تاثیر سلامت روان و جسم بر ترید

در دنیای پر سرعت تریدینگ، موفقیت نه تنها به میزان دانش از بازار کار؛ بلکه به سلامت روانی و جسمی نیز وابسته است. این مقاله به اهمیت سلامت جسمی و روانی در دنیای تریدینگ می پردازد، تا با استفاده از دلایل علمی و منطقی به سلامتی در محیط کار الخصوص تریدینگ توجه ویژه ای بپردازد.

رابطه ذهن و بدن در تریدینگ

سلامت جسم و روح عمیقا به هم گره خورده اند. زمانی که یک تریدر در شرایطی پر از استرس، خستگی و یا بیماری است، نمودار هشیاری و میزان فعالیت های موثر روزانه او رو به سمت کاهش می رود، که تاثیر منفی بالایی در قدرت تصمیم گیری فرد دارد. این حقیقت مدرکی برای جدی تر گرفتن فاکتور سلامتی در دنیای کار است.

کنترل استرس

تریدینگ طبیعتا می تواند شغل پر استرسی باشد. برای مثال نوسانات مداوم در بازار و فشار برخی از تصمیم گیری های لحظه ای، فشار کاری این حوزه را بالا می برد. استرس مداوم نه تنها بر سلامت روحی بلکه بر سلامت جسمی ما نیز به شدت اثر گذار است و این می تواند به یک چرخه ناخوشایند تبدیل شود.

فعالیت هایی همچون ورزش کردن و مدیتیشن می توانند راه مقابله ای برای هر دو این مشکلات باشند.

حفظ تمرکز و دیسیپلین

روانشناسی ترید، موضوعی است که اخیرا توجه افراد زیادی را به خود جلب کرده است و یکی از عوامل حیاتی در این زمینه حفظ تمرکز است. برخورداری از سطح مناسبی از سلامت روحی، برای داشتن تمرکز قوی حیاتی است.

تمرکز بالا به ما کمک می کند تا تحلیل بهینه تری از دیتاهای بازار، تشخیص ترند ها و بستن اصولی تریدهای مهم داشته باشیم. متقابلا حواس پرتی، عدم داشتن تمرکز و یا فشار احساسی زیاد باعث انحراف ما از مسیر کاری درست و گرفتن تصمیمات اشتباه کاری می شوند.

سلامت فیزیکی و ترید

همانطور که قبلا گفتیم سلامت فیزیکی تاثیر مستقیمی بر کیفیت کاری ما دارد. داشتن لایف استایلی سالم همراه با ورزش، تغذیه سالم و خواب مناسب، قطعا به افزایش سطح هشیاری و بالا رفتن نرخ خلاقیت ما کمک می کند.

همچنین ممکن است بر اساس این باور اشتباه که کار بیش از حد باعث پیشرفت ما می شود از تاثیرات منفی خستگی و عدم وجود تمرکز غافل شویم و اهمیت انرژی را دست کم بگیریم. تریدرهایی که به سلامت جسمی خود اهمیت می دهند، قطعا برای تصمیم گیری در لحظات حساس از آمادگی بالاتری برخوردار هستند.

هوش احساسی

هوش احساسی یکی دیگر از عوامل تاثیرگذار برای موفقیت در ترید است. تریدرهایی که از هوش احساسی بالاتری برخوردار هستند، شانس بیشتری برای به کار گیری بهینه تر احساسات خود دارند. افراد با سطح هوش احساسی بالا، درک بهتری از لحظات حساس زندگی دارند و امواج اخبار و اتفاقات مسیر فکری آن ها را کمتر خدشه دار می کند. این افراد با داشتن خودآگاهی بالا، مهارت های اجتماعی مطلوب و توانایی درک مطلوب اجتماعی معمولا در وجوه مختلف زندگی تصمیم گیری بهتری نسبت به افراد با هوش احساسی پایین دارند.

سبک زندگی متعادل

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، کار بیش از حد هرگز به معنای موفیقت بیشتر نیست. قطعا برای پیشرفت و کسب تجربه در زمینه کاری خود، شما نیاز به گذراندن وقت زیادی برای یادگیری بایدها و نبایدهای آن دارید اما نادیده گرفتن اهمیت استراحت و کار کردن تا حد از حال رفتن نه تنها باعث پیشرفت نیست؛ بلکه احتمال زده شدن و از بین رفتن انگیزه در شما را افزایش می دهد. برای مثال پیدا کردن بهترین ساعت کار فارکس برای ما ایرانیان می تواند مقداری چالش برانگیز باشد که می توان به آسانی با مقداری مطالعه و پیدا کردن بالانس مناسب از آسیب های احتمالی آن به زندگی شخصی، جلوگیری کرد.

داشتن یک سبک زندگی متعادل بین کار و استراحت بهترین فرمول برای حفظ انگیزه و همچنین حفظ روند پیشرفت حرفه ای شماست. در نهایت انسان موجودی اجتماعی است و وقت گذراندن با خانواده و دوستانتان هرگز اهمیت کمتری نسبت به کار کردن ندارد. گاهی این لحظات با هم بودن و خاطره ها است که در آینده برای شما به منابع انگیزه تبدیل می شوند.

کمک گرفتن از متخصصین

اگر در زمینه کنترل احساسات و یا تغذیه و یا هر زمینه ای که برای شما ممکن است چالش برانگیز باشد با مشکلات جدی تری روبه رو هستید به افراد تحصیل کرده و متخصص در آن زمینه مراجعه کنید. مراجعه به یک تراپیست، متخصص تغذیه و یا یک مربی با سابقه می تواند همیشه کمک شایانی برای شما باشد و در مسیر تبدیل شدن به یک تریدر موفق شما را از بقیه افراد پیش بیاندازد.

سخن پایانی

در نهایت، رابطه بین ترید و سلامت جسمی و روانی، به شدت عمیق است. تریدرهایی که به این مسئله توجه نشان میدهند نه تنها پیشرفت کاری خوبی را تجربه می کنند؛ بلکه سطح رضایت بیشتری را در سراسر زندگی خود تجربه می کنند.

با توجه به مسائلی همچون کنترل استرس، حفظ تمرکز، سلامت فیزیکی، هوش احساسی، سبک زندگی متعادل و کمک گرفتن از متخصصین می توان به آزادسازی پتانسیل خود نزدیک تر شد و با انعطاف بیشتری در دنیای ترید به سوی موفقیت قدم برداشت. همانطور که می گویند، ذهن و جسم سالم ترین دارایی ها در هر زمینه ای هستند، و تریدینگ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا