عمومی

مشکل شبکه چیست؟


دشواری یک مشکل استخراج متغیر است که هدف آن حفظ زمان متوسط ​​برای ایجاد یک بلوک در یک شبکه ثابت است. در ارزهای رمزپایه ای که قابلیت استخراج را دارند و یا آنچه PoW نامیده می شود ، لازم است که توانایی انعطاف پذیری در افزایش یا کاهش تعداد کارگران وجود داشته باشد. در این مقاله مشکل شبکه و جزئیات آن را توضیح خواهیم داد.

قبل از شروع پیچیدگی شبکه ها و توضیح آنها ، اجازه دهید نگاهی کوتاه به مفاهیم اساسی ارزهای دیجیتال قابل استخراج بپردازیم.

یکی از امکانات ارزهای دیجیتال که باعث محبوبیت آن شده است ، استفاده از بلوک های رایج چینی است. این نوع از blockchain شفاف است و هر کس می تواند بدون اجازه مرکز یا سازمان در این شبکه ها یا خارج از آنها کار کند. به عنوان مثال ، برای دسترسی به شبکه های Bitcoin ، Atrium و LightQueen نیازی به مجوز شخص یا گروهی ندارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید اینست که کل مجموعه چینی را از این شبکه ها بارگیری کنید و یک نود کامل اجرا کنید.

هرکسی یا گروهی در شبکه می توانند آزادانه استخراج معدن را انجام دهند. اساس مبنای ارزهای رمزپایه ای که از مکانیسم استخراج استفاده می کنند ، حل مسئله پیچیده ای به نام “قطعه قطعه شدن” در هر بلوک برای یافتن جواب است و در نتیجه تأیید معاملاتی که بلوک در آن وجود دارد ، تأیید می شود. در فرآیند پیدا کردن هش هر بلوک ، کارگران معدنکار این کار را با حدس و خطا انجام می دهند.

هاش ، یا یک مشکل پیچیده ریاضیاتی که یک مؤلفه اساسی همه ارزهای دیجیتال است ، نتیجه عملکردی به نام تابع هش است. این عملکرد در ارزهای عددی ، داده ها یا ورودی ها از یک جهت دریافت می شود که برای افراد مختلف ضرایب یکسانی دارند و بازده این رشته عبارت از طول و اندازه ثابت است. یکی از جالب ترین ویژگی های توابع هش این است که دسترسی به داده های اصلی را با دستیابی به خروجی ها غیرممکن می کند.

استخراج چیست؟

اساس کلی مفاهیم سرسختی شبکه در تمام ارزهای دیجیتال یکسان است. برای توضیح استحکام شبکه ، یک ارز دیجیتال قابل بازیابی مانند بیت کوین را در نظر بگیرید.

مشکل شبکه بیت کوین هر دو هفته یکبار تغییر می کند به طوری که میانگین هر بلوک به مدت 10 دقیقه محاسبه می شود. اگر شبکه مشکلی نداشته باشد ، با ورود ماینرهای بیشتری به شبکه ، حدس در مورد تقسیم هر بلوک افزایش می یابد. پس از افزایش تعداد حدس ها ، احتمال یافتن هر بلوک کمتر از 10 دقیقه افزایش می یابد.

با توجه به این نکته ، هیچ کنترلر شبکه ای در شبکه وجود نخواهد داشت تا از ماینرها در هر دقیقه ، ثانیه یا حتی کمتر از ثانیه جلوگیری کند و آنها را مجبور به ایجاد بلوک در حدود 10 دقیقه کند.

گفته می شود که مشکل شبکه بیت کوین هر دو هفته یکبار تغییر می کند (به عبارت دیگر ، پس از ایجاد هر بلوک در سال 2016). با توجه به زمان 10 دقیقه برای حل هر بلوک ، زمان لازم برای حل این تعداد بلوک 20،160 دقیقه خواهد بود.

اما اگر تعداد کارگران معدن در این دوره دو هفته ای افزایش یابد و تعداد بلوک ها زودتر یا دیرتر مشخص شود (مثلاً در 18000 دقیقه) ، باید مشکل شبکه با تعداد کارگران معدن کار کند.

اگر کل زمان جرم سال 2016 را با مقدار ایده آل 10 دقیقه در هر جرم تقسیم کنیم ، می توانیم به راحتی با یک تناسب ساده ببینیم که سختی شبکه باید برابر باشد ، به عنوان مثال ، 18000 یا 1.12 برابر در 20160 قبلی.

اگر نتیجه بیش از 1 باشد ، معدنچیان بلوک ها را سریعتر از حد معمول حل می کنند و اگر این تعداد کمتر از یک باشد ، قدرت معدنچیان نسبت به گذشته کاهش یافته است.

طرح سختی شبکه بیت کوین از China China.com در دسترس است. مفهوم نمودار دشواری و اعداد استفاده شده نشان می دهد که استخراج بیت کوین از هفته گذشته یا مثلا روزهای اول بیت کوین چقدر دشوار است.

نمودار را با اعداد 1 تا 100 تصور کنید و دستگاه قرار است هر دقیقه یک عدد تصادفی را در این دوره اختصاص دهد. ما عدد 50 را به عنوان هدفی در نظر می گیریم که از نظر تعداد کمتر از اعداد تصادفی است. در این حالت ، به طور متوسط ​​، باید دو دقیقه صبر کنیم تا هر عدد کمتر از 50 شود. اگر شماره هدف ما کمتر از 20 باشد ، این بار به 5 دقیقه افزایش می یابد.

البته شانس ممکن است در کنار ما باشد و اولین شماره اختصاصی تصادفی کمتر از 20 باشد ، اما در دراز مدت زمان لازم برای یافتن شماره زیر 20 همان 5 دقیقه خواهد بود.

بنابراین با تغییر عددی که ما به عنوان هدف می شناسیم ، زمان لازم برای تغییر آن نیز تغییر می کند.

خرید ماینر مناسب از مشکلات شبکه متاثر می شود.

همین مورد در مورد سختی شبکه یا گسترش نیز صدق می کند. ماینرها با ایجاد شماره های تصادفی سعی در دستیابی به زنگ های هدف در Target Hash دارند. وقتی استخراج مشکل تر می شود ، تقسیم هدف کمتر و کمتر می شود. البته این کار با اضافه کردن صفرهای بیشتر به ابتدای تقسیم بندی هدف انجام می شود. به همین دلیل است که علائم طبقه بندی جدیدترین بلوک های موجود در شبکه بیت کوین صفر بیشتر از بلوک های چند سال پیش است.

اما اگر به عنوان مثال در شکل 1 تا 100 فکر کنید ، عددهایی که در نمودار بیت کوین خواهند بود بسیار زیاد هستند. به همین دلیل است که رایانه ها با فرمت شش ضلعی یا پایه 16 این تعداد را کنترل می کنند.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: مشکل شبکه چیست؟

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا