دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

8 راهکار مراقبت از گوشی موبایل

باگران شدن روز به روز گوشی های موبایل و همچنین ارائه گوشی های قدرتمند و قیمت بالا توسط شرکت های تولید کننده گوشی موبایل، بسیاری از افرادی که از وب سایت هایی نظیر دیجی کالا، کالاتیک، تکنولایف، الان بخریم و موبایل 140 گوشی موبایل خود را میخرند برای آنکه بتوانند مدت زمان بیشتری از گوشی خود استفاده کنند به دنبال روش هایی برای مراقبت بیشتر از گوشی موبایل خود میگردند، در این بخش به ارائه نکات مهمی در خصوص مراقبت از گوشی پرداخته ایم تا اگر شما نیز مایلید عمر مفید گوشی موبایل خود را افزایش دهید بتوانید از این نکات نهایت استفاده را ببرید.

استفاده از کیس و قاب محافظ

یکی از جمله اولین اقداماتی که بسیاری از خریداران گوشی موبایل در زمان خرید گوشی خود انجام میدهند، خرید یک قاب محافظ برای گوشی شان است. شما نیز میتوانید با تهیه یک قاب موبایل و قرار دادن گوشی خود در آن از بروز خط و خش بر روی بدنه و همچنین دفع برخی ضربه هایی که ممکن است به گوشی وارد شود جلوگیری نمایید.

نصب پوشش صفحه نمایش

ال سی دی گوشی موبایل از جمله مهمترین قطعات آن به شمار می رود به نحوی که بخش اعظمی از هزینه تعمیرات گوشی به ال سی دی آن اختصاص پیدا میکند و این قطعه در برابر بسیاری دیگر از قطعات موبایل قیمت بالاتری دارد. یکی از جمله روش هایی که میتوانید از آسیب دیدگی صفحه نمایش گوشی خود جلوگیری کنید قرار دادن گلس محافظ ال سی دی موبایل است. معمولا در زمان خرید گوشی به صورت حضوری، خرید گلس ال سی دی نیز به شما پیشنهاد می شود، در برخی مدل های گوشی ها نیز گلس محافظ پیش فرضی توسط شرکت سازنده گوشی همراه آن قرار دارد که میتوانید از آن نیز استفاده کنید.

دستگاه را در محیط  های گرم نگه دارید

گرما یکی از جمله اصلی ترین دشمنان باتری موبایل به شمار می رود. دمای محیط سبب افزایش دمای باتری گوشی شما خواهد شد، حال اگر در محیطی گرم با گوشی خود فعالیت های حرارت زایی مانند بازی با گوشی موبایل را انجام دهید این حرارت بیش از پیش خواهد شد و سبب کاهش طول عمر باتری شما می شود. همچنین گرما باعث آسیب دیدگی بخش های مختلف گوشی نظیر سی پی یو آن نیز می شود. بهتر است همیشه گوشی خود را در محیط هایی با درجه دمایی متعادل نگهدارید تا بتوانید بهترین عملکرد را از آن دریافت کنید.

 مراقبت از باتری موبایل

باتری موبایل یکی دیگر از حساس ترین بخش های گوشی موبایل به شمار می رود که در اثر بی توجهی های مختلف عمر مفید آن کاهش می یابد. همواره تلاش کنید تا قبل از آنکه باتری گوشی شما به طور کامل خالی شود آنرا به شارژر اصلی خود گوشی متصل کنید و قبل از آنکه باتری به طور 100 درصد شارژ شود نیز آنرا از برق بکشید. این کار باعث می شود تا عمر باتری گوشی شما افزایش یابد.

نگهداری از پورت ها

پورت های ارتباطی گوشی از جمله مواردی هستند که در گذر زمان ممکن است در آنها گرد و غبار انباشته شود، حال اگر درگاه ارتباطی مربوط به درگاه شارژ گوشی نیز باشد این اهمیت دو چندان خواهد شد زیرا کثیف بودن درگاه شارژ گوشی سبب اختلال در عملکرد شارژ شدن گوشی می شود و در نهایت به باتری آن آسیب می رساند، همیشه سعی کنید تا درگاه های مختلف گوشی خود را از این نظیر مورد بررسی و پاکسازی قرار دهید.

نرم افزار و به روزرسانی  ها

برنامه هایی که بر روی گوشی خود نصب میکنید در صورتی که رخنه امنیتی در آنها صورت گیرد میتواند امنیت گوشی شما را به خطر اندازد و در بسیاری از مواقع به سخت افزار گوشی شما نیز آسیب بزند. پیشنهاد میکنیم همواره نسخه های بروز نرم افزار ها را نصب کنید و در خصوص بروز رسانی سیستم عامل گوشی خود نیز حساس باشید و در زمانی که گوشی از آپدیت جدید سیستم عامل گوشی خبر می دهد در سریع ترین زمان نسبت به آپدیت آن اقدام کنید.

پشتیبان  گیری از داده ها

اطلاعاتی که بر روی گوشی ذخیره می شود برای هر شخصی مهم و دارای اهمیت است. پیشنهاد میکنیم از طریق خود گوشی و یا به واسطه سیستم های کامپیوتری به طور مرتب از اطلاعات موجود بر روی گوشی موبایلتان پشتیبان تهیه کنید.

تمیزکاری دوره  ای

تمیزکاری دوره ای نیز میتواند بر روی عملکرد و عمر مفید گوشی موبایلتان تاثیر گذار باشد. حتما حداقل ماهی یکبار گوشی خود را تمیز کنید تا جرم هایی که طی مدت بر روی هم تلنبار شده اند پاکسازی شوند.

با پیروی از این مراقبت ها، می توانید عمر گوشی موبایل خود را افزایش دهید و از عملکرد بهینه تری برخوردار شوید. شما چه راهکارهایی برای افزایش عمر مفید گوشی موبایل پیشنهاد می کنید؟

منبع

دکمه بازگشت به بالا