عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چگونه ماشین لباسشویی بوش را جرم گیری کنیم

برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش باید به مواردی دقت کنید، که بتوانید این کار را بی عیب و نقص به پایان برسانید. خانه  بوش تمامی نکاتی که برای جرم گیری لباسشویی نیاز است را در این مطلب جمع آوری کرده است. پیشنهاد می کنیم به طور کامل مطلب را مطالعه کنید و شیوه ی جرم گیری درست را یاد بگیرید.
دانستن این نکات باعث می شود استفاده ی بهتر و با کیفیت تری از ماشین لباسشویی مورد نظر داشته باشیم. و البته علاوه بر استفاده ی با کیفیت تر، باعث می شود عمر دستگاه بیشتر شود و در مدت زمان بیشتری بتوانیم از آن استفاده کنیم.
با خانه بوش همراه باشید و شیوه ی جرم گیری یکی دیگر از محصولات با کیفیت شرکت بوش را یاد بگیرید. امیدواریم بعد از مطالعه  این مقاله، آنها را در گوشه  ی ذهنتان قرار ندهید و آنها را به کار بگیرید.

نحوه جرم گیری ماشین لباسشویی بوش

اولین گام برای تمیز کردن این است که باید یک پودر جرم گیری مناسب انتخاب کنید. این گام یکی از مهم ترین مراحلی است که در جرم گیری ماشین لباسشویی باید انجام شود؛ چرا که انتخاب پودر جرم گیر نامناسب جرم های لباسشویی را پاک نمی کند و باعث آسیب دیدن قسمت های فلزی دستگاه می شود. این کار در نهایت باعث عملکرد نامناسب لباسشویی و کثیفی لباس ها خواهد شد. پس حواستان باشد یک جرم گیر مناسب که برند معتبری دارد را انتخاب کنید.

برای استفاده از پودر جرم گیر کافی است قسمت جاپودری لباسشویی را باز کنید و جرم گیر را در همان جایی که پودر لباسشویی را می ریزید، بریزید. حالا نوبت تنظیم برنامه ی شستشو است. شما باید برنامه ی معمول شستشو را انتخاب کنید و صبر کنید دستگاه بدون لباس کار شستشو را انجام دهد.
بعد از تمام شدن برنامه ی شستشوی لباسشویی، درب لباسشویی را باز بگذارید و بعد از گذشت 30 دقیقه درب دستگاه را ببندید. بهتر است در مدت زمان مشخص شده ای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش را انجام دهید تا دستگاه راندمان بهتری داشته باشد.

یک پودر جرم گیر مناسب چه مزیت هایی دارد ؟

همانطور که ذکر شد یک جرم گیر مناسب می تواند در بهبود کارکرد دستگاه نقش داشته باشد و عمر استفاده از آن را بالا ببرد؛ پس بهتر است مزایای آن را بدانید و با در نظر گرفتن آنها یک جرم گیر مناسب را برای ماشین لباسشویی تان انتخاب کنید.
● رفع کردن بوی نامناسب لباسشویی
● خوشبو کننده ی دستگاه لباسشویی
● رسوب زدایی لوله های خرطوم  مانند که در زیر دیگ لباسشویی قرار دارند.
● رسوب زدایی فیلتر
● رسوب زدایی دیگ
● راهی برای پیشگیری از به  وجود آمدن جرم  در لباسشویی
● بالا رفتن کیفیت تمیزی لباس ها
● بالا بردن عمرِ ماشین لباسشویی
● دلیلی برای صرفه جویی مواد شوینده
● استفاده ی برق کمتر به دلیل تمیز کردن فیلتر

جرم گیری لباسشویی بوش با سرکه و جوش شیرین

ترکیب کردن سرکه، جوش شیرین و آب، یک جرم گیر قوی را به وجود می آورد، که مزیت های بسیاری دارد. این محلول یکی از محلول های مناسب برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش است که با وجود مزیت های خوب زیاد توصیه نمی شود؛ زیرا سرکه و جوش شیرین 2 ماده ی اسیدی هستند و بعد از مدتی می توانند به قطعه های دستگاه و لاستیک بین درب آسیب وارد کنند.
نحوه ی استفاده از این محلول نیز مانند همان پودر جرم گیری است؛ بعد از ریختن آن در محفظه ی دستگاه باید لباسشویی را روشن کنید و بعد از تمام شدن برنامه ی شستشو درب دستگاه را باز کرده و چند دقیقه صبر کنید. سپس به کمک یک اسفنج دیواره ی داخلی لباسشویی را تمیز کنید.

