سلامتی و پزشکیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول می کشد؟

یکی از مهم ترین دغدغه های بیماران قبل از کاشت ، آگاهی پیدا کردن از مدت زمان دقیق فرایند پروسه درمان کاشت ایمپلنت دندان و پاسخ به سوال مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد است. به صورت کلی کاشت ایمپلنت  های فوری تنها در 1 روز امکان پذیر خواهد بود اما کاشت ایمپلنت  های معمولی فرایند پیچیده تری خواهد داشت و ممکن است از 1 الی 6 ماه و یا حتی بیشتر طول بکشد.

قیمت ایمپلنت دندان اصفهان در سال 1402  به عوامل زیادی بستگی دارد که از جمله آن می توان به میزان مهارت متخصص ایمپلنت و برند ایمپلنت اشاره کرد .

ایمپلنت دندان یک روش درمانی برای جایگزینی دندان های از دست رفته است. در این روش، یک پیچ فلزی در استخوان فک قرار داده می شود و سپس یک روکش دندان بر روی آن نصب می شود. ایمپلنت دندان می تواند به عنوان یک راه حل دائمی برای جایگزینی دندان های از دست رفته عمل کند.

فرایند کاشت ایمپلنت، 3 بخش اصلی طول مدت زمان انجام اقدامات ضروری قبل از ایمپلنت، زمان مورد نیاز برای جراحی ایمپلنت فوری یا معمولی و زمان دوره نقاهت بعد از کاشت ایمپلنت را شامل می شود و پیش بینی نهایی زمان درمان ایمپلنت تنها توسط پس از انجام معاینات لازم از وضعیت سلامت بیمار و مشخص شدن تکنیک کاشت ایمپلنت امکان پذیر است.

مدت زمان لازم برای انجام ایمپلنت دندان

به صورت کلی طول مدت زمان ثابتی برای درمان ایمپلنت دندان وجود ندارد چون درصد موفقیت و طول دوره نقاهت کاشت ایمپلنت دندان از فاکتورهای متغیر تاثیر می پذیرد و طول مدت درمان کامل کاشت ایمپلنت دندان برای بیماران مختلف، کاملا متفاوت خواهد بود.

فاکتورهای موثر بر طول درمان ایمپلنت دندان

  1. کیفیت و دوام ایمپلنت مورد استفاده
  2. کاشت دقیق و اصولی پایه ایمپلنت داخل فک
  3. وضعیت سلامتی جسمانی عمومی بیمار
  4. وضعیت سلامتی روانی و آمادگی ذهنی بیمار
  5. وجود مشکلات دندانی مثل عفونت و پوسیدگی
  6. رژیم غذایی روتین و تغذیه بیمار
  7. سبک زندگی بیمار (شغل و تحصیل)
  8. میزان تراکم استخوان فک
  9. میزان تخصص دندانپزشک جراح
  10. تکنیک مورد استفاده برای کاشت ایمپلنت
  11. نوع سیستم به کار رفته شده در ایمپلنت
  12. میزان سرعت جوش خوردن ایمپلنت و استخوان
  13. روش کاشت ایمپلنت توسط دندانپزشک
  14. الزام یا عدم نیاز به عمل پیوند استخوان
  15. نیاز به قبل از ایمپلنت
  16. میزان توجه بیمار به توصیه های مراقبتی بعد ایمپلنت

قبل از بررسی مدت زمان تقریبی انجم ایمپلنت دندان از شما دعوتی می کنیم به مقاله هم سر بزنید.

مراحل ایمپلنت دندان چقدر طول میکشد؟

در ادامه زمان مورد نیاز برای انجام اقدامات قبل از ایمپلنت و طول درمان و معمولی ذکر شده است، البته فراموش نکنید که عددهای زیر کاملا میانگین و تقریبی هستند و ممکن است درمان شما از بازه زمان هایی که در ادامه ذکر شده طولانی تر یا کوتاه تر باشد.

مدت تقریبی زمان ایمپلنت دندان

  1. انجام مراحل قبل از کاشت ایمپلنت: 1 روز الی 7 ماه
  2. کاشت ایمپلنت دندان فوری: حدود 1 روز
  3. کاشت ایمپلنت دندان معمولی: حدود 1 الی 7 ماه
  4. دوران نقاهت اولیه بعد از کاشت: 1 الی 2 هفته
  5. زمان مورد نیاز برای بهبودی کامل استخوان: 3 الی 12 ماه

در این باره همان طور که در آمده است داریم:

زمان مورد نیاز برای انجام هر مرحله از کاشت ایمپلنت دندان

هرکدام از بخش های مختلف ایمپلنت دارای مراحل متفاوتی هستند که انجام هر کدام از این مراحل توسط دندانپزشک در بازه های زمانی مشخصی امکان پذیر است  ، در ادامه به صورت کامل زمان های مورد نیاز برای مراحل مختلف ایمپلنت را مرور کرده ایم.

اقدامات قبل کاشت ایمپلنت چه قدر طول می کشد؟

آمادگی های قبل از کاشت ایمپلنت از اهمیت بالایی برخوردار هستند و انجام آن ها 1 روز الی 7  ماه ممکن است طول بکشد، ضرورت انجام اقدامات مختلف پیش از کاشت ایمپلنت مثل ، سینوس لیفت، درمان پوسیدگی  دندان ها، تجویز آنتی بیوتیک و …. تنها بر اساس صلاحدید دندانپزشک تایین می شود و زمانی که بافت لثه و استخوان فک بیمار در شرایط سلامتی کامل باشد طول مدت زمان انجام اقدامات لازم قبل از ایمپلنت به طرز قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

زمان انجام مراحل قبل از کاشت ایمپلنت دندان

  1. معاینه اولیه دندان و فک توسط دندانپزشک: 15 الی 30 دقیقه
  2. مشاوره جامع توسط دندانپزشک: 30 الی 60 دقیقه
  3. عکس رادیوگرافی از دندان های سالم و از دست رفته: 10 الی 60 دقیقه
  4. تصویر برداری از استخوان فک: 10 الی 30 دقیقه
  5. تصویر برداری از بافت لثه: 10 الی 30 دقیقه
  6. بررسی میزان مورد نیاز استخوان فک به ایمپلنت: 5 الی 20 دقیقه
  7. درمان دندان های پوسیده: 30 الی 60 دقیقه
  8. کشیدن دندان هایی که قرار است ایمپلنت شوند: 30 الی 60 دقیقه
  9. پیوند استخوان در صورت نیاز: 1 الی 3 ساعت (4 الی 7 ماه دوره نقاهت)
  10. سینوس لیفت در صورت نیاز: 1 الی 3 ساعت (6 الی 8 ماه دوره نقاهت)
  11. تجوزیز آنتی بیوتیک قبل عمل برای پیشگیری از عفونت: 2 الی 3 روز
  12. تجویز آنتی بیوتیک پیش از کاشت ایمپلنت در صورت ضعف بدنی بیمار: 1 الی 2 هفته
  13. پرهیز از خوردن شام سنگین در صورت نیاز ایمپلنت در حالت بیهوشی: 10 الی 20 ساعت قبل
  14. پرهیز از مصرف سیگار و دخانیات: 1 الی 5 هفته قبل از کاشت ایمپلنت

انجام مراحل کاشت ایمپلنت دندان معمولی چقدر طول می کشد؟

انجام جراحی اولیه کاشت ایمپلنت دندان در مدت زمان بین 30 الی 120 دقیقه انجام خواهد شد اما کاشت ایمپلنت دندان تنها در جراحی اولیه خلاصه نمی شود و نیاز به گذراندن دوره های انتظار بهبودی مراجعات مکرر برای کشیدن بخیه ها، نصب ، تاج موقت، قالب گیری، تست روکش  و… خواهد بود و به طور کلی پروسه ایمپلنت دندان حدودا بین 4 الی 8 ماه طول خواهد کشید.

زمان انجام مراحل کاشت ایمپلنت دندان معمولی

  1. تزریق بی حسی به استخوان فک : 5 الی 15 دقیقه
  2. جایگذاری هر داخل استخوان فک: 15 الی 20 دقیقه
  3. چکاپ ایمپلنت ها و کشیدن بخیه ها: 2 هفته بعد کاشت حدود 10 دقیقه
  4. گذراندن طول مدت انتظار و استخوان: 3 الی 6 ماه
  5. قرار دادن هیلینگ: 3 الی 6 ماه بعد کاشت ایمپلنت، حدود 1 الی 3 هفته
  6. قرار دادن : 30 الی 60 دقیقه
  7. نصب تاج موقت: 20 الی 30 دقیقه
  8. نصب تاج اصلی: 30 الی 60 دقیقه
  9. قالب گیری روکش ایمپلنت: 2 تا 4 هفته بعد از نصب هیلینگ
  10. امتحان روکش: 10 روز بعد از قالب گیری
  11. تحویل روکش: 1 الی 2 هفته بعد از تستس روکش
  12. درد دوران نقاهت: 1 الی 3 هفته

انجام مراحل کاشت ایمپلنت فوری دندان چه قدر طول می کشد؟

برای کاشت ایمپلنت فوری از مورد استقبال ترین که برای  کاشت آن بعد از درآوردن ریشه بین 4 الی 7 ماه برای ترمیم استخوان فک زمان نیاز است، زمانی که ریشه دندان از استخوان فک و لثه خارج می شود بلافاصله داخل جای خالی حفره ایجاد شده به علت کشیدن دندان و درآوردن ریشه با فیکسچر پر شده و ایمپلنت به بافت اطراف پیوند زده می شود.

زمان انجام مراحل کاشت ایمپلنت فوری

  1. تزریق داروی بی حسی به استخوان فک: 5 الی 10 دقیقه
  2. ایجاد سوراخ ریز در لثه کمک پانچ: 15 الی 20 دقیقه
  3. قرار دادن پایه ایمپلنت داخل لثه بلافاصله بعد از کشیدن دندان: 10 الی 20 دقیقه
  4. اتصال اباتمنت به ایمپلنت: 5 الی 10 دقیقه
  5. قالب گرفتن از ایمپلنت و لثه برای روکش: 10 الی 60 دقیقه
  6. طراحی ونصب فوری روکش با دستگاه های دییجیتال: 30 الی 60 دقیقه
  7. بخیه زدن لثه بعد از پایان کاشت ایمپلنت: 3 الی 5 دقیقه
  8. درد دوران نقاهت ایمپلنت فوری: 3 الی 7 روز

دوران نقاهت ایمپلنت دندان چقدر طول  می کشد؟

یکی از مهم ترین بخش های پروسه کاشت ایمپلنت دندان به دوران نقاهت آن مربوط می شود که می تواند بین 3 روز الی 10 روز و یا حتی بیشتر به طول بی انجامد، فراموش نکنید که داشتن درد خفیف و حساسیت در 2 هفته اول کاشت ایمپلنت طبیعی است اما اگر درد و با گذشت زمان هنوز پابرجا بودند حتما برای چکاپ به دندانپزشکتان مراجعه کنید.

ایمپلنت دندان، یکی از بهترین روش های درمانی و زیبایی دندانپزشکی محسوب می شود که با داشتن کم ترین عوارض و هزینه مناسب، کارکردها و مزایای فوق العاده ای دارد، طول مدت زمان پروسه ایمپلنت دندان ها در شرایط متفاوت متغیر است، در صورتی که استخوان فک و بافت لثه بیمار از سلامت کامل برخوردار باشد کاشت ایمپلنت فوری در 1 روز امکان پذیر است اما در صورت وجود شرایط خاص ممکن است مدت زمان انجام بین 3 الی 12 ماه طول بکشد.

ایمپلنت دندان در کل فرایندی طولانی است. اما مدت زمان Dental implant برای هر فردی می تواند متفاوت باشد. از طرفی خیلی از افراد برایشان مهم است که بدانند دندان چقدر طول می کشد و بعد از چه مدتی صاحب دندان های زیبا و طبیعی می شوند.
یکی از این تفاوت ها در میزان تراکم استخوان های فک است. اگر خیلی خوش شانس باشید می توانید از ایمپلنت های فوری استفاده کنید. یعنی بعد از کشیدن دندانتان، بلافاصله کاشت ایمپلنت انجام می شود. اما اگر تراکم استخوان کافی نداشته باشید، نزدیک به 7 ماه پروسه ایمپلنت طول می کشد.

فواید انجام ایمپلنت دندان

در گذشته وقتی فردی دندان خود را از دست می داد، مجبور بود از دندان های مصنوعی استفاده کند که زیاد هم مورد رضایت او واقع نمی شد. اما با پیشرفت علم و تکنولوژی، ایمپلنت هایی ساخته شد که ضرری برای دندان ندارند. ایمپلنت ها در بهترین دندانپزشکی اصفهان با روش جراحی زیر لثه در داخل استخوان تان، قرار می گیرد. پیچ هایی که از آن استفاده می کنند، از جنس فلزی است که کاملاً با بدن سازگار هستند. بعد از قرارگیری این پیچ ها، به این امکان را می دهد تا بتواند با پروتز دندانی، ایمپلنت را بر روی آن ها قرار دهد.

پروسه و طول مدت درمان ایمپلنت دندان

1.ارزیابی کردن دندان ها:

ابتدا متخصص، از دندان و میزان تراکم استخوانی فک شما عکس می گیرد و بررسی می کند. ممکن است پزشک تشخیص دهد که نیاز به پیوند استخوان فک دارید یا نه.

2.قرار دادن پایه ایمپلنت:

بعد از پیوند استخوان، دندانپزشک ایمپلنت را بر روی دندان شما قرار می دهد. سپس شروع به استخوان سازی سلول های استخوان ساز می کند تا استخوان فک تان به ایمپلنت کامل جوش بخورد.
جوش خوردن تقریباً از 3-4 ماه طول می کشد. بعد از این مرحله، دندان های شما را برای قسمت تاج و روکش دندان آماده می کنند. زیبایی دندان بر روی چهره شما تأثیرگذار است و با داشتن دندان هایی زیبا، به اعتماد به نفس شما هم افزوده می شود.

3.قرار دادن تاج بر روی دندان:

تاج که نام دیگر آن روکش است. ضخامت آن تقریباً چند میلی متر بوده و کل دندان را پوشش می دهد. روکش دندان جنس های مختلفی دارد که می توان به جنس های چینی، پرسلن و آلیاژ فلزی اشاره کرد. از روکش دندان برای از بین بردن رنگ بد دندان نیز استفاده می شود. از دیگر کاربردهای روکش دندان به درست کردن دندان های خراب، پوسیده یا ضعیف می توان اشاره نمود. روکش دندان طوری بر روی دندان های شما صورت می گیرد که متناسب با دندان های دیگرتان باشد.

طول مدت جراحی ایمپلنت دندان

همان طور که با فرایندهای ایمپلنت کردن آشنا شدید، متوجه شدید که ایمپلنت کردن مرحله طولانی دارد. دندان پزشک برای اینکه کیفیت را بالا نگه دارد، نیاز به داشتن زمان زیادی دارد تا دندان های خوبی را با شما بدهد. از سویی دیگر ایمپلنت کردن برای زیبایی دندان استفاده می شود و مهم است که طوری بر روی دندان هایتان کار شده باشد که با سایر دندان های سالم تان یکسان باشد. معمولاً طول مدت جراحی ایمپلنت حدود 30 دقیقه تا 120 دقیقه است.

دکمه بازگشت به بالا