سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

5 راهکار طبیعی برای کوچک شدن شکم و لاغری

هر فرد، حتی اگر اندام مناسبی داشته باشد، حداقل یک بار در عمرش به دنبال بهترین روش برای لاغری شکم بوده است. چرا که داشتن کمر باریک و لاغری پهلو بیشتر از اینکه شما را زیبا جلوه دهد، به سلامتی شما کمک می کند. در واقع عدم وجود چربی زیاد اطراف شکم می تواند به روش های مختلفی به شما کمک کند تا عمر طولانی تری داشته باشید.  دورکمر بیشتر با خطر ابتلا به بیماری قلبی، دیابت و حتی سرطان مرتبط است. کاهش  وزن، به  خصوص چربی شکمی و پهلوها، عملکرد رگ های خونی را بهبود می بخشد و باعث افزایش کیفیت خواب می شود. شما می توانید درمان خانگی کوچک شدن شکم را با مصرف پروتئین کافی آغاز کنید

ساده ترین راه از بین بردن چربی شکم پایبندی به یک رژیم غذایی سالم و متعادل و برنامه ورزشی مناسب بدن است که آهسته و پیوسته چربی اطراف شکم و پهلوها را آب کرده و وزن را ثابت نگه دارد. در این مطلب به بررسی بهترین روش لاغری شکم می پردازیم، پس با ما همراه باشید.

اگر فرصت مطالعه مقاله را ندارید، می توانید به فایل صوتی آن گوش دهید:

چطور دور شکم را اندازه بگیریم؟

قبل از اینکه راه حل های آب کردن چربی شکم را با یکدیگر بررسی کنیم، اول باید بدانیم  که بر چه اساسی می گوییم شکم بزرگی داریم. این کار خیلی راحت است. کافیست با متر دور کمر را اندازه بگیرید.

مردانی که دور کمر بالای 101 سانتی متر و خانم هایی که دور کمر بالای 89 سانتی متر داشته باشند، دچار چاقی شکم هستند.

علل ایجاد چربی شکمی

عوامل مختلفی مانند سبک زندگی بی تحرک، اختلال در هورمون های بدن و غذاهایی که می خورید ممکن است چربی شکم شما را افزایش دهند. همچنین عوامل زیر نیز بی تاثیر نیستند:

  • ژنتیک
  • یائسگی زودرس
  • کیست تخمدان
  • استرس زیاد
  • بی خوابی
  • حرکات ورزشی نامناسب

چند مورد نیز وجود دارد که نمی توانید کار زیادی در مورد آنها انجام دهید، مانند ژن ها و تغییرات هورمونی طبیعی در دوران یائسگی. اما عوامل بسیاری نیز وجود دارد که شما توانایی مدیریت آنها را دارید.

انتخاب های تقویت کننده سلامتی در مورد اینکه چه چیزی بخورید و از چه چیزی اجتناب کنید، چقدر ورزش کنید و چگونه استرس را مدیریت کنید، همگی می توانند به کاهش چربی شکم و مدیریت خطرات سلامتی مرتبط کمک کنند.

رژیم غذایی سرشار از قندهای افزوده، به ویژه از نوشیدنی های شیرین شده با قند، چربی شکم را افزایش می دهد. سعی کنید بیشتر اوقات، از آب، قهوه/چای شیرین نشده و رژیم غذایی سرشار از غذاهای کامل و کم فرآوری شده استفاده کنید.

چه روش هایی برای لاغری شکم وجود دارد؟

ورزش برای لاغری شکم و پهلو یکی از ضروری ترین عواملیست که باید به صورت روزانه به آن عمل کنید؛ حتی با پیاده روی و دویدن. برای کاهش سایز دور کمر روش های زیادی وجود دارد که می توانید آنها را در برنامه ی خود قرار دهید.

این روش ها عبارتند از: لاغری شکم با ورزش، آب کردن چربی شکم بدون ورزش، آب کردن چربی شکم با رژیم غذایی گیاهی، لاغری شکم با رژیم معمولی و … در ادامه هریک از این روش ها را به طور مفصل توضیح خواهیم داد:

آب کردن چربی شکم با ورزش

بسیاری از افراد زمانی که دچار چاقی شکمی می شوند، سعی می کنند با ورزش هایی مانند دراز و نشست و یا دویدن روی تردمیل سریعا چربی های اضافه اطراف شکم و پهلو را از بین ببرند.

ورزش برای خوش اندام شدن فوق العاده است، اما مشکل اصلی اینجاست که دراز و نشست و دوچرخه و یا اکثر ورزش هایی که اسم شان را در کنار لاغری و چربی سوزی شکم شنیده اید، بیشتر ماهیچه های شکم را تقویت می کنند تا اینکه آنها را آب کنند.

زمانی می توانید با ورزش، شکم تان را آب کنید که در کنار آن رژیم بگیرید و یک برنامه غذایی سالم داشته باشید.

