ده نکته کلیدی برای خرید ویدئو پروژکتور در سال 2024

در هنگام خرید ویدئو پروژکتور به چه نکاتی توجه کنیم؟ بهترین ویدئو پروژکتور باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟ چه پارامترهایی در زمان خرید پروژکتور اهمیت دارند؟ اگر علاقمند به خرید پروژکتور هستید اما می خواهید محصولی مرغوب و باکیفیت خریداری کنید توصیه میکنیم تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا نکات کلیدی در این زمینه را در اختیارتان قرار دهیم.

نکات کلیدی در خرید ویدئو پروژکتور

در ادامه برخی از مهمترین نکات به منظور خرید پروژکتور را به طور دقیق بررسی کرده ایم تا کالایی مرغوب را سفارش داده و تجربه لذت  بخشی را در حین مشاهده فیلم و سریال بدست آورید.

رزولوشن پروژکتور

رزولوشن یکی از فاکتورهای مهم در زمان خرید است که میزان وضوح و کیفیت تصاویر را تحت الشعاع قرار می دهد. در هنگام خرید توجه داشته باشید که به چه کیفیتی نیاز دارید، به عنوان مثال برای گیم بهتر است به دنبال کیفیت های بالایی چون 4k باشید که دارای3840×2160  پیکسل بوده و برای محیط های بزرگ نیز مناسب است.  به هر میزان تعداد پیکسل ها افزایش پیدا کند کیفیت تصویر بالا می رود. در هنگام تهیه به مبحث مقیاس بندی تصاویر نیز دقت کنید تا خطای دستگاه کاهش پیدا کند.

روشنایی پروژکتور

روشنایی پارامتر مهم دیگر برای خرید ویدئو پروژکتور است، اگر به دنبال دستگاهی هستید که صرفا از آن در محیط خانه بهرمند شوید روشنایی 1500 تا 2500 لومن انتخاب مناسبی برای شما است. روشنایی کمتر از 1500 لومن تصویر را آنطور که باید به نمایش نمی گذارد، نکته مهم دیگری که باید به آن دقت کرد این است که ابعاد تصویر با روشنایی رابطه مستقیم دارد، یعنی اگر اندازه تصویر افزایش پیدا کند روشنایی باید بالاتر برود. همچنین توصیه می شود تا محصولی را برای خرید انتخاب کنید که برای استفاده در روز و شب مناسب باشد. پرده تصویر نیز در ارائه روشنایی موثر در نظر گرفته می شود بدین ترتیب در هنگام خرید حتما با کارشناس در این زمینه صحبت کنید.

✅ یکی از سوالات مشتریان: آیا ویدئو پروژکتور برای منزل مناسب است؟

 کنتراست ویدئو پروژکتور

کنتراست معیاری است که در آن اختلاف روشن ترین قسمت تصویر و تیره ترین قسمت آن مشخص میشود. ممکن است فکر کنید که این ویژگی در زمان خرید نسبت به سایر پارامترها اهمیت کمتری دارد اما کنتراست شرایطی را ایجاد می کند تا تصاویر زنده و پویا نمایش داده شوند. در این زمینه اگر میخواهید کنتراست پروژکتور را بررسی کنید بهتر است در یک فضای تاریک این کار را انجام دهید چرا که اختلاف روشنایی تصاویر بهتر نمایش داده می شوند.

عمر لامپ پروژکتور

عمر لامپ هرچقدر بالاتر باشد بهتر است! اغلب لامپ ها طول عمری برابر با 1500 تا 2000 ساعت طول عمر دارند. یعنی اگر لامپ به طور متداوم 1500 ساعت کار کند نیازمند تعویض است. در مدل های جدیدتر این عدد به 5000 رسیده است. زمانی که نور تصاویر در پروژکتور کاهش پیدا کند متوجه خواهید شد که لامپ باید تعویض شود چرا که عمر خود را کرده است.

قابلیت های اتصال ویدئو پروژکتور

پیش از خرید حتما با کارشناسان صحبت کرده چرا که قابلیت اتصال مشخص می کند که دستگاه می تواند به چه دستگاه های دیگری وصل شده و محتوای مورد نظر را نمایش دهد. اگر دستگاه نتواند به خوبی با سایر تجهیزات هوشمند تعامل برقرار کرده و به آن ها متصل شود نمی تواند به محتوای آن دسترسی داشته باشد و این موضوع ممکن است باعث تداخلات در حین جلسات و کنفرانس های کاری شود.

اندازه تصویر ویدئو پروژکتور

 اندازه تصویر نیز در حین خرید یکی از عوامل مهم است که باید به آن دقت داشته باشید، بر این اساس فاصله خود تا دیوار را بر عدد 2 یا 1.5 تقسیم کنید تا اندازه تصویر بدست آید. این عدد قطر تصویر است که به اینچ بیان می شود. ویدئو پروژکتوری که در ابعاد مختلف تصاویر مناسب و باکیفیت را با میزان نور مناسب ارائه دهد یک دستگاه مرغوب بوده و ارزش خرید را دارد.

