عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

روش های پاک کردن لکه های خون از فرش

مراحل پاک کردن لکه خون روی فرش

لکه بر فرش نانوسان بیز: به صورت کلی برای پاک کردن هر نوع لکه ای از روی فرش و قالی لازم است که مراحل مختلفی انجام شود؛ شستشو فرش و پاک کردن لکه خون نیز از این قائده مستثنی نیست. برای پاک کردن لکه خون از فرش ، راه های مختلفی وجود دارد. برای این کار، مراحل زیر را پیش ببرید:

  • اولین کاری که برای پاک کردن لکه خون از موکت و فرش باید انجام دهید، جمع کردن مقادیر اضافی خون ریخته شده روی فرش با استفاده از یک پارچه تمیز است. در مرحله بعدی باید از محلول های پاک کننده و یک حوله مرطوب استفاده کنید تا لکه تمیز شود.

قیمت موتور شوی نانوسان بیز: نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که نباید حوله را روی فرش دهید، بلکه باید فقط باید با استفاده از آن، رطوبت موجود روی فرش را از ببرید. در مرحله بعدی، استفاده محلول سرکه سفید و یک حوله مرطوب می تواند نقش پررنگی در از بین بردن لکه خون روی فرش داشته باشد. پس از آن، می توانید از یک اسفنج مرطوب شده با آب سرد، مواد روی فرش را تمیز کرده و در نهایت با استفاده از حوله یا پنکه فرش را خشک کنید.

«خون یکی از لکه هایی است که عموما ماندگار شده و حتی در پاره ای از موارد پس از شستشوی کامل نیز از بین نمی رود. مهم ترین دلیل این اتفاق، این است که لکه های خون، مواد پروتئینی و آنزیم داشته و به راحتی به سطوح مختلف مانند فرش چسبیده و بعد از خشک شدن نیز به سختی پاک می شوند.»

پیشنهاد مطالعه: بسیار پیش می آید که پس از شستشو، فرش رنگ پس داده و یا ریشه های آن پاره می شوند. یکی از جمله مواردی که می تواند برای حل این مشکلات کمک کننده باشد، خرید برندهای معتبر و با کیفیت است. به همین دلیل ما در مقاله ، به شما کمک می کنیم تا سرمایه خود را در جای درستی هزینه کنید.

1. استفاده از محلول آب سرد و نمک

قیمت سالید مجیک نانو: در این روش پاک کردن لکه خون از روی فرش ابتدا باید مقداری آب سرد و نمک را با هم مخلوط کرده و با استفاده از آب پاش، آن را روی لکه های خون بپاشید. البته می توان محل لکه را نیز با استفاده از آب خیس کرد.

«به یاد داشته باشید که محلول آب و نمک تاثیر بسیار زیادی در پاک کردن خون از روی فرش دارد.»

این کار را تا چندین مرتبه تکرار کنید تا در نهایت لکه های خون نرم شده و بتوانید با استفاده از وسایلی مانند قاشق آن ها را جمع کنید. این عملیت باید تا زمانی ادامه پیدا کند که در نهایت فرش خونی به طور کامل تمیز شود.

2. استفاده از هیدروژن پراکساید

یکی دیگر از روش هایی که می تواند پاسخ سوال لکه خون روی فرش با چی پاک میشه باشد، استفاده از هیدورژن پراکساید است. البته استفاده از این ماده، به مهارت نیاز دارد و در صورت عدم توجه به جزئیات کار، ممکن است که به فرش آسیب وارد کنید. در این روش پاک کردن لکه خون روی فرش ، باید مقداری از این ماده را بر روی محل لکه اسپری کرده و سپس با استفاده از یک دستمال نرم و آب سرد، آن را تمیز کنید.

3. استفاده از پودر بچه برای پاک کردن خون از فرش

قبل از شستشو فرش به منظور از بین بردن لکه خون از روی فرش ، می توانید از محلول پودر بچه و آب استفادده کنید. در این روش، باید با استفاده از پودر بچه و مقداری آب، یک خمیر ساخته و آن را بر روی لکه خون قرار دهید تا خشک شود و سپس خمیر خشک شده را از فرش جدا کنید. بعد از جدا کردن خمیر، از یک دستمال مرطوب و آب سرد برای تمیز کردن کامل لکه استفاده کنید.

«اگر پودر بچه در دسترس نداشتید، می توانید از نشاسته ذرت یا آرد ذرت استفاده کنید.»

پیشنهاد: به دنبال معتبر هستید؟ با بانو تماس بگیرید! ما منتظر شما هستیم تا بهترین خدمات را در اختیار مشتریان عزیزمان قرار دهیم.

لکه خون روی فرش با چی پاک میشه؟ (خون خشک شده)

همانطور که گفته شد، بهترین کار برای پاک کردن خون از فرش این است که بلافاصله بعد از کثیف شدن، آن را تمیز کنید. در مقابل اما برای از بین بردن لکه خون خشک شده روی فرش ، می توانید از مقداری ترد کننده گوشت (بدون طعم) استفاده کرده و آن را با آب سرد مخلوط کنید؛ در نهایت نیز این ترکیب را بر روی لکه خشک شده بریزید.

به یاد داشته باشید که این مخلوط باید به مدت 20 تا 30 دقیقه بر روی لکه باقی بماند تا مواد ترد کننده، بتوانند پروتئین موجود در خون را بشکنند. این کار باعث می شود که شستشو فرش ساده تر شود. چنانچه لکه خون همچنان خیس بود، می توانید مقداری نمک یا شکر بر روی آن بریزید و اجازه دهید که خشک شوند. در نهایت نیز با استفاده از یک برس آن را به طور کامل تمیز کنید.

پاک کردن لکه خون روی فرش (خون تازه)

بهترین کار برای از بین بردن خون از روی هر سطحی مانند فرش، مبل، قالی، موکت و… این است که بلافاصله بعد از کثیف شدن آن، عملیات شستشو را آغاز کنید. اگر خون تازه است و هنوز خشک نشده، می توانید از محلول آب و نمک سرد، صابون رختشویی و مایع ظرفشویی، دستمال مرطوب و… به راحتی آن را از بین ببرید. به صورت کلی پاک کردن خون تازه از سطح فرش در همان لحظه، کار ساده ای است و استفاده از اسکاچ،کف و سایر مواد گفته شده، می تواند بهترین نتیجه را برای شما در پی داشته باشد.

«به صورت جدی توصیه می کنیم که اجازه ندهید که لکه های خون خشک شوند و بلافاصله آن را تمیز کنید؛ در غیر اینصورت تمیز کردن و شستشو فرش کار سختی خواهد بود.»

طرز پاک کردن لکه خون از فرش ماشینی

برای تمیز کردن فرش های ماشینی، پیش از شستشو باید از مواد مختلفی مانند جوش شیرین، سرکه و نمک استفاده کنید تا موادی که به خورد بافت فرش رفته اند، شل شوند. در فرش های دستباف می توانید یک پارچه تمیز را به کمی سرکه سفید آغشته کرده و سپس کمی نمک بر روی لکه خون بپاشید. پس از آن، باید پارچه را به آرامی بر روی لکه بکشید تا کاملا تمیز شود. این کار باید تا زمانی ادامه پیدا کند که هیچ اثری از خون بر روی فرش باقی نماند. همچنین می توانید به جای نمک، مقداری جوش شیرین بر روی لکه پاشیده و سپس آن را دستمال بکشید. خبر خوب اینکه این کار به خوبی فرش های ماشینی را تمیز می کند.

«چنانچه لکه خون بر روی فرش ماشینی خشک و سفت شده بود، می توانید از بخار شوی استفاده کرده و سپس با استفاده از دستمال آن را تمیز کنید.»

پیشنهاد مطالعه: استفاده از بخارشوی،  نکات ریزی دارد که در نهایت موجب می شود، نتیجه بهتری دریافت کنید. اگر می خواهید با این نکات، آشنایی پیدا کنید، می توانید از لینک مقابل استفاده کنید: .

پاک کردن خون از روی فرش دستباف

فرش های دستبافت قیمت بالایی دارند و به همین دلیل لازم است که توجه بیشتری به آن ها شود؛ چراکه در صورت ایجاد آسیب، ارزش و قیمت آن ها به شدت کاهش یافته و زیبایی خود را نیز از دست می دهند. برای پاک شدن لکه خون از روی فرش دستباف نباید به هیچ عنوان عجله داشته باشید. به یاد داشته باشید که نباید هیچگونه فشاری به این فرش ها وارد کرده و یا نمک و جوش شیرین زیادی به آن ها پاشید. چرا که حساسیت و ظرافت بالایی دارند و ممکن است آسیب ببینند.

برای تمیز کردن این فرش ها همچنین نباید از بخار و آب گرم استفاده کرد؛ چراکه رنگ الیاف فرش های دستبافت طبیعی بوده و این کار باعث پخش شدن رنگ آن ها شده و به فرش آسیب جدی وارد می کند. بهترین کار برای تمیز کردن فرش دستبافت، استفاده یک حوله نرم و تمیز است و چنانچه لکه همچنان پاک نشد، می توان از جوش شیرین استفاده کرد. چنانچه از جوش شیرین یا نمک برای تمیز کردن فرش دستبافت استفاده می کنید، باید حتما مقادیر اضافی آن را به طور کامل تمیز کنید.

«مواد شوینده ای مانند مایع ظرفشویی و یا صابون های رخت شویی و… نیز می توانند برای پاک کردن لکه خون از روی فرش دستبافت استفاده شوند.»

پیشنهاد مطالعه: همانطور که عنوان کردیم، فرش دستباف،  ظرافت بالایی دارد و باید با رعایت نکات مختلف، آن ها را شست. اگر می خواهید با این نکات آشنا شوید، از محتوای مقاله استفاده کنید

دکمه بازگشت به بالا