صحبت های دکتر کرمانی در مورد لاغری شکم را از دست ندهید:

ورزش هایی که در ادامه معرفی می کنیم به سفت شدن ماهیچه های شکم کمک می کنند:

  • حرکت کرانچ
  • حرکت پل معکوس
  • لگد به عقب
  • حرکت پیلاتس
  •  اسکات وزن بدن
  • حالت قایق

لاغری شکم و پهلو با رژیم غذایی گیاهی

یکی از نکات مهم برای آب کردن چربی شکم، مصرف غذاهای گیاهی با پروتئین بالاست. پروتئین یکی از مهم ترین مواد مغذی موردنیاز بدن است، به خصوص زمانی که در تلاش برای کاهش وزن هستید.

گفته می شود پروتئین به افزایش متابولیسم، کاهش اشتها و ایجاد تغییر در ترشح چندین هورمون تنظیم کننده وزن کمک می کند. از طرفی بعضی از خوراکی ها (مثل سبزیجات و میوه ها) فیبر و آب زیادی دارند. بعد از مصرف این میوه ها مدت زمان طولانی تری سیر می مانید.

انار فراتر از یک میوه خوشمزه، یک منبع غنی از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها است. خواص انار برای سرماخوردگی ، به ویژه در مواجهه با بیماری های فصلی مانند سرماخوردگی، بارز است. انار با خاصیت های تب بری، تقویت گوارش، ضدعفونی کننده و دفع سموم از بدن، می تواند به کاهش علایم و تسریع در فرآیند درمان سرماخوردگی کمک کند.

بعضی از خوراکی ها مانند فلفل و دارچین نیز خاصیت دارند یعنی  سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می برند.

البته تاثیر چربی سوزی این خوراکی ها آنقدر بالا نیست که به تنهایی باعث کوچک کردن شکم بشوند. در ادامه غذاهای گیاهی با پروتئین یا فیبر بالا را برای شما معرفی خواهیم کرد.

رژیم دکتر کرمانی تنها رژیمیه که حسرت هیچ غذایی رو به دلت نمی ذاره کافیـه همیـن الان تصمیم بگیری که می خـوای وزنت رو کم کنی و به اون اندامی که همیشه آرزوش رو داشتی برسی! از همین لحظه ما کنارتیم تا باهم به هدفت برسیم.

در ادامه چند روش آب کردن چربی شکم با مواد غذایی گیاهی را می خوانید:

عدس

حدود یک فنجان عدس پخته 18 گرم پروتئین دارد. عدس را نه تنها می توان به شکل دال کاری (یک نوع غذای هندی مقوی) خورد، بلکه می توان آن را در سالاد و سوپ هم ریخت.

گفته می شود عدس حاوی مقادیر خوبی کربوهیدرات دیر هضم است و همچنین، منبع خوبی از فیبر است که برای کاهش وزن شما مهم هستند. علاوه  براین، عدس حاوی فولات، منگنز و آهن نیز می باشد که همگی برای حفظ سلامتی مهم هستند.

بهترین روش لاغری شکم رعایت یک رژیم غذایی متعادل است که هیچ گروه غذایی و وعده عذایی مهمی را حذف نکند و همراه با ورزش و تحرک روزانه به سوزاندن چربی ها و لاغری پهلو کمک کند.

نخود

نخود در دسته حبوبات قرار می گیرد و محتوای پروتئین بالایی دارد. مشخص است یک فنجان نخود پخته یا آب پز حدود 15 گرم پروتئین دارد.

علاوه  براین، آنها منبع عالی از آهن، کربوهیدرات های پیچیده، فیبر، فولات، فسفر، پتاسیم، منگنز و چندین ترکیب گیاهی دیگر هستند که برای سلامتی مفید می باشند.

دانه  تاج خروس و کینوا

این دانه های بدون گلوتن، پروتئین کافی برای کل روز شما را تامین می کنند. آمارانت و منبع کاملی از پروتئین هستند و گفته می شود شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند و در نتیجه از پرخوری شما جلوگیری می کنند.

آمارانت و کینوا منبع کاملی از پروتئین هستند و شما را برای مدت طولانی تری سیر نگه می دارند.

اسفناج

از دیگر نکات مهم برای کوچک کردن شکم با رژیم گیاهی باید به اسفناج اشاره کرد. آیا می دانستید اسفناج به اندازه یک تخم مرغ آب پز پروتئین دارد، درحالی که کالری آن فقط نصف تخم مرغ می باشد؟

همچنین شما می توانید ارزش غذایی اسفناج را با بخارپز کردن به جای خام خوردن به حداکثر مقدار ممکن برسانید. اسفناج بخارپز به حفظ ویتامین ها، تسهیل جذب کلسیم و جلوگیری از نفخ کمک می کند.

بادام

بادام یک قرص کاهش وزن طبیعی است و حیف است جای آن در مطلب نکات مهم برای لاغری شکم خالی بماند. مصرف روزانه فقط چند عدد بادام می تواند به کاهش وزن و آب کردن چربی شکم کمک کند.

طبق مطالعه ای که اخیرا انجام شده است، شما می توانید بادام را درست قبل از رفتن به باشگاه بخورید، زیرا سرشار از اسیدآمینه ال آرژنین است که به سوزاندن چربی ها و کربوهیدرات های بیشتری درطول تمرین کمک می کند.

پنیر کاتیج

پنیر کوتاژ یک نوع پنیر بسیار کم کالری و کم چربی است و محتوای پروتئین بالایی دارد. علاوه براین، منبع غنی از کلسیم، فسفر، ویتامین B12، ریبوفلاوین و سایر موادمغذی است که برای کاهش وزن به روشی سالم موردنیاز هستند.

کلم بروکلی

کلم بروکلی یک سبزی فوق العاده سالم است که سرشار از ، پروتئین، ویتامین K و فیبر می باشد که همگی از موادمغذی مهم برای کاهش وزن هستند.

شما می توانید این سبزی مقوی را بجوشانید، بخارپز کنید یا بپزید. به هر حال، کلم بروکلی یک سبزی شگفت انگیز است که می تواند به شما در رسیدن به اهداف کاهش وزن کمک کند.

جودوسر

جو دوسر یکی از خوراکی های فوق العاده برای بالا بردن سرعت سوخت و ساز بدن است. اگر جو دو سر را در وعده صبحانه مصرف کنید تا موقع ناهار انرژی کافی خواهید داشت و دیگر سراغ غذاهای ناسالم نخواهید رفت.

کاهو

کاهو مملو از فیبر و آب است و مصرف آن باعث پر شدن معده و احساس سیری می شود. وقتی احساس سیری می کنید، مشخص است که کمتر سراغ هله هوله و غذاهای ناسالم خواهید رفت؛ در نتیجه وزن تان پایین می آید و چربی های شکمی نیز آب می شوند.

لوبیا

لوبیا نیز جزء آن دسته خوراکی هایی است که فیبر و پروتئین بالایی دارد و باعث می شود برای مدت طولانی تری سیر باشید.

دارچین

دارچین طبع گرمی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد. وقتی سوخت و ساز بدن بالا برود، مسلما وزن تان پایین تر می آید. می توانید از دارچین به عنوان چاشنی برای طعم دار کردن غذاها استفاده کنید.

دارچین طبع گرمی دارد و سوخت و ساز بدن را بالا می برد.

شاید عجیب باشد که آب چطور می تواند به آب شدن چربی شکم کمک کند. آب سرعت سوخت و ساز را بالا می برد و بدن را سم زدایی می کند؛ بنابراین اشتها را کاهش می دهد. برای اینکه تاثیر آب روی چربی های شکم و لاغری را زیاد کنید، نکات زیر را به خاطر بسپارید:

  • 2 ساعت قبل از غذا آب بخورید. این کار باعث می شود در هر وعده 75 کالری کمتر مصرف کنید. اگر هر روز این کار را انجام دهید سالی 2700 کالری کمتر مصرف خواهید کرد.
  • آب طعم دار مصرف کنید. می توانید یک تکه لیمو، نعناع یا نارنج به آب اضافه کنید تا هم میل تان به آب بیشتر شود و هم سوخت و ساز بدن تان بالا برود.
  • آب خنک (نه سرد و یخ) بنوشید. آب خنک سوخت و ساز بدن را بالا می برد. چون بدن برای گرم کردن این آب کالری بیشتری می سوزاند.
  • نوشیدنی های خود را تغییر دهید. به جای نوشابه های گازدار از آب و به جای قهوه شیرین شده با خامه و شکر از قهوه تلخ استفاده کنید.
  • چای سبز بنوشید. چای سبز نوعی آنتی اکسیدان دارد که سوخت و ساز بدن را بالا می برد و باعث چربی سوزی می شود.
  • الکل مصرف نکنید. الکل سطح استروژن بدن را بالا می برد و چربی ها را در ناحیه شکم جمع می کند.

زردچوبه

زردچوبه یک آچار فرانسه ی به تمام معناست. از کاهش التهاب بدن تا افزایش سرعت سوخت و ساز چربی ها و پیشگیری از بیماری های قلبی، همه و همه از خواص همین ادویه ی زرد رنگ است.

شکلات

شکلات منبع فیبر است. کافیست یک تکه شکلات بخورید تا چند ساعت سیر بمانید و اشتهایتان نسبت به غذاهای شور و چرب کم شود. علاوه بر این، شکلات تلخ سوخت و ساز بدن را بالا می برد و باعث کاهش وزن می شود.

برگه سیب

منظور از برگه سیب همان سیب خشک شده است. این ماده ی غذایی خیلی راحت هضم و باعث تصفیه خون، پاکسازی معده و روده می شود. از خاصیت های دیگر این خوراکی خوشمزه فیبر، انواع ویتامین های B کلسیم و آهن را می توان نام برد.

گارسینیا کامبوجیا یک میوه استوایی است که از پیوند کدو و گوجه فرنگی به دست می آید و قرص لاغری خیلی قوی آن هم طرفداران خاص خود را دارد. این قرص حاوی اسید هیدروکسی سیتریک (HCA) است و سازندگان آن ادعا می کنند که گارسینیا کامبوجیا، با جلوگیری از تولید چربی و سرکوب اشتها به کاهش وزن کمک می کند.

دکمه بازگشت به بالا