عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

برج خنک کننده کامپوزیتی

برج خنک کننده فایبرگلاس در حقیقت نوعی از برجهای خنک کننده است که جنس بیسین، بدنه و لوورها از فایبرگلاس یا کامپوزیت ساخته است. همانطور که می دانیم کولینگ تاور دستگاهی به منظور خنک کردن مایعات تا حدی است که مورد نیاز کارفرما باشد. بعد از این سیستم و در صورت نیاز به سرمای بیشتر باید از چیلر استفاده نمود. برج خنک کننده فایبر گلاس به دلیل مقاومت بالای بدنه و عدم تجزیه در مقابل نور خورشید امروزه دارای کاربرد بسیار زیادی می باشد. عمده کاربرد این مدل برجها در ساختمانهای اداری، تجاری و اغلب مجتمع های مسکونی می باشد.

برج خنک کننده فایبرگلاس که امروزه به دلایل متفاوتی که در ادامه به آنها اشاره خواهد شد، بصورت تقریبا بی رقیب یکه تاز بازار برجهای خنک کن در ایران و جهان می باشد و می تواند از ظرفیت 5 تن تبرید در قالب برج خنک کننده مخروطی یا گرد تا ظرفیت 6000 تن تبرید بصورت مکعبی – صنعتی تولید گردد.

برج خنک کننده فایبرگلاس آب را تا چه دمایی کاهش می دهد؟

تلفیق رطوبت با هوای محیط باعث می شود که هوا به حالت اشباع (رطوبت 100) برسد. آب نیز به دلیل مذکور در برج خنک کننده فایبرگلاس تا نزدیکی دمای مرطوب محیط کاهش می یابد. دمای حباب تر یا دمای اشباع مناطق مختلف و اقلیم های متنوع با یکدیگر تفاوت زیادی دارد. در محیط هایی که در مجاورت دریا یا دریاچه قراردارند همانند سواحل جنوبی و شمالی کشور رطوبت نسبی محیط بالا می باشد.

افزایش رطوبت محیط سبب افزایش یافتن دمای هوای اشباع می شود و در نتیجه آب خروجی کولینگ تاور نیز دمای بیشتری خواهد داشت. به عبارتی دیگر هوای مرطوب مناطق مختلف کشور بسیار متمایز بوده و برج خنک کننده نیز در نقاط مختلف عملکرد متفاوتی دارد. تمامی انواع کولینگ تاور فایبرگلاس دمای آب را مینیمم تا 3 درجه بالاتر از دمای محیط میتواند کاهش بدهد.

انواع کاربری برج خنک کننده فایبرگلاس

  • برج خنک کننده فایبرگلاس به عنوان خنک کننده چیلر

در این نوع کاربری از برج خنک کننده فایبرگلاس عموماً از کولینگ تاورهایی با ظاهر مدور به رنگ سفید در پشت بام ساختمانها استفاده می شود. وظیفه برج خنک کن فایبرگلس سرد نمودن آب کندانسور چیلر در موتورخانه می باشد. برج خنک کننده چیلر قالباً کاربرد بیشتری نسبت به کاربری صنعتی دارد. افزایش روز افزون سیستم های تهویه مطبوع مرکزی در ساختمانها سبب کاربرد بیشتر کولینگ تاور در این کاربری می گردد. برجهای فایبرگلس یا کامپوزیت در برخی از موارد به صورت دمونتاژ ارائه می گردد. اگر یک ساختمان قابلیت جایگذاری این تجهیز را نداشته باشد ، برج خنک کننده فایبرگلاس به صورت دمونتاژ ارسال و در محل ساختمان مونتاژ می گردد.

  • برج خنک کننده فایبرگلاس در کاربری خنک کن ماشین آلات صنعتی

در کاربری صنعتی برج خنک کننده ابارا  با بدنه فایبرگلاس این تجهیز امروزه از استقبال زیادی در صنایع مختلف برخوردار گشته است. به دلیل عملکرد و راندمان بالای کولینگ تاور فایبرگلاس امروزه در بیشتر صنایع از انواع برج خنک کننده فایبرگلس با استراکچر مکعبی یا مستطیلی استفاده می شود.

سیستم های تعدیل کننده برودتی به دلیل شرایط صنعتی در کشور کاربرد فراوانی دارند. امروزه صنعت تولید پویاتر از همیشه در مقایسه با صنعت ساختمان فعال است. در صنعت تولید مهمترین اصل تولید بدون وقفه می باشد. یکی از مزایای کولینگ تاور فایبرگلاس تعمیر و نگهداری آسان و راحت می باشد. با استفاده از این مزیت صنعت تولید با بالاترین راندمان به کار خود ادامه خواهد داد.

اجزا و قطعات برج  خنک کن مدلSBC

قطعات بدنه و تشتک جمع آوری آب در برج های خنک کن مدور صافیاد از جنس فایبرگلاس با ضخامت و استحکام مناسب، از رزین و الیاف مرغوب و دارای مکمل ها و افزودنی های شیمیایی مورد نیاز مطابق استاندارد، جهت مقاومت در برابر اشعه ماورابنفش خورشید، خوردگی و ضربه ساخته می شود. طراحی مناسب قطعات بدنه نیز امکان دسترسی آسان به قطعات داخلی برج خنک کن را فراهم آورده لذا تعمیرات و نگهداری دستگاه بسیار آسان گردیده است. در طراحی تشتک آب نیز جلوگیری از بروز پدیده کاویتاسیون و آسیب به سیستم پمپاژ لحاظ شده است.

دریچه های ورودی هوا نیز از جنس فایبرگلاس ساخته می شوند که با طراحی و آرایش ویژه خود در مقابل عبور هوا حداقل مقاومت را داشته لذا امکان جابجایی و مکش هوا را تا حد زیادی فراهم می آورند.

این شبکه های ورودی هوا همچنین از تابش مستقیم نور خورشید به داخل تشتک آب و پرتاب ذرات آب به خارج از برج جلوگیری می  کنند. سطوح خنک کننده و یا پکینگ های مورد استفاده در برج های خنک کن مدور متناسب با کیفیت آب و هوای در گردش برج و شرایط دمایی کارکرد از نوع صفحه ای با سطوح موجدار که بصورت لانه زنبوری بر روی هم قرار می گیرند و یا از نوع چکه ای و اسپلش با جنس PP یا PVC انتخاب میگردند.

سطوح انتقال حرارت مذکور مطلبق استانداردهای جهانی ساخته شده و در مقابل فرسودگی، تغییر ماهیت ماده و آسیب های بیولوژیکی مقاوم هستند. در برج خنک کننده در چیلر جذبی جهت حداکثر میزان تلفات آب ناشی از پرتاب ذرات به بیرون دستگاه نیز از تیغه های حایل در کنار بازویی توزیع آب به عنوان قطره گیر استفاده می گردد.

کلیه ساپورت های نگهدارنده، سیستم های انتقال قدرت، پکینگ ها، فریم ها، پایه های فلزی و اتصالات و پیچ و مهره های بکار رفته در دستگاه از جنس فولاد گالوانیزه ساخته شده و در برابر هرگونه زنگ زدگی و رطوبت ناشی از کارکرد دستگاه مقاوم می باشند.

پروانه های بکار رفته در برج های خنک کن مدور صافیاد از نوع جریان محوری یا ملخی بوده و از جنس فایبرگلاس یا آلیاژهای آلومینیوم ساخته می شوند. تیغه های این فن های با سطح مقطع پهن و ایرفویل خود امکان هوادهی و راندمان بالا و در عین حال لرزش و شدت صدای کم و وزن سبک را فراهم می کنند.

قابلیت تنظیم زاویه حمله در تیغه های این نوع پروانه و در نتیجه تغییر هوادهی مورد نیاز و توان مصرفی لازم از نکات قابل توجه و مزایای این سیستم است. در سیستم محرک از الکتروموتورهای سه فاز نوع القایی با درجه عایقکاری و کلاس حفاظتی متناسب با کاربری دستگاه و مطابق با استانداردهای جهانی NEMA  یا IEC استفاده می گردد. الکتروموتورهای مذکور که بصورت عمودی نصب می شوند تماماً ساخت کارخانه های معتبر اروپایی بوده و به واسطه یک سیستم انتقال قدرت و کاهش دور مناسب به فن دستگاه متصل می گردند.

استفاده از آلیاژهای مخصوص چدن و آلومینیوم، همچنین بلبرینگ های ویژه در سیستم کاهش دور تسمه و پولی مذکور استحکام و عمر مفید مجموعه را تا حد قابل توجهی افزایش داده لذا هزینه تعمیر و نگهداری دستگاه نیز به طور محوسی کاهش یافته است.  اگر قصد خرید برج خنک کننده ، برای خانه و یا محل کار خود را دارید، دماجت، می تواند به شما کمک کند، بهترین محصول را متناسب با نیاز خود انتخاب کنید. در ادامه لیست قیمت برج خنک کننده فایبرگلاس، بر اساس مدل ها و ظرفیت های مختلف ارائه شده است.

دکمه بازگشت به بالا