بازاریابیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چرخه حیات محصولات در دنیای دراپ شیپینگ

چرخه عمر محصول چیست؟

چرخه عمر محصول PLC، یکی از محسوس ترین تعاریف موجود در دنیای تجارت است. با استفاده از چرخه عمر محصولات می توانید کمپین های بازاریابی هدفمندتری داشته باشید، برندسازی کنید و نرخ ROI محصولاتتان را افزایش دهید. اما منظور از چرخه عمر محصول چیست؟ این مفهوم خیلی ساده است. حتما عبارت از مد افتاده را زیاد شنیده اید. وقتی محصولی از مد می افتد در واقع چرخه عمرش تمام شده.

اما هیچ کس نمی خواهد محصولش «از مد افتاده» شده و به انتهای چرخه عمر محصول برسد. با این وجود، شناخت مراحلی که محصولاتتان طی می کنند، برای بهبود تلاش های بازاریابی و تصمیم گیری های تجاری ضروری است. با شناخت جایگاه محصول، می توانید در بازار موجود رشد کنید و به کمال برسید. تنها کافی است از استراتژی های چرخه عمر محصول به خوبی استفاده کنید. آیا تا به حال به فکر ایجاد یک فروشگاه اینترنتی با درآمد پایدار بوده اید؟ آموزش دراپ شیپینگ مناسب شما می باشد

چرخه عمر محصول چیست؟

به سلسله مراحلی که یک محصول – از زمان پیدایش – طی می کند، چرخه عمر محصول (PLC) می گویند. همان طور که در تصویر زیر می بینید، چرخه عمر محصول از مرحله ی توسعه آغاز شده و در نهایت با مرحله ی افول، پایان می پذیرد. بازاریاب ها و صاحبان کسب وکار از چرخه عمر محصول برای تصمیم گیری ها و تعیین استراتژی های مرتبط با بودجه، قیمت محصول و بسته بندی استفاده می کنند.
چرخه عمر محصول در صنعت بازاریابی، معمولاً چهار مرحله ای در نظر گرفته می شود: معرفی، رشد، بلوغ و افول. اما بسیاری از شرکت های بزرگ مانند HubSpot معتقدند که دو مرحله ی «توسعه ی محصول» و «افول» در چرخه ی PLC چهار مرحله ای به میزان کافی مورد توجه قرار نگرفته اند. به همین دلیل است که بزرگترین شرکت ها، از چرخه عمر محصول شش مرحله ای استفاده می کنند.

دراپ شیپینگ چگونه کار می کند؟

همان طور که گفتیم، در دراپ شیپینگ محصولات از طریق یک تأمین کننده ی دیگر (شخص ثالث) در کمترین زمان ممکن، تهیه می شود؛ خرده فروشی که دراپ شیپینگ راه اندازی کرده است، پس از ثبت سفارش، آنها را سریعاً به تأمین کننده منتقل می کند تا پس از تأمین یا ساخت محصول، آن را برای مشتری ارسال نماید. شایان ذکر است که در مدل کسب و کار دراپ شیپینگ، هیچ محصول اضافه ای تولید نمی شود و به همین دلیل می توان از این مدل کسب و کار، برای نوعی تحقیق برای عرضه ی گسترده ی محصولی در بازار قبل از تولید انبوه استفاده کرد.

دراپ شیپینگ چه مزایا و معایبی دارد؟

هر کسب و کاری مزایا و معایب خاص خود را دارد که شما باید بر اساس آنها تصمیم بگیرید که شغل مورد نظر شما، مناسبتان می باشد یا خیر؟ دراپ شیپینگ هم از این قضیه مستثنا نیست و در این قسمت از مقاله، می خواهیم به مزایا و معایب آن بپردازیم.

مزایای دراپ شیپینگ

برخی از مزایای دراپ شیپینگ که آن را به کسب و کاری محبوب تبدیل کرده است، عبارت اند از:

  • راه اندازی آسان
  • عدم نیاز به سرمایه اولیه زیاد
  • ریسک پایین
  • تنوع بالای محصولات
  • دوری از مشکلات حمل و نقل کالا

دریافت مشاوره خصوصی از سینا سینری  اولین دراپ شیپر ایرانی، احتیاج دارید، با تیم پشتیبانی myfxzone ارتباط بگیرید.

سرمایه کمتر از مزایای فروش کالا به روش دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ نیازی به پیش خرید محصولات ندارد. این به فروشندگان این امکان را می دهد که بدون سرمایه زیاد، کسب وکار خود را شروع کنند.

