سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

چرا ایمپلنت دندان از درصد موفقیت بالایی برخوردار است؟

چرا ایمپلنت دندان از درصد موفقیت بالایی برخوردار است؟

از بین تمام روش های دندانپزشکی که در حال حاضر انجام می شود، هیچ یک نمی توانند با میزان موفقیت ایمپلنت دندان برابری کنند. کاشت دندان از ضریب موفقیت نزدیک به نود و هشت درصدی برخوردار است. اما آیا می دانید چه چیزی آنها را به یکی از موفق ترین روش هایی تبدیل می کند که در حال حاضر انجام می شود؟ به طور کلی، کاشت دندان برای ماندگاری طولانی طراحی شده اند. با استفاده از تیتانیوم، خود ایمپلنت با استخوان فک ترکیب شده و آن را محکم و محکم تر می کند. در واقع، ایمپلنت دندان از سایر روش های دندانپزشکی مانند کانال ریشه و تاج قوی تر هستند.

علاوه بر این، میزان موفقیت ایمپلنت های دندان طی 50 سال گذشته با نتایج مثبت مورد مطالعه قرار گرفته است. پل‌ها و کانال‌های ریشه ممکن است در طول زمان به دلیل ساییدگی از کار بیفتند. برای مثال، طول عمر یک بریج دندان سالم تنها 10 سال است که به گونه ای قابل توجه ماندگاری کمتری از ایمپلنت دندان دارد، در ادامه مطلب توضیح خواهیم داد که چرا کاشت دندان درصد موفقیت بالایی دارد.

ایمپلنت دندان چه برتری نسبت به سایر روش های جایگزینی دندان دارد؟

قطعا با ایمپلنت تفاوت های فاحشی را در ظاهر خود خواهید دید. با این روش دندان های شما بسیار مشابه با دندان های طبیعی خواهد بود. آنها همچنین ظاهر، گفتار، غذا خوردن، اعتماد به نفس و عزت نفس کلی شما را بهبود می بخشند.

درست است که برخی افراد به دلیل بالا بودن قیمت ایمپلنت دندان، از انجام این روش سرباز زده یا دچار شک و تردید می شوند، اما آن یک جایگزین ایمن، موثر و ایده آل برای کسانی است که به دنبال راه حلی دائمی برای دندان های از دست رفته می باشند.

ایمپلنت از تیتانیوم زیست سازگار ساخته شده است. با این حال، آنها باید به درستی باند شوند تا راه حلی طولانی مدت را برای دندان های از دست رفته ارائه دهند. به طور کلی، میزان موفقیت کاشت دندان به بهبود آن و سلامت و رفاه کلی شما بستگی دارد.

ایمپلنت دندان فک پایین روی فک پایین قرار می گیرند. محل این ایمپلنت ها به طور کلی قوی تر و موفق تر است. اما در مقابل، کاشت دندان فوقانی به دلیل نزدیک بودن به مجرای سینوسی که می تواند از نظر تراکم استخوان ضعیف تر باشد، با موفقیت کمتری همراه است.

چرا درصد موفقیت ایمپلنت دندان نسبت به سایر روش ها بالاتر است؟

– ایمپلنت دندان برای استخوان های شما بهتر است

هنگامی که دندانی را از دست می دهید، ممکن است فقط به تأثیرات آن بر لبخند خود فکر کنید و اینکه چگونه ممکن است خوردن را دشوارتر کند. اما از دست دادن دندان چیزی فراتر از تغییر ظاهر و توانایی جویدن شما می باشد، همچنین آن روی استخوان فک شما نیز تاثیر می گذارد.

دندان‌های طبیعی شما استخوان فک را قوی و سالم نگه می‌دارند، زیرا نیروی ثابتی که دندان‌های شما هنگام جویدن به استخوان وارد می‌کنند، تحریک و استحکام استخوان را در پی دارند. زمانی که دندانی را از دست می دهید، استخوان شما دیگر آن تحریک را دریافت ننموده و در ناحیه ای که ریشه دندان از دست رفته، شروع به تحلیل و ضعیف شدن می کند.

ایمپلنت مانند دندان طبیعی شما عمل می کنند. پستی که متخصص استفاده می نماید، در استخوان فک جایی که ریشه دندان قرار دارد جای گرفته و استخوان در واقع در اطراف آن رشد می کند. بنابراین ایمپلنت همان نوع حمایت و تحریک دندان طبیعی شما را کرده و همین ممکن است به جلوگیری از هر گونه شکستگی بافت استخوانی شما کمک کند.

– ایمپلنت دندان برای دندان های دیگر شما بهتر است

اگر فقط یک دندان را از دست داده اید، ممکن است فکر کنید که مشکل بزرگی نیست و در واقع نباید نگران باشید. اما زمانی یکی از دندان‌ ها را از دست می ‌دهید، دندان‌ های دیگر ممکن است جا به‌ جا یا لق شوند و همین اتفاق منجر به از دست دادن بیشتر دندان‌ ها شود.

با این حال، شما این مشکل را با ایمپلنت دندان ندارید. کاشت دندان می تواند با محکم نگه داشتن دندان های دیگر شما در جای خود به جلوگیری از از دست دادن بیشتر دندان ها کمک کنند.

به علاوه، با کاشت دندان، نیازی به تغییر دندان ‌های سالم مانند سایر پروتزهای دندان نظیر بریج نیست. یک بریج به یک لنگر برای محکم کردن دندان جایگزین در یک طرف یا هر دو طرف نیاز دارد. این بدان معناست که یک دندان مجاور سوهان می شود تا یک تاج روی آن قرار گیرد و بتواند بریج را ایمن نگه دارد.

از سوی دیگر، دندان‌های سالم نزدیک ایمپلنت به هیچ وجه تغییر نکرده و این باعث می‌شود ایمپلنت دندان انتخاب بهتری برای سلامت کلی دندان ‌های طبیعی شما باشد.

– ایمپلنت اعتماد به نفس را افزایش می دهد

ایمپلنت دندان به طور دائم در دهان شما قرار می گیرد. در واقع پست به طور ایمن به استخوان فک شما متصل شده است تا بیرون نیاید. شما می توانید غذا بخورید، لبخند بزنید، به راحتی با دوستان خود معاشرت کرده و تمام کارهایی را که دوست دارید انجام دهید بدون اینکه نگران لبخند یا دندان هایتان باشید.

به علاوه، این اطمینان حاصل می شود که دندان مصنوعی که روی پایه ایمپلنت دندان شما قرار می گیرد، بسیار شبیه دندان‌ های طبیعی شما بوده و بنابراین هیچ‌کس تفاوت را متوجه نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا