همه چیز درباره‌ی کرونا لامبدا؛ لامبدا کرونا چیست؟

تاریخ ارسال:

20 ژوئیه 2021

با شناسایی سویه های جهش یافته ویروس ، وضعیت اپیدمی کرونا نزدیک و بیشتر به کابوس بزرگ نزدیک می شود و اکنون نوبت کرونا لامبدا است. نوع جدیدی از ویروس کرونا که به تازگی کشف شده و ممکن است نگرانی بیشتری نسبت به نسخه طبیعی کرونا یا حتی کرونا دلتا و دلتا پلاس ایجاد کند. در مرحله بعدی ، ما با مراجعه به جدیدترین اطلاعات پزشکی ، بررسی خواهیم کرد که Corona Lambda چیست و چقدر باید نگران آن باشیم. مراقب ژورنال پزشکی Apple Health باشید.
قبل از پرداختن به تعریف corundum lambda ، لازم به ذکر است که شناسایی این نوع ویروس کرونا هنوز در مراحل ابتدایی است و اطلاعات کمی در این زمینه منتشر شده است. این مقاله با انتشار اطلاعات جدید و نتایج جدید تحقیقات علمی به روز می شود.

تاج لامبدا چیست؟
نوع Corona lambda ، با نام علمی C.37 ، در آفریقای جنوبی کشف شده است و اکنون می توان آن را در اکثر کشورهای جهان جستجو کرد. در واقع ، اولین شواهد از نوع تاج آن به اواسط سال 2020 برمی گردد ، اما به دلیل شیوع گسترده آن ، اخیراً نام این نوع تاج بر سر زبان ها افتاده است.

طبق گفته سازمان بهداشت جهانی ، Lambda corona شامل جهش های بسیاری در مفاهیم ژنتیکی است که می تواند حساسیت و مقاومت شما را در برابر آنتی بادی ها افزایش دهد. این امر باعث شده است که بسیاری از متخصصان مراقبت های بهداشتی گونه های اصلی کرونا و حتی گونه های پلاس را فراموش کنند و اکنون روی گونه های لامبدا کرونا تمرکز کرده اند.
علائم بیماری کرونر قلب چیست؟
در حال حاضر ، هیچ مدرکی وجود ندارد که علائم لامبدا کرونر یا کرونا C.37 متفاوت باشد. با این حال ، موسسه بهداشت انگلیس علائم لامبدا کرونر را به شرح زیر گزارش می کند:

تب بالا یا احساس گرمای شدید در قفسه سینه و پشت.
سرفه مداوم که بیش از یک ساعت طول می کشد.
سرفه مداوم در بیشتر اوقات روز.
اگر قبلاً به دلیل دیگری سرفه می کردید ، از شرایط سرفه بدتری برخوردار هستید.
از دست دادن حس بویایی و چشایی.

درمان و پیشگیری از لامبدا کرونر.
همانطور که علائم بیماری کرونر قلب با انواع دیگر متفاوت نیست ، درمان و پیشگیری از آن نیز نمی تواند متفاوت باشد. اگر علیه ویروس کرونا واکسینه شده اید ، بهتر از افرادی هستید که واکسینه نشده اند. با این حال ، برای فرار از تاج لامبدا ، توصیه می شود که همچنان به پروتکل های بهداشتی ، از جمله پوشیدن ماسک ، شستن دست ها و حفظ فاصله اجتماعی ، پایبند باشید.
تأثیر واکسن بر روی لامبدا کرونر.
یک مطالعه ، که نتایج اولیه را قبل از انتشار کامل خلاصه کرد ، نشان داد که واکسن های تاج نوع mRNA در برابر تاج لامبدا موثر هستند. واکسن های فایزر: Biontec و Moderna از این نوع واکسن ها هستند. پروتئینی در سطح ویروس کرونا وجود دارد که واکسنهای پروتئین S. mRNA برای ساخت سیستم ایمنی بدن به تولید پروتئین S و آنتی بادی طراحی شده اند. وقتی ویروس کرونا وارد بدن شما شد ، این آنتی بادی ها قادر به سرکوب ویروس هستند.از طرف دیگر ، یک مطالعه دیگر نتیجه گرفت که جهش در گونه تاج لامبدا می تواند از واکسن CoronaVac فرار کند. این واکسن ها که در بسیاری از کشورهای آسیایی مورد استفاده قرار گرفته اند ، با تزریق فرم غیرفعال ویروس کرونا به بدن کار می کنند.
با این حال ، تحقیقات در مورد تأثیر واکسن بر کرونا لامبدا هنوز ادامه دارد و تحقیقات بیشتری برای رسیدن به نتیجه نهایی لازم است.
آخرین کلمه
Corona lambda یا C.37 نوعی جهش یافته ویروس کرونا است که نسبت به نوع اصلی تاج مسری است. در حال حاضر ، علائم لامبدا کرونر متفاوت از انواع دیگر ویروس ها گزارش نشده است ، اما تحقیقات بیشتری در حال انجام است. تحقیقات اولیه نشان داده است که واکسن های مبتنی بر mRNA در گونه های لامبدا مثر هستند ، اما ممکن است واکسن های مبتنی بر CoronaVac تأثیر لازم بر روی این جهش ویروس کرونا نداشته باشند.

1. تفاوت اصلی Lambda Corona با Corona معمولی و Delta Corona چیست؟

مسری تر و مقاوم تر در برابر واکسیناسیون.

2. آیا لامبدا کرونا از کرونا پلاس مسری تر است؟

تحقیقات بیشتری لازم است ، اما مطالعات اولیه چنین مشکلی را نشان می دهد.

3-علائم لامبدا تاج با تاج طبیعی چیست؟

گزارش شده است که علائم تاج لامبدا کاملاً شبیه تاج طبیعی است.

4- آیا کرونا لامبدا همه گیر است؟

آره! متأسفانه ، بسیاری از کشورها از کشف تاج لامبدا خبر داده اند.

کلیه مطالب موجود در سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا