فیلم و هنرکسب و کار های برتر ایجی مارکت

11 مهارت عکاسی خیابانی برای ارتقای کیفیت تصاویر

عکاسی خیابانی یا همان طور که به آن Candid Photography نیز گفته می شود، با ثبت یک لحظه گذرا در یک مکان عمومی و انجماد آن لحظه در زمان تعریف می شود. اکثر عکاسی های خیابانی فرصت طلبانه و در لحظه هستند، اما می توان آن را نیز برنامه ریزی کرد.

نکاتی برای عکاسی خوب خیابانی:

1. قانون کشورتان درباره عکاسی را بدانید!

برخی از فضاهای عمومی قوانین سختگیرانه ای در مورد عکاسی و نحوه استفاده از عکس ها دارند. به عنوان مثال، حمل و نقل برای لندن دستورالعمل های خاصی برای گرفتن عکس در مترو برای استفاده تجاری دارد.

قبل از شروع عکاسی با پلیس تماس بگیرید و ببینید چه چیزی قابل قبول است. این به جلوگیری از مشکلات احتمالی در آینده کمک می کند. همچنین هنگام نوشتن شرح عکس خیابانی به حساسیت ها و قومیت‌های مختلف توجه داشته باشید.

2.از زوایای مختلف و پرسپکتیو بالا عکاسی کنید

اغلب تصور می‌کنند که بهتر است در سطح چشم عکاسی کنند، اما عکاسی از پرسپکتیوهای بسیار بالا یا پایین نیز می تواند تصاویر بسیار جالبی ایجاد کند.

صمیمانه و با عشق عکاسی کنید

  1. صمیمانه شات بزنید و با احساسات عکاسی کنید. این مورد برای عکاسی خیابانی عالی و حیاتی است.
  2. اگر متوجه شدید که با نارضایتی مواجه شده اید، باید پیشنهاد دهید یک کپی از عکس را برای آنها ارسال کنید. همچنین ممکن است مواردی وجود داشته باشد که با مقاومت شدید روبرو شوید و در این موارد، حذف ممکن است تنها گزینه باشد.

5. دوربین و لنز خود را به خوبی انتخاب کنید.

عکاسی خیابانی یک بوم مدام در حال تغییر است، بنابراین دوربین خود را هوشمندانه انتخاب کنید. سعی کنید به جای لنزهای پرایم مانند لنزهای فیکس 35 میلی متری از لنز زوم استفاده کنید.

6. منتظر اتفاقات غیرمنتظره باشید!

شما می توانید تمام جزئیات را برنامه ریزی کنید اما عوامل خارج از کنترل شما مانند آب و هوا می توانند سناریوی شما را بدون اطلاع قبلی تغییر دهند. توانایی تصمیم گیری در لحظه یک دارایی ارزشمند به عنوان یک عکاس خیابانی است.

  1. آگاه باشید که عکاسی موفق خیابانی شامل ترکیبی از عناصر از جمله تجهیزات با کیفیت، غریزه قوی و شانس زیاد است. برخی از بهترین عکاسی ها، صادقانه به این دلیل ثبت شدند که عکاس به سادگی در مکان مناسب در زمان مناسب قرار داشت.
  2. هنگام عکاسی رمانتیک، کنترل کمی بر تنظیمات خود دارید و کنترلی بر نور ندارید، اما ابزارهای ویرایش دیجیتال متعددی وجود دارند که می توانند جلوه ای را که در ابتدا در نظر داشتید، ارائه دهند. همانطور که اندرس پترسون گفت: “از درون عکاسی کنید، با مغز ویرایش کنید”.
  3. رفلکس های فوری و صبر زیاد می توانند به عکس های عالی تبدیل شوند. ممکن است ماه ها طول بکشد تا آن لحظه جادویی فرا برسد، اما تا آن زمان، از این روند لذت ببرید. شما همیشه در حال یادگیری هستید
  4. عکاسان خیابانی امروز بر شانه های غول ها ایستاده اند. زمانی که یوجین آتژه در سال 1898 مستندسازی خیابان های پاریس را آغاز کرد، معیاری را برای عکاسی خیابانی به شکلی که ما می شناسیم تعیین کرد. هنرمند دیگری که به خیابان ها رفت، نقاش کلود مونه بود که از عکاسی خیابانی برای الهام بخشیدن به شاهکارهای امپرسیونیستی خود استفاده کرد.

11.ساخت تیزر تبلیغاتی از تصاویر عکاسی شده را فراموش نکنید

تیزر تبلیغاتی جذاب بسازید.با استفاده از نرم افزار‌های موبایل مانند ویوا و اینشات میتوانید کلیپ و تیزر‌های جذاب با استفاده از تصاویر بسازید.این تیزر ها را در شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام انتشار دهید. برای اطلاع از قیمت ساخت تیزر تبلیغاتی در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

بهترین دوربین ها برای عکاسی خیابانی

با پیشرفت و قدرتمند شدن دوربین های گوشی های هوشمند، عکاسی خیابانی اکنون متعلق به جهان است. تنها کاری که شما باید انجام دهید این است که نشانه بگیرید و عکاسی کنید. تا سال 2020، 64 درصد از دستگاه های مورد استفاده برای عکاسی غیرحرفه ای گوشی های هوشمند بودند و این تعداد همچنان در حال افزایش است.ممکن است در خیابان هنگام عکاسی ،سفارش عکاسی تبلیغاتی و صنعتی هم به شما داده شود.حتی بسیاری از موارد سفارش تصاویر هدشات هم ایجاد می شود.اگر از قیمت عکاسی صنعتی اطلاع ندارید برای مشاهده روی لینک قیمت عکاسی صنعتی اصفهان کلیک کنید.

با این حال، عکاسان حرفه‌ای و اختصاصی خیابانی به دوربین‌های DSLR وفادار می‌مانند و نیکون، کانن و سونی پیشرو هستند.

  • لنزها از مهمترین ابزارعکاسی خیابانی هستند، بنابراین به یک لنز تله، یک لنز واید و یک لنزفیکس در کیف خود نیاز خواهید داشت. بسته به ترجیح خود، باید بین یک لنز زوم یا یک لنز فیکس یکی را انتخاب کنید.
  • دوربین را بهتر است دوربینی از یک برند معتبر انتخاب کنید و سعی کنید به خاطر داشته باشید که ساعت های طولانی آن را حمل می کنید، بنابراین بدنه سبک تر و کم حجم تر توصیه می شود. همچنین بررسی کنید که حالت عکاسی پشت سر هم موجود باشد.
  • کیف مخصوص داشته باشید. در حالت ایده‌آل، از یک کیف سبک استفاده کنید که در میان شلوغی به چشم نمی‌آید و به راحتی به لنزهای خود دسترسی داشته باشید.
  • لوازم جانبی دیگر مانند فضای ذخیره سازی کافی به صورت کارت حافظه و باتری اضافی همراه خود داشته باشید.

تصاویر ثبت شده خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید

اینستاگرام امروزه با بیش از 25 میلیون جمعیت فعال در ایران یکی از بهترین پلتفرم‌ها برای بازاریابی مخصوصا برای عکاسان است.تمامی نمونه کار‌های عکاسی خود را در اینستاگرام به اشتراک بگذارید و برای پیج خود تبلیغ کنید.در صورتی که در شهر اصفهان هستید و نیاز به یک تیم با تجربه برای مشاوره دارید ما رخ نت را به شما پیشنهاد میکنیم.برای اطلاع از قیمت تبلیغات اینستاگرام در اصفهان روی لینک کلیک کنید.

اخلاق در عکاسی خیابانی را رعایت کنید

وقتی لحظه ای توجه شما را جلب می کند، ممکن است مقاومت در برابر ثبت آن در دوربین غیرممکن باشد. مردم در موقعیت های بی شماری در خیابان و اغلب بدون اطلاع یا اجازه آنها عکس می گیرند.

برخی از بزرگ‌ترین عکس‌های خیابانی جوایز و تقدیرنامه‌ها را به دست آورده‌اند، اما آیا درست است که عکاسان بدون کسب مجوز از لحظه استفاده کنند؟ آیا اگر آنها برای نزدیک شدن به یک سوژه توقف کنند، آن لحظه می گذرد؟ یا باید عکاسی خیابانی خود به خود، گذرا و زودگذر باقی بماند؟

دکمه بازگشت به بالا