جرم گیری با سرکه و جوش شیرین دو روش موثر و طبیعی برای پاکسازی و تمیز کردن ماشین لباسشویی است. این دو ماده به دلیل خواص ضدعفونی کننده، ضدقارچی و آنتی باکتریالی که دارند، می توانند لکه ها، رسوبات و باکتری ها را از داخل ماشین لباسشویی از بین ببرند.

  • جرم گیری با سرکه:
    در یک کاسه یا سطل مخصوص، مقداری سرکه سفید را با آب معمولی مخلوط کنید. نسبت معمولی بین سرکه و آب یک به یک است.
    محلول سرکه و آب را داخل مخزن شستشوی ماشین لباسشویی ریخته و دوره شستشوی خنک (بدون لباس) را اجرا کنید.
    پس از اجرای دوره، مخزن شستشوی ماشین لباسشویی و نقاط دیگر داخل ماشین را با حوله ای مرطوب و سرد تمیز کنید.
  • جرم گیری با جوش شیرین:
    یک قاشق چایخوری جوش شیرین (سدیم کربنات) را در یک لیوان آب حل کنید.
    مخزن شستشوی ماشین لباسشویی را خالی کنید و محلول جوش شیرین را داخل آن ریخته و دوره شستشوی خنک را اجرا کنید.
    پس از اجرای دوره، مخزن شستشوی ماشین لباسشویی و نقاط دیگر داخل ماشین را با حوله ای مرطوب و سرد تمیز کنید.
    استفاده از این دو روش به صورت دوره های منظم می تواند به جلوگیری از جرم گیری، عفونت های قارچی و باکتری ها و حفظ بهداشت ماشین لباسشویی کمک کند. همچنین این روش ها به دلیل طبیعی بودن، ایمنی بیشتری نسبت به محصولات شیمیایی دارند.

چه مواقعی باید به جرم گیری لباسشویی بپردازیم ؟

هر گاه بوی نامناسبی از ماشین لباسشویی استشمام کردید و یا لباسهای تان بعد از شستشو چرک بنظر رسیدند؛ لباسشویی هشدار می دهد که به یک جرم گیری درست و درمان نیازمند است. می توانید مدت زمان یک جرم گیری تا جرم گیری بعدی را یادداشت کنید و از این به بعد قبل از طی شدن این زمان به جرم گیری دستگاه  بپردازید و از چرک مرده شدن لباس ها و پخش شدن بوی بد لباسشویی جلوگیری کنید.

برای جلوگیری از جرم گیری ماشین لباسشویی بوش چه کنیم؟

برای اینکه از جرم گرفتن ماشین لباسشویی جلوگیری کنید بهتر است به دو نکته توجه کنید.  نکته ی اول این است که توجه کنید بعد از اتمام کار شستشوی ماشین لباسشویی درب لباسشویی را باز بگذارید تا رطوبت داخلی دستگاه کاملا خشک شود؛ زیرا رطوبت داشتن این بخش دستگاه باعث می شود باکتری ها و میکروب ها در آنجا رشد کنند و ماشین لباسشویی بوی نامناسبی را از خود ساطع کند.
و نکته ی دوم این است که سعی کنید برای شستشوی لباس هایتان بیشتر از پودر لباسشویی استفاده کنید؛ استفاده از مایع لباسشویی برای شستشوی لباس ها در محفظه  باعث می شود دستگاه رسوب بگیرد و به جرم گیریی نیاز داشته باشد.

جرم گرفتن و خشک نشدن لباس ها

گاهی اوقات بعد از شستشوی لباس ها و خارج کردن آنها از ماشین لباسشویی لباس هایی را مشاهده می کنید که رطوبت زیادی دارند به طوری که انگار ویژگی خشک کن ماشین لباسشویی اصلا کار نکرده است. این حالت زمانی رخ می دهد که ماشین لباسشویی دچار رسوب شده باشد. برای جلوگیری از ایجاد رسوب در ماشین لباسشویی بوش همیشه باید به موارد زیر دقت کنید و آنها را به درستی انجام دهید.
● محفظه ی مخصوص مواد شوینده را همیشه به طور کامل تمیز کنید.
● برای بهتر تمیز شدن این محفظه می توانید از پودر جرم گیری ماشین لباسشویی بوش ، قرص جرم گیری، جوش شیرین و… استفاده کنید.
● فیلتر ماشین لباسشویی را باز کرده و با مواد شوینده و مسواک آن را جرم گیری کنید.
● لاستیکی که در اطراف درب لباسشویی قرار دارد را با اسفنج و مواد شوینده تمیز کنید.
● به جرم گیری دیگ ماشین لباسشویی با مواد شوینده مناسب بپردازید.
جرم گیری صحیح قسمت های مختلف ماشین لباسشویی از ایجاد رسوبات جلوگیری می کند و در نهایت لباس ها رطوبت زیادی نخواهند داشت.

توصیه هایی راجع به جرم گیری ماشین لباسشویی

  • همیشه یادتان باشد بعد از تمام شدن کار شستشوی ماشین لباسشویی، درب دستگاه را باز بگذارید تا رطوبت داخلی ماشین به طور کامل خشک شود. همانطور که ذکر شد این کار از ایجاد رسوب و بوی نامناسب جلوگیری می کند.
    ● نکته ی دیگری که باید بعد از تمام شدن کار لباسشویی به آن توجه کنید این است که لباس ها را حتما از داخل دستگاه خارج کنید. خارج نکردن به موقع لباس ها از ماشین لباسشویی باعث ایجاد جرم و رسوبات و بوی نامناسب خواهد شد. این کار علاوه بر بوی نامناسب لباسشویی باعث می شود لباس ها هم بوی بدی بگیرند و نیاز به شستشوی دوباره داشته باشند.
    ● بعد از پایان کار دستگاه، اجزای آن را به  طور کامل خشک کنید تا از رشد میکروب ها و باکتری ها و ایجاد لکه ها جلوگیری کنید. این کار باعث می شود دستگاه به این زودی ها نیازی به جرم گیری نداشته باشد.
    ● برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش از مواد شوینده ای استفاده کنید که دارای خاصیت خورندگی نباشند و به هر لحاظ مناسب باشند. پیشنهاد می شود برای جرم گیری از مواد شوینده ی چند کاره استفاده کنید که همه ی کارها را با هم انجام دهد. این مواد شوینده مناسب هم رسوب زدایی می کنند، هم بوگیر هستند و هم خاصیت آنتی باکتریالی دارند.
    ● توجه کنید در مواقع لازم حتما جرم گیری را انجام دهید تا قطعات ماشین لباسشویی از جمله دیگ مورد آسیب قرار نگیرند.

جرم گیری ماشین لباسشویی چه فایده ای دارد؟

  • جرم گیری لباسشویی برای افرادی که ناراحتی های پوستی دارند بشدت لازم است زیرا می تواند بیماری  آنها را شدید تر کند.
    ● برای اینکه خطری نوزادان و کودکان را تهدید نکند توصیه می شود لباس های آنها در ماشین لباسشویی ای شسته شود که به صورت منظم جرم گیری می شود.
    ● جرم گیری لباسشویی باعث می شود محیط زندگی و لباسها یتان هیچگاه بوی بدی نداشته باشند.

سخن پایانی

با جمع آوری این مطالب و ارائه آن ها به شما دوستان عزیز سعی دارد شما را با چگونگی برخورد درست با دستگاهتان آشنا کند و زندگی تان را راحت تر و با کیفیت تر کند. امیدوارم جرم گیری ماشین لباسشویی بوش منزل

بهترین روش برای جرم گیری ماشین لباسشویی بوش چیست؟ چه زمانی باید لباسشویی بوش را جرمگیری و رسوب زدایی کنیم؟ رسوب زدایی لباسشویی بوش چه ضرورتی دارد؟

ماشین لباسشویی بوش لباس های کثیف شما را تحویل گرفته و لباس هایی تمیز و عاری از هر نوع آلودگی به شما تحویل می دهد.

