عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

هزینه های زندگی دانشجویی در اسپانیا

هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا یکی از موارد مهمی است که باید متقاضیان تحصیل در اسپانیا آن را در نظر داشته باشند ؛ زیرا یک دانشجوی بین الملل باید بداند که آیا از عهده ی شهریه دانشگاه برمی آید یا خیر ؛ همچنین ما در کنار شهریه دانشگاه ، هزینه های دیگری چون هزینه های اقامتی و خوراک و پوشاک و … را داریم ؛ لذا تمام این موارد باید به دقت در زمان مهاجرت به اسپانیا در نظر گرفته شود ؛ برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان شرکت مهاجرتی رجبی در تماس باشید.

 بطور کلی هزینه زندگی و مهاجرت به اسپانیا را باید باتوجه به محل پذیرش محاسبه نمایید ؛ هزینه های زندگی دانشجویی در اسپانیا ، هزینه های مربوط به اقامت ، هزینه های خورد و خوراک و پوشاک ، هزینه های مرتبط با تحصیل مثل هزینه های کتاب ، هزینه‎های حمل و نقل ، هزینه های مربوط به اینترنت و دیگر خدمات مثل هزینه آب ، گاز ، برق و تلفن را شامل می شود ؛ لذا لازم است تا به عنوان یک دانشجوی بین المللی در کشور اسپانیا از عهده ی این هزینه ها در مدت تحصیل تان برآیید.

البته هزینه های زندگی دانشجویی در اسپانیا بستگی به مواردی چون نوع دانشگاه (دولتی یا خصوصی) ، مقطع و رشته تحصیلی و شهر مورد نظر جهت اقامت هم دارد ؛ بطور مثال در صورت تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی اسپانیا باید هزینه ای حدود 700 – 1300 یورو را سالانه پرداخت نمایید ، در حالیکه این هزینه در دانشگاههای خصوصی بیشتر خواهد بود.

اسکان مهم ترین هزینه دانشجویان در اسپانیا

اسکان مهم ترین هزینه دانشجویان در اسپانیا است ؛ لذا یکی از دغدغه ها برای دانشجویان در اسپانیا پیدا کردن مسکنی مناسب است ، علاوه بر این ، توجه به موقعیت مسکن نیز در زمان تحصیل ضروری است ؛ لذا باید بعد از بررسی هایی دقیق و در نظر گرفتن جوانب مثبت و منفی آن ، از بین گزینه های مختلف ، با آگاهی کافی مناسب ترین را انتخاب نمود.

از موارد مهم برای اقامت دانشجویان ، خوابگاه های دانشجویی مربوط به دانشگاه ها است ، به طور کلی هزینه خوابگاه دانشجویی مناسب است و هزینه ها بستگی عوامل مختلفی دارد ؛ شرکت مهاجرتی رجبی در زمینه هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا راهنمای شما خواهد بود.

 به طور کلی ، هزینه اقامت در مادرید و بارسلونا کمی بالاتر از شهرهای دیگر است ؛ به طوری که یک آپارتمان در بارسلونا حدود 850 یورو هزینه دارد ، در حالی که در مادرید یک آپارتمان تک خوابه حدود 1000 یورو در ماه هزینه خواهد داشت ؛ علاوه بر هزینه های اجاره ، در زمان انتخاب خوابگاه دانشجویی مناسب ، باید به هزینه های حمل و نقل عمومی ، غذا و سایر امکانات رفاهی نیز توجه کنید ؛ اما نگران نباشید ؛ شما در اسپانیا با گزینه های زیاد و متنوعی برای اقامت روبرو می شوید ، پس فقط لازم است تا تحقیقاتتان را در این رابطه تکمیل نمایید.

انواع روشها و اقامتگاه های دانشجویی در اسپانیا

انواع روشها و اقامتگاه های دانشجویی در اسپانیا و هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خانواده میزبان (Host Family)

یکی از روشهای اقامتی در اسپانیا ، زندگی با خانواده میزبان (Host Family) است ؛ اغلب خانواده های اسپانیایی از دانشجویان برای زندگی با آن ها استقبال می کنند ؛ این نوع زندگی علاوه بر تحصیل ، امکان آشنایی با فرهنگ ، آداب و رسوم و زبان اسپانیایی در محیطی خانوادگی را برای شما فراهم می آورد ، در این نوع اسکان ممکن است کمی از آزادی های شما کاسته شود.

آپارتمان های استودیوی

آپارتمان های استودیویی گزینه های اسکان مستقل تری هستند ، اما نسبت به سایر اشکال مسکن ، کمی گران ترند و هر چه به مرکز شهر نزدیکتر باشند ، گرانتر هم می شوند ؛ این اقامتگاهها معمولا کوچکتر هستند و شما مجبور به اشتراک یک اتاق با سایر دانشجویان نیستید.

هم اتاقی

افزایش هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا گاهی باعث می شود تا به دنبال یک هم اتاقی باشیم ؛ پیدا کردن یک هم اتاقی گزینه ای عالی برای اقامت است ؛ این روش اقامتی مقرون به صرفه بوده و برای آن دسته از دانشجویانی که می خواهند یک زندگی اجتماعی را تجربه کنند ، بسیار مناسب است ؛ بسیاری از دانشجویان این روش اقامتی را انتخاب می کنند ، زیرا تقسیم هزینه ها ، این روش را مقرون به صرفه تر می کند و مطمئناً با این روش می توانید تجربه زندگی و ارتباط با سایر افراد را درک کنید.

آپارتمان ها و خانه های شهری

آپارتمان ها و خانه های شهری نیز از دیگر گزینه ها جهت اقامت دانشجویان می باشند ؛ پیدا کردن یک آپارتمان مناسب کمی دشوار است و این مکان ها معمولا گران تر می باشند ؛ اگر می خواهید این گزینه را برای محل اقامتتان داشته باشید ، بهتر است با یک آژانس املاک مشورت نمایید.

خوابگاه های دانشجویی

گزینه بعدی خوابگاه های دانشجویی هستند ؛ خوابگاه دانشجویی عموماً توسط دانشگاه های اسپانیا در سالن های اقامت دانشجویی(Colegios Mayores)  یا آپارتمان های دانشجویی پیشنهاد می شود ؛ هزینه های اجاره و محل اقامت بسته به مکانی که انتخاب می کنید ، امکانات رفاهی ارائه شده و سایر عوامل متفاوت خواهند بود ؛ به طور کلی ، مادرید و بارسلونا نسبت به سایر شهرهای اسپانیا گرانتر هستند.

بررسی هزینه اقامتگاه های مختلف در اسپانیا کمک می کند تا هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا را بهتر درک کنیم و انتخاب بهتری داشته باشیم  ؛ به طور کلی داریم:

نوع ملک اجاره ماهانه (یورو)
آپارتمان تک خوابه در مرکز شهر 675.84
آپارتمان تک خوابه در بیرون از مرکز شهر 523.19
آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر 1071.07
آپارتمان سه خوابه در بیرون از مرکز شهر 789.62
آپارتمان 85 متری در مرکز شهر 1299
آپارتمان 85 متری در بیرون از مرکز شهر 81
آپارتمان 45 متری در مرکز شهر 767
آپارتمان 45 متری در بیرون از مرکز شهر      548
زندگی با خانواده میزبان حدود 700 تا 800
خوابگاه دانشجویی 60 – 360

هزینه انرژی در اسپانیا

هزینه انرژی در اسپانیا یکی از موارد برای محاسبه میزان هزینه زندگی دانشجویی در اسپانیا است؟ پیش از همه باید بدانید که جهت خرید و یا اجاره مسکن در کشور اسپانیا ، درخواست گواهینامه انرژی اجباری است ؛ گواهینامه انرژی سندی رسمی است که بر روی آن یک برچسب انرژی وجود دارد و اطلاعاتی نظیر وضعیت مصرف انرژی ، مصرف واقعی گاز و برق و سایر منابع مصرفی آپارتمان به همراه توصیه هایی در رابطه با کاهش مصرف انرژی به ثبت رسیده است.

معمولا هزینه قبوضی مثل آب و برق در کشور اسپانیا در اجاره ماهانه محاسبه نمی شود و میزان هزینه هایی این چنینی بستگی به زمان مصرف و سبک زندگی تان (میزان استفاده از تهویه ، گرمایش ، چراغ  و …) دارد ؛ به طور مثال ، میانگین هزینه برق ، گرمایش ، سرمایش ، آب و زباله برای یک آپارتمان 85 متری 114.63 یورو خواهد بود و همین طور هزینه اجاره ی یک اتاق در شهری مثل بارسلونا همراه با هزینه هایی مثل قبوض گاز ، آب و برق حدودا 250 – 300 یورو به طور ماهانه تخمین زده می شود.

به طور کلی شما می توانید پیش از اجاره ی هر مکانی از صاحب آن سوال کنید که آیا اجاره شامل قبوض هم می شود؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص هزینه های زندگی در کشورهای مختلف ئ روش های قانونی مهاجرت، توصیه می کنیم حتماً سایت آی مهاجرتی وابسته به هلدینگ حقوقی مهاجرتی رجبی را حتماً مطالعه نمایید و یا با کارشناسان این شرکت معتبر تماس حاصل فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا