بازاریابی

تقویت پیوندهای وب سایت داخلی – استراتژی توپی و صحبت کردن

شما اولین کسی نیستید که در مورد یک استراتژی SEO “Hub and Spoke” در وب سایت صحبت می کنید. اما من در مورد آن صحبت می کنم زیرا این استراتژی امری ملموس است که شما می توانید در وب سایت خود انجام دهید و با گذشت زمان نتایج خوبی را در زمینه رتبه بندی سئو به شما می دهد. افراد بیشتری را به طور طبیعی به وب سایت خود بیاورید.

در مرحله اول ، اگر می خواهید به “کنسول جستجو” به جعبه ابزار Google Webmaster نگاهی بیندازید ، در زیر “جستجوی ترافیک” زیرنویس با عنوان “پیوندهای داخلی” را می بینید. با کلیک بر روی این زیرنویس برای وب سایت خود ، خواهید دید که چگونه Google در حال حاضر وب سایت شما را در رابطه با پیوندهای داخلی سایت شما جستجو می کند. برای اکثر سایت ها ، معمولاً بیشترین بازدید صفحه و صفحه ای که بیشترین پیوند را در آن دارد صفحه اصلی است.

بنابراین با دیدن این مطلب در داخل کنسول جستجوی گوگل چه نتیجه ای می گیریم؟

1. پیوندهای داخلی برای Google بسیار مهم هستند که این اطلاعات را در موتور جستجوی خود ردیابی می کند.

2. از آنجا که این اطلاعات ظاهراً برای ردیابی Google از اهمیت کافی برخوردار است ، باید دلیلی وجود داشته باشد که چرا انجام این کار برای آنها بسیار مهم است. وقتی به این ایده رسیدید و به نتیجه منطقی آن رسید ، به زودی متوجه خواهید شد که خزنده وب “Googlebot” این پیوندها را ردیابی می کند تا بفهمد کدام صفحات در وب سایت شما بیشترین اهمیت را دارند – این صفحات اصلی “اقتدار” شما در سایت شما هستند. وقتی Google می داند این صفحات در سایت شما چیست ، این صفحات در بیشتر مواقع خواهند بود ، همان صفحاتی که به صورت ارگانیک به آنها ترافیک می فرستند – صفحاتی در سایت شما که بیشترین توجه را به آنها می کنند خواهد بود ، و طبیعتاً به “نقاط ورود” اصلی تبدیل می شوند. از موتور جستجوی گوگل به کار خود ادامه دهید.

اکنون بیایید به فکر راه اندازی سایت شما از نظر استراتژیک باشیم. می خواهید ابتدا Google در کجای سایت شما افراد را به کجا هدایت کند؟ صفحات برتر کسب و کار شما کدامند که می خواهید مردم ابتدا آنها را ببینند؟ هنگامی که این را فهمیدید ، می توانید وب سایت و صفحات آن را ایجاد کرده و یا از نو بسازید تا قابلیت مشاهده صفحه اصلی وب را در نظر Google بهبود ببخشید. با گذشت زمان ، این صفحات توجه Google را به خود جلب می کنند و به قدرتمندترین صفحات رتبه بندی Google در سایت شما تبدیل می شوند – و این برای شما مهم است که همیشه در ذهن خود بخاطر داشته باشید که سعی نمی کنید کل وب سایت خود را برای Google رتبه بندی کنید ، بلکه شما تلاش می کنید مهمترین صفحات وب خود را رتبه بندی کنید. برای موتور جستجوی گوگل.

اینجاست که استراتژی “Hub and Spoke” ارائه می شود. هم اکنون به چگونگی کارکرد آن می پردازیم.

فرض کنید شما یک سایت وبلاگ دارید. اگر فقط در حال نوشتن پست های وبلاگ منفرد هستید و هیچ یک از آنها مربوط به یکدیگر نیستند ، هرگز قدرت SEO واقعی ارگانیک را از نظر گوگل کسب نخواهند کرد مگر اینکه با منحصر به فرد بودن محتوای خود و عبارات جستجوی کلمات کلیدی بسیار خوش شانس باشید. از آنجا که در آنجا با میلیون ها صفحه در حال رقابت هستید ، به دست آوردن این نوع شانس بسیار دشوار است.

حال فرض کنید در حال نوشتن مطالبی برای یک وبلاگ مهم هستید و می خواهید دنیا آن را ببیند. کاری که می خواهید انجام دهید ایجاد یک پست / صفحه وب برای آن است که می تواند تقسیم شده و در چندین صفحه منتشر شود. در هر صفحه پشتیبانی ، یک جنبه از محتوا مورد بحث قرار خواهد گرفت – شاید درمورد یک موضوع فرعی یا موضوعی دیگر به تفصیل تحقیق کنید ، و می توانید پیوندهایی در آن قرار دهید که شما را به پست اصلی وبلاگ / صفحه وب و یا پیوندهایی به یک یا چند صفحه پشتیبانی دیگر نیز بازگرداند.

تمام زیر پست ها / صفحات به صفحه اصلی پست پیوند داده می شوند ، و آنها به یکدیگر پیوند دارند. نکته در اینجا این است که Google اکنون شروع به دیدن همه محتوای شما در مورد یک موضوع خاص به عنوان جامع تر کرده است ، و یک پاسخ کامل را در داخل محتوا از طریق یک سری صفحات ارائه می دهد که یک صفحه اصلی ترین صفحه واضح است که همه با آن ارتباط دارند. این به مرور زمان در نظر Google صفحه “اقتدار” شما می شود ، زیرا افراد در تمام این صفحات به سایت شما می آیند و از آنجا که بیشترین کلیک داخلی پیوندهای سایت ، در نهایت افراد را به صفحه مرجع شما برای نقطه شروع محتوای اصلی می رساند. این صفحه رتبه بندی خوبی را برای شما شروع می کند.

حال بیایید این مفهوم را حتی بیشتر گسترش دهیم. شروع به تکرار این مطلب در سراسر سایت خود ، پیوند دادن “هاب” ها و “سخنگوهای” مختلف با یکدیگر. در پایان ، به نظر می رسد کمی شبیه یک عنکبوت عنکبوتی با تعدادی از صفحات مکالمه بهم پیوسته است که تعدادی از مضامین را در اطراف یک موضوع اصلی کسب و کار بهم پیوند می دهند – یا یک مکان تجاری و سایت شما “یک مرجع” در یک شرکت از یک ظاهر خوب Google است. در نتیجه ، در نتیجه ، رشد ترافیکی آلی با گذشت زمان به سایت خود مشاهده خواهید کرد.

هر وب سایت مرکزی در سایت شما درنهایت برای برخی از عبارات کلمه کلیدی رتبه خوبی را کسب می کند و در نتیجه وب سایت شما دارای سطح اضافی از مرجع تخصصی جستجوگرها است که به مرور زمان بازدید بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد.

بنابراین هنگام ساخت وب سایت و صفحات آن ، جنبه ایجاد لینک داخلی را فراموش نکنید. کمی برنامه ریزی استراتژیک در طراحی داخلی آن ، شما را از دیدگاه SEO دور می کند. اکنون می دانید که برای دستیابی به رتبه بندی خوب و ایجاد مرجع سایت چرا زمان می برد – اما حداقل اکنون می دانید که برای رسیدن به آنجا بخشی از معادله است.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه بازاریابی و مارکتینگ کلیک کنید 

این مقالات بصورت سیستمی از جدیدترین پایگاه های مقالات بازاریابی جمع آوری شده است .
مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و اینفوجاب مارکت هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا