دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بهترین لنز پرتره کانن برای عکاسی عروسی

راهنمای خرید لنز برای عکاسی عروسی در فضای باز

در نمایندگی کانن در ایران؛ بهترین لنز های عکاسی عروسی در فضای باز در انواع شکل‌ها و قیمت‌های مختلف عرضه می‌شوند. در این مقاله برخی از این لنزها را که قیمت‌های مختلفی دارند به شما معرفی خواهیم کرد.

آیا خرید لنز مناسب عکاسی عروسی در فضای باز مهم است؟

لنزهای دوربین با فواصل کانونی مختلفی تولید و عرضه می‌شوند. هرکدام از این لنزها دیافراگم و قابلیت‌های متفاوتی دارند. بنابراین چگونه می‌توان بهترین لنز ممکن را انتخاب کرد؟ بهترین لنز عکاسی عروسی برای هر عکاس متفاوت است. این موضوع به سبک عکاسی و برند دوربین شما بستگی دارد. برخی عکاس‌ها لنزهای پرایم را بیشتر دوست دارند و برخی دیگر سادگی استفاده‌ی لنزهای زوم را ترجیح می‌دهند.

داشتن چندین لنز مختلف برای عکاسی عروسی به شما این امکان را می‌دهد که بتوانید به سرعت در شرایط مختلف عکس موردنظر خود را بگیرید. اما چند فاصله کانونی و قابلیت مختلف وجود دارد که تمامی عکاس‌ها روی آن‌ها اتفاق نظر دارند و آن‌ها را قابلیت‌های استاندارد برای عکاسی عروسی می‌دانند. در این لیست ما تمامی این لنزها را همراه با قیمت دوربین کنون پوشش داده‌ایم. همچنین چند لنز (لنزهایی که توسط تولیدکننده‌های ثالث عرضه می‌شوند) معرفی کرده‌ایم که برای استفاده روی دوربین‌های مختلف مثل نیکون، کانن، سونی و فوجی‌فیلم مناسب هستند.

معرفی چند لنز دوربین عکاسی

1- بهترین لنز زوم واید؛  70-24 میلیمتر f/2.8

بهترین لنز عکاسی عروسی در فضای باز

این محصول یکی از دو لنز قدرتمند برای عکاسی عروسی می‌باشد. این لنز تله واید محدوده وسیعی از فواصل کانونی را پوشش می‌دهد و با این وجود هنوز هم از یک دیافراگم باز پشتیبانی می‌کند که برای عکاسی در محیط‌های تاریک مناسب است. این لنز به اندازه‌ای واید است که می‌توانید تمام مراسم را فقط در یک شات عکاسی کنید. همچنین می‌توانید برای عکاسی پرتره نیز از حالت تله‌فوتو این لنز استفاده کنید. البته این موضوع برای مواقعی مناسب است که بودجه کافی برای خرید لنز پرایم را نداشته باشید.

این لنز دوربین کانن علاوه بر عکاسی عروسی، برای عکس‌های رسمی خانوادگی نیز مناسب است. از آن‌جایی که این محصول یکی از محبوب‌ترین لنزها برای عکاسی عروسی است برخی تولیدکننده‌ها چندین نسخه مختلف از آن تولید کرده‌اند و در برخی مدل‌ها از لرزشگیر اپتیکال در آن استفاده نموده‌اند. این لرزشگیر برای عکاسی در محیط‌های کم نور و به خصوص سرعت شاتر پائین کاربرد دارد و به شما این امکان را می‌دهد که مقدار حساسیت حسگر را کاهش دهید.

به یاد داشته باشید که در عروسی اکثر سوژه‌ها در حال حرکت هستند. ممکن است لرزشگیر بتواند حرکات دوربین را خنثی کند اما تاثیری روی تاری ناشی از حرکت( محو شدگی سوژه ناشی از حرکت سوژه )نخواهد داشت. در صورتی که بودجه کافی برای خرید یک لنز با لرزشگیر را دارید می‌توانید چنین لنزی تهیه کنید اما به یاد داشته باشید که در لنزهای واید لرزشگیر به اندازه لنزهای تله و ماکرو اهمیت ندارد.

