عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

تفاوت کفش بسکتبال و والیبال

مهم ترین ویژگی که یک کفش را به کفش بسکتبال تبدیل می کند، وجود لایه لاستیکی چسبنده در زیر کفش است، که باعث ایجاد کشش و چسبندگی بی نظیر در انجام حرکات و مهارت های یک ورزشکار می شود. بعلاوه اینکه  برای انجام حرکات انفجاری در مسیرهای کوتاه طراحی شده اند تا به بازیکن بسکتبال این اجازه را بدهد عکس العمل سریع تری به نمایش بگذارد. در آخر باید بگوییم، وجود لایه های نرم کننده و ضربه گیر در جلوی کفش به دفع فشار و جذب مناسب تر و ایمن تر فشارهای حاصل از پرش های مداوم بازیکن بسکتبال کمک بسیاری می کند.

 چرا برخی از کفش بسکتبال تر از بقیه محصولات هستند؟

تفاوت اصلی در قیمت کفش بسکتبال تکنولوژی و نوع تولید است. هر کفش والیبال دارای تکنولوژی مخصوص به خود است که در قالب طراحی خاص به ورزشکاران و دوستداران بسکتبال ارائه می شود. کفش های Mizuno  از جمله این کفش ها هستند، محصولات میزانو از تکنولوژی های پیشرفته زیادی بهره می برند. از طرفی، قیمت تکنولوژی، زمان، تحقیقات و آزمایشات انجام شده بر روند تولید، تاثیر زیادی بر دشواری خط تولید کفش دارد، که تمامی این عوامل قیمت را نیز بالا نی برد.

The difference between basketball and volleyball shoes

چه چیزی کفش والیبال را از کفش بسکتبال یا سایر محصولات مشابه متمایز می کند؟

ظاهر کفش های والیبال شباهت زیادی به کفش های بسکتبال دارد، اما در سطح زیرین تفاوت زیادی دیده می شود. قسمت تحتانی کفش های والیبال از لاستیک بخصوصی درست شده است. این لاستیک برای این طراحی شده است که بازیکن والیبال براحتی بتواند چسبندگی خوبی با کفپوش سالن ایجاد کند. این چسبندگی باعث می شود بهتر و با اطمینان بیشتر بر پاها تکیه کنید و حرکات مختلف در عکس العمل های والیبال را بهتر انجام دهید.

از طرفی این نوع کفش احتمال ایجاد مصدومیت در قوزک پا را کاهش می دهد. جنس تحتانی کفش های والیبال طوری است که به پوشش سالن ورزشی آسیب نمی زند و بر روی آن خط نمی اندازد.از طرف دیگر، قسمت میانی کفش مخصوص والیبال برای حمایت از قوس پا طراحی شده اند. یک بازیکن والیبال در بیشتر اوقات بر روی پنجه و قوس پای خود تکیه می کند، چراکه باید عکس العمل سریعی از خود نشان دهد. اما کفش های بسکتبال طوری طراحی شده اند که دویدن به سمت جلو را راحت تر کنند.

یک کفش والیبال باعث ایجاد پایداری و استقامت در حرکات جانبی می شود.تمامی این حرکات استرس و فشار زیادی بر قسمت میانی پا وارد می کند، و این ناحیه از پا سهم بیشتری از نیروی عکس العمل را جذب می کند. به خاطر وجود این استرس ها، قسمت میانی کفش والیبال باید در عین محکم بودن انعطاف پذیری زیادی داشته باشد.

اصولا، این ویژگی با وجود نوعی فوم امکان پذیر می شود. در کفش های پیشرفته تر، این فوم با ژل یا سیستم نرم کننده هوا تلفیق داده شده است تا بازده کفش را بالا ببرد. وجود هر کدام از این امکانات به کارخانه تولید کننده کفش بستگی دارد.قسمت بالایی کفش های والیبال معمولا از نایلون و اجزای تور مانند تشکیل شده است. این اجزا طوری طراحی شده اند که سبک باشند و به هوا اجازه دهند به قسمت های داخلی راه پیدا کند، عرق پا را خشک کرده و آنرا خنک نگه دارد.

آیا می توانم کفش والیبال را برای انجام کارهای دیگر بپوشم؟

لاستیک تحتانی کفش والیبال بسیار نرم است، و پوشیدن کفش والیبال در محیط های سفت و خشن مانند سنگ فرش یا آسفالت خیابان باعث پارگی سریع کفش می شود. بنابراین، در اولین فرصت بعد از پایان تمرین یا مسابقه، قبل خروج از سالن ورزشی، کفش های والیبال را درآورده و کفش دیگری به پا کنید.

. یک کفش والیبال چقدر دوام می آورد؟

با رعایت شرایط استاندارد (استفاده تنها در سالن ورزشی)، جایی که کفش والیبال برای تمرین یا مسابقه 4 الی 5 روز در هفته استفاده می شود، این کفش والیبال باید یک فصل کامل از رقابت ها را با شما همراهی کند (حدود 1 سال). متداول ترین نشانه عدم بازدهی یک کفش والیبال این است که قسمت پوشش دهنده قوزک پا ضعیف تر می شود و در حین بازی محکم به پا نمی چسبد. قسمت تحتانی نیز به مرور چسبندگی خود را از دست می دهد.

کفش والیبال چگونه تناسب خوبی با پا برقرار می کند؟

این نوع کفش باید طوری در پا قرار بگیرد که پا براحتی بتواند حرکت کند، اما خود پا در کفش تحرک چندانی نداشته باشد، همان قانون همیشگی در خرید کفش را رعایت کنید؛ بین انگشت بزرگ پای خود و نوک کفش یک بند فاصله بگذارید – قطعا این نوع کفش تناسب خوبی با پا دارد.

تکنیک های بستن بند کفش برای سایزبندی های مختلف

انتخاب نوع و اساسا عملکردی فوق العاده را برای شما ایجاد می کند. با این حال، مدل بستن بند کفش اسپرت در بهترین شکل، راحتی مضاعفی را فراهم می آورد. همه ی کفش ها به گونه ای ساخته نشده اند که هر اندازه ای از پا و حالت های متفاوت آن را در خود جای دهند.

ما برای دو موضوع متضاد راه حل هایی داریم

کسانی که جلوی پای پهن تری دارند و یا به طور کلی پاهای پهن تری دارند. این افراد به کفش هایی نیاز دارند که پنجه پای عریضی داشته باشد. همچنین میتوانند بند کفش ها را طوری تنظیم کنند که فضای کافی را به انگشتان پا بدهد (در ادامه این مورد را به شما آموزش میدهیم).افرادی با پاهای باریک که نیاز به کفشی جمع و جور تر در هنگام دویدن دارند.

روش های بستن بند کفش اسپرت برای پاهای عریض و باریک

یادگیری چند تکنیک ساده گره زدن کفش برای موقعیت های مختلف استایل شما را بهبود می بخشد. اما جدا از زیبایی، طریقه بستن بند کفش اسپرت در حفظ تعادل شما نیز نقش مهمی دارد. در این مقاله روش هایی را به شما ارائه میکنم که برای انجام فعالیت های ورزشی مانند پیاده روی و دویدن بتوانید به راحتی قوس پاها، عرض پنجه کفش و فشار وارد بر انگشتان را به راحتی کنترل کنید.

بستن بند کفش ساده

اولین روش و ساده ترین روشی که میتوانید برای بستن بند کفش های اسپرت خود به کار بگیرید، مطابق تصویر زیر است. در این روش ابتدا باید بند کفش را از قسمت بیرون داخل هر دو سواخ اولیه کفش عبور دهید. سپس از قسمت سمت به قسمت سمت راست بند را عبور دهید. برای قسمت سمت راست نیز ان را از سوراخ سمت راست به قسمت سمت چپ عبور دهید. در صورتی که سایز کفش خود را درست انتخاب کرده باشید و پاهای شما از فرم عادی داشته باشند این روش در عین سادگی و شیک بودن بیشترین کارایی را به شما ارائه میدهند.

تکنیک توری پهن جلوی پا

گاهی اوقات هنگام اندازی گیری کفش تنها طول آن را در نظر میگیریم و به عرض پا توجه نمیکنیم. اگر قسمت جلویی کفش های تخصصی رانینگ را مشاهده کنید، پنجه پای بزرگ تری نسبت به کفش های معمولی دارند که نشان میدهد دوندهای حرفه ای به کفش های پهن تری نیاز دارند. اگر هنگام دویدن احساس درد در ناحیه انگشان پا میکنید. بستن این مدل بند کفش بهترین انتخاب برای شما میباشد زیرا فضای بیشری به انگشتان پا میدهد.

پاهای پهن در تکنیک توری عمومی

اگر به طور کلی شما دارای پاهای پهنی هستید، و عرض پاهای شما تحت فشار هستند. این مدل بستن بند کفش را امتحان کنید، اگر پاهای شما داخل کفش ثابت هستند و سر نمیخورند این گزینه بهترین انتخاب برای شماست. در غیر این صورت بهتر است از تمام سوارخ های بند کفش استفاده کنید زیرا سر خوردن پاها سبب تاول و میخچه میشود.پهن بودن جلوی پا یک مشکل غیر معمول نیست و برخی از برندها مدل کفش های پهن تری را ارائه می دهند. اگر این نوع بند به شما کمک نمی کند، با جستجو در بین محصولات بولگانو می توانید کفش  های کتونی اسپرت مورد نظر خود را پیدا کرده و با یک کلیک خریداری نمایید.

مدل بستن بند کفش اسپرت برای پاهای باریک

داشتن پاهای باریک به این معنی است که حتی اگر سایز درستی را برای خرید انتخاب کرده باشید، این احتمال وجود دارد که کفش های پیاده روی شما در قسمت پاشنه و جلوی پا خالی باشد. این محتوا بهترین توصیه ها را در این زمینه برای شما دارد.این تکنیک می تواند به شما کمک کند تا راحت ترین حالت ممکن را داشته باشید. اگر چه داشتن پاهای باریک ناراحتی کمتری ایجاد می کند، اما پوشیدن کفش هایی با بندهای توصیه شده می تواند آرامشی برایتان به ارمغان بیاورد.

به خاطر داشته باشید که هنگام دویدن به فضای بیشتری نیاز دارید. داشتن یک کفش جمع و جور ضروری است. با این حال، اگر نمی توانید به طور معمول خم شوید یا کفش مانع از قرار گرفتن صحیح انگشتان شما می شود، این امر می تواند بر عملکردتان تأثیر منفی بگذارد.

دکمه بازگشت به بالا