کیانوش جهانپور ، منتقد چینی ، از کورونا اخراج شد


سخنگوی وزارت بهداشت به وی توصیه کرد از «سیاسی کردن» خودداری کند.

سعید نامکی ، وزیر بهداشت جمهوری اسلامی ایران ، با حفظ جایگاه سازمانی خود ، سیماساتاس لری را به عنوان سخنگوی این وزارتخانه منصوب کرد. انتصاب وی به اخراج کیانوشوش جهانپور اشاره دارد که در ماه های اخیر سخنگوی وزارت بهداشت در ایران به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت بوده است.

جهانپور دو ماه پیش ظاهر شد که او آمار و اطلاعات چین درباره شیوع اورا این کشور را “شوخی تلخ” توصیف کرد. وی توسط سفیر چین ، وزارت امور خارجه و دیگر مقامات جمهوری اسلامی مورد حمله قرار گرفت تا جایی که وی مجبور به عقب نشینی شد.

به گزارش خبرگزاری رسمی ، جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) ، قاعده سعید نامکی در مورد لری می گوید: “با نگاهی به سوابق اجرایی ارزشمند ، امیدواریم که شما با بیان دقیق و جلوگیری از هرگونه اقدام سیاسی ، به جنبه های فنی و تخصصی این وزارتخانه بپردازید.”

این تصمیم از لری خواسته است تا قبل از مطرح کردن هرگونه مسئله در رسانه های اجتماعی ، موضع خود را با وزیر بهداشت هماهنگ کند:

از آنجا که هرگونه سخنان سخنگو نظر رسمی آژانس مربوطه و وزیر مربوطه است ، لازم است قبل از ارائه پرونده در رسانه و شبکه های اجتماعی با من هماهنگی کنید. لازم به ذکر است که قبلاً هیچ یک از همکاران به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی منصوب نشده بودند و دکتر “از آنها بخاطر تلاشهای صمیمانه و برادرانه شان تشکر شد.”

نکته قابل توجه این است که قبلاً هیچ یک از همکاران وی در وزارتخانه به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت منصوب نشده بودند و جهانپور به عنوان “رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی” منصوب شده بود.

اندکی پس از اخباری مبنی بر انتصاب لری به عنوان سخنگوی وزارت بهداشت ، کیانوش جهانپور با صدای جیر جیر تصویری از قاسم سلیمانی فرمانده سابق نیروی قدس را توضیح داد: “یک مرد از 100 هزار جنگجو است.”

در حالی که رئیس جمهور حسن روحانی شرایط برای پیوند بای پس عروق کرونا در ایران را بسیار مطلوب توصیف می کند ، جنادور بارها و بارها در مورد اهمیت فاصله اجتماعی ، موج دوم بیماری و تعداد وحشتناک شیوع تاج در کشور هشدار داده است.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: کیانوش جهانپور ، منتقد چینی ، از کورونا اخراج شد

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا