دانش و فناوریکسب و کار های برتر ایجی مارکت

بررسی دلیل کند شدن و گیر کردن کاغذ در پرینتر

گیر کردن کاغذ از مشکلات رایج پرینتر است که ممکن است شما را هم به خود درگیر کرده باشد. دلیل این مشکل می تواند سهل انگاری خودتان یا مشکلاتی همچون مناسب نبودن نوع کاغذ برای دستگاه، آسیب دیدگی دستگاه و نقص فنی آن باشد. در صورت روبرو شدن با این مشکل اگر دلیل جدی نداشته باشد، خودتان هم می توانید آن را برطرف کنید اما اگر دستگاه دچار نقص فنی شده باشد و به تعمیرات تخصصی نیاز داشته باشد، لازم است از یک مرکز تعمیرات پرینتر کمک بگیرید. در ادامه به بررسی دلیل کند شدن و گیر کردن کاغذ در پرینتر خواهیم پرداخت. لطفا همراه ما باشید.

دلیل کند شدن و گیر کردن کاغذ در پرینتر

دستگاه پرینتر در مدل های جوهر افشان و لیزری برای پرینت کاغذ به صورت رنگی و سیاه و سفید استفاده می شود اما گاها مشکلاتی را از خود نشان می دهد که نیازمند بررسی توسط تعمیرکار است. مشکل کندن شدن و گیر کردن کاغذ در پرینتر یکی از مشکلات رایج این دستگاه است که البته جای نگرانی برای آن وجود ندارد و می توانید برطرف کنید.

از جمله دلایل کند شدن و گیر کردن کاغذ در پرینتر عبارتند از :

استفاده از کاغذ مچاله  شده یا منگنه  دار

استفاده از کاغذ مچاله شده یا کاغذ منگنه دار ممکن است باعث کند شدن دستگاه پرینتر (https://tehranprinters.com/purchase-guide/printer-slow-down/) و گیر کردن کاغذ در پرینتر شود. کاغذی که داخل سینی دستگاه قرار می دهید نباید هیچ منگنه ای داشته باشد و جنس و ضخامت آن نیز مناسب باشد.

اگر کاغذ منگنه داشته باشد، منگنه آن بین کاغذکش دستگاه پرینتر گیر کرده و باعث می شود که کل کاغذ در دستگاه جمع شود.

نامناسب بودن نوع کاغذ

برای استفاده از دستگاه پرینتر باید کاغذ متناسب آن دستگاه را داخل سینی قرار دهید و اگر نوع کاغذ مناسب نباشد، احتمالا در دستگاه گیر می کند و باعث کندی عملکرد آن می شود.

مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر به دلیل مناسب نبودن نوع کاغذ مخصوصا زمانی که می خواهید پرینت دو رو با چاپگر معمولی انجام دهید، خود را نشان می دهد پس بهتر است کاغذی را انتخاب کنید که با پرینتر سازگاری داشته باشد.

عدم هماهنگی تنظیمات پرینتر با اندازه کاغذ

یک دلیل دیگر در کند شدن و گیر کردن کاغذ در پرینتر، عدم هماهنگی تنظیمات پرینتر با اندازه کاغذ است برای مثال اگر تنظیمات پرینتر بر روی کاغذ A3 باشد اما شما کاغذ A4 در سینی قرار دهید، احتمالا در دستگاه گیر کند.

آسیب پیکاپ یا کاغذ کش و تعمیر پرینتر

اگر از کاغذ مناسب استفاده می کنید و تنظیمات پرینتر با اندازه کاغذ نیز هماهنگ است اما همچنان کاغذ در دستگاه گیر می کند، ممکن پیکاپ و کاغذ کش دستگاه آسیب دیده باشد.

وظیفه پیکاپ در دستگاه پرینتر، مکش کاغذ به داخل پرینتر است که در زیر کارتریج قرار دارد و دارای پرزهایی برای کشیدن کاغذ به داخل چاپگر می باشد. این قطعه در صورت آسیب دیدگی توان کشیدن کاغذ به داخل دستگاه را نخواهد داشت و در نتیجه کاغذ گیر می کند.

پیکاپ پرینتر اگر آسیب ببیند، احتمالا نیاز به تعویض پیدا می کند که با مراجعه به یک تعمیرگاه تخصصی و یا استفاده از خدمات تعمیر پرینتر در محل می توانید آن را تعویض نمایید.

فیوزینگ پرینتر

فیوزینگ پرینتر همچون پیکاپ دستگاه اگر دچار مشکل شود، باعث اختلالاتی در دستگاه از جمله گیر کردن کاغذ خواهد شد.

قرار دادن اشتباه کاغذ در دستگاه

قرار دادن اشتباه کاغذ در دستگاه نیز می تواند باعث مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر شود. برای جلوگیری از این مشکل، قبل از شروع پرینت، کاغذ ها را به درستی داخل سینی قرار دهید.

رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر

اگر در دستگاه پرینتر شما نیز کاغذ گیر می کند، می توانید این مشکل را برطرف کنید :

قدم اول : خاموش کردن دستگاه

در قدم اول رفع مشکل گیر کردن کاغذ در پرینتر، پرینتر را خاموش کنید و سپس کابل آن را از پریز برق بکشید. کمی صبر کنید تا فیوز پرینتر خنک شود.

قدم دوم : باز کردن درهای پرینتر

اگر نمی توانید تشخیص دهید کاغذ دقیقا در کدام بخش پرینتر گیر کرده است، درهای آن را باز کنید و کاغذ را پیدا کنید. اگر هم نتوانستید کاغذ را پیدا کنید، درب پشتی پرینتر را باز کرده و کارتریج را بیرون بکشید. با پیدا کردن کاغذ گیر کرده داخل پرینتر، باید آن را با دقت خارج کنید.

قدم سوم : بیرون کشیدن کاغذ گیر کرده

برای خارج کردن کاغذ گیر کرده داخل پرینتر احتیاط کنید و عجله ای نداشته باشید زیرا پاره شدن کاغذ داخل دستگاه می تواند دردسر شود. اگر کاغذ در سینی ورودی گیر کرده است، به راحتی می توانید آن را خارج کنید اما اگر کاغذ داخل پرینتر گیر کرده باید آن را از مسیر خروج به بیرون بیاورید و در غیر این صورت باعث آسیب رساندن به غلتک ها و قطعات داخلی دستگاه می شوید.

قدم چهارم : برگرداندن پرینتر به حالت اول

در نهایت و پس از اینکه کاغذها را از پرینتر بیرون آوردید، کارتریج را در جای خود قرار دهید و درهای پرینتر را ببندید. سپس می توانید کابل برق پرینتر را به پریز وصل کرده و آن را روشن کنید.

قدم پنجم : ریست کردن پرینتر

برای عملکرد بهتر دستگاه پرینتر یکبار آن را ریست کنید. برای این کار ابتدا پرینتر را اگر خاموش است روشن نمایید و منتظر باشید تا آماده به کار شود. سپس کابل برق را از پرینتر و پریز برق جدا کنید و حدود یک دقیقه صبر کنید. سپس دستگاه را به برق متصل نمایید و با این مراحل، دستگاه ریست می شود.

جلوگیری از گیر کردن کاغذ در پرینتر

  • کاغذ را به خوبی داخل سینی پرینتر قرار دهید.
  • از کاغذ با کیفیت استفاده کنید.
  • قبل از استفاده از دستگاه پرینتر، دفترچه راهنمای آن را مطالعه کنید.
  • در بخش تنظیمات پرینتر، سایز و میزان ضخامت پرینتر را به درستی تنظیم کنید.
  • سرویس های دوره ای دستگاه پرینتر را پیگیری کنید تا اگر مشکلات جزئی دارد با تعمیرات ساده برطرف شوند.

تعمیر پرینتر در تهران

گیر کردن کاغذ در پرینتر دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که در این مطلب بررسی کردیم همچنین آموزش دادیم که چگونه خودتان می توانید کاغذ گیر کرده داخل دستگاه پرینتر را خارج کنید.

اگر مشکل دستگاه پرینتر شما جدی است و نمی توانید کاغذ را از دستگاه به بیرون بیاورید، توصیه می شود از دستکاری دستگاه خودداری نمایید و به یک مرکز تعمیرات مراجعه کنید.

برای تعمیر پرینتر در تهران، شرکت تهران پرینترز در خدمت شماست که خدمات تعمیر پرینتر در محل را نیز ارائه می کند. می توانید با کارشناسان مجموعه ارتباط برقرار کنید و ضمن بهره مندی از مشاوره رایگان، درخواست دریافت خدمات داشته باشید.

سوالات شما

  • دلیل کند شدن و گیر کردن کاغذ در پرینتر چیست؟

گیر کردن کاغذ در پرینتر ممکن است به دلایلی همچون مناسب نبودن نوع کاغذ برای دستگاه، هماهنگ نبودن تنظیمات دستگاه برای سایز کاغذ، مچاله یا منگنه دار بودن کاغذ و … باشد.

  • آیا مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه پرینتر را خودمان می توانیم برطرف کنیم؟

بله اگر مشکل پیش آمده برای دستگاه جدی نباشد، خودتان می توانید کاغذ گیر کرده در آن را خارج کنید.

  • هزینه تعمیرات پرینتر چقدر است؟

اگر دلیل گیر کردن کاغذ در پرینتر به دلیل آسیب دیدگی پیکاپ یا دیگر قطعات باشد، احتمالا باید قطعه تعویض شود که هزینه تعمیرات بیشتر می شود اما در صورت عدم نیاز به تعویض قطعه، هزینه تعمیرات مناسب تر است.

دکمه بازگشت به بالا