عمومی

روابط روانشناختی دنیای مجازی


روابط مجازی
روابط مجازی

طبق این گزارش گروه جوانان باشگاه خبرنگاران جوانوقتی در مورد عشق فرضی و موضوعات مورد نگرانی دنیایی غیر از دنیای اطرافمان صحبت می کنیم ، احساس می کنیم در مورد واقعیت صحبت می کنیم که به نظر خیلی واقعی نمی رسد.

بنابراین ، عشق فرضی ، یک فرآیند غیر واقعی و محصولی از تجربه نامشهود ، می تواند محصول ذهن خلاق همه باشد. در این روش ، افراد با کسی که هیچ دانش واقعی در دنیای مجازی (وب سایت ها و کانال های اینترنتی) از آنها ندارند و فقط از طریق دیالوگ های از راه دور ، پیام های متنی یا نمایش تصاویر مورد نظر خود با کسی در ارتباط می شوند. متأثر، تحت تأثیر، دچار، مبتلا.

ماهیت روابط فرضی
از آنجایی که روابط فرضی شکل واقعی ندارند و هر دو طرف در جریان واقعی جریان واقعی رابطه نیستند ، در زندگی واقعی و ملموس با یکدیگر تعامل ندارند ، بحث و اختلاف نظر زیادی در روابط عادی صورت می گیرد. آنها می آیند ، آنها بسیار دور هستند.

به همین دلیل رابطه آنها توهم عشق و محبت شدید است و یک رابطه عمیق عاشقانه است ، اما اگر این دو نفر در دنیای واقعی با یکدیگر روبرو شوند و به دلیل رنج و مسائل دنیای واقعی یکدیگر را به چالش بکشند ، مطمئناً قبل از اینکه خود را درگیر عشق عاشورا بدانند و خود را درگیر مسائل کنند. سطح زندگی.

نقش شناخت در رابطه و عشق مجازی
آیا با یک سرعت فرضی که در یک رابطه غیر فرضی تشخیص می دهیم ، می توانیم در یک رابطه فرضی مشکل را تشخیص دهیم؟ بر خلاف دنیای واقعی ، در دنیای مجازی فقط می توانیم از حس بصری اطلاعات خود به میزان کمتری استفاده کنیم ، زیرا نمی توانیم از ادراک تعامل غیر کلامی بهره بگیریم. کلمات نوشته شده ، تصویر یا نماد از طرف دیگر یا فیلم شخصی که جلوی دوربین نشسته است ، تنها داده ماست. البته وقتی فیلم را تماشا می کنیم ، از حس شنوایی ما نیز استفاده می شود ، اما قسمت اصلی رابطه فرضی کلمات است.

در تماس فرضی ، ما هیچ فهمی از فرمون (ماده شیمیایی ترشح شده توسط یک شخص و تحریک همان واکنش ها و واکنش های رفتاری در شخص دیگر) نداریم. یا اینکه چگونه در کنار او قدم می زنید!

هیچ رابطه ای فرضی نیست
اطلاعات حسی و زبان بدن: تفاوت اصلی ارتباطات مجازی و واقعی حذف زبان بدن است. این تحقیق ادعا می کند که 93٪ از روابط ما غیر زبانی است و تنها 7٪ آنها زبانی. بنابراین در یک رابطه فرضی ، تمام بدهی های ما با 7 درصد از سازهای ما انجام می شود. این مانند تلاش برای تعمیر یک اتومبیل شکسته فقط با یک کلید است! با این محدودیت ، رابطه فرضی و عشق چقدر مؤثر و کارآمد است؟

واقعیت و ادراک: واقعیت چیست؟ آیا طرف مقابل همان شخصی است که ادعا می کند؟ آیا ما اطلاعات صحیحی را دریافت کرده ایم یا ابزارهای خود را نادرست تفسیر کرده ایم؟ شما در دنیای مجازی کی هستید؟ “خود” دنیای واقعی شما؟ آیا همه جوانب شخصیت خود را نشان می دهید یا پنهان می کنید؟ اگر همگی خود واقعی خود را نشان دهید ، آیا دیگران متوجه خواهند شد که شما چه می خواهید ، یا ممکن است آنها آن را به اشتباه درک کنند؟ با دنیای مجازی با چه کسی صحبت می کنیم؟ چقدر اطلاعات واقعی را می توانیم از کلمات نوشتاری بدست آوریم؟

نقش مکانیسم های دفاعی در دنیای مجازی: در دنیای مجازی ، مکانیسم های دفاعی بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند زیرا مردم کمتر به عواقب رفتار خود علاقه مند هستند و ناهماهنگی های آنها اغلب مورد چالش قرار نمی گیرد. ما ممکن است به اندازه دنیای واقعی سخت نباشیم ، زیرا برای ما مشخص نیست که احساسات ، افکار و عقاید ما متعلق به چه کسی است!

روابط فرضی وجود ندارد
روابط فرضی وجود ندارد

حقیقت رابطه مجازی
احساسات و واکنش هایی که ما آنلاین تجربه می کنیم مال ماست ، نه شخص دیگری! اگر واقعاً به آنچه از طرف مقابل دریافت می کنیم نگاه کنیم ، می فهمیم که بیشتر آن بازتابی از خودمان است. به عبارت دیگر ، مشکلاتی که در ارتباطات مجازی با آنها روبرو هستیم ، مشکلات ما ، نگرانی های ما و تصورات غلط ماست.

خطرات ارتباط مجازی
در این نوع روابط مرزی باید تلاش شود تا به هر دو طرف آسیب نرسانیم. مراقب “فقط یک نگاه” باشید. به دلایل واضح ، تفکیک ارتباط آنلاین عاطفی از ارتباطات جسمی عاطفی دشوار است.

تهدید کاربران اینترنت این است که اگرچه هر روز کارهای حقوقی زیادی با اینترنت انجام می دهیم ، اما می توانیم به راحتی با تصاویر و متن از مسیر منحرف شویم. فقط با کلیک کردن روی پیوندی جذاب که در صفحه رنگی و برجسته به نظر می رسد و توسط وب سایت هایی ارائه شده است که به نظر می رسد علاقه شما به تجارت شماست ، ما از این راه دور نیستیم.

برخی افراد از اینترنت استفاده می کنند تا به رفتارهای جنسی بپردازند که هرگز در دنیای خارج جرات برخورد آنها را نداشته اند. این به عنوان یک ننگ اجتماعی توصیف می شود. از آنجا که تحقیقات نشان می دهد فعالیت هایی مانند پورنوگرافی و رابطه جنسی آنلاین کمتر از نظر اجتماعی قابل درک است.

فعالیت جنسی مجازی ، به خصوص در یک رابطه ، می تواند خطرناک و مضر باشد. اکثر افرادی که برای تحقق نیازهای جنسی خود به اینترنت می روند ، این آسیب را نادیده می گیرند و همیشه “یک نگاه” را توجیه می کنند. اما در واقعیت ، آنها به دنبال تماشای فیلم های پورنو نیستند ، بلکه به دنبال مخاطبان خود در دنیای مجازی هستند.

اینترنت و افزایش ضربان قلب
نلسون و سالاوو ابراز داشته اند که ارتباطات فرضی می تواند به روابط عاطفی منجر شود ، حتی اگر هر دو مخاطب ارتباط چهره به چهره نداشته باشند. آنها توضیح دادند که ارتباطات عاطفی به دلیل ارتباط متقابل مخاطب می تواند به یک رویکرد خطرناک در ارتباطات بدنی منجر شود.

کاربران اینترنت در معرض خطرات ارتباطات عاطفی قرار دارند. تحقیقات نشان داده است که رفتارهای آنلاین به ظاهر خیانت شامل رابطه جنسی آنلاین ، ملاقات آنلاین ، سایر رفتارهای جنسی و دلبستگی های عاطفی است.

در چهار نمودار مشخص شده ، 60 تا 82 درصد از پاسخ دهندگان دریافتند که رفتار عاطفی آنلاین خطرناکتر از رفتارهای جنسی آنلاین است. آیا شما در یک رابطه فرضی هستید؟ چگونه عاشقان رسانه های اجتماعی که متعهد به رابطه هستند ، می توانند از ورود آنها به یک مسیر مجازی برای تماس عاطفی از طریق اینترنت جلوگیری کنند؟

علائم خطر اعتیاد را مشخص کنید

نلسون و صلوو گفتند موارد زیر نشانه های درگیری آنلاین است:

انتظار دارید بی صبرانه منتظر مخاطب مجازی برای اتصال به اینترنت باشید

به آنها اعتماد کنید تا مشکلات را به اشتراک بگذارند

اطلاعاتی در مورد مشکلات روابط خارج از دنیای مجازی ارائه دهید

هدیه بدهید و دریافت کنید

احساسات کلامی و عاطفی روابط آنلاین را با روابط خارج از دنیای مجازی مقایسه کنید

برای بررسی و اولویت بندی ایمیل یا پیام های رسانه های اجتماعی ، خانواده یا وقت آزاد را کنار بگذارید.

جهت دیدن مقالات بیشتردر مجموعه مطالب عمومی کلیک کنید 


منبع خبر: روابط روانشناختی دنیای مجازی

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا