بازاریابی اینترنتیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

7 ایده تولید محتوا در خانه

بوتاکس یک درمان نرم کننده عمیق است که الیاف مو را با یک ماده پر کننده مانند کراتین پوشش میدهد.

در سال جدید چند ایده تولید محتوا در خانه را امتحان کرده‌اید؟ آیا برای ارتقای کسب و کارتان مناسب بودند؟ محتوا در بازاریابی دیجیتال، اهمیت کلیدی دارد و می‌تواند تلاش‌های بازاریابی شما را تخریب یا تقویت کند. با افزایش استفاده از شبکه‌های اجتماعی، کسب و کارهای بیشتری در حال ظهور هستند و بسیاری از آنها محصولات و خدمات خودشان را به صورت آنلاین تبلیغ می‌کنند.

برای پیشرفت در این بازار رقابتی، به محتوای با کیفیت نیاز دارید. پس به ایده‌های جذاب برای تولید محتوا نیاز دارید تا توجه مخاطبانتان را جلب کنید. برای پیدا کردن کارفرما یا مشتری جهت تولید محتوا، می‌توانید از سایت های فریلنسری و دورکاری کمک بگیرید. تولید محتوا از طریق کارلنسر، نمونه ای از آنهاست. در این پلتفرم می‌توانید با تولید محتوا (حتی در خانه) برای کارفرماها در کارلنسر، کسب درآمد داشته باشید.

ترفندهای مختلفی درباره ایده های تولید محتوا وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

1.پست‌های پینترست

پینترست(Pinterest) یک پلتفرم عالی برای به اشتراک گذاری ایده‌های تولید محتوا در خانه است. هنگامی که از آن برای تولید محتوا استفاده می‌کنید، به دیگران اجازه می‌دهید تا ایده‌ای را مشاهده کنند که الهام بخش شماست. پینترست یک موتور جستجو برای یافتن ایده‌های مختلف از جمله در موارد زیر است:

  • مسافرت
  • سلامتی و تندرستی
  • پروژه‌های بازسازی خانه وDIY
  • استایل زنانه
  • زیبایی
  • غذا و نوشیدنی
  • دستور پخت
  • نقل قول‌های انگیزشی
  • دکور خانه
  • مد
  • طراحی

می‌توانید از Pinterest برای تولید و سازماندهی محتوای خودتان استفاده کنید. دو نوع محتوا در ایندکس پینترست شما ظاهر می‌شود. این موارد شامل محتوای تولید شده، منتشر شده و ذخیره شده است. همچنین می‌توانید از تصاویر خودتان، پین بسازید. تصاویر با کیفیت با نسبت تصویر 2:3 و حداقل عرض 600 را اضافه کنید و آن را به صورت پین آپلود کنید. می‌توانید پین‌های خود را در کالکشن‌ها ذخیره کنید و سپس آنها را به اشتراک بگذارید.

2.ریل‌های اینستاگرام

 اینستاگرام یک پلتفرم اجتماعی محبوب و یکی از بهترین ابزارهای تولید محتوا برای اینفلوئنسرها و ادمین‌های اینستاگرام است. می‌توانید از آن برای تبلیغ ایده‌های تولید محتوا، تبلیغ برند و برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید. ریل‌های اینستاگرام به شما امکان تولید ویدیوهای جذابی را می‌دهد که مانند استوری‌های اینستاگرام در عرض چند ساعت، ناپدید نمی‌شوند.

3.ویدیوی یوتیوب و آپارات

ویدیوها راهی عالی برای تبلیغ کسب و کار و ایده‌های تولید محتوا هستند. اکنون اکثر شرکت‌ها از یوتیوب و آپارات برای بازاریابی محصولات و خدمات خودشان استفاده می‌کنند. به راحتی می‌توانید با یک ویدیوی جذاب به مشتریان هدف زیادی دسترسی پیدا کنید.