با تکرار این فرآیند مقادیری از جرم و آلودگی در بخش های مختلف لباسشویی بوش تجمع یافته و ممکن است بوی بدی نیز از لباسشویی به مشام برسد.

همچنین آب ورودی به ماشین لباسشویی معمولا حاوی مقادیری ناخالصی ایست که در اثر استفاده مدام از دستگاه در قسمت های مختلف آن رسوب کرده و ممکن است باعث اختلال در عملکرد لباسشویی بوش شود.

در صورت بی توجهی به پاکسازی، جرمگیری و رسوب زدایی لباسشویی بوش، لباس ها به خوبی تمیز نمی شوند و حتی ممکن است به قسمت های مختلف دستگاه آسیب وارد شده و طول عمر ماشین لباسشویی کاهش یابد.

چه زمانی لباسشویی به جرمگیری و رسوب زدایی نیاز دارد؟

لباسشویی بوش بهترین عملکرد را در شستن لباس ها دارد. بنابراین هر زمان که احساس کردید لباس ها به خوبی گذشته شسته و تمیز نمی شوند یا هنگامی که لباس ها را از لباسشویی بوش خارج می کنید بوی نامطبوعی دارند زمان آن رسیده که لباسشویی را جرمگیری و رسوب زدایی نمایید.

یکی دیگر از علائمی که نشان می دهد لباسشویی به جرمگیری و رسوب زدایی نیاز دارد این است که لباس ها هنگام خروج از لباسشویی به خوبی آبگیری و خشک نشده اند. به عبارت دیگر گویا خشک کن دستگاه عمل نکرده است.

به طور خلاصه خشک نشدن لباس ها، چرک مردگی و استشمام بوی بد از البسه و خود لباسشویی نشان دهنده تجمع جرم و رسوب در دستگاه است که باید هرچه سریعتر پاکسازی شود.

پیشنهاد می شود هیچگاه اجازه ندهید لباسشویی به این مرحله برسد و به صورت دوره ای و بنا به کیفیت آب منطقه، میزان استفاده و کثیفی لباس ها هر چند ماه یکبار (هر دو ماه یکبار یا هر ماه) اقدام به جرمگیری و رسوب زدایی لباسشویی بوش نمایید.

پیشگیری از جرمگیری در لباسشویی بوش

برای جلوگیری از تشکیل جرم و رسوب و تجمع باکتری ها و ایجاد بوی بد در لباسشویی بوش و اختلال در عملکرد و آسیب به دستگاه لازم است موارد زیر را مورد توجه قراردهید:

  • بعد از پایان فرآیند شستشو در هر بار استفاده، درب ماشین لباسشویی بوش را باز بگذارید تا رطوبت داخل دستگاه کاملا خشک شود.
  • بلافاصله بعد از پایان شستشو لباس ها را از دستگاه خارج کنید.
  • بعد از پایان کار دستگاه، درب و لاستیک دور درب را کاملا تمیز و خشک نمایید.
  • از مواد شوینده که خاصیت خورندگی دارند به هیچ عنوان استفاده نکنید.
  • در فواصل زمانی مناسب لباسشویی بوش را جرمگیری و رسوب زدایی کنید.
  • فیلتر لباسشویی بوش را مرتبا باز کرده و با مواد شوینده و برس کوچک پاکسازی و جرمگیری کنید.
  • محفظه شونده لباسشویی بوش را به طور مرتب تمیز کنید.
  • دیگ لباسشویی محلی برای جمع آوری لباس های کثیف نیست. لباس های کثیف را در محل دیگری جمع کرده و یکباره برای شستشو به لباسشویی منتقل نمایید.
  • برای شستشوی لباس ها بیشتر از پودر لباسشویی استفاده کنید. استفاده مداوم از مایع لباسشویی باعث ایجاد رسوب و نیاز به جرمگیری می شود.
  • به طور منظم دیگ و سایر قسمت های ماشین لباسشویی بوش را با استفاده از مواد مناسب جرمگیری نمایید.
  • برای جرمگیری و رسوب زدایی کامل دستگاه می توانید از ، قرص جرمگیری، جوش شیرین و سرکه و روش های دیگر استفاده کنید.

چرا لباسشویی بوش را جرمگیری کنیم؟

تمیز نشدن کامل لباس ها و باقی ماندن باکتری و میکروب در بافت لباس علاوه بر ایجاد بوی نامطبوع برای سلامتی پوست، به ویژه کودکان و نوزادان و کسانی که دچار آلرژی های پوستی هستند بسیار مضر است.

همچنین تجمع جرم و رسوب در قسمت های مختلف لباسشویی بوش موجب عملکرد ناقص دستگاه شده و به بخش های مختلف نیز آسیب می رساند. به این ترتیب طول عمر مفید ماشین لباسشویی بوش کاهش یافته و نیاز به تعمیر بیشتر می شود.

با توجه به مجموعه مواد ذکر شده بهتر است به صورت دوره ای لباسشویی بوش خود را جرمگیری و رسوب زدایی نمایید.

مراحل جرمگیری و رسوب زدایی لباسشویی بوش

برای انجام جرمگیری کامل لباسشویی بوش، باید همه قسمت های دستگاه به خوبی تمیز شوند. برای اینکار مراحل زیر را دنبال کنید:

  • ایجاد ایمنی: برای ایجاد ایمنی در زمان جرمگیری و رسوب زدایی، ماشین لباسشویی بوش را خاموش کرده و دوشاخه دستگاه را از پریز جدا کنید.
  • تمیز کردن بدنه: بدنه لباسشویی بوش را با کمک دستمال یا اسفنج نرم و ماده شوینده تمیز و خشک نمایید.
  • تمیز کردن محفظه شوینده: محفظه شوینده لباسشویی بوش را با توجه به دفترچه راهنما خارج کرده و با استفاده از یک برس کوچک و مواد شونده آن را به خوبی شسته و تمیز کنید. سپس خشک کرده و در جای خو قرار دهید.
  • تمیز کردن فیلتر: با توجه به دفترچه راهنمای لباسشویی بوش، محل فیلتر و نحوه خارج کردن آن را پیدا کنید. فیلتر را از جای خود بیرون آورده و با کمک برس کوچک به خوبی تمیز کنید. فیلتر را در جای خود قرار دهید.
  • تمیز کردن لاستیک دور درب: درحالت عادی لاستیک دور درب را باید هر بار بعد از پایان فرآیند شستشو با استفاده از یک دستمال یا اسفنج تمیز و خشک کنید. اگر در لاستیک دور درب جرم و رسوب تجمع پیدا کرده می توانید از یک دستمال مرطوب و مواد شوینده برای تمیز کردن آن کمک بگیرید.
  • جرمگیری دیگ و قسمت های داخلی: برای جرمگیری و رسوب زدایی دیگ ماشین لباسشویی بوش و سایر قسمت های داخلی روش های مختلفی مانند استفاده از پودر جرمگیری، قرص جرمگیری و استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین وجود دارد که در ادامه به شرح آن ها خواهیم پرداخت.

روش های جرمگیری و رسوب زدایی لباسشویی

1 – استفاده از پودر جرمگیر ماشین لباسشویی:

اولین و موثرترین راه برای جرمگیری ماشین لباسشویی بوش استفاده از پودر جرمگیر ماشین لباسشویی بوش است. پودر جرمگیر به خوبی جرم و رسوبات را از بخش های مختلف لباسشویی پاک می کند و به دستگاه آسیب نمی رساند.

برای استفاده از پودر جرمگیر کافیست مقدار مناسب از پودر را در جاپودری لباسشویی ریخته و برنامه شستشو معمول را با دمای آب 60 درجه سانیگراد انتخاب نمایید. سپس دستگاه را در حالی که هیچ لباسی داخل آن نیست راه اندازی کنید.

بعد از اتمام برنامه شستشو درب لباسشویی را باز بگذارید تا قسمت های داخلی خشک شود. بدنه و لاستیک دور درب را با دستمال خشک کنید.

پیشنهاد میکنیم مطلب را مطالعه کنید.

استفاده از پودر جرمگیر لباسشویی مزایای زیر را دارد:

  • رفع بوی نامطبوع لباسشویی
  • رسوب زدایی بخش های مختلف لباسشویی بوش از جمله دیگ، فیلتر و لوله های خروج آب
  • بهبود عملکرد لباسشویی بوش
  • افزایش عمر مفید لباسشویی بوش
  • بهبود کیفیت شستشو
  • صرفه جویی در مصرف مواد شوینده
  • پیشگیری از تجمع جرم و رسوب در لباسشویی بوش
  • صرفه جویی درمصرف برق به دلیل تمیز شدن فیلتر

2 – استفاده از قرص جرمگیر ماشین لباسشویی:

قرص جرمگیر ماشین لباسشویی بوش بسیار سریع و کارآمد است و خواص ضد بو، ضد قارچ و آنتی باکتریال را به صورت همزمان دارد. برای جرمگیری لباسشویی بوش با این روش کافیست یک عدد قرص جرمگیر را داخل دیگ لباسشویی قرار دهید. سپس یک برنامه شستشو عادی با دمای آب 60 درجه سانتیگراد انتخاب کرده و دستکاه را بدون لباس راه اندازی کنید. بعد از پایان شستشو درب لباسشویی را باز بگذارید تا قسمت های داخلی کاملا خشک شود. لاستیک دور درب را تمیز و خشک کنید.

استفاده از قرص جرمگیر لباسشویی مزایای زیر را دارد:

  • استفاده آسان
  • افزایش طول عمر ماشین لباسشویی بوش
  • از بین بردن سختی آب
  • حذف جرم و رسوبات آهکی و بقایای مواد شونده از دیگ، فیلتر و لوله های خروج آب
  • رفع بوی نامطبوع لباسشویی بوش
  • پیشگیری از تشکیل جرم و رسوبات
  • افزایش کیفیت شستشو
  • صرفه جویی در مصرف برق و مواد شوینده

3 – استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین:

ترکیب سرکه و جوش شیرین یک جرمگیر قوی را پدید می آورد که می توانید گاهی اوقات برای جرمگیری و رسوب زدایی لباسشویی بوش از آن استفاده نمایید. این ترکیب اگرچه به راحتی در دسترس است و کارآیی خوبی دارد اما توصیه می شود به صورت مداوم از آن استفاده نکنید. زیرا سرکه و جوش شیرین دو ماده اسیدی هستند که استفاده متناوب از آن می تواند به قطعات داخلی دستگاه ولاستیک دور درب صدمه بزند.

برای جرمگیری لباسشویی بوش با استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین، دو پیمانه سرکه،  یک پیمانه جوش شیرین و یک پیمانه آب را ترکیب کرده و داخل دیگ لباسشویی بریزید. لباسشویی را با برنامه شستشو معمول و بدون لباس راه اندازی کنید. بعد از پایان کار برنامه شستشو، درب دستگاه را باز گذاشته و لاستیک و بدنه لباسشویی را تمیز و خشک کنید.

در این مقاله در مورد ضرورت جرمگیری، زمان و روش های از بین بردن جرم ها در لباسشویی بوش صحبت کردیم. اگر قادر نیستید لباسشویی بوش خود را جرمگیری کنید، یا در اثر عدم جرمگیری به موقع و تجمع رسوب در بخش خای مختلف به نیاز پیدا کرده اید، کافیست با کارشناسان سرویس بوش تماس بگیرید. (41128-021)

تان را به درستی انجام دهید و هیچ مشکلی از این بابت نداشته باشید.

برای نصب و تعمیر لباسشویی بوش باید به نمایندگی تعمیر ماشین ظرفشویی بوش مراجعه کنید. در اینجا فهرست و اطلاعات تماس نمایندگی های بوش در تهران ارایه شده است.

دکمه بازگشت به بالا