اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

دبی ویزا میخواهد یا نه

در دبی، چشم اندازهای طبیعی و شهری به شکلی منحصربه فرد ترکیب شده اند. تپه های شنی باشکوه که در اطراف شهر قرار دارند، مثل یک پوشش زیبا برای شهر بوده و آسمان خراش های فوق العاده بلند که در شهر وجود دارند، به عنوان نمادی از پویایی و توسعه این شهر مطرح هستند. علاوه بر آن، جاذبه های تفریحی که در سراسر دبی وجود دارد که شامل باغ های زیبا، پارک های شهری و سواحل زیبا هستند. از دیگر مزایای زندگی در دبی، تنوع فرهنگی و اجتماعی است. برای همین افرادی که می خواهند به این شهر سفر کنند، گاها برایشان سوال می شود که آیا دبی ویزا می خواهد؟ بله با داشتن ویزای دبی، شما می توانید به راحتی به این شهر سفرکرده و از تمامی جاذبه های آن لذت ببرید. برای آگاهی از ویزای دبی و شرایط و هزینه زندگی در دبی همراه بهروزسیر باشید.

انواع ویزای دبی

هر کسی که در کشور امارات متحده عربی تابعیت یا اقامت ندارد، سوالی که ممکن است برایش پیش بیاید این است که، آیا دبی ویزا می خواهد؟ در جواب این سؤال باید بگوییم بله برای ورود به این کشور، قبل از سفر باید درخواست ویزا دهید. شرایط دریافت ویزای دبی برای شهروندان کشورهای مختلف متفاوت است و بسته به ملیت تان و هدفتان از سفر به دبی، می توانید از ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تحصیلی یا ویزای های دیگر، استفاده کنید.

  • ویزای توریستی دبی: ویزای توریستی دبی یک نوع ویزای کوتاه مدت است که برای اتباع خارجی صادر می شود تا بتوانند برای گردش و فعالیت های تفریحی به این شهر سفر کنند. این ویزا به صورت الکترونیکی صادر می شود و امکان درخواست آن از طریق سایت رسمی مهاجرت دبی امکان پذیر است.
  • ویزای تحصیلی دبی: ویزای تحصیلی دبی برای اتباع خارجی است که قصد دارند تحصیلات آکادمیک خود را در یک مؤسسه آموزشی در دبی دنبال کنند. این ویزا به صورت کاملاً مستقل و مجزا از ویزای توریستی صادر می شود و برای ادامه تحصیلات در دبی لازم است. مدت زمان اعتبار ویزای تحصیلی دبی معمولاً بر حسب مدت تحصیل در دبی تعیین می شود.
  • ویزای کار دبی: فرصت های شغلی در صنایع مختلف از جمله ساختمانی، حمل ونقل، تجارت و خدمات بهداشتی و درمانی فراهم است. این شهر برای کارکنان و کارگران ماهر، به دلیل درآمد بالا، شرایط کاری مطلوب و فرصت های رشد شغلی، جذاب است. ویزای کار دبی یک نوع ویزای مخصوص اتباع خارجی است که می خواهند در شهر دبی و در سایر مناطق خاک این شهر مشغول به کار شوند.
  • ویزای توریستی دبی عادی: بسیاری از افراد که می خواهند به سفر تفریحی بروند می پرسند آیا دبی ویزا می خواهد؟ بله شما با ویزای توریستی عادی می توانید به مدت 14 روز یا دو هفته در دبی اقامت داشته باشید. این نوع ویزا برای مسافرت های توریستی به دبی صادر می شود و معمولاً برای تفریح، خرید و بازدید از جاذبه های گردشگری استفاده می شود.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی

برای درخواست ویزای توریستی دبی، مدارک زیر لازم است:

  • پاسپورت شما باید حداقل 6 ماه اعتبار داشته باشد و باید حداقل یک صفحه خالی برای ویزای دبی داشته باشد.
  • یک عکس پرسنلی با پس زمینه سفید به صورت الکترونیکی باید آپلود شود.
  • یک اسکن رنگی از صفحه اول گذرنامه با حداقل 6 ماه اعتبار از تاریخ سفر و باید شامل اطلاعات شخصی، تاریخ تولد و شماره گذرنامه باشد.
  • اسکن رنگی از دو طرف کارت ملی باید آپلود شود.
  • اسکن رنگی یا تصویر صفحه اول و دوم شناسنامه باید آپلود شود.
  • نام و مشخصات تماس شما برای تسهیل درخواست ویزا باید ثبت شود.
  • در صورت نیاز، ممکن است از شما برای ارائه مدارک اضافی درخواست شود. مثلاً برای اثبات شغل، مدارک مالی یا ترجمه مدارک به زبان انگلیسی.