چگونه می‌توانیم بیشترین بهره را از تولید محتوا در یوتیوب و آپارات ببریم؟

  • هدفمند عمل کنید.
  • به فرمت ویدئو فکر کنید.
  • سبک تصویری مناسب کسب و کارتان را پیدا کنید.
  • از کلمات کلیدی مرتبط با محتوای ویدیو در تایتل، ساب تایتل‌ها و تگ‌ها استفاده کنید.
  • از ویدیوهای آموزشی یا توضیح‌دهنده استفاده کنید.
  • نور خوبی برای فیلمبرداری انتخاب کنید و از وضوح صدا مطمئن شوید.
  • ویدیوهای کوتاه بهترین عملکرد را دارند، به خصوص اگر قصد استفاده از آنها در شبکه‌های اجتماعی را دارید. ویدیوهای 3 تا 4 دقیقه‌ای جذابی را بسازید.
  • از یک فراخوان موثر برای اقدام کردن(call to action) استفاده کنید. این کار به تولید لیدهای مناسبی کمک می‌کند تا بتوانید به طور مداوم برای آنها بازاریابی کنید.

4.تولید محتوا با بلاگ پست

بلاگ پست یک خبر یا مقاله قابل استفاده برای آموزش و ترویج ایده‌های تولید محتوای خودتان و دیگران در مورد موضوعات خاص است. نوع محتوا و نحوه ارسال آن نقش مهمی در موفقیت شما دارد. اینترنت پر  از متن است، پس باید به اندازه کافی خلاقیت به خرج دهید تا به پست‌های برجسته برسید. بنابراین در مورد موضوع مدنظرتان، سرچ کنید و از سرفصل‌های آموزنده برای جلب توجه خواننده استفاده کنید. بعلاوه، از تصاویر برای توضیح موضوعات پیچیده و افزایش جریان اطلاعات استفاده کنید.

5.پست فیسبوک و توییتر

امروزه تقریباً همه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند و فیسبوک هم پر از ایده‌ تولید محتوا است. درست است که فیسبوک در ایران خیلی کم استفاده شده، ولی برای مخاطبان بین المللی عالی است. می‌توانید پیام‌های عمومی ارسال کنید و محتوای خود را با کاربران در سراسر جهان به اشتراک بگذارید. استفاده از فیسبوک برای بازاریابی محتوا، راهی مطمئن برای دستیابی به تعداد قابل توجهی از مشتریان است.

برای جذب کاربران بیشتر، یک پست جذاب، آموزنده و مرتبط بنویسید. همچنین هشتگ را در پست‌های خودتان قرار دهید. می‌توانید تصاویر را هم اضافه کنید و آنها را از نظر سئو، بهینه سازی کنید.

6.اینفوگرافیک

اینفوگرافیک یک تکنیک بازاریابی محتوا است که بر ایجاد، انتشار و به اشتراک گذاری اینفوگرافیک تمرکز دارد. اینها مجموعه‌ای از داده‌ها و تصاویر بصری مانند نمودار دایره‌ای و میله‌ای هستند. آنها حاوی متن ساده هم هستند که یک نمای کلی از موضوع را در اختیار مخاطبان قرار می‌دهند. می‌توانید اینفوگرافیک‌ها را درون بلاگ پست، شبکه‌ه‌های اجتماعی و دیگر پلتفرم‌های بازاریابی دیجیتال به اشتراک بگذارید. برخی از فریلنسرهای طراح و نویسنده هم در حوزه اینفوگرافیک مهارت دارند.

7.عکاسی

عکس‌ها نوعی از بازاریابی محتوای بصری هستند و راهی عالی برای تولید محتوا و جذب مشتری هستند. همه افراد، خواندن متن خالی را دوست ندارند و عکس‌ها هم فوراً اطلاعات را ارسال می‌کنند. این محتوای بسیار جذاب به مشتریان در مورد کار و محصولات شما آموزش می‌دهد. با این حال، باید از تصاویر با کیفیت و مرتبط با محصولات و خدمات خودتان استفاده کنید.

دکمه بازگشت به بالا