به دلیل قدرت بالای این لنز، تولیدکننده‌های ثالث نیز وارد رقابت شده‌اند و همین موضوع ممکن است به شما کمک کند مقدار بیشتری در هزینه‌های خودتان صرفه‌جویی کنید.

در حال حاضر لنز ۲۴-۷۰ یکی از بهترین لنز های کانن برای عکاسی عروسی در فضای باز است.

بهترین لنز های 70-24 با دیافراگم f/2.8 برای عکاسی عروسی در فضای باز

    Nikon AF-S Nikkor 24-70mm f/2.8 ED: این لنز نیکون وضوح بسیار زیادی دارد و عملکرد آن در محیط‌های کم نور نیز نسبتا خوب است.

    Canon EF 24-70mm f/2.8 II USM: این لنز زوم همه‌کاره‌ی کانن نیز از وضوح بالایی برخوردار است و بوکه‌های آن نیز کیفیت خیلی زیادی دارند.

    Sony FE 24-70mm f/2.8 GM: در صورتی که این لنز را برای دوربین خود تهیه کنید متوجه بوکه‌ی قوی، وضوح بالا و حتی عملکرد خوب آن برای فیلمبرداری خواهید شد.

    Sigma 24-70mm f/2.8 DG OS HSM Art Lens: (عرضه شده با چندین مانت مختلف) خط تولید لنزهای ART سیگما به دلیل کیفیت زیادی که دارد مشهور است. اما جالب است بدانید که این لنز قیمت کمتری نسبت به مدل‌های قبلی دارد.

    Fujifilm Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR: این لنز فوجی کمی وایدتر از 24-70 استاندارد است اما از همان دیافراگم f/2.8 که برای عکاسی در محیط‌های کم نور مناسب است استفاده می‌کند. همچنین به گفته‌ی اکثر عکاس‌ها وضوح آن نیز قابل قبول است.

2- تله فوتو همه کاره؛ لنز 200-70 با دیافراگم f/2.8

لنز های مناسب عکاسی عروسی در فضای باز

دومین لنز قدرتمند برای عکاسی عروسی یک لنز ۲۰۰-۷۰ میلیمتر است که محدوده زوم وسیعی دارد. همچنین فاصله کانونی آن به شکلی است که کمک می‌کند سوژه به صورت کامل از پس زمینه جدا شود. این لنز برای ثبت جزئیات فوق‌العاده است و نیازی نیست برای عکاسی از مراسم مدام فاصله خودتان را با سوژه تغییر دهید. محدوده زوم بالا نیز باعث شده است این لنز یک گزینه مناسب برای عکاسی پرتره در طول مراسم باشد.

فاصله کانونی این لنز برای ایجاد بکگراند‌های نرم‌تر کمک خیلی زیادی به شما می‌کند. در عین حال دیافراگم آن به شکلی است که می‌توانید به صورت همزمان هم عروس و هم داماد را داخل فوکوس داشته باشید. البته این محصول یک نفطه ضعف دارد و آن هم این است که ترکیب فاصله کانونی و دیافراگم باعث شده است که این لنز تا حدودی سنگین‌تر از حد معمول باشد. همچنین قیمت آن نیز کمی گران است.

هرچقدر فاصله کانونی لنز بلندتر باشد استفاده از لرزشگیر داخلی در آن مهم‌تر خواهد بود. در صورتی که فقط می‌توانید یک لنز با لرزشگیر بگیرید، بهتر است لنزی باشد که فاصله کانونی بلندتری دارد. یک قانون کلی وجود دارد و آن هم این است که سرعت شاتر باید بیشتر از فاصله کانونی باشد. با اینکه عکاسی با فاصله کانونی ۵۰ میلیمتر و سرعت شاتر ۱/۵۰ ثانیه در نور کم کار نسبتا آسانی است اما انجام این کار با سرعت شاتر ۱/۲۰۰ ثانیه و فاصله کانونی ۲۰۰ میلیمتر کمی سخت‌تر است. در اینجاست که اهمیت استفاده از لرزشگیر خودش را نشان می‌‎دهد.

خیلی از عکاس‌ها از هر دو لنز ۲۴-۷۰ و ۷۰-۲۰۰ برای عکاسی عروسی استفاده می‌کنند. این لنزها برای مواقعی که سرعت اتفاقات اجازه تعویض لنز را به شما نمی‌دهد کاملا مناسب هستند. در حال حاضر این لنز یکی از ضروری‌ترین لنزها برای عکاسی عروسی با دوربین کانن است.

بهترین لنز های ۲۰۰-۷۰ میلیمتر مناسب عکاسی عروسی در فضای باز

    Nikon AF-S Nikkor 70-200mm f/2.8E FL ED VR: با اینکه این لنز قیمت خیلی زیادی دارد اما طرفداران نیکون وضوح، سرعت و رنگ‌های آن را دلایل خود برای انتخاب این لنز معرفی می‌کنند.

    Canon EF 70-200mm f/2.8L IS II USM: عکاس‌هایی که از دوربین کانن استفاده می‌کنند تاکید زیادی روی وضوح و بوکه این لنز تله فوتو دارند.

    Sony FE 70-200mm f/2.8 GM OSS: در ساخت این محصول از لنزها و شیشه‌های با کیفیت استفاده شده است و دلیل محبوبیت آن وضوح بالا، بوکه، Eye AF و لرزشگیر اعلام شده است.

    Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2: (عرضه شده با چندین مانت مختلف) خرید لنزهایی که توسط تولیدکننده‌های ثالث عرضه شده‌اند باعث صرفه‌جویی در هزینه خواهد شد و این مدل هم استثناء نیست.

    Sigma 70-200mm f/2.8 EX DG APO OS HSM (عرضه شده با چندین مانت مختلف) این لنز نسل دوم 70-200 میلیمترهای سیگما است و به خاطر سیستم لرزشگیر با سه یا چهار گام کاهش لرزش، وضوح و سرعت بالا مشهور است.

    Fujifilm XF 50-140mm f/2.8 R LM OIS: این محصول برای دوربین‎‌های کراپ حسگر طراحی شده است و به همین دلیل فاصله کانونی آن خیلی طولانی نیست اما فاصله کانونی معادل آن برابر با 213 میلیمتر است.

3- پرایم مناسب برای عکاسی پرتره؛ 85mm و 50mm f/1.8

لنزهای زوم مناسب عکاسی عروسی با دیافراگم f/2.8 ممکن است قدرت زیادی داشته باشند اما لنزهای پرایم از دیافراگم‌های روشن‌تری پشتیبانی می‌کنند. در برخی برندها حتی سیستم اتوفوکوس این لنزها قوی‌تر است و تصاویر آن‌ها نیز کیفیت بیشتری دارد. همچنین اکثر لنزهای پرایم به دلیل اینکه عناصر مخصوص زوم از آن‌ها حذف شده است، اغلب اوقات سبک‌تر و ارزان‌تر نیز هستند.

۸۵ میلیمتر به خصوص در دوربین‌های فول فریم یک فاصله کانونی مناسب برای عکاسی پرتره است. این فاصله کانونی راضی کننده تر از فاصله کانونی لنزهای واید است. اما باز هم می‌توانید از آن در سالن‌هایی که فضای محدودی دارند استفاده کنید.

50 میلیمتر نیز یک گزینه مناسب برای عکاسی پرتره است. این لنز نمی‌تواند به خوبی لنزهای 85 میلیمتر سوژه را از پس زمینه جدا کند اما معمولا قیمت مناسب‌تری دارد. برای عکاس‌هایی که بودجه محدودی دارند معمولا لنزهای 50 میلیمتر گزینه کاملا مناسبی هستند. این لنزها دیافراگم خیلی بازی دارند و در عین حال قیمت آن‌ها نیز مناسب است. دیافراگم باز f/1.8 به شما این امکان را می‌دهد که یک بکگراند خیلی نرم برای عکس‌های پرتره داشته باشید. برخی برندها نیز 50 میلیمتر پرایم را با دیافراگم‌های بازتری مثل f/1.4 و f/1.2 عرضه می‌کنند.

دیافراگم واید این لنز برای عکاسی در محیط‌های کم نور و شرایطی که دیافراگم f/2.8 جوابگو نیست مناسب است. این لنز می‌تواند در محیط‌های بسته و قسمت‌هایی که نور کافی نیست کمک خیلی زیادی به شما کند.

بهترین لنز 85mm برای عکاسی عروسی در فضای باز

    Sigma 85mm f/1.4 DG HSM Art (عرضه شده با چندین مانت مختلف): لنزهای سری ART سیگما هر روز در حال محبوب‌تر شدن هستند. دلیل این موضوع نیز استفاده از تجهیزات اپتیکال با کیفیت است. این لنز فوق‌العاده روشن است و اتوفوکوس خیلی خوبی هم دارد.

    Nikon AF-S 85mm f/1.8G: این لنز نیکون روشنایی قابل قبولی دارد و قیمت آن نیز مناسب است.

    Canon EF 85mm f/1.8 USM: به عنوان یکی از محبوب‌ترین لنزها برای عکاسی پرتره، این محصول بوکه خیلی خوبی دارد و می‌تواند سوژه‌ها را با وضوح بالایی به تصویر بکشد.

    Sony FE 85mm f/1.8: این لنز که در بین عکاس‌های طرفدار سونی از محبوبیت زیادی برخوردار است وضوح بالا و ابعاد خیلی کوچکی دارد.

    Fujifilm XF 56mm f/1.2 R: این لنز که فاصله کانونی آن معادل 85mm فول فریم است از دیافراگم f/1.2 استفاده می‌کند که بوکه‌ی بسیار خوبی دارد.

بهترین لنز 50mm برای عکاسی عروسی در فضای باز

    Canon EF 50mm f/1.4 USM: با وجود دیافراگم فوق‌العاده باز f/1.4 و قیمت خیلی کم این لنز می‌تواند خیلی از نیازهای شما را برطرف کند.

    Nikon AF-S Nikkor 50mm f/1.8G: این لنز یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی پرتره است که با وجود قیمت خیلی کم، عملکرد بسیار خوبی در عکاسی پرتره دارد. Nikon AF-S Nikkor 50mm f/1.4G نیز گزینه خیلی خوبی است اما به دلیل استفاده از دیافراگم بازتر قیمت آن تقریبا 2 برابر بیشتر است.

    Sony FE 50mm f/1.8 قیمت کم و دیافراگم باز دو مشخصه‌ی برجسته‌ی این لنز هستند و همین موضوع باعث شده است که یکی از بهترین انتخاب‌ها برای طرفداران دوربین‌‌های سونی باشد.

۴- برای جزئیات؛ لنزهای ماکرو

عکس حلقه و جزئیات دیگر ممکن است بخش خیلی کوچکی از آلبوم عروسی را تشکیل دهند اما از اهمیت بسیار بالایی برخوردار هستند. علاوه بر عکاسی از حلقه‌ها از لنز ماکرو برای ثبت جزئیات دیگری مثل دسته گل عروسی و… هم استفاده می‌شود و شما می‌توانید حتی برای پرتره و عکاسی از آرایش عروس هم از آن استفاده کنید.

لنزهای ماکرو در فواصل کانونی و دیافراگم‌های مختلفی عرضه می‌شوند. هرچقدر فاصله کانونی طولانی‌تر باشد بهتر می‌توانید سوژه را از پس زمینه جدا کنید. نزدیک شدن به سوژه در سطح ماکرو نیز باعث خواهد شد که پس زمینه به شکل چشم‌گیری نرم‌تر شود.

فاصله کانونی 100 میلیمتر در بین اکثر عکاس‌های عروسی محبوب است اما در صورتی که بودجه محدودی دارید، می‌توانید برای کاهش هزینه، فاصله کانونی کوتاه‌تری انتخاب کنید. خیلی از عکس‌های ماکرو برای اینکه تمام سوژه داخل فوکوس باشد با دیافراگم‌های بسته گرفته می‌شوند. از همین روی داشتن یک لنز با دیافراگم f/1.2 ضروری نیست. در صورتی هم که یک لنز با دیافراگم بازتر تهیه کنید، لزوما نباید از آن فقط برای عکاسی ماکرو استفاده کنید. خیلی از لنزها امکان خاموش کردن حالت کلوزآپ را به شما می‌دهند و می‌توانید از آن‌ها به شکل یک لنز نرمال استفاده کنید. خرید یک لنز ماکرو که توانایی فعالیت به عنوان لنز پرتره را هم داشته باشد باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها شما خواهد شد.

درست مانند لنزهای تله‌فوتو، استفاده از لرزشگیر داخلی در لنزهای ماکرو نیز مهم‌تر از لنزهای واید است. بزرگنمایی از فاصله نزدیک باعث خواهد شد حتی کوچک‌ترین لرزش‌ها نیز دیده شوند.

بهترین لنز ماکرو برای عکاسی عروسی در فضای باز

    Nikon AF-S 105mm f/2.8G ED IF VR Micro: بزرگنمایی این لنز 1:1 است و از سیستم لرزشگیر داخلی نیز استفاده می‌کند و به همین خاطر در بین علاقه‌مندان به دوربین‌های نیکون طرفداران زیادی دارد.

    Canon EF 100mm f/2.8L Macro IS USM: این لنز یک محصول خیلی خوب با دیافراگم نسبتا باز و فاصله کانونی بلند است که از سیستم لرزشگیر داخلی نیز بهره می برد.

    Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (عرضه شده با چندین مانت مختلف): این لنز ماکرو سیگما از بزرگنمایی 1:1 و لرزشگیر تصویر پشتیبانی می‌کند. تنها نقطه ضعف آن نیز این است که سیستم اتوفوکوس آن نسبت به اتوفوکوس برندهای بزرگ سرعت کمتری دارد.

    Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD Macro (عرضه شده با چندین مانت مختلف): این لنز نیز قادر است سوژه‌ها را با ابعاد واقعی به تصویر بکشد و از سیستم لرزشگیر هم پشتیبانی می‌کند. با این وجود قیمت آن خیلی کمتر است. مانند سیگما، نقطه ضعف این لنز نیز سیستم اتوفوکوس آن است.

    Sony FE 90mm f/2.8 Macro G OSS: این لنز ۹۰ میلی‌متر سونی از سیستم لرزشگیر، فوکوس داخلی و بزرگنمایی ۱:۱ پشتیبانی می‌کند.

    Fujifilm XF 80mm f/2.8 R LM OIS WR Macro: فاصله کانونی این لنز فوجی‌فیلم معادل 120 میلیمتر است و توانایی عکاسی با بزرگنمایی 1:1 را دارد. همچنین بدنه آن نیز ضد آب است.

۵- یک لنز واید با عملکرد فوق‌العاده؛ ۳۵ میلیمتر پرایم

برای عکاسی عروسی به داستان‌سرایی نیاز دارید و برخی اوقات باید یک لنز واید داشته باشید تا بتوانید این کار را انجام دهید. یک لنز پرایم 35mm خیلی سبک‌تر از یک لنز 24-70mm است و اغلب اوقات نیز دیافراگم بازتری دارد. خیلی از عکاس‌ها ترجیح می‌دهند به جای خرید لنز زوم از دو عدد لنز پرایم روی دو عدد دوربین مختلف استفاده کنند.

لنزهای پرایم ۳۵ میلیمتر اغلب اوقات دیافراگم نسبتا بازتری دارند و قیمت آن‌ها نیز مناسب‌تر است. این لنزها کاربردهای خیلی زیادی دارند. برای مثال می‌توانید تمام مراسم و یا صحنه‌ی رقص را در یک عکس به تصویر بکشید.

لنز ۳۵ میلیمتری کانن یک انتخاب خوب در این زمینه است.