قابلیت های تنظیم تصویر

تنظیم تصویر ویدئو پروژکتور باید به درستی انجام شود در غیر این صورت نمی توانید آن طور که باید از محتوای بصری لذت ببرید. تنظیم تصاویر با استفاده از دکمه های Wide و Tele انجام می شود. بدین ترتیب از دکمه Wide برای بزرگ کردن تصویر و از دکمه Tele به منظور کاهش اندازه تصویر استفاده خواهد شد. در نتیجه با توجه به متراژ فضایی که در آن قرار دارید می توانید ابعاد تصاویر را تغییر دهید. اگر ویدئو پروژکتور این قابلیت را نداشته باشد ممکن است شاهد ایجاد تصاویر ذوزنقه ای باشید. به همین دلیل پیش از خرید حتما به این موضوع دقت داشته باشید و این ویژگی را از سوی کارشناسان بررسی کنید.

وزن و قابلیت حمل

چیزی که ویدئو پروژکتور را از سایر دستگاه هایی چون تلویزیون متمایز می کند را باید قابلیت حمل و نقل آن در نظر بگیریم، بدین ترتیب که این وسیله به دلیل فرم و طراحی منحصر به فردی که دارد شرایطی را ایجاد میکند تا بتوانید آن را جابجا کنید. به همین دلیل واضح است که در زمان خرید به وزن دستگاه و حجمی که اشغال میکند دقت داشته باشید. در این زمینه اگر به دنبال یک کالای کوچک هستید دستگاه های کوچک جیبی می توانند مناسب در نظر گرفته شوند.

منبع تامین کننده نور

منبع تامین کننده نور می تواند لامپ، لیزر یا ال ای دی باشد. در زمان خرید این موضوع را در نظر بگیرید چرا که به طور مستقیم روی قیمت موثر است. خرید لامپ بسیار مقرون به صرفه است اما به دلیل اینکه طول عمر محدودی دارند باید همواره تعویض شوند. در مقابل پروژکتورهای لیزری عمری نامحدود دارند که بر این اساس دیگر نیاز نیست نگران تعویض لامپ باشید که این موضوع در هزینه ها صرفه جویی می کند. در نتیجه تصاویر از کیفیت بالایی برخوردار بوده و این امکان را دارید تا به طور 24 ساعته از این محصول استفاده کنید.

محل نصب ویدئو پروژکتور

پیش از خرید این دستگاه حتما به محل نصب آن توجه کنید، اگر به دنبال خرید وسیله ای هستید که باید روی دیوار و سقف نصب شود بهتر است فضایی را در نظر بگیرید که متراژ مناسبی دارد. به همین دلیل به پارامترهای مختلفی از جمله اندازه صفحه نمایش، ابعاد اتاق، فاصله پرتاب نور و … توجه داشته باشید و با توجه به نظر متخصصین بهترین محصول را انتخاب کنید.

پشتیبانی و گارانتی دستگاه

نکته مهمی که باید در هنگام سفارش یا خرید این محصول به دقت آن را بررسی کنید را باید پشتیبانی و گارانتی محصول را به حساب آوریم . ممکن است دستگاه پس از مدت زمان کوتاهی دچار مشکل شود در نتیجه اگر گارانتی نداشته باشد نمی توانید به راحتی آن را تعمیر کنید. اما با خرید ویدئو پروژکتور از مجموعه های معتبر خرید را انجام دهید دستگاه گارانتی شده و میتوانید با خیال راحت از آن استفاده کرده و لذت ببرید.

مقایسه قیمت و هزینه

در نهایت یکی از مهمترین عوامل خرید قیمت و هزینه دستگاه است، توصیه می شود تا به هنگام خرید حتما محصولات مختلف را با هم مقایسه کرده و با در نظر گرفتن بودجه ای که برای خرید در نظر گرفته اید پروژکتور دلخواه را سفارش دهید. عوامل مختلفی روی قیمت موثر هستند، رزولوشن، کنتراست، روشنایی، برند و … از مهمترین مواردی هستند که در تعیین کردن هزینه نهایی تاثیرگذارند.

✅ در این باره پیشنهاد می کنیم مطالعه نمایید: بهترین برندهای ویدئو پروژکتور

در نهایت با توجه به تمامی این پارامترها شرایطی ایجاد می شود تا بتوانید کالایی مناسب را با در نظر گرفتن میزان بودجه و نیاز شخصی خود خریداری فرمایید. بر این اساس توصیه می کنیم در صورتی که به فکر خرید این دستگاه هستید حتما به مجموعه های معتبر مراجعه کرده و کالاها را با هم مقایسه کنید. از متخصصین نظر بگیرید و با توجه به راهنمایی های صورت گرفته ویدئو پروژکتوری را سفارش دهید که با خواسته شما مطابقت داشته باشد.

دکمه بازگشت به بالا