عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

ماشین بزرگ باربری

انواع ماشین باربری

در این مطلب از hasasbar.ir شما را با ” انواع ماشین باربری ” آشنا می کنیم. باربری و حمل و نقل نیازمند ماشین و وسیله نقلیه مناسب است. ماشین های باربری بر اساس موارد مختلف مانند روش تخلیه ، نوع اتصال مخزن و تراکتور ، نوع چرخ ها و …. دسته بندی می شوند که هر کدام دارای ویژگی های منحصر به فرد می باشد. اما در ادامه شما به ساختار کلی “ انواع ماشین باربری ” می پردازیم تا در ابتدا آشنایی کلی با آن ها پیدا کنید. در آینده نیز به بررسی تخصصی تر این موضوع خواهیم پرداخت. همچنین شما می توانید برای اطلاعات بیشتر از شرکت حمل و نقل بین شهری و بین جاده ای وزمه با کارشناسان ما در تماس باشید و دیگر بخش های مرتبط با باربری بین شهری و بین جاده ای سایت ما را مطالعه کنید.

انواع ماشین باربری به چند دسته تقسیم می شوند؟

” انواع ماشین باربری ” شامل چیست ؟ باربری و حمل و نقل یکی از حوزه های پر درآمد و پر رونق در هر کشوری محسوب می شود که می توان به شدت روی آن حساب کرد. برای حمل و نقل اصولی و صحیح نیاز به یک وسیله نقلیه مناسب داریم. در تمام کشورهای جهان برای حمل بارهای سنگین از کامیون و انواع آن و برای حمل بارهای سبک از وسایل نقلیه ای مانند وانت در باربری بین شهری استفاده می شود.

وانت بار

وانت یکی از انواع ماشین های باربری محسوب می شود که برای حمل بارهای سبک مناسب است. اگر قصد دارید منزل خود را جابجا کنید و وسایل کمی دارید بهترین گزینه برای انتخاب وانت بار می باشد. زیرا سبک است و سرعت بیشتری در حرکت دارد.

وانت نیسان

وانت هایی که ظرفیت بیشتری دارند به عنوان وانت نیسان شناخته می شوند. وانت نیسان می تواند تا حداکثر وزن 2 را تحمل کند و می توانید از آن برای حمل بارهای سنگین تر استفاده کنید. وانت هایی با شاسی و ساختاری قوی تر مانند زامیاد نیز در دسته وانت نیسان ها قرار می گیرند. زامیاد سال های درازی است که به عنوان یکی از وانت نیسان های با کیفیت شناخته می شود که در کشور ایران نیز از طرفداران زیادی برخوردار است.

کامیونت

کامیونت ها ظرفیت بیشتری از وانت نیسان دارند که به عنوان ” خاور ” نیز شناخته می شوند. کامیونت ها توانایی تحمل بار 3 تا 6 تن را دارند . خاورها انواع مختلفی دارند که می توان به هیوندا 911 اشاره کرد. این نوع از کامیونت ها به صورت مسقف و روباز هستند که هر کدام از آن ها دارای ویژگی های منحصر به فردی می باشند.

کامیون تک محور
برخی از کامیون ها در انتهای خود دارای یک محور هستند که معمولا این نوع از ” انواع ماشین باربری ” را کامیون تک می نامند. ظرفیت این نوع از ماشین های باربری حداکثر 10 تن است که تحت نام هایی همچون کامیون 10 تن ، کامیون 6 چرخ و کامیون تک شناخته می شند. اگر بخواهیم طول کامیون را بررسی کنیم باید بگوییم که طول آن ها بین 5 تا 6 متر می باشد. هر چه که طول کامیون بیشتر باشد مهارت راننده نیز اهمیت بیشتری پیدا می کند. زیرا دور زدن و پیچیدن در جاده را سخت خواهد کرد و فقط یک راننده حرفه ای از عهده آن بر خواهد آمد.

کامیون جفت محور

کامیون های جفت محور از ظرفیت بیشتری نسبت به کامیون های تک برخوردار هستند. این نوع از ” انواع ماشین باربری ” دارای دو محور در انتهای خود هستند و می توانند حداکثر 15 تن وزن را تحمل کنند. طول آن ها نیز حدودا 7 متر است که تحت عنوان هایی از جمله 10 چرخ و 15 تن نیز شناخته می شوند.

