خواص پرتقال – 6 خاصیت شگفت انگیز میوه پرتقال

خواص پرتقال چیست؟

حتما شنیده اید که خوردن روزانه یک سیب نیاز به پزشک را از بین می برد. ممکن است همین جمله باشد در مورد پرتقال نیز فاش شد.

درخت پرتقال یکی از پر کشت ترین درختان در جهان است. این میوه به دلیل داشتن شیرینی طبیعی بسیار مورد علاقه مردم است و می توان از آن در موقعیت های مختلفی مانند تهیه آب پرتقال، تهیه مارمالاد و ماسک استفاده کرد.

پرتقال بیش از 170 فیتوکمیکال مختلف و بیش از 60 فلاونوئید دارد که اکثر آنها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی قوی هستند.

در این مقاله ما برنامه ریزی می کنیم ارزش غذایی و خواص پرتقال بیایید نگاه دقیق تری داشته باشیم.


6 پرتقال با کیفیت بالا


دلایل زیادی برای این وجود دارد پرتقال بخور روزهایی هست این میوه خوشمزه کم کالری است اما سرشار از مواد مغذی است، می تواند پوست شما را سالم و تمیز نگه دارد و در شرایط مختلف خطر عفونت را کاهش دهد.

برای رفتن، مجلات سلامت را دنبال کنید 6 ویژگی پرتقال وارد:


  1. نارنجی و زده شده

به گفته موسسه قلب آمریکا، خوردن چیزی که در مرکبات مانند پرتقال و گریپ فروت یافت می شود، ممکن است خطر سکته مغزی را در زنان کاهش دهد. افرادی که زیاد مرکبات می خورند 19 درصد بیشتر از دیگران در معرض سکته مغزی هستند.


  1. خواص پرتقال بر فشار خون

رژیم کم سدیم برای کاهش فشار خون ضروری است. با این حال، افزایش دریافت پتاسیم نیز ممکن است مهم باشد.

طبق این مطالعه، کمتر از 2 درصد از بزرگسالان آمریکایی 4700 میلی گرم در روز مصرف می کنند. به خاطر داشته باشید که دریافت پتاسیم کافی خطر مرگ را در هر شرایطی تا 20 درصد کاهش می دهد.


  1. خواص پرتقال برای سرطان

بر اساس مطالعه ای که در مجله Epidemiology منتشر شده است، خوردن موز، پرتقال و آب پرتقال طبیعی در دو سال اول زندگی، این ممکن است خطر ابتلا به سرطان خون را در کودکان کاهش دهد.

از آنجایی که پرتقال منبع عالی آنتی اکسیدان قوی ویتامین C است، می تواند به مبارزه با تشکیل رادیکال های آزاد که باعث سرطان می شوند کمک کند.

اگرچه مصرف ویتامین C به عنوان یک آنتی اکسیدان ضروری و بسیار مفید است، اما مقدار مورد نیاز برای درمان سرطان از تجویز خوراکی آن بیشتر خواهد بود.

خوردن مقدار زیادی فیبر از طریق میوه ها و سبزیجات ممکن است خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ را کاهش دهد.


  1. پرتقال و سلامت قلب

فیبر، پتاسیم و ویتامین C موجود در پرتقال می تواند از سلامت کلی قلب محافظت کند. افزایش دریافت پتاسیم همراه با کاهش سدیم می تواند یک تغییر عمده در سبک زندگی باشد و خطر ابتلا به بیماری های قلبی را در افراد کاهش دهد.

یک مطالعه نشان داد افرادی که روزانه 4069 میلی گرم پتاسیم مصرف می کنند، 49 درصد بیشتر از سایرین در معرض ابتلا به بیماری قلبی هستند.

مصرف زیاد پتاسیم با کاهش خطر پارگی عروق همراه است و می تواند از تون ماهیچه ها حمایت کند، میزان مواد معدنی را در استخوان ها حفظ کند و تشکیل سنگ کلیه را کاهش دهد.

همچنین بخوانید : خوراکی برای قلب

  1. پرتقال برای دیابت

مطالعات نشان می دهد که بیماران مبتلا به دیابت نوع 1 که رژیم غذایی پرفیبر دارند، گلوکز پایینی دارند.

بیماران مبتلا به دیابت نوع 2 ممکن است سطح قند خون، لیپیدها و انسولین را بهبود ببخشند. یک موز از نظر فیبر حدود 3 گرم وزن دارد.

راهنمای رژیم غذایی آمریکا توصیه می کند که زنان 21 تا 25 گرم در روز و مردان 30 تا 38 گرم در روز بخورند.


  1. خواص پرتقال برای پوست

آنتی اکسیدان ویتامین C هنگامی که به طور طبیعی مصرف شود یا روی پوست استفاده شود می تواند با آسیب های پوستی ناشی از نور خورشید و آلودگی مبارزه کند، چین و چروک ها را کاهش دهد، ساختار کلی پوست را بهبود بخشد.

همانطور که می دانید ویتامین C نقش مهمی در تشکیل کلاژن دارد و می تواند از ساختار پوست محافظت کند.


ارزش پرتقال


خواص پرتقال چیست؟پرتقال متوسط ​​(حدود 154 گرم) حاوی 80 کالری، صفر گرم چربی، 250 میلی گرم پتاسیم، 19 گرم کربوهیدرات و 1 گرم پروتئین است.

به طور متوسط ​​پرتقال می تواند 130 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C، 2 درصد نیاز بدن به ویتامین A، 6 درصد نیاز بدن به کلسیم را تامین کند.

پرتقال همچنین حاوی تیامین، ریبوفلاوین، نیاسین، ویتامین B6، اسید پانتوتنیک، فسفر، منیزیم، منگنز، سلنیوم و مس است. با توجه به میزان بالای ویتامین C در این میوه، خوردن آن می تواند سیستم ایمنی بدن را تقویت کند.

میوه ها همچنین حاوی کولین، زآگزانتین و کاروتنوئیدها هستند. شایان ذکر است که کولین یکی از مهم ترین مواد مغذی موجود در پرتقال است که می تواند به بهبود خواب، حرکت عضلات، یادگیری و حافظه کمک کند.

کولین در حفظ ساختار غشای سلولی مهم است و به انتقال تکانه های عصبی کمک می کند و ممکن است در جذب چربی و کاهش بیماری مزمن چشم موثر باشد.

زآگزانتین و کاروتنوئیدها نیز دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند و می توانند سرطان را کاهش دهند.


خواص پرتقال چیست؟

ویژگی های پرتقال

چگونه پرتقال بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

پرتقال را باید در اواخر رسیدن مصرف کرد زیرا بر خلاف برخی میوه ها این میوه ها پس از چیدن و جمع آوری نمی رسند. پرتقال باید در دمای اتاق و دور از نور مستقیم خورشید نگهداری شود.

اگرچه یافتن میوه خوب در زمستان کمی سخت است، اما این فصل بهترین زمان برای خرید مرکبات است.


نکاتی در مورد پرتقال

  • یک بشقاب یا کاسه بزرگ را روی میز آشپزخانه قرار دهید و با پرتقال پر کنید. دیدن میوه های آماده مردم را به خوردن آن ترغیب می کند. پرتقال می تواند یک غذای سالم برای شما باشد.
  • یک سالاد میوه با توت فرنگی، آناناس، زغال اخته، پرتقال و انگور درست کنید.
  • برش های پرتقال را برای شام یا ناهار به سالاد اضافه کنید. با پوست پرتقال پر کنید یا پنیر را اضافه کنید.
  • آب پرتقال در خانه آماده کنید. هیچ چیز بهتر از آب پرتقال طبیعی در صبح نیست. هنگامی که آب پرتقال طبیعی را در خانه درست می کنید، مطمئن شوید که هیچ گونه مواد افزودنی یا نگهدارنده اضافه نکنید.

تحقیقات جدید در مورد پرتقال

مطالعه ای که در سال 2015 منتشر شد نشان داد افرادی که آب پرتقال یا گریپ فروت زیادی می خورند بیشتر در معرض ابتلا به ملانوم هستند.

بر اساس مطالعه جدیدی که در مجله Science منتشر شده است، روزی می توان از قدرت ویتامین C برای مبارزه با سرطان روده بزرگ استفاده کرد.


نوشیدن آب لیمو باعث تقویت مغز سالمندان می شود

فواید آب پرتقال تلخ برای سالمندان

تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن آب پرتقال می تواند عملکرد مغز را در سالمندان بهبود بخشد.

در سرتاسر جهان، سن جمعیت به سرعت در حال رشد است و آمار نشان می‌دهد که تعداد افراد 60 سال و بالاتر تا سال 2100 سه برابر خواهد شد. بنابراین، باید راهی ساده و ارزان پیدا کنیم.

در این مطالعه به افراد سالم که حدود 67 سال سن داشتند روزانه 500 میلی لیتر آب پرتقال به مدت 8 هفته داده شد و وضعیت حافظه، زمان واکنش و توانایی تکلم آنها قبل و بعد از 8 هفته مقایسه شد و در نهایت شماره عمومی نامیده می شود. عملکرد ادراکی جامعی به آنها داده شد. پس از 8 هفته، این افراد به طور کلی 8 درصد بهبود عملکرد ادراکی و شناختی داشتند.

آب پرتقال منبعی از فلاونوئیدها، به ویژه بخشی از فلاونوئیدها به نام فلاونوئیدها است. تحقیقات نشان می دهد که فلاونوئیدها حافظه را با فعال کردن مسیرهای سیگنالینگ در هیپوکامپ مغز بهبود می بخشند.

در این مطالعات ابتدا نشان داده شد که مصرف منظم و منظم آب پرتقال می تواند تاثیر مثبتی بر ادراک و شناخت سالمندان داشته باشد.

محققان پیشنهاد می کنند که تغییرات کوچک و ساده در رژیم غذایی روزانه شما، مانند خوردن میوه ها و سبزیجات سرشار از فلاونوئید، فواید قابل توجهی برای سلامت مغز دارد.

این یک تحقیق مهم برای تأیید این واقعیت است که غذاهای غنی از فلاونوئید نقش مهمی در مقابله با اختلالات شناختی با افزایش سن دارند.

تحقیقات قبلی نشان داده است که سایر غذاهای غنی از فلاونوئیدها مانند زغال اخته برای شناخت مفید هستند.محققان نوشیدن 500 میلی لیتر آب پرتقال در روز را توصیه نمی کنند، اما تحقیقات آنها معتقد است که اجزا و محصولات آب پرتقال نقش مهمی را ایفا می کند. از نظر تغذیه، تقویت مغز بخشی از سلامتی افراد است.


اثرات بالقوه پرتقال بر سلامتی

بتا بلوکرها (نوعی دارویی که برای بیماری قلبی تجویز می شود) می توانند سطح پتاسیم را در خون افزایش دهند. هنگام مصرف این داروها، غذاهای غنی از پتاسیم مانند پرتقال و موز باید با احتیاط مصرف شوند.

خوردن بیش از حد پتاسیم همچنین می تواند به افراد مبتلا به نارسایی کلیه آسیب برساند. اگر کلیه های شما نتوانند از شر پتاسیم بیش از حد خلاص شوند، مصرف بیش از حد آن می تواند خطرناک و در برخی موارد حتی کشنده باشد.

افرادی که با رفلاکس اسید در مری خود دست و پنجه نرم می کنند ممکن است با خوردن غذاهای اسیدی مانند مرکبات علائم بیشتری را تجربه کنند. البته همه تجربه یکسانی ندارند.

الگوی کلی رژیم غذایی و تغذیه برای پیشگیری از بیماری و سلامتی مهم است. به جای تمرکز روی یک غذا یا میوه، بهتر است رژیم غذایی حاوی انواع مختلف مواد مغذی را دنبال کنید.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا