سلامتی و پزشکی

کرونا دلتا یا کرونا هندی چیست و از آن چه می دانیم؟

تاریخ ارسال:

26 ژوئن 2021

گسترش یک سویه جدید از ویروس کرونا به نام دلتا کرونا باعث ایجاد موج جدیدی از تلانژ در بین مردم و متخصصان تغذیه در سراسر جهان شده است. بر اساس شواهد موجود ، این نوع تاج جهش یافته نسبت به سایر ویروس ها مسری است و علائم شدیدتری ایجاد می کند. اما غیر از این ، Crown Delta چیست و ما چه چیزی را در مورد آن می دانیم؟ در این مقاله ، بر اساس آخرین اطلاعات پزشکی ، قصد داریم همه آنچه را که باید در مورد Delta Corona بدانید شرح دهیم. با ما بمان.

Delta Corona یا Indian Corona چیست؟
Delta Corona ، معروف به B.1.617.2 Corona ، اولین بار در هند کشف شد ، اما طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی ، در بیش از 70 کشور جهان یافت شده است. جهش ژنتیکی ذاتی ویروس ها است و به هیچ وجه مشکل جدیدی نیست. در واقع ، همه جهش ها خطرناک یا نگران کننده نیستند و تاج قبلاً بارها جهش یافته است.
خطرناک ترین جهش های این ویروس عبارتند از نوع آلفا (برای اولین بار در انگلستان شناسایی شده) ، نوع بتا (اولین بار در آفریقای جنوبی تشخیص داده شد) ، نوع گاما (اولین بار در برزیل شناسایی شد) و نوع دلتا ، که انواع دیگری هستند . جهش های تاج متفاوت است.

تاج دلتا یا تاج هند شامل جهش خاصی در پروتئین سنبله ، عنصر نقطه ای است که به ویروس شکل تاج می دهد. این پروتئین های سنبله مانند قلاب هایی هستند که باید گیرنده های بدن انسان را پیدا کرده و به آنها بچسبند. تحقیقات نشان داده است که این قلاب ها به گیرنده هایی موسوم به ACE-2 متصل می شوند. وقتی پروتئین های سنبله بتوانند باز شوند و وارد سلول ها شوند ، با تکثیر کد ژنتیکی ویروس ، عفونت گسترش می یابد.
برخی جهش های کلیدی تاج ، مانند E484Q ، L452R و P614R ، اتصال پروتئین های سنبله به گیرنده های ACE-2 را بسیار آسان می کنند. این بدان معنی است که این نوع ویروس کرونا می تواند سریعتر از سایر انواع بدن آلوده و تکثیر شود و به راحتی از سیستم ایمنی بدن فرار کند.
تاج دلتا مسری
بیشتر مطالعات حاکی از آن است که تاج دلتا یا تاج هندی 50 تا 60 درصد بیشتر از نوع آلفا مسری است. با این حال ، ویروس آلفا کرونا 50 تا 60 درصد بیشتر از تاج اصلی مسری است.
در نتیجه ، اگر نرخ تولید مثل تاج اصلی 2.4 تا 2.6 باشد ، این عدد برای تاج آلفا 3.6 تا 4.2 و برای نوع دلتا 5.6 ​​تا 6.7 است. به عبارت دیگر ، اگر فرد مبتلا به بیماری شریان کرونر اولیه توانایی آلودگی حدود دو نفر را داشته باشد ، اگر کرونا آلفا داشته باشد ، توانایی آلودگی حدود چهار نفر را دارد. شدت فاجعه در این واقعیت مشهود است که این تعداد در تاج هند می تواند به 25 نفر افزایش یابد.
علائم دلتا کرونر چیست؟
طبق یافته های پزشکان چینی ، علائم بیماری عروق کرونر هند متفاوت و شدیدتر از آن است که قبلاً در بیماران مبتلا به بیماری عروق کرونر اولیه دیده می شد. تب دلتا کرونا نیز گزارش شده است ، اما سطح ویروس در بدن بالاتر است و افراد طی 3 تا 4 روز به شدت بیمار می شوند.در انگلستان اما علائم تاج هند متفاوت گزارش شده است. مطالعه روی ویروس نشان داد که شایع ترین علائم سردرد ، گلودرد و آبریزش بینی است. حدود 91٪ از تاج های جدید ثبت شده در انگلیس هندی هستند.
برای افراد جوان ، علائم بیماری کرونر قلب فقط به صورت سرماخوردگی شدید ظاهر می شود ، اما این افراد هنوز هم می توانند ویروس را به گروه هایی انتقال دهند که هنوز واکسینه نشده اند. در حقیقت ، حتی افرادی که علائم بیماری کرونر قلب را ندارند ، می توانند ویروس را به افراد دیگر منتقل کنند.
اما علاوه بر علائم کرونا دلتا که در چین و انگلیس گزارش شده است ، بهتر است مراقب علائمی مانند سرفه ، تنگی نفس ، خستگی غیر قابل توضیح یا از دست دادن حس بویایی و چشایی باشید.
آیا واکسن کرونا گونه های جهش یافته دلتا را تحت تأثیر قرار می دهد؟
طبق اطلاعات موجود ، علیرغم تفاوت بین دلتا و تاج طبیعی ، اما خوشبختانه واکسن های تاج تولید شده می توانند در برابر این نوع موثر بوده و ارگانیسم را مقاوم کنند. طبق یک مطالعه ، 20 نفری که دو دوز واکسن Pfizer – BioNTech دریافت کرده اند ، آنتی بادی کافی برای مبارزه با انواع مختلف تاج ، از جمله قرنیه دلتا داشتند.
با این حال ، برخی از محققان بر این باورند که علیرغم نتایج مثبت آزمایشگاه و تحقیقات ، تحقیقات بیشتری برای تأیید موثر بودن واکسن کرونا در گونه های دلتا جهش یافته لازم است. به عبارت دیگر ، نتایج واکسیناسیون در دنیای واقعی نیاز به بررسی بیشتر و گزارش نتایج آن دارد.

توجه به این نکته مهم است که در واکسنهایی که شامل دو دوز تزریق هستند ، در صورت تزریق هر دو دوز ، بدن ممکن است در برابر بیماری عروق کرونر محافظت شود و تزریق یک دوز ممکن است نتایج کافی نداشته باشد.
پیشگیری از دلتا کرونا
پیشگیری از دلتا کرونر تفاوت چندانی با ویروس کرونا ندارد. اگر هرگز واکسینه نشده اید ، توصیه می شود از مکان های شلوغ مانند گذشته خودداری کنید ، از اجتماع دور باشید ، تا آنجا که ممکن است در خانه بمانید ، ماسک بزنید و دستان خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید.
کرونا دلتا در ایران
خبرهای رسمی حاکی از رسیدن تاج هند به ایران است و سخنگوی وزارت بهداشت موارد این بیماری را در این کشور تأیید کرده است. اما غیر از این ، هیچ اطلاعات دیگری در مورد تاج هند در ایران در دسترس نیست. همانطور که گفته شد اقدامات پیشگیری از تاج هند مشابه تاج اصلی است و علیرغم گزارش محدود شیوع تاج هند در ایران ، به هموطنان عزیز توصیه می شود تا زمان واکسیناسیون کامل این اقدامات را با جدیت بیشتری انجام دهند. در برابر خطر بیماری عروق کرونر قلب ، هندی ها یا جهش های دیگر برای به حداقل رساندن ویروس.
آخرین کلمه
دلتا تاج یا تاج هند نوعی جهش یافته از ویروس کرونا است که تا 10 برابر ویروس طبیعی مسری است و می تواند علائم شدیدتری ایجاد کند. تاج هند ممکن است در افراد جوان مانند یک سرماخوردگی شدید اتفاق بیفتد ، اما آنها می توانند ویروس را به گروه های بالاتر منتقل کنند. با توجه به اطلاعات موجود ، واکسن های تاج ضد تاج جهش یافته دلتا نیز موثر هستند و می توانند ایمنی بدن را تأمین کنند ، اما مطالعات بیشتری در جهان وجود دارد که این را تأیید می کند.خار
healthline.com
qz.com
khabaronline.ir

کلیه مطالب موجود در سایت به عهده منابع اصلی است و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ گونه مسئولیتی در قبال مطالب ندارد.

دکمه بازگشت به بالا