دسته بندی ماشین های باربری
اما قبل از آن که به ابعاد کامیون باربری بپردازیم، شما را با سه دسته کلی از ماشین های باربری موجود در شرکت حمل و نقل بین شهری و درون شهری آشنا خواهیم کرد.

ماشین های باربری سبک
ماشین های باربری سبک وانت، وانت پراید و وانت نیسان هستند که اغلب برای حمل و جابجایی وسایل سبک و کوجک استفاده می شوند. اگر قصد دارید وسایل سبک خانه را حمل کنید و به منزل جدید ببرید می توانید از وانت نیسان استفاده کنید.

ماشین های باربری نیمه سنگین
ماشین های باربری نیمه سنگین تحت عنوان کامیون ، خاور، هیوندا و ایسوزو فعالیت می کنند. لازم به ذکر است که کامیونت ها نیز می توانند جزو این دسته محسوب شوند و علاوه بر تردد در بین شهر قابلیت جابجایی و حمل و نقل بار درون شهر را نیز دارند.

ماشین های باربری سنگین
ماشین های باربری سنگین وزن فقط می توانند در خارج از شهر تردد کنند. کامیون های کفی، چادری و کمپرسی جزو این دسته محسوب می شوند. کامیون هایی نیز تحت عنوان کامیون های ترانزیت وجود دارند که مجوز رانندگی در بین کشورها را نیز دارا هستند.

ابعاد نیسان
یکی از اشکال ماشین های حمل بار سبک و بین شهری است که در بین مردم ایران با اسم نیسان آبی رنگ در میان مردمان شناخته میشود. این نیسان به دلیل حضور طولانی مدت در ایران توانسته خاطرات زیادی در ذهن ایرانیان بسازد. نیسان جونیور یا زامیاد 24 همچنان طرح نخستین خود را در کشور ایران تولید می کند تولید نیسان در کشور ما سابقه ای حدود 50 سال دارد.

تا سال 1377 خورشیدی, نیسان جونیور به وسیله کمپانی سایپا و با موتورهای 2.4 لیتری با کد Z24 ساخت و تحت عنوان سایپا 24 روانه بازار شد . موتورهای نیسان جونیور از کشور ژاپن وارد ایران می شد و به دلیل کیفیت بالایی که داشت توانست به خوبی زمینه جلب رضایت مشتریان را فرآهم آورد.

ظرفیت و گنجایش نیسان که یکی از خودروهای با کیفیت حمل باربری حساس بار است حداکثر ارتفاع 2.2 و پهنا 1.6 متر است . حداکثر وزن بار قابل حمل به وسیله نیسان نیز حمل بار2.2 تن است که بستگی به عوامل مختلفی مانند نوع اتاق و نوع بار دارد. قطعا هر چه که اتاق آن بزرگ تر باشد و قابلیت های بیشتری نیز دارا باشد می تواند خدمت بهتری به شما برساند.

نکات تکمیلی

نکته 1: پسوند تن برای ماشین ظرفیت بارگیری را نشان می دهد. مثلا کامیون 10 تن یعنی 10 تن بار می برد. در مورد ایسوزو عدد تن بعد از اسم ایسوزو نشان دهنده مجموع بار ماشین و وزن خود ماشین هست. مثلاً ایسوزو 6 تن یعنی 4 تن بار می برد و وزن خالی ماشین هم 2 تن است.

نکته 2:  ظرفیت اعلامی کارخانه (ظرفیت اسمی) با ظرفیت واقعی خودرو فرق می کند. مثلاً در دفترچه نیسان نوشته شده بار مجاز نیسان تا 2 تن است ولی در عمل رانندگان تا 4 تن بار را سوار نیسان می کنند. در بعضی مناطق ایران به نیسان، ساپیا یا زامیاد، وانت آبی، کامیونت، کامیونت ون زامیاد، کامیونت ون نیسان هم گفته می شود (چون ظرفیت بار نیسان زیاد هست)

دکمه بازگشت به بالا