سلامتی و پزشکی

چگونه بی خوابی را رفع کنیم؟ (۱۰ استراتژی برای داشتن خوابی راحت)

درمان بی خوابی

خواب را پیدا کن یکی از مشکلات رایج در زندگی امروزی است که باید به آن توجه بیشتری شود زیرا خواب ناقص کل بدن را تحت تاثیر قرار می دهد.

تخمین زده می شود که حدود 40 درصد از افراد به دلیل برنامه کاری و سایر مشکلات کمتر از میزان خواب در شبانه روز می خوابند.

خواب را پیدا کن حدود یک سوم تا نیمی از بزرگسالان در ایالات متحده از این بیماری رنج می برند و حدود 15 درصد از مردم از اختلالات خواب شدید رنج می برند. خواب را پیدا کن ممکن است عوامل داخلی و خارجی وجود داشته باشد.

هنگامی که این عوامل شناسایی شوند، کنترل مشکل آسان تر و آسان تر خواهد بود. در این مقاله 10 راهکاری را بیان می کنم که می توان از آنها برای بهبود خواب استفاده کرد.


  1. دیگه نگرانش نباش

اکثر افراد مبتلا به اختلالات خواب همیشه نگران زمان خواب هستند. این افراد با ترس، اضطراب و عصبانیت به ساعت نگاه می کنند. با این فکر به رختخواب بروید که اگر امشب نتوانید خوب بخوابید، می توانید شب بعد بهتر و آرام تر بخوابید.

به این فکر نکنید که روز بعد به دلیل کمبود خواب چه مشکلاتی پیش خواهد آمد. نگران خواب نباشید


  1. استراحت کنید و از تکنیک های موجود در اوقات فراغت خود استفاده کنید

وقتی بی قرار و مضطرب هستید، بدنتان هورمون هایی ترشح می کند که خوابیدن را برای شما سخت تر می کند.

نگران موقعیت های استرس زا نباشید، اما تکنیک های آرامش بخشی مانند مدیتیشن یا آرام سازی عضلات در حال پیشرفت را امتحان کنید.

همه اینها به شما کمک می کند تا استرس را کاهش دهید و خواب خوبی داشته باشید.


  1. بهترین بالش را برای خود انتخاب کنید

وقتی بالش گردن شما را نگه می دارد، باید به انتخاب گزینه مناسب فکر کنید. هرچه بالش بهتری انتخاب کنید، راحت تر به خواب می روید. افرادی که به پشت می خوابند به بالش های نازک تری نیاز دارند.

افرادی که عادت دارند به پشت بخوابند به بالش های محکم نیاز دارند تا شکاف بین گوش و شانه هایشان را پر کند. در نهایت افرادی که روی شکم می خوابند باید از بالش های نازک و نرم استفاده کنند.

اگر فکر می کنید بالش خوبی دارید و نمی توانید به راحتی بخوابید، بهتر است نحوه بیدار شدن خود را در نظر بگیرید و بالش را بر اساس آن تنظیم کنید.


  1. یاد بگیرید استرس خود را تشخیص دهید

شما باید از شرایط و شرایط استرس آگاه باشید. پس از شناختن این شرایط، سعی کنید علائم موجود خود را کنترل کنید تا سطح استرس را کاهش دهید.

می توانید این کار را با انجام یک تمرین مدیتیشن، غوطه ور شدن در حمام آب گرم یا خواندن یک کتاب خوب قبل از خواب انجام دهید.

مقالات مرتبط: داروهای گیاهی برای کاهش استرس

  1. برنامه خواب منظمی داشته باشید

سعی کنید هر شب در ساعت مقرر به رختخواب بروید و در همان ساعت از خواب بیدار شوید. وقتی به یک برنامه پایبند باشید، بهتر می خوابید و سلامتی تان بهبود می یابد.


  1. اگر نمی توانید بخوابید، از رختخواب بلند شوید

اگر 20 دقیقه در رختخواب دراز کشیده اید و نمی توانید بخوابید، بهتر است کار دیگری انجام دهید. البته استفاده از وسایل الکترونیکی مانند موبایل، تبلت یا کامپیوتر هرگز توصیه نمی شود.

بلند شدن از رختخواب به شما کمک می کند تا ارتباط بین استراحت در رختخواب و احساسات منفی را قطع کنید. سعی کنید در این شرایط کتاب یا مجله بخوانید، اما به یاد داشته باشید که باید آرام باشید.


  1. از وسایل الکترونیکی دوری کنید

چیزهایی مانند تماشای تلویزیون یا بازی کردن با رایانه، تلفن یا آی پد قبل از خواب هرگز توصیه نمی شود. اکثر مردم بر این باورند که چیزهایی مانند این به آنها کمک می کند بهتر بخوابند، در حالی که در واقع اینطور نیست. نور آبی ساطع شده از این دستگاه ها به بیدار شدن بدن کمک می کند.


  1. بین ساعت 5 تا 7 صبح ورزش کنید

سه ساعت قبل از خواب نباید ورزش یا ورزش شدید انجام دهید. ورزش می تواند دمای بدن را برای 5 تا 6 ساعت افزایش دهد. این کار باعث می شود که شما به خواب نروید. دمای پایین به خواب بهتر کمک می کند.

مقالات مرتبط: تمرینات یوگا و درمان بی خوابی

  1. بعد از 2 ساعت کافئین مصرف نکنید

کافئین می تواند تا 6 ساعت در بدن شما بماند و شما را بیدار کند. دریافت تاخیری مواد کافئین دار می تواند چرخه خواب را مختل کند. سعی کنید مصرف خود را محدود کنید.


  1. اتاق را خنک تر کنید

در حالت ایده آل دمای اتاق خواب باید حدود 65 درجه فارنهایت (18.33 درجه سانتیگراد) باشد. فقط به خاطر داشته باشید که یک اتاق خواب بسیار سرد می تواند شما را از به خواب رفتن باز دارد.

اگر دما خیلی بالا باشد، می توان رویاهای بدتری دید. بنابراین دمای اتاق را در سطحی که ذکر کردیم تنظیم کنید.

همچنین بخوانید : چگونه سریع بخوابیم؟

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا