آنها اشاره می کنیم. شما باید برای نصب تانکر یک مکان مشخص را پیدا کنید. این مکان بهتر است مکانی قابل دسترسی و کم رفت و آمد باشد و همچنین مکانی نباشد که به طور کامل گذرگاهی را مسدود کند.

برای نصب مخزن باید پایه ای صاف و محکم تهیه کنید؛ چراکه مخازن هنگامی که پر از آب می شوند وزن بسیار سنگینی دارند. برای مثال یک مخزن آب 2500 لیتری پس از پر شدن کامل با توجه به اینکه هر لیتر آب 1 کیلوگرم است، 5/2 تن وزن خواهد داشت. پایه مخزن را می توان روی مکانی مانند سنگ فرش، بتن یا سکو نصب کرد؛ اما باید بدانید بهتر است پایه از جنس بتن یا فلز مخصوصاً فولاد باشد که در برابر وزن بالای تانکر مقاوم باشد.

پایه مخازن آبی بسیار بزرگ بهتر است روی صفحه های بتنی با ضخامت تقریباً 10 سانتی متر نصب گردد؛ اما برای مخازن کوچک پایه می تواند روی سنگ فرش نیز نصب شود. سکوها نیز به این دلیل برای نصب پایه مخزن مناسب بوده که می توانند ارتفاع لازم را برای بالا بردن مخزن ایجاد کنند. با این کار می توان به راحتی و مستقیماً ظروف آبیاری یا لوله ها را زیر خروجی مخزن قرار داده و آنها را پر کرد؛ همچنین ویژگی مثبت دیگری که سکوها دارند، این است که این ارتفاع آنها باعث ایجاد اختلاف زیاد در فشار نازل شلنگ شده و تمام آب از مخزن خالی شود.

مراحل نصب تانکر آب در باغ و ویلا

حال نوبت آن است که مراحل نصب مخزن آب در ویلا و باغ را به دقت شرح دهیم:

مرحله 1: آماده کردن مکان نصب تانکر در باغ

بعد از انتخاب مکان نصب مخزن، باید خاک این منطقه را کاملاً زیر و رو کنید تا هر سنگ یا ماده دیگری که باعث ایجاد تداخل در پایه مخزن می شود را پیدا کرده و از بین ببرید؛ همچنین بهتر است برای اطمینان از صاف بودن منطقه، حدوداً 7 سانتیمتر ماسه را در محیط ریخته و سپس مجدد آن را زیر و رو کنید. پس از اینکه سطح کاملاً صاف و ثابت شد، می توانید مرحله بعدی را انجام دهید.

مرحله 2: ایجاد پایه بتونی

در این مرحله باید پایه ای بتنی با ضخامت 10 سانتیمتر در محل نصب، قرار دهید. سطح پایه باید کاملاً صاف و تراز باشد. این پایه باید از خود مخزن بزرگ تر باشد تا مخزن روی آن جای گیرد. پس از نصب پایه و قرار دادن مخزن آب، می توانید سایر اتصالات مخزن را به آن متصل کنید؛ اما باید مطمئن شوید که قبل از اتصالات، روش های اتصال قابل دسترسی هستند. برای مثال محل قرارگیری مخزن باید به گونه ای باشد که اتصالات خروجی آن به راحتی نصب شوند.

مرحله 3: نصب لوله اتصالات

در برخی از مدل های مخزن آب، لوله تخلیه سرریز به تانکر متصل است؛ اما به طور کلی شما باید به موقعیت و نصب صحیح این لوله تخلیه دقت کنید؛ چراکه در طولانی مدت آب اضافی مخزن، باعث از دست دادن پایداری پایه مخزن می شود. اگر مخزن شما مجهز به سیستم پمپ بوده بهتر است بین پمپ و شیر یک شیلنگ انعطاف پذیر نصب کنید تا امر ترک خوردگی و نشتی قطعات را کاهش داده و هر گونه لرزش و ضربه از پمپ جذب کند.

نکات تکمیلی نصب مخزن آب در ویلا

برای نصب مخزن آب در ویلا و باغ ویلاها بهتر از نکاتی که در زیر بیان شده را رعایت کنید تا بهترین خسارت را متحمل شوید. این نکات عبارتند از:

  • سطح زیر پایه و مخزن آب، باید دارای پوششی یکنواخت مانند کف سیمانی پارکینگ یا کفی موزاییکی بوده و کاملاً تراز و صاف باشد.
  • مخازن نصب شده در ارتفاع بالا، باید به سازه وصل باشند.
  • پس نصب و به صورت دورهای چک کنید که اتصالات مخزن تحت فشار نباشند.
  • برای اینکه مایع درون مخزن بهتر گردش پیدا کند، بهتر است اتصالات ورودی و خروجی مخزن مقابل هم و در دو طرف مخزن نصب شوند.
  • اگر از مخازن پلاستیکی برای ذخیره آب کشاورزی و مصرفی خود استفاده کردید، دقت کنید تا مخزن از اجسام تیز و برنده دور باشد.
  • مکان نصب مخزن باید به نحوی باشد که مخزن از شعله های آتش و جریان الکتریسیته دور باشد.

سخن پایانی

از آنجایی که زندگی در ویلاها و خانه باغ ها برای بسیاری خوشایند است، موضوع تأمین آب مصرفی یا آب کشاورزی آن از اهمیت بالایی برخوردار است. اگر شما شخصی کشاورز هستید که در باغ قصد نصب مخزن را دارید یا شخصی هستید که برای زندگی در ویلای خود به منبعی آب نیازمندید با مطالعه این مطلب می توانید خودتان مراحل نصب مخزن آب را انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا