عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

شرایط سنی ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان

بررسی کامل شرایط تحصیل در کانادا

برای تحصیل در کانادا می بایست شرایطی نظیر سن مناسب، سطح علمی بالا، دانش زبانی خوب و تمکن مالی خواسته شده را دارا باشید. در صورتی که گپ تحصیلی اندکی داشته باشید و بتوانید آن را توجیه نمایید، از شانس خوبی برای تحصیل در کشور کانادا با مدرک دیپلم و کاردانی در بهترین کالج ها و دانشگاه های کانادا برخوردار هستید.

شرایط تحصیل در کانادا در کالج ها راحت تر از دانشگاه های این کشور می باشد با این حال می بایست ابتدا شرایط شما توسط یک متخصص بررسی شود. شما عزیزان می توانید پس از انتخاب کشور کانادا برای تحصیل، جهت بررسی شرایط خود به صورت رایگان، با موسسه ملک پور تماس بگیرید. عوامل مهم زیادی را می توان نام برد که در دریافت پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی کانادا تاثیر گذار است. مهم ترین فاکتورها برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا سن، نمره مدرک زبان و تمکن مالی مناسب می باشد. در ادامه در خصوص صفر تا صد تحصیل در کانادا در مقاطع مختلف و هزینه های تحصیل و زندگی بیشتر توضیح داده شده است.

شرایط سنی تحصیل در کانادا

سن شما یکی از عوامل مهم در دریافت ویزای تحصیلی است، هر چه از تاریخ کسب آخرین مدرک تحصیلی شما مدت زمان کمتری گذشته باشد، یا اصطلاحاً گپ تحصیلی کمتری داشته باشید، شانس بالاتری برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا دارید. مهاجرت تحصیلی به کانادا از سنین ابتدایی تا دکترا می تواند انجام شود که عموماً از نظر دانشگاه ها و مراکز علمی کانادا از نظر سنی به دلیل discrimination یعنی اعمال ننمودن تبعیض، ایرادی وجود نداشته باشد.

اگر پذیرش انجام نشود حتی ممکن است به عنوان مجرم شناخته شوند اما با توجه به نیاز به اخذ ویزا برای مهاجرت تحصیلی سن مقوله مهمی می باشد و عموماً در بازه سنی خاصی ویزا ارائه می گردد زیرا آفیسر اقدام متقاضی خارج از بازه سنی مربوطه را فریب و نداشتن قصد واقعی تحصیل تلقی می نماید. جدول زیر بازه سنی مناسب برای مهاجرت تحصیلی در هر مقطع را بیان نموده است: مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل در کانادا نمره مدرک زبان هم در اخذ پذیرش و هم در اخذ ویزای تحصیلی اهمیت دارد. معمولاً دانشگاه ها سطح مشخصی را برای نمره زبان مشخص می کنند. به عنوان مثال در مقطع کارشناسی اغلب دانشگاه ها نمره آیلتس 6 را درخواست می کنند که برای پذیرش باید این نمره را کسب کنید.

البته اگر نتوانید به این سطح برسید و 0.5 یا 1 نمره کمتر داشته باشید نیز می توانید پذیرش بگیرید اما باید در دوره زبان انگلیسی در کانادا نیز پذیرش بگیرید و پس از رسیدن به سطح مطلوب وارد دانشگاه شوید. تحصیل در کشور کانادا عموماً به زبان انگلیسی صورت می پذیرد البته تحصیل در برخی از دانشگاه و مراکز آموزشی و همینطور ایالت کبک تحصیل به زبان فرانسوی خواهد بود. مدارک مختلفی با توجه به دانشگاه مورد پذیرش خواهد بود که در هر مقطع نمره متفاوتی مورد انتظار است البته رویه هر دانشگاه می تواند مختلف از سایر دانشگاه ها باشد با این وجود در جدول زیر نمرات زبان مورد انتظار در مراکز علمی کانادا قرار داده شده است:

تمکن مالی و شهریه دانشگاه های کانادا

تمکن مالی یکی از مهمترین گزینه ها در لیست هزینه مهاجرت تحصیلی به کانادا می باشد و به این دلیل است که باید نشان دهید که می توانید هزینه یک سال زندگی و تحصیل در کانادا را تامین کنید. چرا که بدون این نامه دریافت ویزای تحصیلی کانادا مقدور نیست. برای اخذ این ویزا باید در سایت مهاجرت و شهروندی کانادا؛  شهریه دانشگاه ها بسته به نوع مدرک و دانشگاه یا مدرسه سالانه بین 13,000 تا 40,000 دلار کانادا برآورد شده است. هزینه های زندگی در کانادا نیز به طور میانگین 10 تا 12 هزار دلار کانادا است. طبق سیستم آموزشی کانادا، تحصیل تا سن 18 سالگی یعنی فقط تا مقطع دبیرستان اجباری می باشد و پس از این مقطع، تحصیل اختیاری است و افراد می توانند مستقیم وارد بازار کار شوند یا در دانشگاه ها و کالج ها به ادامه تحصیل بپردازند.

سیستم آموزشی کانادا، سیستمی ایالتی می باشد و این بدین معنی است که هر ایالت قوانین خاص خودش را دارد، به عنوان مثال یک رشته در دو دبیرستان یا دو دانشگاه مختلف در دو ایالت متفاوت کانادا با یکدیگر فرق می کند اما با توجه به این نکته که دولت فدرال بر تمامی آن ها نظارت دارد، اینگونه می توان گفت که در نهایت سیستم آموزشی کانادا یکپارچه و دارای سطح بسیار مطلوبی می باشد. کشور کانادا امکانات و شرایط ویژه ای جهت اخذ ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان و دانش آموزان ایجاد کرده است. ویزای تحصیلی کانادا به دو صورت دانش آموزی و دانشجویی به متقاضیان ارائه می شود که دریافت هر دو آن شرایطی را دارد.

مشاوره اخذ ویزای تحصیلی کانادا

دولت کانادا در سال های اخیر شرایط ایداه  آلی برای تحصیل در این کشور فراهم کرده است. در این بین دانشجویان ایرانی هر ساله نقش پررنگی را برای تحصیل و مهاجرت به این کشور داشته اند. اخذ ویزای تحصیلی کانادا یکی از اصلی ترین مراحل تحصیل در کانادا است. در این مطلب از موسسه مهاجرتی بالدانو تمام تلاش خود را کردیم تا شما را با صفر تا صد مراحل و شرایط گرفتن ویزای تحصیلی کانادا آشنا کنیم. فرم مشاوره رایگان را پر کنید تا کارشناسان ما در بالدانو برای مشاوره اخذ ویزای تحصیلی کانادا با شما تماس بگیرند.

ویزای تحصیلی کانادا برای دانشجویان

دوره تحصیلات در کشور کانادا بسته به رشته و دانشگاه و همچنین مقطع تحصیلی یک تا چهار سال طول می کشد. کسب مدرک کارشناسی بسته به رشته و دانشگاه بین سه تا چهار سال و کارشناسی ارشد و بالاتر بسته به نوع مدرک از یک تا سه سال طول می کشد. تحصیلات عالی در کانادا در مراکز مختلفی مثل کالج های محلی، مدرسه عالی علوم فنی و کاربردی (مانند دانشکده فنی و حرفه ای در ایران)، مدرسه هنرهای کاربردی انجام می شود؛ این مراکز در پایان تحصیل گواهی نامه، دیپلم، مدرک کاردانی و کارشناسی ارائه می کنند.

در دانشگاه های کانادا مدرک کارشناسی و بالاتر به دانشجویان ارائه می شود، البته اکثر ایرانیان برای تحصیلات تکمیلی و استفاده از فضای آموزشی و پژوهشی مناسب در کانادا به دانشگاه های معتبر آن درخواست فاند تحصیلی ارایه می دهند. مراحل دقیق Study permitHow to apply در کانادا چگونه است ؟ برای تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی کانادا در هر مقطعی، باید نامهٔ پذیرش از یکی موسسات آموزشی معتبر کانادا (DLI) را داشته باشید؛ بسته به ایالت مورد نظر؛ بین موسسات تعیین شده جست  و جو کنید یا از وکلای حرفه ای و کار بلد در اخذ ویزای تحصیلی کانادا در ایران کمک بگیرید.

لیلا بنی نعمتی

من لیلا هستم، خبرنگاری که با نگاهی به آینده، مسائل امروز را تحلیل می‌کنم. در این سایت، با بررسی روندهای اجتماعی و اقتصادی، به دنبال درک بهتر چالش‌ها و فرصت‌های پیش روی جامعه در آینده هستم.
دکمه بازگشت به بالا