دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

استفاده از یخدان یونولیتی در حمل و نقل بهینه مواد غذایی

یخدان یونولیتی یا همان یخدان های سبک، از جمله محصولاتی هستند که در حمل و نگهداری مواد غذایی، به خصوص ماهی، خرما، توت فرنگی و انواع میوه های دیگر استفاده می شوند. یخدان یونولیتی با توجه به ساختار و مواد استفاده شده در آن ها، علاوه بر قابلیت نگه داری مواد غذایی در دمای پایین، دارای خصوصیاتی مانند سبکی و قابلیت بازیافت هستند.

یخدان یونولیتی برای نگهداری مواد غذایی

استفاده از یخدان یونولیتی در نگهداری مواد غذایی، از جمله مزایای این یخدان ها است. یخدان یونولیتی به دلیل داشتن وزن سبک، حمل و نقل مواد غذایی را آسان تر می کند. همچنین، به دلیل داشتن خصوصیات عایقی، توانایی نگه داری مواد غذایی در دمای پایین را دارند. این خصوصیات، سبب شده است که یخدان یونولیتی به عنوان یکی از بهترین گزینه ها برای حمل و نگهداری محصولات پرمصرف مانند حمل و نقل انواع ماهی و میگو و مواد منجمد، خرما و غیره در سراسر جهان مورد استفاده قرار گیرد.

همچنین، یخدان یونولیتی از نظر بازیافت و دورریز بهتر از یخدان های پلی اتیلنی معمولی است. با توجه به اینکه این یخدان ها با فوم پلی اتیلن ساخته شده اند، مواد استفاده شده در آن ها، می تواند بازیافت شود.

ساختار یخدان یونولیتی

یخدان یونولیتی از دو لایه سطحی تشکیل شده است که بین این دو لایه، هسته ای از فوم نوع پلی اتیلن با چگالی کم قرار دارد. فوم پلی اتیلن با چگالی کم، یکی از مواد قابل بازیافت است که با پخش گرما و فشار، حجم بالایی را به خود می گیرد و جامدی با سلول های باز ارائه می دهد. این فوم دارای خصوصیاتی مانند سبکی و عایق بودن است.

کاربردهای یونولیت

یخدان یونولیتی برای حفظ سرما

از یخدان یونولیتی برای حمل انواع مواد غذایی منجمد مثل ماهی، گوشت و مرغ و غیره، دارو و هر نوع موادی که نیاز به سرما در حین حمل دارد، استفاده می شود. یخدان های یونولیتی با قابلیت حفظ و تعادل سرما، ضد آب بودن و جلوگیری از وارد شدن شوک و ضربه به کالای داخل آن، بهترین انتخاب برای حمل مواد غذایی یا داروها می باشد.

استفاده از یونولیت در ساختمان

از جمله کاربردهای اصلی یونولیت، استفاده در صنعت ساختمان است. این جنس برای ساخت انواع سقف ها، دیوارهای داخلی و خارجی، درب و پنجره و بسیاری از قطعات دیگر ساختمانی استفاده می شود. فواید یونولیت در ساخت ساختمان شامل کاهش هزینه ساخت، مقاومت در برابر حرارت و صوت و ضد آب بودن است.

یونولیت به دلیل خواص عایق حرارتی، عایق صوتی، سبک و مقاومت در برابر حرارت و سرما، یکی از مهمترین مواد ساختمانی محسوب می شود. در ساختمان هایی که باید دارای عایق حرارتی خوبی باشند، مانند بناهای در برابر سرمای زیاد یا حرارت شدید، یونولیت به کار می رود.

استفاده از یونولیت در صنعت الکترونیک

از یونولیت برای ساخت انواع قطعات الکترونیکی نیز استفاده می شود. این جنس برای ساخت برد های الکترونیکی، مدارات چاپی و سایر قطعات الکترونیکی مورد استفاده قرار می گیرد.

یونولیت یک جنس خاص از فوم پلی استایرن است که در بسیاری از صنایع با مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از مصارف اصلی یونولیت در صنعت الکترونیک است.

از یونولیت در صنعت الکترونیک برای ساخت قطعات الکترونیکی استفاده می شود. این قطعات شامل پایه های سوئیچ ها، قطعات ساپورت الکترونیکی، پایه های دیودها و ترانزیستورها و … هستند. یونولیت برای ساخت این قطعات بسیار مناسب است، چرا که دارای ویژگی هایی مانند سختی، مقاومت در برابر حرارت و عایقی بودن است.

یونولیت در صنعت الکترونیک برای ساخت محصولاتی همچون برد های الکترونیکی نیز استفاده می شود. بردهای الکترونیکی با استفاده از یونولیت ساخته می شوند تا از تداخل الکتریکی جلوگیری شود و امنیت و کیفیت سیگنال ها افزایش یابد.

علاوه بر این، یکی دیگر از کاربردهای یونولیت برای ساخت برد های باتری و دستگاه های پس شارژ استفاده می شود. این بردها با استفاده از یونولیت ساخته می شوند تا از بار الکتریکی زیاد و افزایش توان محصولات جلوگیری شود.

در کل، استفاده از یونولیت در صنعت الکترونیک برای ساخت قطعات الکترونیکی، بردهای الکترونیکی، برد های باتری و محصولات پس شارژی که نیاز به عایقی مناسب و مقاومت در برابر حرارت دارند، بسیار مفید است.

دکمه بازگشت به بالا