لاغری موضعی با دستگاه آر اف کویتیشن

در سال های اخیر در تمام جهان اضافه وزن و چاقی یکی از دغدغه های رایج مردم شده است چرا که چاقی به صورت مستقیم روی سلامتی و زیبایی افراد اثرگذار هستند، باتوجه به این که همهٔ افراد توانایی گرفتن رژیم های مختلف و سخت را ندارند و تمایلی به انجام جراحی های لاغری نیز ندارند، فناوری و پزشکی با ارائه دستگاه های لاغری غیرتهاجمی امکان کاهش وزن در کوتاه مدت را فراهم کرده است. افراد با استفاده از دستگاه آر اف کویتیشن می توانند بدون عوارض جانبی شدید به سادگی به وزن ایدئال خود برسند. یکی از فناوری های کاربردی و پراستفاده برای لاغری غیرتهاجمی استفاده از تکنولوژی کویتیشن است که در تمام جهان برای لاغری استفاده می شود و طرفداران زیادی نیز دارد.

آر اف کویتیشن چیست؟

دستگاه آر اف کویتیشن که به نام اولتراسوند کویتیشن نیز در ایران شناخته می شود، در ساختار فیزیکی خود، از امواج اولتراسونیک برای ازبین بردن چربی های انباشته شده استفاده می کند. در این فناوری امواج اولتراسونیک سلول های چربی را شکسته و آن ها را به اسید های چربی که به حالت مایع درآمده اند تبدیل می کند. بدن به طور طبیعی این اسید های چربی را به عنوان مواد زائد دفع می کند و عوارضی نیز برای فرد ایجاد نخواهد شد.

کویتیشن یک روش لاغری غیرتهاجمی است و برخلاف سایر روش های جراحی لاغری، هیچ زخم و اسکاری از برای فرد ایجاد نمی شوند. از بین روش های متفاوت برای درمان بیماری چاقی، دستگاه کویتیشن به نسبت سایر روش ها، اثر مؤثرتر و طولانی تری دارد. اثر کویتیشن، خود را در بدن شما به صورت کاهش سایز نشان می دهد.

نتیجه کویتیشن می تواند برای هر شخصی متفاوت باشد؛ اما اکثر بیماران می توانند در کوتاه مدت تأثیر جلسات کویتیشن را مشاهده کنند. به طورکلی افراد برای درمان با فناوری کویتیشن، بین 3 تا 10 جلسه نیاز دارند. مدت زمان هریک از این جلسات، تقریباً 30 دقیقه بوده و بیمار می تواند نتیجه درمانی کویتیشن را از جلسه دوم به بعد مشاهده کند.

لاغری با دستگاه آر اف کویتیشن

یکی از روش های شناخته شده برای کاهش وزن سریع، جراحی  لاغری است. عمل هایی که با تغییر اعضای بدن، اشتها را کاهش می دهند و برگشت ناپذیر هستند، افرادی که عمل های لاغری مثل اسلیو معده و بای پس را انجام می دهند تا مدت های طولانی درگیر عوارض ناشی از جراحی هستند. موردی که هرگز به آن اشاره نمی شود این است که سبک زندگی این اشخاص باید تا آخر عمر تغییر کند؛ تنها در این صورت است که جراحی انجام شده نتیجه بخش است در غیر این صورت فرد مجدد چاق می شود.

پزشکان کلینیک های زیبایی با بررسی بدن و نوع و بافت چربی بهترین دستگاه را برای شما انتخاب خواهند کرد. دستگاه های متفاوتی برای لاغری موضعی وجود دارند؛ اما یکی از شناخته شده ترین آن ها دستگاه لاغری آر اف کویتیشن است.

عملکرد تکنولوژی آر اف کویتیشن

امواج اولتراسوند در پزشکی از دستگاه های تصویربرداری باانرژی پایین تا دستگاه های انرژی بالا و فرکانس های بالاتر از محدوده شنوایی 20 هرتز تا 20 کیلوهرتز مورداستفاده قرار می گیرد. این امواج را می توان در فرکانس های بسیار بالا مانند 2 گیگاهرتز تولید کرد؛ اما بالاترین دامنه مجاز در پزشکی 10 مگاهرتز است.

بالاتر از این محدوده امواج Ultrasound ویژگی های خاصی از خود نشان می دهند. اندازه اکثر ارگان های بدن باتوجه به امواج متمرکز و فرکانس بالا، سبب وقوع پدیده تداخل امواج می شوند، از طرف دیگر امواج در سطح مولکولی در اثر پدیده رزونانس جذب می شوند. مقادیر مختلف ضریب جذب در بافت های گوناگون اندازه گیری  شده که بیش ترین میزان آن در ریه ها و کم ترین آن در بافت چربی است. انرژی اولتراسوند از سه طریق بر بافت های زنده بدن انسان ها اثر می گذارد:

اثر گرمایی یا thermal effect

فناوری cavitation

اثر میکرو مکانیکال

باتوجه به این مسئله که امواج صوتی و اولتراسوند توسط مواد مختلف جذب می شوند، میزان گرمای تولید شده در محیط پیچیده بیولوژیک بدن به طور دقیق قابل پیش بینی نیست. اثر گرمایی و افزایش دمای ناشی از آن به ویژگی های زمانی و مکانی موج، خصوصیات جذبی بافت و جابه جایی گرما توسط مایع درون سیستم عروقی بستگی دارد. اثر گرمایی معمولا در فیزیوتراپی کاربرد دارد. در محیط جامد، امواج اولتراسوند به هر دو صورت طولی و عرضی منتشر می شوند درصورتی که انتشار در محیط های مایع و شبه مایع مثل بافت نرم، فقط به صورت عرضی انجام می شود.

استفاده دقیق از انرژی اولتراسوند بر پایه اثر کویتیشن می تواند به صورت انتخابی، باعث تخریب سلول ها و ماکروملکول ها شود. اغلب تغییرات ایجادشده توسط اولتراسوند در سیستم های بیولوژیک، بر اساس اثر گرمایی و کویتیشن قابل توجیه است؛ ممکن است مکانیسم سومی هم در ایجاد اثرات مؤثر باشد که به علت شناخت ناکافی ماهیت واکنش های حد واسط بین ارتعاشات مکانیکی و پاسخ ها مشاهده شده در اثر گرما، اثر میکرومکانیکال می شود.

تعداد جلسات و مدت استفاده از دستگاه کویتیشن لاغری در هر جلسه

در روش لاغری با کویتیشن، زمان هر جلسه حدود سی دقیقه الی یک ساعت است. بهتر است بین هر جلسه حداقل 72 ساعت فاصله باشد تا بدن چربی های شکسته را در فرصت کافی دفع کند. از جلسه دوم به بعد می توان اثرات درمانی این فناوری را روی بدن مشاهده کرد. تعداد جلسات نیز بسته به هر بیمار و مقدار چربی بین 10 تا 12 جلسه متغیر است.

لاغری با کویتیشن برای چه افرادی مناسب نیست؟

زنان باردار و بانوان تازه زایمان کرده که در دوران شیردهی قرار دارند، نباید از کویتیشن برای لاغری استفاده کنند. لاغری با آر اف کویتیشن به افراد مبتلا به بیماری های پوستی نیز توصیه نمی شود.

آر اف کویتیشن با شکستن غشای سلولی و تخلیه تری گلیسیرید، سبب افزایش کلسترول خون و تری گلیسیرید می شود و در آزمایش خون قابل مشاهده است؛ پس این روش به افراد با کلسترول و تری گلیسیرید بالا نیز توصیه نمی شود.

آر اف کویتیشن برای افراد زیر هجده سال و بالای پنجاه و پنج سال مناسب نیست. استفاده از آر اف کویتیشن را برای افرادی که در داخل بدنشان پروتز فلزی دارند توصیه نمی کند.

بیماران مبتلا به سرطان، ایدز، سل، صرع، افسردگی، کبد چرب، سنگ کیسه صفرا و هپاتیت هم نباید از لاغری به روش آر اف کویتیشن استفاده کنند.

مزایای استفاده از دستگاه آر اف کویتیشن

از مهم ترین مزایای استفاده از Cavitation می توانیم به مشاهده کوتاه مدت اثرات، درد و عوارض کم اشاره کنیم. همه دستگاه های پزشکی و زیبایی عوارضی دارند و باید عوارض را در مقایسه با یکدیگر بررسی کرد. قیمت دستگاه آر اف کویتیشن در مقایسه با عمل های جراحی پرخطر، قیمتی بسیار پایین تر دارد. شما لازم نیست که هزینه بستری در بیمارستان، داروهای بیهوشی و سایر تمهیدات جراحی را بپردازند. علاوه بر این دوره نقاهتی که در عمل های خطرناک وجود دارد، پس از استفاده از فناوری کویتیشن دیده نمی شود.

کلینیک تغذیه و تناسب اندام سامیرا

در صورتی که درگیر مشکلاتی از قبیل اصلاح الگوی تغذیه، مشاوره رژیم لاغری (کاهش وزن) و رژیم چاقی (افزایش وزن)، مشاوره رژیم زیبایی و تناسب اندام، درمان مشکلات تغذیه ای، مشاوره و رژیم درمانی برای بیماری های مختلف شامل؛ دیابت، فشار خون، کبد چرب، بیماری های کلیوی و…، مشاوره تغذیه در دوره های مختلف زندگی شامل کودکی، نوجوانی، سالمندی، بارداری و شیردهی و… هستید، می توانید با مراجعه به کلینیک تغذیه و تناسب اندام سامیرا، مشکل خود را درمان کنید.
لاغری موضعی با دستگاه کویتیشن
مشاوره تغذیه و رژیم درمانی: 09303595497
وبسایت: samiradiet.com
https://samiradiet.com/?p=3405

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا