سلامتی و پزشکیعمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

آیا داروهای ضد التهاب برای درمان ریزش مو موثر هستند؟

دلایل ریزش مو

تونیک ضد ریزش مو دکتر بیز: همان طوری که شما هم می دانید ریزش مو به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. به همین دلیل اولین قدم پیش از مصرف هر گونه مکمل و دارویی برای کاهش و یا قطع ریزش مو مشخص کردن منشا ریزش موهای شما است. به همین خاطر توصیه می شود ابتدا با مراجعه به پزشک متخصص از نوع ریزش مویی که دارید مطلع شوید؛
سپس از انواع مکمل ها برای بهتر شدن وضعیت موها کمک بگیرید. در واقع با توجه به تنوع زیاد انواع مکمل ها، بعد از مشخص شدن نوع و منشا ریزش مو می توانید مفیدتر از آنها استفاده کنید.

قرص ریزش مو

خرید تونیک تقویت مو دکتر بیز: همانطور که اشاره شد، نخستین قدم برای درمان ریزش مو تشخیص منشا اصلی آن است. بعد از آن، می توانید از انواع داروهای موضعی، خوراکی یا تزریقی برای کنترل و متوقف کردن ریزش مو استفاده نمایید. اما در میان تمام راهکارهای پزشکی و خانگی، مصرف قرص ریزش مو، یکی از پرطرفدارترین راهکارها است.

حقیقت این است که مکمل ها و ویتامین های زیادی به عنوان قرص، برای مبارزه با ریزش مو تولید و عرضه می شوند. اما بهترین کار برای یافتن قرص مناسب، مراجعه به پزشک است. این دست از مکمل ها، اغلب در دوزهای مختلفی تولید می شوند و مصرف خودسرانه آنها ممکن است عوارض ناخوشایندی را به دنبال داشته باشد.

در ادامه مطلب به معرفی قرص و مکمل های مختلفی که در بازار موجودند و می توانید آنها را بدون نسخه از داروخانه تهیه کنید، پرداخته ایم.

ریزش موی هورمونی

قیمت محصولات شرکت دکتر بیز: یکی از شایع ترین دلایل ریزش مو در خصوصا خانم ها به دلایل مسائل هورمونی است. بارداری، منوپوز یا یائسگی، کیست و تنبلی تخمدان و استفاده از قرص های ضد بارداری از اصلی ترین عواملی است که در خانم ها باعث ریزش مو می شوند.

ریزش مویی که به دلیل این عوامل در خانم ها اتفاق می افتد با نازک شدن تدریجی ساقه مو و ریزش همراه است. همان طوری که اشاره کردیم مقدار ریزش موقعی نگران کننده است که از 100 شاخه روزانه بیشتر باشد. در مواردی مانند بارداری بعد از به دنیا آمدن نوزاد و در کمتر از یک سال وضعیت مو معمولا به حالت قبلی اش برمیگردد.

خبر خوب ولی در مورد ریزش موی هورمونی این است که با مشخص شدن دلیل ریزش مو و سپس استفاده از انواع مکمل های متناسب وضعیت موها به تدریج بهتر خواهند شد.

یکی از قرص های مکمل که برای ریزش مو با منشا هورمونی میتوان از آن استفاده کرد پرفکتیل است. این مکمل شامل کلی ریز مغذی ضروری است که برای بهبود وضعیت سلامت و شادابی پوست و مو موثر هستند؛ پرفکتیل حاوی ویتامین های خانواده B، ویتامین C، D، و E، روغن دانه انگور، سیستین، زینک(روی) می باشد.

سیستین یا ویتامین B6 به عنوان اسید آمینه ضروری برای رشد مو و سازنده تارهای مو است. این ماده مغذی که در مواد طبیعی مانند تخم مرغ، مرغ، بلغور جو دوسر، حبوبات و ماست نیز وجود دارد به عنوان آنتی اکسیدانی قوی در ساخت تارهای مو شناخته می شود.
در طول دوره مصرف پرفکتیل شاهد تغییرات مثبت این مکمل بر سلامت مو، پوست و ناخن هایتان خواهید بود.

نکته مهم: مصرف این قرص در دوران بارداری و شیردهی باید با تجویز و صلاحدید پزشک باشد

قرص نورکرین که در دو ورژن مردانه و زنانه در داروخانه ها در دسترس است نیز می تواند یکی از مکمل های کمک کننده به ریزش موی شما باشد. نورکرین حاوی ویتامین ها و مواد معدنی لازم برای رشد و تحریک فولیکول مو است. سیلیکا، آسرولا و عصاره گیاه دم اسب، از مواد متشکله این مکمل هستند.
سیلیکا با کمک به کلاژن سازی و استحکام مو، از ریزش آن جلوگیری می کند.
عصاره گیاه دم اسب با خواص آنتی اکسیدان و ضد التهاب به بهبود جریان خون در فولیکول های مو کمک می کند. این گیاه همچنین دارای مقادیر زیادی سلنیوم و سیستئین است. ترکیب این دو ماده با هم باعث رشد فولیکول های مو خواهد بود. سلنیوم یکی از مواد معدنی ضروری برای رشد مو به شمار می رود و خواص آنتی اکسیدانی قوی نیز دارد. گیاه دم اسب همچنین باعث رطوبت رسانی و نرم شدن تارهای مو نیز میشود.

گیاه آسرولا که از گیاهان بومی مناطق گرمسیری است با غنی بودن از ویتامین های A و C به رفع رادیکال های آزاد در بدن کمک میکند و به این ترتیب با جلوگیری از اکسید شدن سلول ها به آنها مواد لازم را میرساند.

ریزش موی استرسی

ریزش موی استرسی یا اضطرابی یکی از انواع ریزش مو به شمار می آید که این روزها بسیاری با آن دست و پنجه نرم میکنیم. بیماری، پندمی و ترس از آن، از دست دادن عزیزان، تغییر شرایط زندگی و… همگی از عواملی هستند که ممکن است در زندگی روزمره هر کدام از ما با آن مواجه باشیم. اما استرس چطور بر ریزش مو اثر میگذارد ؟

هورمون کورتیزول که به نام هورمون استرس نیز شناخه می شود با تخریب فولیکول های مو باعث ریزش مو در مردان و زنان است. گاهی هم کورتیزول باعث خواب یا توقف رشد در موها می شود و به این ترتیب موها بعد از ریزش، دیگر رشد نمی کنند.
هر چند با استفاده از مکمل های دارویی میتوان به ریزش مو و بازگرداندن موها به حالت عادی کمک کرد اما اگر شما هم با ریزش موی اضطرابی مواجه هستید بهتر است حتما سعی کنید در کنار استفاده از انواع مکمل از مدیتیشن، ورزش و مشاوره نیز غافل نشوید. چون در این مورد تنها با استفاده از مکمل های دارویی نمیتوان ریزش مو را درمان و کنترل کرد.

برای درمان این نوع ریزش از قرص پرفکتیل که در بخش قبلی معرفی شد می توانید استفاده کنید.

قرص هیرویت نیز یکی از مکمل هایی است که با دارا بودن مواد مغذی می توایند به رویش مجدد موهایتان کمک کند. این قرص با داشتن دسته ویتامین های گروه B، آهن و زینک به رشد مجدد مو و ضخیم شدن آن کمک شایانی خواهد کرد.

بیوتین همراه با دیگر از اعضا خانواده گروه ب یعنی ب 6 و ب 12 به تولید هورمون استروئید کمک می کنند؛ سازو کار این قرص به این ترتیب است که استروئید ترشح شده در بدن با مصرف هیرویت، با رفع خستگی و بالانس هورمونی ریزش مو را آرام آرام بهبود می بخشند.
مصرف این قرص برای خانم ها و آقایان بلامانع است.

ریزش موی آلوپسی آندروژنیک

از مهم ترین هورمون های موثر در ریزش مو، آندروژن ها هستند که با آسیب به فولیکول و ریشه مو، سبب توقف رشد و ریزش موها می شوند. این الگوی ریزش مو، آلوپسی آندروژنیک نامیده می شود و در میان زنان و مردان شایع بوده و از اصلی ترین علل ریزش مو به حساب می آید. برای درمان این بیماری یک سری داروهای متوقف کننده چرخه تولید آندروژنی وجود دارد که تاثیر درمانی آنها برای زنان از مردان بیشتر می باشد.

دارویی که برای درمان ریزش موی ناشی از موارد هورمونی آندروژنیک کاربرد دارد، اسپیرونولاکتون می باشد. در این راستا می توان به بانوانی اشاره کرد که دچار سندرم تخمدان پلی کیستیک هستند و معمولا ریزش موی شدیدی را تجربه می کنند و مسبب اصلی آن تولید آندروژن بیش از حد در بدن آنها می باشد.استفاده از این دارو سبب توقف تولید آندروژن ها شده و ریزش موی ناشی از تولید آنها را متوقف خواهد کرد.

استفاده از این دارو برخی عوارض همچون حالت تهوع، سردرد، مشکلات معده، بی اشتهایی، بی نظمی قاعدگی و بزرگ شدن سینه ها را به دنبال خواهد داشت و از این رو توصیه می شود برای استفاده از آن حتما طبق دستور پزشک عمل نمایید.

از جمله دیگر داروهای موثر در روند درمان و توقف ریزش موی ناشی از آلوپسی آندروژنیک، کتوکونازول می باشد. این دارو با کاهش التهاب فولیکول های مو و تقویت آنها، کنترل و درمان ریزش مو را به دنبال خواهد داشت و به صورت قرص خوراکی و شامپو در دسترس بوده که استفاده از به سبب عملکرد بهتر و مستقیم بر روی موها ارجحیت دارد.

ریزش موی قارچی

در برخی از موارد، علت ریزش مو، ناشی از حمله میکروارگانیسم های بیماری زا به فولیکول های مو است. که با ایجاد عفونت باعث ریزش و آسیب به موها می شوند. برای درمان این دست از ریزش موها، از داروهای خوراکی و موضعی تربینافین، ایتراکونازول و همچنین شامپوهای سلنیوم سولفاید استفاده می شود و درمان آنها حدود 6 تا 12 هفته به طول می انجامد.

ریزش موی غذایی و کمبود مواد غذایی (رژیم های خیلی سخت)

بسیاری از کسانی که از رژیم های سنگین و بدون مشاوره با پزشک، برای لاغری استفاده می کنند ممکن است با ریزش مو مواجه شوند. گاهی مدل ریزش موها به دلیل فقر مواد غذایی ایجاد شده بسیار هم شدید است.

قرص درموبلا گلدن لایف یکی از شناخته شده ترین مکمل ها برای کسانی است که به علت فقر مواد غذایی در رژیم های خیلی سخت و سنگین به ریزش مو دچار می شوند. این قرص با دارا بودن انواع مواد غذایی و مکمل های ضروری مانند ویتامین دی، منیزیم و کلسیم، و سیلیکا به رشد دوباره موها کمک می کند

دکمه بازگشت به بالا