مراحل اخذ ویزای توریستی دبی

مراحل اخذ ویزای توریستی دبی عبارت اند از:

  • درخواست ویزای دبی برای خانم های زیر 18 سال حتما باید با تایید والد انجام شود، اما آقایان زیر 18 سال صرفا باید شناسنامه پدر و مادر خود را به نمایندگی از آنها ارائه کنند.
  • اعتبار ویزای توریستی دبی 14 روز است و هرگونه تمدید اقامت فاقد مجوز است و جریمه ایجاد می کند.
  • برای اخذ ویزای دبی، داشتن بیمه مسافرتی کشور امارات الزامی است.
  • صدور ویزای دبی برای آقایان زیر 50 سال مجرد از سر گرفته شد. بر طبق این اطلاعیه آقایان مانند سابق می توانند برای دریافت ویزا و سفر به دبی اقدام کنند.

دلایل ریجکت شدن ویزای دبی

درخواست ویزای دبی ممکن است به دلایل مختلفی رد شود. برخی از دلایل عبارت اند از:

  • اگر مدارک شناسایی به صورت کامل و به روز ارائه نشده باشد.
  • افراد زیر 18 سال و بالای 70 سال به تنهایی قصد درخواست ویزای توریستی را دارند، بهتر است با همراه سن وسال بهتر از خود سفر کنند.
  • اگر عکس شخص متقاضی واضح نباشد و تمام اطلاعات درخواستی به درستی و بادقت وارد نشود.
  • اگر هزینه به موقع و به درستی پرداخت نشده باشد.
  • ارتباطات نامناسب مثل داشتن سوابق جنایی یا مشکلات امنیتی می تواند باعث رد درخواست ویزا شود.
  • اگر درخواست ویزای دبی شامل اطلاعات کاملی در مورد سفر نباشد.
  • درصورتی که مدارک لازم برای درخواست ویزای دبی به روز و کامل نباشند.
  • اظهارات ناصحیح در درخواست ویزا می تواند باعث رد درخواست شود.
  • عدم تطابق با شرایط ویزا، مانند عدم داشتن بیمه مسافرتی، می تواند باعث رد درخواست شود.

کلام آخر
در جواب سؤالی که آیا دبی ویزا می خواهد؟ باید بگوییم بله و هر یک از انواع در حال حاضر دبی به عنوان یکی از قطب های گردشگری شناخته می شود و هتل های لوکس و جذاب بسیار زیادی دارد که در روزهای سال نو میلادی پذیرای مسافران بسیار زیادی از اقصی نقاط دنیا است. بسیاری از گردشگران و مسافران که قصد سفر به دبی با را دارند، در رابطه با اینکه دبی ویزا می خواهد سؤالات متعددی می کنند. برای رسیدن به پاسخ این سؤال نیاز است تا اطلاعات کافی در رابطه با این کشور به دست بیاورید.

انواع ویزای دبی

برای سفر به دبی با لحظه آخر می توانید با در نظر گرفتن هدفی که از مسافرت دارید، اقدام به اخذ ویزای مورد نظر کنید زیرا دبی ویزا می خواهد. در واقع مدت زمان اعتبار ویزاها با توجه به هدف سفر متغیر خواهد بود. به طور کلی انواع ویزای دبی شامل ویزای توریستی، ویزای کار، ویزای ترانزیت و ویزای تحصیلی می شود که عبارتند از:

ویزای توریستی دبی

در صورتی که هدف شما از مسافرت تفریح و گذراندن اوقات فراغت است، می توانید از ویزای توریستی استفاده کنید. در دبی شاهد سواحل و طبیعت بسیار بکری هستید که همین موضوع باعث شده تا این شهر یکی از پر متقاضی ترین شهرهای گردشگری باشد. برای اخذ ویزای توریستی با در نظر گرفتن زمانی که قصد اقامت دارید، ویزاهای متفاوتی صادر خواهد شد.

ویزای توریستی عادی دبی

ویزای توریستی عادی دبی برای اقامت کمتر از 15 روز صادر خواهد شد. ویزای توریستی سرویس دبی نیز یکی دیگر از ویزاهای توریستی به شمار می آید که برای اقامت 15 روزه صادر خواهد شد. یکی دیگر از ویزاهای توریستی شامل ویزای یک ماهه با چند بار ورود است. این ویزا برای افرادی مناسب بوده که در طول یک ماه می خواهند چندین بار از خاک دبی خارج شوند و مجدداً به این شهر سفر کنند. در واقع افراد بسیار زیادی برای کلاس های آموزشی و دریافت گواهینامه به چنین ویزایی احتیاج دارند.

مدارک لازم برای دریافت ویزای توریستی

مطمئناً برای اینکه موفق به اخذ ویزای توریستی دبی شوید نیازمند ارائه برخی از مدارک لازم هستید. این مدارک شامل اسکن رنگی از صفحه اول گذرنامه و اسکن رنگی از دو طرف کارت ملی و شناسنامه است. در زمان دریافت ویزا باید به برخی از نکات نیز توجه کاملی داشته باشید. تمامی ویزاهای کشور دبی پس از صدور به مدت دو ماه اعتبار دارند. پس از اینکه ویزا صادر شد، باید به آژانس هواپیمایی که کارهای اخذ ویزا را برای شما انجام داده است، اقدام به ارائه یک چک ضمانت کنید. نکته مهم دیگری که در رابطه با اخذ ویزای توریستی دبی وجود دارد این است که کشور امارات برای افراد زیر 18 سال که به صورت تنها قصد مسافرت به این کشور را دارند ویزا صادر نمی کند.

ویزای کار دبی

بسیاری از صاحبین کسب و کار برای تاسیس کسب و کار قصد سفر به دبی را دارند. در صورتی که برنامه جدی و بلندمدت را برای کسب و کار پیگیری می کنید، باید توجه داشته باشید که برای دریافت اخذ ویزای کار دبی نیازمند یک رزومه حرفه ای هستید. پس از آن باید موافقت نامه از وزارت کار دبی دریافت و ویزای ورود به این کشور را اخذ کنید. انجام معاینات پزشکی و مراجعه به اداره مهاجرت و اقامت نیز از مراحل بسیار مهم برای اخذ ویزای کار دبی هستند.

توجه کنید که شما تنها 60 روز برای انجام این مراحل فرصت خواهید داشت. به همین دلیل نیاز است تا با برنامه ریزی حرکت کنید و مدارک خود را به صورت کامل آماده نمایید. مدارکی که برای دریافت ویزای کار دبی به آن نیاز دارید سه قطعه عکس گذرنامه و فرم درخواست است که باید با دقت بالا اقدام به پر کردن آن کنید. علاوه بر این اصل و کپی گذرنامه متقاضی و گواهی نامه تجاری معتبر شرکت نیز از مهم ترین مدارک اخذ ویزای کار دبی هستند.

ویزای تحصیلی دبی

در طی سال های گذشته کشور دبی در زمینه تحصیل و آموزش پیشرفت های بسیار زیادی را داشته است و در تمامی مقاطع دانشجویان زیادی به این کشور سفر می کنند. امکان دریافت ویزای تحصیلی دبی در مقطع کارشناسی به زبان انگلیسی برای دانشجویان فراهم است و دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی را دارند، باید بین 3 تا 5 سال در این کشور تحصیل کنند.

اخذ ویزای دبی 

جهت اخذ ویزای دبی باید شرایط دریافت ویزای دبی را که در ادامه توضیح می دهیم داشته باشید. ویزای دبی در انواع ویزای توریستی دبی، ویزای تحصیلی دبی، ویزای تجاری و ویزای کاری دبی صادر میشود. به طور کلی دریافت ویزای دبی کار دشواری نیست، به خصوص ویزای توریستی امارات برای ایرانیان شرایط دشواری ندارد. ویزای توریستی دبی به صورت سینگل و مالتی صادر میشود. با اخذ ویزای دبی به صورت یکبار ورود تنها یکبار میتوانید به دبی وارد شده و تا پایان مدت ویزا در آنجا بمانید. اما با دریافت ویزای چندبار ورود دبی می توانید برای تعداد نامحدود بدون نیاز به اخذ مجدد ویزا وارد کشور امارات شوید.

آیدا چم سورکی

آیدا چم سورکی هستم متولد 1381 تحصیل کرده در رشته علوم تربیتی و علاقمند به نویسندگی و فعال در شبکه های اجتماعی
دکمه بازگشت به بالا