عدم نیاز به انبارداری

یکی از بزرگ ترین مزایای دراپ شیپینگ عدم نیاز به انبارداری است. فروشندگان نیازی به نگهداری کالاها در انبار ندارند؛ این بدان معناست که هیچ هزینه ای مرتبط با اجاره انبار یا نگهداری محصولات وجود ندارد.

امکان گسترش آسان از مزایای فروش کالا به روش دراپ شیپینگ

با درآمد ایجاد شده از فروش به روش دراپ شیپینگ، فروشندگان می توانند به راحتی کسب وکار خود را گسترش دهند. هیچ محدودیت جغرافیایی ندارند و می توانند به مشتریان در سراسر جهان کالاها را ارسال کنند.

ریسک پایین

یکی از بزرگ ترین مزایای دراپ شیپینگ، ریسک مالی کمتر است. فروشنده هیچ پولی را از دست نمی دهد، مگر اینکه کالا واقعا فروخته شود. این به وی اطمینان می دهد تا زمان دریافت سفارش و پرداخت مشتری، هیچ خسارت مالی نخواهد داشت.

صرفه جویی در زمان از مزایای فروش کالا به روش دراپ شیپینگ

یکی از بزرگ ترین مزایای دراپ شیپینگ، صرفه جویی در زمان فروشنده است؛ چرا که فروشنده نیازی به بسته بندی و ارسال ندارد. این بدان معناست که می تواند بیشترین زمان ممکن را برای بازاریابی و توسعه کسب وکار خود صرف کند.

تنوع محصولات

دراپ شیپینگ به فروشندگان این امکان را می دهد تا تنوع بیشتری در محصولات خود داشته باشند. آن ها می توانند محصولات مختلف را بدون نگرانی به مشتریان بفروشند. این مزایا به شما این امکان را می دهد تا به راحتی و با کمترین هزینه و ریسک، کسب وکار آنلاین خود را راه اندازی کنید.

مزایای آمیخته بازاریابی چیست؟

حالا که با آمیزه بازاریابی و عناصر آن آشنا شدیم، لازم است کمی هم راجع به مزایای آن صحبت کنیم.

آمیخته بازاریابی مسئولیت ها را به درستی بین اعضای تیم تقسیم می کند

همان طور که می دانید، بازاریابی یک کار تیمی است و موفقیت در آن مستلزم تخصیص درست مسئولیت ها به اعضای تیم است.

برای تخصیص منابع، یک راهنمای ارزشمند و موثر به شمار می رود

انجام فعالیت های بازاریابی نیازمند منابع انسانی و مالی است. این منابع، محدود و پرهزینه هستند و باید به شکل کارآمد و موثر مورد استفاده قرار گیرند. آمیخته بازاریابی در تخصیص منابع به رضایتمندی و سود هر دو طرف معامله توجه می کند.

فرآیند ارتباطات را تسهیل می کند

هر کسب و کار یک سازمان داخلی دارد که چارچوب روابط را مشخص می کند. هر بخش یا واحد نیز برای تعریف موقعیت و زیر موقعیت بازاریابی از اصطلاحات مخصوص به خود استفاده می کند. این موضوع ممکن است منجر به سردرگمی شود. در حالی که استفاده از آمیزه بازاریابی شما را از این درگیری و سردرگمی نجات می دهد.

فرصتی برای تحلیل کشش هزینه – فایده است

تحلیل هزینه – فایده، روشی نظام مند برای تخمین نقاط قوت و ضعف جایگزین هایی که فعالیت ها و ملزومات یک کسب و کار را برآورده می کند.

هر چند که در صورت امکان باید منابع محدود را جایگزین کنید اما نباید به هر قیمتی این کار را انجام دهید. مثلا برای افزایش Shopify Sales Recap بهتر است چه کاری انجام دهیم؟ بودجه تبلیغات را افزایش دهیم یا نیروی فروش را بیشتر کنیم؟ راهی را انتخاب کنید که به صلاح آمیزه بازاریابی شماست.

معایب آمیخته بازاریابی چیست؟

آمیخته بازاریابی 4p به عنوان نوعی روش سنتی، نقطه ضعف هایی دارد، اما معایب روش Marketing Mix چیست، در ادامه به برخی از این معایب اشاره می کنیم.

  • این روش، توجه چندانی به رفتار مشتری ندارد و بر محصول متمرکز است.
  • آمیخته 4p، بستر تعاملی ایجاد نمی کند و نمی تواند باعث جذب و ایجاد ارتباط قوی شود.
  • این روش در مورد تجربه مشتری استراتژی خاصی ارائه نمی دهد.
دکمه بازگشت به بالا