راهنمای خرید آهن؛ صفر تا 100 نکات خرید و انتخاب آهن آلات

داشتن اطلاعات کافی در مورد خرید آهن و فولاد، به شما کمک می کند تا بتوانید یک خرید بهینه و مناسب داشته باشید. همچنین زمانی که شما اطلاعات و آگاهی های کاملی در مورد خرید آهن داشته باشید می توانید با خرید یک محصول با کیفیت و مقرون به صرفه گامی بلند در موفقیت کسب و کار خود بردارید. ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با تمامی چالش های رایج در این مسیر آشنا کنیم؛ به شما توصیه می کنیم تا انتهای بحث همراه ما باشید.

راهنمای خرید آهن – نکات خرید آهن آلات – نکات انتخاب آهن آلات

 

 

دلایل استفاده از راهنمای خرید آهن

آهن و صنایع فولاد به دلیل داشتن ویژگی های مهم و مؤثری از جمله استحکام زیاد، طول عمر بالا و امکان بازیافت باعث شده است تا در صنایع مختلف و مهمی کاربرد داشته باشند. از آهن در صنایع متفاوتی مثل خودروسازی، ساخت لوازم خانگی، زیر ساخت های مهم بسته بندی و قطعات ماشین آلات استفاده می شود طبق آخرین نتایج و تحقیقات به عمل آمده می توان ادعا کرد که صنعت فولاد تا سال 2017 میلادی حدود 6 میلیون نفر از مردم جهان را مشغول به کار کرده است. می توانید با سرچ و مطالعه بیشتر به تأثیر مستقیم یا غیرمستقیم صنعت فولاد بر اشتغال و کار آفرینی افراد پی ببرید. نکات کامل را می توانید در سایت https://ahanresan.ir/ بعنوان معتبرترین مرجع آهن آلات ایران مشاهده نمایید.

با این اوصاف می توان نتیجه گرفت که:

” فولاد یک پایه و اساس محکم در دنیای صنعتی امروز به حساب می آید. همچنین فولاد و آهن، مواد پرکاربرد در صنعت ساختمان سازی هستند. این کاربرد در سال های آینده دز مصارف صنعتی و ساختمانی نقش پررنگ تری را ایفا می کند. محققان فعال در این زمینه پیش بینی کرده اند، تا سال 2050 میلادی میزان استفاده از فولاد و آهن یک الی دو برابر مقدار فعلی خواهد شد؛ با این حال نتیجه می گیریم خرید آهن و اطلاع از نکات مهم در حین خرید یکی از مسائل مهم در حوزه صنعت و فولاد است.”

همچنین دقت داشته باشید، برای اینکه بتوانید یک خرید مناسب و با کیفیت داشته باشید باید بتوانید به سؤالات زیر پاسخ کامل و درست بدهید.

  • بهترین زمان برای خرید آهن و میلگرد چه زمانی است؟
  • ورق های فولادی برای چه کاربرد هایی مناسب تر هستند؟
  • ببین رشته های فولادی وارداتی یا تولید داخل کدام نوع را خریداری کنیم؟
  • قطعه ها و آهن آلات کدام کارخانه ارزان تر و مقرون به صرفه تر هستند؟
  • چگونه می توانیم هزینه حمل بار خود را مدیریت کنیم؟

شما با پاسخ به سؤالات بالا می توانید تا حد زیادی خرید درست و استانداردی را داشته باشید. در ادامه مباحث جزئی تر و نکات انتخاب آهن آلات را برای شما ذکر می کنیم.

راهنمای خرید آهن – نکات خرید آهن آلات – نکات انتخاب آهن آلات

راهنمای خرید آهن: میلگرد

یکی از قطعات پرکاربرد و رایج در صنعت ساختمان سازی میلگرد است. اهمیت و نقش میلگرد تا حدی پر رنگ و مهم است که شما برای اجرای پروژه های ساختمانی خود به آن نیاز دارید. قبل از هر چیزی باید تمامی استاندارد های لازم برای تولید میلگرد را بشناسید. استاندارد های A1 A2 A3 A4 برای تولید کردن میلگرد به کار  می روند. A1 ساده ترین نوع میلگرد ها هستند و کاربرد زیادی در صنعت ساختمان سازی و پروژه های مهم ندارد. اما در ازای آن میلگرد های A2 A3 A4 از نوع میلگرد های آجدار هستند؛ این میلگرد ها کاربرد بسیار مهمی در صنعت ساخت و ساز خواهند داشت.

