سلامتی و پزشکی

خواص انبه چیست؟ 8 خاصیت شگفت انگیز میوه انبه رسیده برای بدن

ماهیت آبی چیست، o، hw hkfi

مانگا از خانواده میوه آلو است، گیاهی خوراکی که قسمت بیرونی گوشت آن غشای اطراف دانه است. زیتون، خرما و نارگیل تعداد خانواده هاست.

زغال اخته بر اساس رنگ، شکل، طعم و اندازه دانه به انواع مختلفی تقسیم می شود.

اگرچه رنگ پوست آبی متفاوت است، از سبز تا قرمز، زرد یا نارنجی، گوشت داخلی معمولاً زرد طلایی است. انبه طعمی شیرین و خوش طعم دارد و حاوی بیش از 20 ویتامین و مواد معدنی مختلف است.

زغال اخته یکی از رایج ترین میوه ها در جهان است. مقداری نقش خوردن زغال اخته در حفظ سلامتی این موارد شامل کاهش خطر جداشدگی شبکیه، کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ، بهبود هضم و حفظ سلامت استخوان ها است و حتی رنگ آبی برای پوست و مو فواید دارد.

این اطلاعات برگرفته از مجموعه مقالات مرتبط با فواید غذاهای پرطرفدار در مرکز علوم نیوز است که وظیفه اصلی آن گردآوری مقالات است. این مواد مغذی را بررسی می کند، به اثرات بالقوه آنها بر سلامت نگاه می کند، و نحوه گنجاندن بیشتر زغال اخته را در رژیم غذایی، و همچنین خطرات بالقوه مصرف زغال اخته را در نظر می گیرد.


ارزش آبی

ارزش غذایی زغال اخته رسیده

1 فنجان زغال اخته خرد شده حاوی 100 کالری، 1 گرم پروتئین، 0.5 گرم چربی، 25 گرم کربوهیدرات (23 گرم قند و 3 گرم فیبر)، 100 درصد ویتامین C مورد نیاز بدن، 35 درصد ویتامین A، 20 درصد فولات 10 درصد است. ویتامین 6B و 8 درصد ویتامین K و پتاسیم.

وجود انبه در رژیم غذایی، علاوه بر تامین مس، کلسیم و آهن، آنتی اکسیدان هایی مانند زیاگزانتین و بتاکاروتن را برای بدن تامین می کند.


زغال اخته را پرمصرف ترین میوه در جهان می نامند.

خوردن میوه ها و سبزیجات به طور مستقیم با کاهش خطر بیماری های مرتبط با شیوه های مختلف زندگی مرتبط است.

بسیاری از مطالعات نشان می دهد که افزایش مصرف غذاهای گیاهی مانند زغال اخته خطر ابتلا به چاقی و بیماری های کشنده، دیابت، بیماری های قلبی را کاهش می دهد و باعث سلامت پوست و مو می شود، قدرت را افزایش می دهد و توتال منجر به کاهش وزن می شود.


  1. انبه برای زوال شبکیه ناشی از افزایش سن

آنتی اکسیدان موجود در زغال اخته به نام xiaxanthin مانعی در برابر آسیب زغال اخته است و نقش محافظتی در نگهداری دارد. سلامت چشم بازی می کند و می تواند آسیب های ناشی از جدا شدن شبکیه را ترمیم کند.

نشان داده شده است که خوردن مقدار زیادی میوه (3 وعده غذایی یا بیشتر) خطر آسیب شبکیه به دلیل افزایش سن را کاهش می دهد.


  1. خواص آبی برای جلوگیری از آسم

خطر ابتلا به آسم در افرادی که مقدار زیادی مواد مغذی خاص مصرف می کنند بسیار کم است. یکی از این مواد مغذی بتاکاروتن است که در زغال اخته، پاپایا، زردآلو، کلم بروکلی، طالبی، کدو حلوایی و هویج یافت می شود.


  1. سرطان و ماهیت رنگ آبی

بر اساس مطالعه ای در موسسه بهداشت عمومی و تغذیه هاروارد، رژیم غذایی سرشار از بتاکاروتن در محافظت در برابر سرطان پروستات نقش دارد و مطالعه ای در ژاپن نشان می دهد که خوردن بتاکاروتن اثر معکوس دارد.

محققان دانشگاه تگزاس در آگریلایف که اثرات استخراج پلی فنول در زغال اخته را در آزمایشگاه بر روی سرطان ریه، سینه، ریه، خون و پروستات مطالعه کردند، دریافتند که رنگ آبی بر همه این سرطان ها تاثیر مثبت دارد. اما بیشترین تاثیر را روی سرطان دارد. سرطان سینه و روده را نشان می دهد.

محققان امیدوارند با انجام یک کارآزمایی بالینی جزئی بر روی افرادی که به طور فزاینده ای به بیماری های داخلی چشم مبتلا می شوند و در معرض خطر ابتلا به سرطان هستند، ثابت کنند که زغال اخته تأثیر مثبتی بر پیشگیری و درمان سرطان دارد.


  1. سلامت استخوان با خوردن زغال اخته:

کمبود ویتامین K خطر شکستگی استخوان را افزایش می دهد.

دریافت ویتامین K با مصرف منظم میوه ها و سبزیجات تامین می شود و به ویژه در بهبود میزان کلسیم بدن که برای سلامت کامل استخوان ها ضروری است، اهمیت دارد.


  1. فواید زغال اخته برای دیابت:

مطالعات نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 1 که از رژیم غذایی پرفیبر پیروی می کنند سطح گلوکز خون پایین تری دارند و مصرف رژیم غذایی پر فیبر باعث بهبود قند خون، چربی و انسولین در افراد مبتلا به دیابت نوع 2 می شود. 1 فنجان آبی حاوی حدود 3 است. گرم فیبر

راهنمای رژیم غذایی آمریکا 25-25 گرم در روز برای زنان و 38-30 گرم در روز برای مردان توصیه می کند.


  1. هضم بهتر با خوردن زغال اخته:

از آنجا که زغال اخته حاوی مقدار زیادی فیبر و آب است، به جلوگیری از یبوست کمک می کند، جریان منظم روده را تحریک می کند و دستگاه گوارشی سالم را فراهم می کند.


  1. ماهیت رنگ آبی در بیماری قلبی:

تصور می شود فیبر، پتاسیم و ویتامین های موجود در زغال اخته از بیماری های قلبی محافظت می کند.

افزایش پتاسیم همراه با کاهش سدیم یکی از مهمترین تغییرات رژیم غذایی است که خطر ابتلا به بیماری قلبی را در فرد کاهش می دهد.


  1. آبی، پوست و مو:

زغال اخته برای تقویت مو مفید است زیرا حاوی ویتامین A است، یک ماده مغذی ضروری برای تامین چربی پوست، که رطوبت مو را نیز تامین می کند. ویتامین A همچنین برای رشد سیستم ایمنی بدن از جمله پوست و مو ضروری است.

مصرف کافی ویتامین C که توسط زغال اخته به میزان 1 فنجان در روز تامین می شود، برای تولید و حفظ کلاژن که ساختار پوست و مو را شکل می دهد، ضروری است.


چگونه بلوبری بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنیم؟

بلوغ آبی را نمی توان با رنگ پوست آن تعیین کرد. سعی کنید زغال اخته تازه و رسیده را انتخاب کنید که با کمی فشار خیس بخورد.

میوه هایی که دارای لکه های سیاه زیاد روی پوست هستند انتخاب مناسبی نیستند و باید از مصرف آنها پرهیز کرد. فرآیند رسیدن زغال اخته در این دما متوقف نمی شود. طعم سرمه ای یا کمتر بسیار مطلوب است.

یکی از بهترین راه ها از آبی لذت ببرید یعنی آن را تازه پانچ کنید و همیشه بدون هیچ افزودنی دیگری بخورید.

سالاد میوه های گرمسیری را با پاپایا، آناناس و زغال اخته درست کنید.

چند زغال اخته را به لیوان لیموناد، چای یا آب سرد خود اضافه کنید تا طعم میوه تازه را بچشید و هم بزنید.

با مخلوطی از پاپایا، انبه، هالاپینو، فلفل قرمز و فلفل چیپوتل سس تازه درست کنید و روی ساندویچ ماهی مورد علاقه خود بریزید.

چند تکه پنیر آبی سرد به اسموتی خود اضافه کنید. آب سبزیجات را مخلوط کنید، طعم های گرمسیری شیرین را با توت فرنگی بستنی و ماست یونانی بررسی کنید.

این همبرگر لوبیا سیاه را با آووکادو، زغال اخته و سس فلفل امتحان کنید که ترکیبی عالی از پروتئین های گیاهی و کربوهیدرات های پیچیده غنی از آنتی اکسیدان است.


دستور العمل سالم با زغال اخته:

برگر آووکادو و سس با آووکادو، زغال اخته و فلفل

مخلوط کردن:

  • 1 قاشق چایخوری روغن زیتون تازه
  • گوجه فرنگی 2 عدد رامی، خرد شده
  • فنجان با پیاز خرد شده
  • 2 عدد فلفل قرمز خشک را از دانه ها جدا کنید
  • آووکادوی خرد شده 1 عدد
  • نصف آب لیمو
  • ریز خرد کنید.

روغن زیتون را روی حرارت زیاد داغ کنید و 1/2 گوجه فرنگی، پیاز و تمام فلفل ها را با آن مخلوط کنید و خوب مخلوط کنید. به مدت 5 تا 10 دقیقه بپزید تا فلفل و پیاز نرم شوند. مخلوط را از روی حرارت بردارید. در یک کاسه متوسط ​​بریزید و بگذارید خنک شود.

آووکادو، آب لیمو، زغال اخته را اضافه کنید و مخلوط کنید.


بهترین برگر لوبیا سیاه:

اطلاعات برای 4 نفر در 20 دقیقه:

  • 1 قاشق چایخوری چه دانه ای
  • 1 پیمانه لوبیا سیاه 450 گرم شسته و خشک شده
  • کمی گشنیز
  • پیاز خرد شده 3 قاشق غذاخوری
  • 1 عدد هویج له شده
  • سیر خرد شده 2 حبه
  • چ دریا قاشق چایخوری نمک دریا
  • ½ قاشق چای خوری زیره
  • 1 قاشق چایخوری پودر فلفل قرمز
  • ½ فنجان آرد سفید
  • 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون تازه.

۲ قاشق غذاخوری دانه چیا را با آب مخلوط کنید و بگذارید ۵ تا ۱۰ دقیقه بماند. در همین حین تمام مواد به جز آرد و روغن زیتون را در غذاساز ریخته و مخلوط می کنیم. دانه چیا را اضافه کنید و به غذاساز اضافه کنید. مخلوط کنید تا خوب ترکیب شوند.

در یک قابلمه بزرگ روی حرارت زیاد هم بزنید. مخلوط لوبیا را از غذاساز خارج کرده و در یک کاسه بزرگ قرار دهید. آرد و روغن زیتون را به کاسه اضافه کنید و 4 برگر درست کنید. هر طرف را به مدت 5 دقیقه بپزید تا داخل آن نرم و داغ شود. دو طرف سرخ کنید و روی آن را با آووکادو، آبی و سس چیلی بپوشانید.


عوارض جانبی احتمالی خوردن زغال اخته

افرادی که نسبت به آب میوه ها حساسیت ندارند ممکن است احساساتی مشابه خوردن زغال اخته داشته باشند.

پتاسیم بیش از حد می تواند به افرادی که کلیه ها به درستی کار نمی کنند آسیب برساند. اگر کلیه ها نتوانند پتاسیم زیادی وارد جریان خون کنند، می تواند کشنده باشد.

کلید پیشگیری از بیماری و دستیابی به سلامت کامل، پیروی از یک برنامه غذایی کامل و یک رژیم غذایی کامل است. پیروی از یک رژیم غذایی با انواع مواد مغذی مفیدتر از تمرکز بیش از حد بر روی یک نوع غذا به عنوان کلید سلامتی است.

مسوولیت کلیه محتوای سایت بر عهده منابع اصلی بوده و بانک مشاغل اینفوجاب هیچ مسوولیتی در قبال محتوا ندارد.

دکمه بازگشت به بالا