تراشه Kompanio 838 مدیاتک


سری MediaTek Kompanio با نسخه جدیدی به نمایشگاه Computex بازگشته است که ازطریق یک NPU اختصاصی قدرت هوش مصنوعی بیشتری را به لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل کروم می آورد. مدل جدید تراشه مدیاتک که Kompanio 838 نام دارد، عمر باتری یک روزه را وعده داده و به کروم بوک ها اجازه دهد تا وضوح 4K را ازطریق اتصالات Wi-Fi 6E پخش کنند.

تراشه Kompanio 838 مدیاتک

Kompanio 838 به طور رسمی بخشی از نمایشگاه کامپیوتکس 2024 مدیاتک است. گفته می شود که کروم بوک های آتی بهره مند از این تراشه از تولیدکنندگانی مانند Acer ،Lenovo یا HP با ویژگی های جدیدی ارائه می شوند که روح تازه ای به لپ تاپ های مجهز به سیستم عامل کروم می دهد.

برخی از این ویژگی ها شامل کدک AV1 به روز مانند Pentonic 800 برای تلویزیون های جدید است تا امکان پخش وضوح 4K را در دستگاه های دارای سیستم عامل Chrome فراهم کند. Kompanio 838 همچنین از اتصال به صفحه نمایش خارجی با همان وضوح 4K پشتیبانی می کند.

تراشه Kompanio 838 مدیاتک

تراشه Kompanio 838 مدیاتک

کروم بوک های جدید بهره مند از Kompanio 838 به لطف NPU 650 مدیاتک برای تقویت محتوا و رسانه با هوش مصنوعی پشتیبانی می شوند. همچنین امکان استفاده از رم DDR4 یا LPDDR4X را فراهم می کند، درحالی که ISP آن نیز از نوع 7 Imagiq است و می تواند از 2 دوربین در یک دستگاه پشتیبانی کند.

تراشه هشت هسته ای Kompanio 838 مبتنی بر معماری قدیمی 6 نانومتری است. بااین حال، انتظار می رود تا 66 درصد انرژی کمتر و تا 76 درصد پردازنده گرافیکی قدرتمندتر در مقایسه با نسل قبلی خود ارائه کند.

این تراشه همچنین به سازگاری با پلتفرم های Filogic که از Wi-Fi 6 یا 6E پشتیبانی می کنند، ارتقا می یابد، بنابراین یک Chromebook آینده را با رایانه های جدید ویندوزی بیشتر مطابقت می دهد.

نظر شما درباره تراشه Kompanio 838 مدیاتک چیست؟

بفرست برای دوستات

دکمه بازگشت به بالا