بهترین لنز ۳۵ میلیمتر برای عکاسی عروسی در فضای باز

بهترین لنز های عکاسی عروسی در فضای باز

    Nikon AF-S 35mm f/1.8 G ED: واید و سبک؛ این لنز یکی از بهترین گزینه‌ها برای گرفتن تصاویر واید در طول مراسم عروسی است.

    Canon 35mm f/1.4 L USM: این لنز کانن قیمت بسیار زیادی در مقایسه با دیگر لنزهای پرایم دارد اما افرادی که با این لنز عکاسی کرده‌اند عاشق وضوح بالا و دیافراگم واید f/1.4 آن شده‌اند.

    Sigma 35mm f/1.4 Art (عرضه شده با چند مانت مختلف): این محصول سیگما هنوز هم از دیافراگم واید f/1.4 استفاده می‌کند و در عین حال قیمت آن نیز خیلی زیاد نیست.

    Fujifilm XF 23mm F2 R WR: این لنز کوچک معادل یک لنز 35 میلیمتری روی دوربین فول‌فریم است و به خاطر عملکرد سریع و بوکه قدرتمندی که دارد مشهور است.

برای عکاسی عروسی در فضای باز به چند لنز نیاز دارید؟

یک عکاس عروسی باید چندین لنز با فواصل کانونی مختلف داشته باشد که بتواند از ابتدا تا انتهای مراسم را پوشش دهد. اما اینکه دقیقا چه تعداد لنز نیاز دارید برای هر عکاس متفاوت است. در صورتی که بودجه کافی دارید ممکن است به حداقل یک لنز از هر دسته‌بندی نیاز داشته باشید و یا حتی یک لنز جایگزین هم برای هرکدام داشته باشید. در غیر این صورت می‌توانید با دو یا سه لنز مختلف نیازهای خودتان را برطرف کنید.

انتخاب فاصله کانونی نیز به نیازهای شما بستگی دارد. برخی از عکاس‌ها قدرت جداکنندگی یک لنز با فاصله کانونی بلند را ترجیح می‌دهند. برخی دیگر نیز قدرت داستان‌سرایی یک لنز واید که صحنه را به شکل کامل پوشش می‌دهد را عامل مهم‌تری برای انتخاب لنز می‌دانند.

فواصل کانونی موردنیاز را بسته به سبک خودتان و توانایی پوشش تمام صحنه‌های مراسم اولویت‌بندی کنید. انتخاب لنز فقط براساس مشخصات فنی کار خیلی سختی است. در صورتی که هنوز مطمئن نیستید لنز انتخابی شما باید از برندهای تولیدکننده دوربین باشد و یا تولیدکننده‌های ثالث می‌توانید یکی از آن‌ها را اجاره کنید.

اجاره کردن یکی از بهترین روش‌ها برای انتخاب لنز مناسب است. برخی از شرکت‌ها نیز امکان خرید لنزهایی که اجاره می‌کنید را به شما می‌دهند. همچنین اجاره کردن تجهیزات برای عکاس‌هایی که تازه کسب و کار خودشان را راه‌اندازی کرده‌اند روش بهتری نسبت به خرید تجهیزات است. به خصوص در صورتی که بودجه کافی برای خرید چندین عدد لنز مختلف و گران قیمت را نداشته باشید.

انتخاب لنز مناسب برای عکاسی عروسی خیلی مهم است و باید لنزی را انتخاب کنید که بتوانید با استفاده از آن از تمام مراسم عکاسی کنید. محبوب‌ترین لنزها برای عکاسی عروسی عبارتند از 24-70 و 70-200. همچنین لنزهای پرایم 85mm، 50mm و 35mm و همچنین لنزهای ماکرو نیز طرفداران زیادی دارند. شما باید لنزی را انتخاب کنید که با بدنه‌ی دوربین، سبک عکاسی و بودجه‌ی شما تطابق داشته باشد. به این صورت می‌توانید صرف نظر از محیطی که داخل آن هستید، بهترین عکس‌های ممکن را بگیرید.

دکمه بازگشت به بالا