عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

شرایط دانشجو در قبرس

تحصیل در قبرس در یک نگاه

اگر قصد تحصیل در دانشگاه های قبرس را دارید ، خیلی کوتاه و مختصر باید گفت که کشور قبرس به دو قسمت شمالی و جنوبی تقسیم شده است. تحت نظارت ترکیه و کشور قبرس جنوبی تحت نظارت یونان میباشد. در ادامه در یک جدول بطور خلاصه اطلاعات مفیدی در اختیار شما قرار میدهیم. زمانی که خودم قصد تحصیل در این جزیره زیبا را داشتم، هیچ منبع و مرجعی وجود نداشت که بتوانم جواب سوالاتم را در آن پیدا کنم.

بنابراین بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه، تصمیم به تاسیس برند ای ام یو رجیستر نمودم، تا بتوانم تجربیات خود را به متقاضیان تحصیل در قبرس منتقل کنم و طولی نکشید تبدیل به بزرگترین نمابنده دانشگاه های قبرس در کل خاورمیانه شدم و در واقع اخذ پذیرش تحصیلی از دانشگاه های قبرس به تخصص اصلی من تبدیل شد بطوریکه در این مدت نزدیک به 1300 پذیرش تحصیلی موفق با بورسیه های بالا، برای دانشجویان از دانشگاه های قبرس اخذ نمودم.

هزینه اجاره مسکن و خوابگاه دانشجویی قبرس شمالی، به عواملی مانند مکان، امکانات، نوع اتاق و مدت زمان اقامت بستگی دارد. با این حال، می توان به طور متوسط برای اقامت در خوابگاههای دانشگاهی در قبرس شمالی، حدود 200 تا 400 یورو در ماه پرداخت کرد. هزینه اقامت در خوابگاههای دانشگاهی با توجه به نوع اتاق و مدت زمان اقامت ممکن است متفاوت باشد.

در ادامه ویدئویی کوتاه از تعدادی از دانشجویانی که توسط نمایندگی اینجانب اقدام به اخذ پذیرش از دانشگاه های قبرس نموده اند را برایتان فراهم کرده ام. افتخار موسسه ما از زمان شروع فعالیت صداقت در امور و ارائه مشاوره های صحیح برای متقاضیان میباشد. در ادامه مصاحبه برخی از دانشجویان ما را مشاهده میکنید.

دانشگاه های قبرس شمالی

کشور قبرس یک کشور توریستی و دانشگاهی است. از این  رو دارای دانشگاه های بسیار زیادی میباشد. اما این حقیقت پنهان نیست که تمام این دانشگاه ها دارای رتبه و رنکینگ مناسبی نمیباشند. معمولا افرادی که به فکر تحصیل در قبرس هستند میتوانند از بین دانشگاه های برتر این کشور یکی را انتخاب کنند.

قبرس شمالی دارای سه دانشگاه برتر میباشد . هر سه این دانشگاه ها مورد تایید اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا و ترکیه میباشند. در ادامه و در یک جدول بصورت مختصر و مفید، را با یکدیگر مقایسه کرده ایم.

 

تحصیل در دانشگاه بین المللی قبرس CIU

دانشگاه بین المللی قبرس یا همان دانشگاه CIU، بهترین دانشگاه قبرس از نظر بورسیه تحصیل در قبرس و اعتبار مدرک میباشد و در سالهای اخیر در بین متقاضیان، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده است. علت پرطرفدار بودن این دانشگاه بورسیه های عالی این دانشگاه می باشد که باعث شده است در هر ترم افراد بسیاری برای تحصیل در دانشگاه ciu راغب باشند. این دانشگاه برای دانشجویان مقطع کارشناسی تا 75 درصد بورسیه، و برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و دکترا تا 50% بورسیه ارائه میدهد. با توجه به این بورسیه هزینه های تحصیل در این دانشگاه بسیار مناسب میباشد.

تحصیل در دانشگاه مدیترانه شرقی EMU

دانشگاه مدیترانه شرقی یا همان دانشگاه emu، از نظر رتبه بندی جهانی که در جدول بالا نیز درج شده است، بهترین دانشگاه قبرس محسوب میشود. این دانشگاه یکی از بهترین دانشگاه های جهان بوده و مدارک مورد تایید وزارت علوم ایران نیز میباشد. به جرات می توان گفت تحصیل در این دانشگاه بهترین گزینه برای متقاضیان میباشد، اما و گاها تا 4 برابر دانشگاه های دیگر قبرس میباشد. همانند دیگر دانشگاه های قبرس، دانشگاه emu نیز برای متقاضیان تحصیل در رشته های مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، بورسیه 50 درصدی ارائه میدهد.

هزینه تحصیل در قبرس

این مورد در قسمت بطور کامل مورد بررسی قرار گرفته است اما در این قسمت نیز بطور مختصر به بررسی شهریه مقاطع مختلف در دانشگاه های قبرس می پردازیم. ابتدا باید گفت که دانشگاه های قبرس  برای تمامی دانشجویان مقاطع کارشناسی بورسیه 50 درصدی ارایه میکند. البته بعضی از دانشگاه ها مانند دانشگاه بین المللی قبرس، برای دانشجویان ایرانی بورسیه 75 درصدی نیز ارائه میدهد که این بورسیه در اختیار کارگزاری رسمی دانشگاه میباشد و ما این بورسیه را بصورت رایگان در اختیار شما قرار میدهیم.

این شامل تمامی دانشجویان بوده و از طرف دانشگاه به تمام متقاضیان تعلق می گیرد. علت این بورسیه این است که ایران جزو کشورهای جهان سوم است. همینجا ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از نمایندگان با ذکر اینکه این بورسیه حاصل تلاشهای آنها بوده است از دانشجویان و متقاضیان مبالغ اضافی خارج از برنامه دریافت می کنند.

ما بیشترین بورسیه تحصیلی را به رایگان برای شما اخذ میکنیم.
شهریه سالیانه دانشگاه های قبرس با احتساب بیشترین بورسیه
مقطع و رشته تحصیلی دانشگاه EMU دانشگاه NEU دانشگاه CIU
کارشناسی 2300 الی 2700 دلار 2800 یورو 1726 یورو
کارشناسی ارشد 3700 دلار 2100 یورو 1200 یورو
دکترا 5600 دلار 3200 یورو 2000 یورو
پزشکی 20000 دلار 8180 یورو 6600 یورو
دندانپزشکی 18000 دلار 7500 یورو 5500 یورو
داروسازی 8600 دلار 2800 یورو 2226 یورو
پیراپزشکی 7600 دلار 2800 یورو 1726 یورو

هزینه خورد و خوراک در قبرس

افرادی که قصد تحصیل در قبرس را دارند بهتر است این موضوع را بدانند که، هزینه های خورد و خوراک در قبرس شمالی بسیار نزدیک به هزینه ها در ایران می باشد. علت این است که واحد پولی این کشور لیر ترکیه بوده که از نظر قیمت به واحد پولی کشور ما نزدیک می باشد. بطور متوسط هزینه های خورد و خوراک در قبرس شمالی برای یک نفر چیری در حدود 1000 لیر می باشد که البته این مقدار بستگی به سلیقه غذایی هر کس می تواند کم و یا زیاد شود.

لازم به ذکر است در داخل محیط دانشگاه های قبرس تعداد زیادی رستوران . کافه تریا وجود دارد از جمله رستوران ایرانی که یک پرس غذا در آنها قیمتی بسیار معقول و مناسب دارد که دانشجویان می توانند از آنها استفاده کنند. قیمت یک پرس غذا در این رستوران ها بطور متوسط 90 لیر ترکیه می باشد. بنابراین هزینه های خورد و خوراک در قبرس تفاوت چندانی با ایران ندارد. البنه بر طبق تجربه ای که خود اینجانب از زندگی در قبرس داشتم هزینه های پخت غذا توسط خود دانشجو بسیار با صرفه تر و ارزان تر از هزینه تهیه غذای حاضری می باشد. برای بررسی دقیق تر روی لینک کلیک کنید.

زبان دانشگاه ها برای تحصیل در قبرس

دانشگاه های قبرس رشته های تحصیلی خود را به دو زبان انگلیسی و ترکی استانبولی ارائه میدهند. این به انتخاب خود دانشجو است که چه زبانی را برای تحصیل خود انتخاب کند. اما بطور معمول تحصیل به زبان انگلیسی بسیار بهتر است و مدارک انگلیسی در سطح بین الملل اعتبار بالاتری دارند. علاوه بر این اگر در آینده قصد ادامه تحصیل در کشور های دیگر را داشته باشید، در صورتی که مدرک تحصیلی شما به زبان انگلیسی باشد دیگر از شما مدرک زبان نخواهند خواست.

حال شاید برایتان سوال پیش آید که برای ورود به دانشگاه های قبرس نیازی به ارائه مدرک زبان وجود دارد یا تنها با گذراندن آزمون ورودی زبان انگلیسی میتوان وارد دانشگاه های قبرس شد؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

تحصیل در قبرس – آزمون ورودی دانشگاه قبرس

برای تحصیل در قبرس نیازی به گذراندن آزمون ورودی ندارید. نحوه پذیرش دانشگاه های قبرس بر اساس سوابق تحصیلی میباشد. این به این معنی است که هیچگونه آزمونی برای ورود به دانشگاه های کشور قبرس وجود ندارد. حتی برای اخذ  بورسیه  نیازی به گذراندن آزمون ورودی نیست.

تنها آزمون موجود در دانشگاه های قبرس ، آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی میباشد که در بدو ورود به دانشگاه از دانشجویان گرفته میشود. این آزمون در واقع به عنوان آزمون ورودی نبوده  تنها یک آزمون تعیین سطح برای بررسی سطح زبان انگلیسی دانشجو میباشد. اگر دانشجویی در این آزمون تعیین سطح نمره قبولی کسب نکند مجبور به گذراندن یک یا چند واحد زبان انگلیسی به عنوان پیش نیاز خواهد بود. البته اگر دانشجویی مدرک زبان معتبر مانند آیلتس و یا تافل داشته باشد نیاز به شرکت در آزمون تعیین سطح زبان نخواهد داشت.

حداقل نمره زبان برای قبولی از آزمون زبان دانشگاه های قبرس
نوع آزمون EMU NEU CIU
آزمون زبان دانشگاه 75 70 70
TOEFL(IBT) 79 72 65
IELTS 6.5 5.5 5.5
PTE-A 58

تجربه نشان داده است برخی از دانشگاه های قبرس مانند دانشگاه مدیترانه شرقی، در این آزمون تعیین سطح سخت گیری میکنند. اما قبولی در آزمون تعیین سطح زبان انگلیسی دیگر دانشگاه های قبرس، مانند دانشگاه بین المللی قبرس و دانشگاه خاور نزدیک به نسبت ساده تر است. شما میتوانید برای آشنایی هرچه بیشتر با روی لینک آن کلیک کنید.

محدودیت سنی برای تحصیل در قبرس

هیچگونه محدودیت سنی برای تحصیل در قبرس وجود ندارد. این به این معنی است که افراد در هر سنی که باشند میتوانند برای تحصیل در رشته مورد علاقه خود در دانشگاه های قبرس اقدام کنند. تنها دانشگاه مدیترانه شرقی قبرس برای رشته های پزشکی و پیراپزشکی خود محدودیت سنی زیر سی سال را دارد. ولی برای سایر دانشگاه های قبرس محدودیتی وجود ندارد.

برای اخذ پذیرش در رشته های مقطع کارشناسی دانشگاه های قبرس داشتن مدرک زبان انگلیسی به هیچ عنوان الزامی نیست. اما اگر دارای مدرک آیلتس 5 یا بالاتر و یا معادل آن باشید از شما آزمون زبان گرفته نخواهد شد. افرادی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی  را دارند، طیف گسترده ای از رشته های دانشگاهی را پیش روی خود خواهند داشت که میتوانند رشته مورد علاقه خود را از بین آنها انتخاب کنند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس به زبان انگلیسی بوده ولی داشتن مدرک زبان انگلیسی الزامی نیست. در صورت داشتن مدرک آیلتس 6.5 یا معادل آن، از شما آزمون زبان گرفته نخواهد شد و بصورت مستقیم وارد دپارتمان مورد نظر خواهید شد. لیست رشت های مقطع کارشناسی ارشد دانشگاه قبرس آنقدر گسترده است که تمامی متقاضیان میتوانند در رشته مورد علاقه که به پیشینه تحصیلی خود منطبق باشد تحصیل کنند.

در بسیاری از تماس هایی که از سوی دانشجویان برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد قبرس گرفته میشود، این سوال مطرح میشود که تفاوت بین رشته های کارشناسی ارشد با پایان نامه و بدون پایان نامه چیست. که در پاسخ به این سوال باید گفت که سیستم ارشد بدون پایان نامه برای افرادی طراحی شده است که قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را نداشته باشند و اگر فردی قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترا را دارد بایستی رشته ارشد خود را همراه با پایان نامه انتخاب کند.

بهترین گزینه برای ، دندانپزشکی دانشگاه CIU قبرس و همچنیندندانپزشکی دانشگاه neu قبرس میباشد. برای این پیشنهاد دلایل کاملا منطقی و قانع کننده داریم. اگر علاقه مند به این رشته هستید به شما توصیه میکنم از پست مربوط به این رشته که لینک آن را قرار خواهم داد دیدن فرمایید. البته میتوانید برای دریافت مشاوره های تخصصی تر با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

تحصیل در قبرس داروسازی

شاید به جرات بتوان گفت محبوبترین رشته دانشگاه های قبرس رشته داروسازی باشد. بطوریکه در هر ترم بیش از 50 درصد دانشجویان برای تحصیل در قبرس و در رشته داروسازی با موسسه ما تماس میگیرند. دانشگاه های قبرس شرایط بسیار خوبی برای این رشته فراهم کرده اند. نکته جالب اینجاست که در اکثر نقاط دنیا، رشته داروسازی دوره ای پنج ساله بوده و به در پایان دوره تحصیل به دانشجو مدرک کارشناسی و یا معادل آن ارائه میشود. اما اگر قصد  را دارید این را بدانید که مدرک داروسازی قبرس دکترا میباشد.

تحصیل در قبرس – (مدارک لازم جهت اخذ پذیرش)

اگر تصمیم خود را برای تحصیل در این کشور گرفته اید میتوانید مدارک خود را به ما (نماینده رسمی دانشگاه های قبرس) ارسال کنید تا کارهای پذیرش شما را در کمترین زمان ممکن و بصورت رایگان انجام دهیم. شما میتوانید مدارک خود را  از طریق شماره واتس آپ درج شده در بالای سایت و یا از طریق تلگرام برای ما ارسال کنید. به علت بالا بودن بیش از حد تعداد پیام های ارسالی، لطفا حتما پس از ارسال مدارک خود با ما تماس بگیرید. مدارک لازم جهت تحصیل در قبرس عبارتند از :

  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت
  • ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت
  • یک رزومه از سوابق فردی، تحصیلی و کاری
  • ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی ارشد
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی ارشد
  • ترجمه مدرک موقت و یا دانشنامه مقطع کارشناسی
  • ترجمه ریزنمرات مقطع کارشناسی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت
  • یک رزومه از سوابق فردی، تحصیلی و کاری
  • ترجمه مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی
  • ترجمه ریزنمرات دیپلم و پیش دانشگاهی
  • اسکن صفحه اول پاسپورت

مزایای تحصیل در قبرس شمالی

  • اگر به دنبال برنامه های درجه یک آموزش با کیفیت با سطح استاندارد بالا و مقبولیت جهانی هستید ، بنابراین تحصیل در قبرس شمالی برای شما مناسب است. همه ما شهریه و بورس تحصیلی کم را دوست داریم اما قصد نداریم کیفیت آموزش را برای آنها فدا کنیم. در قبرس بین اساتید و دانشجویان آنها رابطه دوستانه وجود دارد ، طیف گسترده ای از امکانات از دیگر مزایای تحصیل در این کشور مییاشد. همچنین سیستم آموزشی دانشگاه های قبرس منطبق بر سیستم آموزشی آمریکا بوده و دارای عالی ترین سطح استاندارد میباشد.
  • هزینه های رندگی در قبرس بسیار مناسب و مقرون به صرفه میباشد، زیرا لیر ترکیه بوده و واحد پول ایران بسیار نزدیک است. از طرفی دانشگاه های قبرس شمالی یکی از ارزانترین دانشگاه ها برای تحصیلات در خارج از کشور است ، این خبر خوب است. چه کسی می خواهد 6 تا 10 برابر بیشتر برای آموزش با کیفیت برابر بپردازد؟ شهریه دانشگاه های قبرس شمالی بسیار مقرون به صرفه است و بنابراین می توانید بدون ورشکستگی از تحصیل خود در خارج از کشور لذت ببرید.همچنین دانشگاه های قبرس به اکثر دانشجویانی که از ایران برای تحصیل اقدام میکنند، بورسیه 50 درصدی ارائه میدهد.
  • پذیرش در دانشگاه های قبرس بسیار آسان است و  متقاضیان نیازی به گذراندن هیچگونه آزمون ورودی ندارند.
  • قبرس یکی از کشور های نزدیک به ایران است که از نظر فرهنگ غذایی و آداب و رسوم مانند ایران بوده و ایرانیان در این جزیره زیبای مدیترانه ای بسیار احساس راحتی خواهند کرد.

 

دکمه بازگشت به بالا