بهترین کفش برای باشگاه بدنسازی

پوشیدن کفش ورزشی مناسب و استاندارد در باشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است، کفش باشگاه می تواند به افراد در انجام صحیح ورزش و رسیدن به نتایج ایده آل شان کمک کند، با استفاده از کفش بدنسازی عملکرد فرد در باشگاه بهبود پیدا خواهد کرد، در این مقاله به معرفی بهترین کفش برای باشگاه بدن سازی خواهیم پرداخت.

استفاده از کفش ورزشی استاندارد موجب ایجاد تغییراتی بزرگ در عملکرد ورزشکاران خواهد شد.

بهترین کفش برای باشگاه بدنسازی

چرا کفش مناسب برای باشگاه بدنسازی مهم است؟

اگر برای شما هم این سوال پیش آمده که پوشیدن کفش ورزشی استاندارد در باشگاه چه اهمیتی دارد، در این بخش به سوال تان پاسخ خواهیم داد.

  1. کفش ورزشی مناسب از مفاصل و ستون فقرات مخافظت می کند.

با پوشیدن کفش باشگاه بدنسازی می توانید هنگام انجام تمریناتی از جمله بلند کردن وزنه های سنگین، از اعضایی همچون زانو، لگن، کمر، قوزک پا و مچ پاهای تان حمایت و محافظت کرده و از وارد کردن فشار اضافی به مفاصل تان خودداری کنید، پوشیدن کفش مناسب برای وزنه زدن در شما ثبات ایجاد کرده و از آسیب دیدگی تان جلوگیری خواهد کرد.

2. پوشیدن کفش مناسب باشگاه ثبات بدن را فراهم می کند.

توجه داشته باشد کفش ورزشی مناسب می تواند از حوادثی که ممکن است در حین تمرین اتفاق بیوفتند جلوگیری کند، پوشیدن این کفش ها موجب ایجاد ثبات در بدن می شود.

کفشی را خریداری کنید که در زمان انجام حرکات لیفت از جمله اسکات و ددلیفت از سرخوردن تان جلوگیری کند.

3. کفش ورزشی مناسب از درد و ناراحتی پا جلوگیری می کند.

با توجه به این موضوع که بدنسازان مدت زیادی را روی پاهایشان می ایستند و برخی از دستگاه های تمرینی را به کمک پاهای شان حرکت می دهند، باید از کفش مناسب استفاده کنند، چرا که کفش باشگاه مناسب، راحتی پاها را فراهم کرده و موجب درد و ناراحتی در پاها نمی شود.

کفش مناسب باشگاه برای تان این امکان را فراهم می کند که بدون ایجاد درد و ناراحتی در پاهای تان ورزش کنید.

4. کفش ورزشی مناسب به افزایش تعادل تان کمک می کند.

کفش مناسب باشگاه به افزایش تعادل جهت اجرای تکنیک های صحیح در زمان وزنه زدن کمک خواهد کرد، این تعادل به شما کمک خواهد کرد که عضلات تان را به درستی هدف قرار داده و از فشار غیر ضروری در سایر قسمت های بدن جلوگیری کنید.

در نتیجه با پوشیدن کفش مناسب ورزشی علاوه بر افزایش و حفظ تعادل از آسیب جدی جلوگیری می شود.

کفش باشگاه بدنسازی

ویژگی های کفش باشگاه بدنسازی مردانه و زنانه

در این بخش ویژگی های بهترین کفش های باشگاه بدنسازی مردانه و زنانه را معرفی می کنیم.

توصیه می شود برای اجرای صحیح حرکات ورزشی و جلوگیری از آسیب دیدن پاهای تان از کفش مناسب باشگاه استقاده کنید.

کفش مناسب باشگاه باید کفی مناسب داشته باشد.

کف پاشنه کفش بدنسازی از کف پنجه آن بالاتر است که راحت تر حرکت کنید، کفش ورزشی برای توزیع وزن کمک کرده و باعث ایجاد فشار زیاد از پنجه به پاها نمی شود.

کفش بدنسازی باید نرم باشد یا محکم؟

کفش بدنسازی باید مستحکم باشد تا بتواند از مچ پا محافظت کند، از پیچ خوردن پا جلوگیری کند، در حین تمرین لغرزش نداشته باشد و انعطاف کافی داشته باشد، کفش مناسب بدن سازی کفشی مستحکم با کفی راحت است که به راحتی از ناحیه پا خم نمی شود و مقاومت بالایی دارد تا پا دچار آسیب جدی نشود.

در نتیجه توصیه می شود به هیچ عنوان از کفی های دو که نرم و انعطاف پذیرند برای بدنسازی استفاده نکنید.

زیره کفش مناسب باشگاه بدن سازی

مهم ترین نکته ای که در رابطه با زیره کفش باید در نظر داشته باشید این است که زیره کفش بدنسازی باید ضد لغزش باشد تا سر نخورد.

با توجه به این موضوع که بدنسازان زیر وزنه های سنگین قرار می گیرند، سر نبودن زیره کفش باشگاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

تهویه کفش مناسب باشگاه بدنسازی

از تهویه مناسب کفش بدنسازی تان مطمئن شوید، پای بدنسازان در کفش ورزشی عرق می کند، از این جهت ضروری است جهت جلوگیری از اشکال در بهداشت پا کفشی که تهویه مناسب داشته باشد را خریداری کنید.

بهترین کتانی باشگاه بدنسازی

بهترین کفش باشگاه بدنسازی مردانه و زنانه

آدیداس نوا کلود فوم مشکی تمام (Adidas Nova Cloudfoam)

کتونی آدیداس نوا مدل کلودفوم مناسب استفاده آقایان و بانوان بوده و کیفیت آن مسترکوالیتی A می باشد، زیره این مدل کتونی پلی یورتان بوده و رویه آن پارچه مش و الیاف مصنوعی می باشد، این کفش ورزشی ساخت ویتنام است و از سایز 37 تا 45 موجودی دارد.

نیوبالانس 1906R طوسی (Newbalance 1906 R)

کتونی نیوبالانس مدل 1906 R کفشی مردانه و مناسب باشگاه است، کیفیت این کفش مسترکوالیتی A است، این کفش از سایز 41 تا 45 موجودی دارد.

نایک وی تو کی ران مشکی تیک مشکی (Nike V2K Run)

نایک وی تو کی ران مشکی ساخت ویتنام است و گردش هوا دارد، این کفش دارای زیره running بوده و مناسب استفاده در باشگاه می باشد.

اسیکس ژل کینسی مکس مشکی صورتی (Asics GEL Kinsei max)

کفش اسیکس ژل کینسی مکس مشکی صورتی ساخت کشور ویتنام و دارای زیره Flytefoam می باشد، این کفش قابلیت گردش هوا نیز دارد.

آدیداس استیر مشکی سفید (Adidas Astir)

کفش آدیداس استیر مشکی سفید دارای کیفیت مسترکوآلیتی کلاس A بوده و زیره میانی آن فوم بونس و زیره خارجی آن لاستیک رابر می باشد.

برای محافظت از پاهای تان در باشگاه از کفش ورزشی مناسب و استاندارد استفاده کنید، پوشیدن کفش استاندارد علاوه بر محافظت از پا از آسیب دیدن آن نیز جلوگیری خواهد کرد.

منبع

دکمه بازگشت به بالا