عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

درخواست ویزای آلمان در شرایط کرونا و محدودیت های ورود به کشور آلمان

نحوه دریافت ویزای آلمان چگونه است؟ در شرایط پاندمی کرونا چه قوانینی برای ورود به آلمان وجود دارد؟

در این مقاله قصد داریم به ارائه اطلاعاتی در رابطه با نحوه اخذ ویزای کشور آلمان اشاره داشته باشیم در صورتی که قصد سفر به آلمان در شرایط کرونا را دارید و به دنبال اگاهی از قوانین این کشور در این شرایط هستید ما را همراهی کنید.

شرایط ورود به کشور آلمان در زمان کرونا

اپیدمی کرونا سبب شده است که شرایط ورود به بسیاری از کشورها تغییر داشته باشد و هر کدام از کشورها برای ورود مسافران خارجی قوانینی را تدوین کرده اند. کشور آلمان نیز برای ورود مسافران خارجی قوانین خاص خود را دارد. این کشور به مانند کشورهای عضو اتحادیه اروپا، برنامه گواهی دیجیتال کرونا را در نظر گرفته است.

بر این اساس مسافران این امکان را دارند که پس از ارائه دادن گواهی واکسن و نتیجه منفی آزمایش کرونا به صورت آزادانه در کشورهای اتحادیه اروپا امکان تردد داشته باشید. برای این که مسافران در اماکن عمومی بتوانند رفت و آمد داشته باشند باید گواهی سلامت را ارائه دهند. در صورتی که می خواهید به کشور آلمان سفر داشته باشید در ابتدا باید فرم مسافرتی دیجیتالی ورود به این کشور را پرکنید و در هنگام سفر و حضور در این کشور نیز داشتن گواهی واکسیناسیون و نتیجه منفی تست کرونا الزامی است.

ویزای آلمان

انواع مختلفی از ویزاهای کشور آلمان از جمله؛ ویزای توریستی، ویزای کاری، ویزای تحصیلی، ویزای پزشکی، ویزای نمایشگاهی و… وجود دارد که با توجه به نیاز خود می توانید برای دریافت این ویزاها اقدام کنید. آلمان یکی از کشورهای عضو حوزه شنگن است در بین این کشورها، آلمان قوانین سختگیرانه تری برای اخذ ویزا دارد و برای دریافت ویزا شرایط مختلفی دارد که از جمله آنها می توانیم به تمکن مالی و گردش حساب اشاره داشته باشیم. برای دریافت ویزای آلمان نیز نیازمند طی روند و مراحلی هستید که به این مراحل خواهیم پرداخت.

 روند کلی دریافت ویزای آلمان

برای اخذ ویزای آلمان، در ابتدا تهیه مدارک مورد نیاز ضروری است، برای انواع ویزاهای محتلف، مدارک مختلفی نیز لازم است، هر چند در برخی از مدارک از جمله کارت ملی، شناسنامه، عکس، پاسپورت، ارائه تمکن و گردش مالی، دعوت نامه و… اشتراکاتی وجود دارد. پس از آماده سازی مدارک باید به صورت آنلاین وقت گرفته شود و سپس مدارک جهت بررسی تحویل داده شود و مصاحبه انجام گردد. پس از این مراحل، تاریخی جهت دریافت نتیجه نهایی اخذ ویزا اعلام می شود. پس از این که ویزا صادر شد بر چسب ویزا بر روی گذرنامه زده می شود که اعتبار و میزان دفعات رفت و آمد مشخص خواهد شد.

دفتر ویزا متریک برای دریافت ویزای آلمان

سفارت کشور آلمان، روند درخواست ویزا و روادید این کشور را برون سپاری کرده است و بر اساس قراردادی که با شرکت ویزامتریک دارد کسانی که درخواست ویزای این کشور را دارند باید از این طریق اقدام می کنند. در واقع ویزامتریک به صورت واسط عمل می کند و درخواست ویزای کشور آلمان را به سفارت این کشور در تهران انتقال می دهد و درخواست ویزا در سفارت بررسی شده و نتیجه آن اعلام خواهد شد.

برای انجام خدمات ویزا در کارگزاری ویزامتریک از جمله تعیین وقت، انگشت نگاری و مصاحبه در حال حاضر نوزده یورو دریافت می شود. در این کارگزاری خدمات اختصاصی و ویژه نیز ارائه می شود.

 آدرس شرکت ویزامتریک تحت نظارت سفارن آلمان در شهر تهران خیابان خالد اسلامبولی، نبش خیابان ۲۱، پلاک ۱۳۷، طبقه اول ساختمان شیرازی – تهران-۱۵۱۳۹۳۳۱۳۴ می باشد.

وقت سفارت آلمان و کارگزاری آن

برای این که بتوانید وقت سفارت آلمان را برای دریافت ویزای این کشور، اخذ کنید لازم است که از طریق کارگزاری ویزامتریک اقدام شود. برای همین منظور باید در سایت ویزا متریک ثبت نام کنید و نوع ویزای درخواستی را تعیین کنید و پس از انتخاب وقت سفارت امکانپذیر خواهد شد. به طور معمول ۴۵ روز پس از این که درخواست خود را ثبت کردید تعیین وقت سفارت امکانپذیر خواهد بود.

بررسی درخواست ویزا توسط سفارت

 پس از این که وقت سفارت آلمان برای شما جهت دریافت ویزای این کشور تعیین شد باید در موعد تعیین شده شخص درخواست دهنده ویزا به صورت حضور به شرکت کارگزاری ویزامتریک مراجعه کند. در این مراجعه باید تمامی مدارک خواسته شده به صورت کامل تحویل داده شود. لذا پیش از حضور در وقت تعیین شده تمامی مدارک را آماده کنید.

همچنین باید در این بازه زمانی هزینه درخواست ویزا و همچنین هزینه های مربوط به خدمات ویزامتریک از جمله خدمات وی آی پی باید پرداخت شود. در کارگزاری سوالاتی پرسیده می شود که در ارتباط با نوع سفر است و باید پاسخ داده شود. در کارگزاری ویزا متریک همچنین تصویر و اثر انگشت از شما گرفته می شود.

عودت گذرنامه توسط سفارت آلمان

پس از این که سفارت آلمان در مورد درخواست ویزای شما تصمیم گیری نهایی را اخذ کرد، شما می توانید از طریق کارگزاری ویزامتریک، پاسپورت خود را تحویل بگیرید. اگر بنا به هر دلیلی درخواست ویزای شما پذیرفته نشود در این صورت از سوی سفارت دلایل ندادن ویزای آلمان به شما در ابلاغیه ای اعلام خواهد شد

دکمه بازگشت به بالا