اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بازار فارکس چیست؟ چگونه در آن فعالیت کنیم؟

 فارکس چیست

بازار فارکس، همچنین به عنوان تجارت ارز خارجی یا تجارت فارکس شناخته می شود، مبادله ارزهای مختلف در یک بازار غیرمتمرکز جهانی است. این بزرگترین و نقدشونده ترین بازار مالی در جهان است. یک حساب آزمایشی رایگان باز کنید تا تجارت بر اساس نرخ ارز خارجی با 10000 دلار وجوه مجازی را بدون ریسک انجام دهید. تجارت ارز از طریق CFD در پلت فرم ها در دسترس است.

نرخ ارز بین جفت ارزهای مختلف، نرخ هایی را نشان می دهد که یک ارز با ارز دیگری مبادله می شود. این نقش حیاتی در تجارت و تجارت خارجی دارد زیرا محصولات یا خدمات خریداری شده در یک کشور خارجی باید برای استفاده از ارز آن کشور پرداخت شود.

تجارت فارکس چیست و چگونه کار می کند؟

معاملات ارزی به نام تجارت فارکس یا بازار فارکس نیز شناخته می شود. این فرصت را برای گمانه زنی در مورد نوسانات قیمت در بازار FX فراهم می کند. هدف از معاملات FX این است که پیش بینی کند که آیا ارزش یک ارز نسبت به ارز دیگر تقویت یا ضعیف می شود.

یک معامله گر فارکس به دلیل انتشار اخبار روزانه، هر روز با چندین فرصت معاملاتی روبرو می شود. آنها از این مزیت استفاده می کنند و به شدت از اخبار بازار استقبال می کنند و سپس بر اساس احساسات مشکوک بازار معامله می کنند. FX یک اصطلاح صنعتی است که به اختصار از فارکس گرفته شده است و معمولاً به جای فارکس استفاده می شود. با این حال، فارکس نیز مخفف ارز خارجی است.

فارکس همیشه به صورت جفت ارز معامله می شود – برای مثال USD/CAD (دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا).

معاملات فارکس با حدس و گمان در برابر تفاوت ارزش گذاری دو ارز کار می کند. به عنوان مثال، اگر می خواهید USD/CAD معامله کنید و فکر می کنید قیمت دلار کانادا کمتر از USD کاهش می یابد، می توانید جفت ارز را بفروشید تا از تفاوت ارزش سود ببرید.

با نگاهی به جفت ارز USD/CAD، ارز اول (USD) “ارز پایه” و ارز دوم (CAD) به عنوان “ارز متقابل” شناخته می شود. از طرف دیگر، اگر فکر می کنید دلار در برابر دلار کانادا کاهش می یابد (یا CAD در برابر دلار آمریکا افزایش می یابد)، می توانید طولانی مدت ادامه دهید.

بازار ارزخارجی  یا بازار فارکس

اگر تا کنون متوجه نشدید که فارکس چیست؟ ادامه این مطلب را از دست ندهید. بازار ارز یکی از بازارهای پرمعامله در جهان است که میانگین کل گردش مالی روزانه آن بیش از 5 تریلیون دلار در روز گزارش شده است. بازار فارکس در یک مکان مرکزی یا صرافی مستقر نیست و از یکشنبه شب تا جمعه شب 24 ساعته باز است. طیف گسترده ای از ارزها به طور مداوم در حال مبادله هستند، زیرا افراد، شرکت ها و سازمان ها تجارت جهانی انجام می دهند و تلاش می کنند از نوسانات نرخ بهره ببرند.

بازار ارز عمدتاً توسط بانک های مرکزی، بانک های خرده فروشی، شرکت ها و خرده فروشان استفاده می شود. درک نحوه تعامل هر یک از این بازیگران با بازار FX می تواند به تعیین روندهای بازار به عنوان بخشی از تحلیل بنیادی شما کمک کند.

بانک های مرکزی مسئول مدیریت ارز، عرضه پول و نرخ بهره کشور خود هستند. زمانی که بانک های مرکزی اقدامی انجام می دهند، معمولاً برای تثبیت پول ملی است.

بانک های خرد حجم زیادی ارز را در بازار بین بانکی معامله می کنند. بانک ها از طرف سازمان های بزرگ و همچنین از طرف حساب های خود ارزهای خود را بین یکدیگر مبادله می کنند.

شرکت هایی که با شرکت های خارج از کشور معامله کرده اند باید در بازار ارز برای انتقال وجوه واردات، صادرات یا خدمات شرکت کنند.

معامله گران خرده فروشی حجم بسیار کمتری از تراکنش های فارکس را در مقایسه با بانک ها و سازمان ها به خود اختصاص می دهند. با استفاده از تحلیل تکنیکال و تحلیل فاندامنتال، معامله گران خرده فروشی به دنبال سود بردن از نوسانات بازار فارکس هستند.

اهرم در معاملات فارکس چیست؟

هنگام معامله، اهرم فارکس به معامله گران این امکان را می دهد که با پول کمتری از خود، ریسک بیشتری را کنترل کنند. تفاوت بین ارزش کل معامله و مارجین مورد نیاز معامله گر معمولاً از کارگزار فارکس «قرض گرفته می شود». معامله گران معمولاً می توانند اهرم بیشتری را در فارکس نسبت به سایر ابزارهای مالی دریافت کنند، به این معنی که می توانند مبلغ بیشتری را با سپرده کمتری کنترل کنند. در حالی که سود بالقوه شما به حداکثر می رسد، ضرر احتمالی شما نیز افزایش می یابد.

از آنجایی که فارکس با مارجین معامله می شود، شما فقط باید درصدی از کل مبلغی را که می خواهید معامله کنید، واریز کنید. مارجین ما از 2.9٪ شروع می شود که می تواند به عنوان اهرم 34:1 نامیده شود، زیرا ارزش موقعیت کامل 34 برابر ارزش سپرده مورد نیاز برای باز کردن معامله است. هنگام معامله با مارجین، مهم است که به یاد داشته باشید که سود یا زیان شما بر اساس ارزش کامل موقعیت است، نه فقط درصدی که سپرده گذاری کرده اید، بنابراین می توانید بیش از سپرده اولیه خود ضرر کنید.

اسپرد در فارکس چیست؟

اسپرد چیست؟  اسپرد در معاملات فارکس تفاوت بین قیمت خرید و فروش یک جفت ارز FX است. هنگامی که جفت های فارکس را معامله می کنید، یک قیمت «خرید» که اغلب بالاتر از قیمت بازار است و یک قیمت «فروش» که اغلب کمتر از قیمت بازار است به شما ارائه می شود. تفاوت بین این دو قیمت به عنوان اسپرد «پیشنهاد خرید» یا «خرید-فروش» نامیده می شود.

منبع: https://raikafx.com

دکمه بازگشت به بالا