مبحث مهم بعدی در خرید میلگرد و وزن و اندازه محصول است؛ باید دقت داشته باشید که وزن میلگردی که خریداری می کنید با بازه تعریف شده در جدول استاندارد ها سازگاری کاملی داشته باشد. برای این کار توصیه می کنیم ابتدا وزن میلگرد خود را به درستی و با دقت بالا انجام دهید برای این کار می توانید از باسکول کمک بگیرید.

همچنین نکته دیگر در هنگام خرید آهن آلات از جمله میلگرد توجه به نوع برند تولید کننده میلگرد است. اگر در ابتدای راه هستید و تجربه زیادی در این حوزه ندارید بهتر است از کارخانجات های معتبر خرید خود را انجام دهید و سپس با گذشت زمان و کسب تجربه لازم از کارخانه هایی که به محل کار شما نزدیک تر هستند خرید های خود را انجام دهید.

یکی از نکاتی که باید در هنگام انتخاب آهن آلات به آن توجه داشته باشید علامت های اختصاری در شده روی میلگرد است؛ به عبارتی علامت اختصاری هر کارخانه روی میلگرد ای که خریداری می کنید درج می شود شما می توانید از این علامت ها برای اطمینان از سلامت کالای خود استفاده کنید پیشنهاد ما به شما این است اگر میلگرد شما در تناژ های بالا باشد خرید میلگرد از بورس را تجربه کنید.

راهنمای خرید آهن – نکات خرید آهن آلات – نکات انتخاب آهن آلات

راهنمای خرید تیرآهن

خرید تیرآهن یکی از رایج ترین خرید های مهندسان عمران در حوزه فولاد و آهن است. تیرآهن جزء نیاز های پایه و اساسی هر پروژه ساختمانی به شمار می رود در اکثر موارد از تیرآهن به عنوان تیر یا ستون استفاده می شود. در واقع تیرآهن وظیفه دارد تا میزان بار وارده به ساختمان و انتقال بار به سایر اعضا را تحمل کند.

شما می توانید همانند میلگرد وزن تیرآهن خود را با جدول اشتال مطابقت دهید. همچنین وزن هر بندیل و تعداد شاخه هایی که در آن وجود دارد مشخص می شود. با داشتن چنین اطلاعاتی به راحتی می توانید وزن شاخه تیرآهن خود را محاسبه کنید. به زبان ساده تر هر چه وزن تیرآهن شما به جدول اشتال نزدیک تر باشد محصول شما از کیفیت بالاتری برخوردار است. همچنین لازم به ذکر است قیمت تیرآهن ها به عوامل مختلفی مثل اندازه قیمت جهانی آهن، قیمت بورس سنگ آهن و میزان تقاضا هایی که در بازار وجود دارد بستگی دارد. اما مهمترین عاملی که تعیین کننده قیمت تیرآهن است؛ نوع برند است؛ اینکه از چه برند و کارخانه ای تیراهن خود را تهیه کنید، بر کیفیت محصول شما تأثیر مستقیم و مهمی خواهد داشت. شما خریداران گرامی می توانید از سایت آهن رسان، تیرآهن های باکیفیت و مناسبی را برای پروژه های خود تهیه کنید.

راهنمای خرید پروفیل

مهمترین نکته ای که در خرید پروفیل و آهن آلات باید به آن توجه کنید، طبقه بندی پروفیل و نوع کاربرد آن در صنایع مختلف است. پرووفیل ها به مقاطع فولادی گفته می شود که از ورق های فولادی تولید می شوند. پروفیل به دو دسته پروفیل باز با پروفیل بسته تقسیم بندی می شود. البته لازم به بیان است پروفیل و بر اساس وزن به دو دسته مهم سبک و سنگین طبقه بندی می شوند. پروفیل های سبک برای ساخت و تولید لوازم خانگی، دوچرخه سازی، تولید مبلمان و صنایع مختلف کشاورزی استفاده می شود. همچنین برای پروفیل های سنگین از ورق های با ضخامت بالا تولید شده تا بتوان در صنعت های مهم تر مثل ماشین آلات سنگین و دستگاه های صنعتی استفاده کرد. همیشه به یاد داشته باشید قیمت پروفیل به وزن و سایز مورد نظر شما بستگی دارد هرچه پروفیل شما از ضخامت ورق کمتری برخوردار باشد قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود

راهنمای خرید آهن از نوع نبشی

مبحث بعدی در حوزه راهنمای خرید آهن، خرید نبشی است. شما باید تمامی موارد مهم برای خرید انواع آهن را به خوبی شناسایی کنید تا بتوانید بر حسب نیاز و کاربرد خرید مورد نظر خود را انجام دهید. در حوزه صنعت و فولاد نبشی ها بر حسب اندازه و وزن و نوع روش تولید و بسته بندی می شوند. همچنین از لحاظ ظاهر به دو دسته مهم نبشی بال مساوی و بال نامساوی تقسیم بندی می شوند. اگر روش تولید را در نظر داشته باشیم نبشی ها به دو دسته نبشی فابریک و نقشه پرسی تقسیم بندی می شوند. برای نبشی پرسی از خم کردن و شکل دادن ورق های فولادی با استفاده از روش نورد سرد استفاده می شود و برای تولید نبشی فابریک از شمش فولادی و روش نورد گرم استفاده می شود.

راهنمای خرید ورق سیاه

ورق سیاه یکی از قطعات مهم در صنعت فولاد تلقی می شود. برای تولید ورق سیاه از عناصر کربنی استفاده می شود. همچنین لازم به ذکر است ورق سیاه با استفاده از روش نورد گرم تولید می شود. برای اینکه بتوانید ورق سیاه را به طرز مناسب تر خریداری کنید باید تفاوت بین انواع و کاربرد آن را به خوبی شناسایی کنید. طی مقالاتی که در سایت منتشر کرده ایم ورق سیاه و کاربرد آن را به طور مفصل توضیح دهید

راهنمای خرید آهن از نوع ورق گالوانیزه

یکی از انواع ورق سیاه های پرکاربرد ورق گالوانیزه نام دارد. این ورق یک پوشش مناسبی از فلز روی روی سطح خود دارد. به دلیل ظاهر مناسب، استحکام و دوام و طول عمر بالا در صنعت از ورق گالوانیزه به طور زیادی استفاده می کنند. شما می توانید با شناخت کاربرد و انواع آن، ورق گالوانیزه مناسبی را برای پروژه های خود تهیه کنید.

راهنمای خرید ورق روغنی

ورق روغنی در اصل از نوع ورق سیاه است. ورق های روغنی با فرایند شستشو و اسید شویی از چند غلطک مخصوص عبور داده می شوند؛ هدف از انجام این فرآیند این است که ضخامت ورق روغنی به کمترین حالت ممکن برسد ورق روغنی انواع زیادی مثل ورق کششی، نیمه کششی و باغ کششی دارد.

سخن پایانی

تمامی نکات لازم برای خرید آهن آلات از جمله ورق گالوانیزه، ورق سیاه، میلگرد و.. را برای شما بیان کردیم. شناخت انواع مختلف آهن آلات و خرید استاندارد یک پایه مهم برای موفقیت هر پروژه ساختمانی محسوب می شود. پیشنهاد ما به شما این است که انواع آهن آلات و نوع کاربرد آن ها را به خوبی فراگیرید؛ شناخت عمیق و کامل باعث می شوذ محصولات اصل و استاندارد خریداری کنید. سایت آهن رسان از لحظه انتخاب تا خرید و استفاده پشتیبان و یاری گر شما خواهد بود. شما می توانید با مراجعه به وب سایت آهن رسان از تمامی محصولات این سایت دیدن کنید.

دکمه بازگشت به بالا