باگ iOS 17.5 ؛ بازگشت عکس های پاک شده قدیمی به گالری تصاویر!

آیا سیستم عامل اپل به همان اندازه که می گوید قابل اطمینان و امن است؟ باگ iOS 17.5 تمام فرضیات را بهم ریخته و حسابی سروصدای کاربران را درآورده است.
اپل از سیستم عامل های iOS 17.5 و iPadOS 17.5 در اوایل هفته جاری رونمایی کرد. پس از مشکلی که نمایشگرهای اولد آیپد پروها در بازتولید رنگ داشتند حالا مشکل دیگری در iOS 17.5 شناسایی شده است.

ادامه مطلب در ادامه
بیشتر بخوانید:

    لیست قیمت گوشی امروز 27 اردیبهشت 1403 ؛ گوشی های سامسونگ، شیائومی، آیفون و پوکو
    لیست قیمت گوشی های آیفون امروز 27 اردیبهشت 1403
    نسخه iOS 17.5 با ویژگی دانلود مستقیم اپلیکیشن از دیگر منابع منتشر شد
    18 iOS قابلیت  های سفارشی سازی بیشتری را ارائه می کند؛ جبران 14 سال عقب ماندگی از گلکسی

باگ iOS 17.5 چیست؟
مشکلی که در سیستم عامل iOS 17.5 اپل شناسایی شده، ظاهر شدن ناگهانی عکس های حذف شده قدیمی است. حتی مواردی وجود داشته اند که با عکس های چند سال پیش خود که حذف کرده اند در گالری تصاویر مواجه شده اند. این یک مشکل بزرگ در حفظ حریم خصوصی و امنیت کاربران است؛ زیرا تصاویری که باید از بین می رفته اند، همچنان در سرورهای اپل وجود دارند.

یکی از کاربران وب سایت Reddit می گوید که عکس های پاک شده او در سال 2021، به طور ناگهانی و با عنوان recently uploaded در iCloud ظاهر شده اند. پس از انتشار این پست، چندین کاربر دیگر نیز این مشکل را تایید کرده اند. حتی کاربری مدعی شده که این تصاویر را حذف کرده اما دوباره آنها را در گالری خود مشاهده کرده؛ یعنی حذف مکرر هم تاثیری در از بین رفتن آنها نداشته است.
این مشکل بسیار نگران کننده است؛ هیچ کس دوست ندارد که با تصاویر حذف شده خود آن هم به صورت ناگهانی در آلبوم عکس ها مواجه شود. از آن گذشته، پوشه تصاویر حذف شده، فقط تا 30 روز می تواند فایل ها را حفظ کند و پس از آن تصاویر باید از روی کلیه سرورها حذف شوند. این چیزی است که کاربران از اپل انتظار دارند اما ظاهرا روند کار به شکل دیگری است.
اپل هنوز این مشکل را تایید نکرده، اما امیدواریم که به زودی برای رفع آن وارد عمل شود. همچنین کاربران نیازمند یک توضیح واقعی و صادقانه درباره چگونگی وقوع این مشکل هستند.
برخی می گویند که این مشکل در پی تلاش های اپل برای رفع اشکال همگام سازی عکس ها در iOS 17.3 رخ داده، اما این سکوت اپل اصلا خوشایند نیست. جالب اینجاست که کاربرانی که نسخه بتا iOS 17.5 را قبل از انتشار نسخه رسمی نصب کرده بودند، این مشکلات را گزارش کرده اند، اما در کمال تعجب، اعتراض آنها از سوی شرکت توسعه دهنده نادیده گرفته شده است.
بیشتر بخوانید:

    اپل برای تقویت ویژگی های هوش مصنوعی در iOS 18 با OpenAI وارد مذاکره می شود
    انتقاد گسترده از ویدئوی تبلیغاتی آیپد پرو ، اپل را وادار به عذرخواهی کرد
    اپل ویژگی های چت جی پی تی را به iOS 18 می آورد
    آیپد ایر جدید اپل (iPad Air 6th Gen) با نمایشگر 13 اینچی و تراشه M2 معرفی شد
    غیر رسمی: به نظر می رسد اپل واقعا قصد تولید یک آیفون تاشو را دارد

نظر شما کاربران ای جی مارکت درباره باگ iOS 17.5 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با ای جی مارکت به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.
منبع: gsmarena
  

دکمه بازگشت به بالا