عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

وظایف پرستار کودک در منزل چیست؟

پرستاری در هر سنی بسیار مهم است. اما سالمندان و کودکان پیچیدگی ها و چالش های خاص خود را دارند. استخدام پرستار کودک در منزل باید به نحوی باشد که توانمند و قابل اعتماد باشد. با توجه به اشتغال والدین، تقاضا برای استخدام یک پرستار کودک در منزل، در طول سال های گذشته افزایش یافته است.

پرستار کودک باید به گونه ای انتخاب شود که با عادات و عواطف فرزند شما بتواند به خوبی ارتباط برقرار کند و در این ارتباط در کودک پیشرفت مناسبی احساس شود و از طرفی این شخص از همه نظر قابل اعتماد باشد. پرستارکودک باید با صرف زمان و وقت و با پرس و جو از اطرافیان قابل اعتماد انتخاب شود. به نوعی می توان گفت کارآموزی و امتحان پس داده باشد و حتی می توان با وی قراردادی از نظر حقوقی و کوتاه مدت در ابتدا منعقد کرد و در صورت توافق آن را ادامه داد. بسیاری از والدین شاغل به دنبال گزینه های مقرون به صرفه برای مراقبت از کودکان هستند تا بتوانند از فرزندان خود در زمانی که دور از خانه هستند مراقبت کنند. به غیر از مهدکودک ها، گزینه دیگر استفاده از پرستار کودک در منزل است.

وظایف پرستار کودک در منزل

ممکن است پاسخ های متفاوتی در مورد مسئولیت های پرستار داده شود، زیرا هر خانواده ممکن است انتظارات متفاوتی داشته باشد. با این حال، برخی از وظایف در میان پرستاران اطفال رایج است که در ادامه به آنها پرداخته می شود.

اطمینان از ایمنی کودک

اولین و مهم ترین وظیفه پرستار کودک در منزل، تأمین امنیت کودک است. پرستار باید والدین را مطمئن کند، امنیت کودک در خانه و بیرون از خانه تأمین می شود. والدین از او انتظار دارند که همیشه در کنار فرزندانشان باشد. بنابراین، هر زمان که یک پرستار بخواهد ناهار یا حمام کودک را تهیه کند، اطمینان از اینکه کودک در یک محیط امن است، ضروری است.

حمام دادن کودک و پوشاندن لباس

زمان حمام برای پرستاران کودک می تواند سرگرم کننده باشد. اما پرستاران کودک باید همیشه از روش های ایمنی عادی پیروی کنند. آنها باید همیشه دمای آب را چک کنند و بدانند که چگونه کودکان را بدون آسیب رساندن به آنها حمام کنند.

عوض کردن پوشک

یکی دیگر از مسئولیت های پرستار کودک در منزل این است که وقتی کودک پوشک خود را کثیف کرد به سرعت آن را تمیز کند.

آماده کردن شیر کودک

تهیه و تمیز کردن شیشه شیر کودک با شیر، یکی از وظایف ضروری پرستار کودک در منزل است. بطری های شیر همیشه باید تمیز و ضدعفونی شوند، بنابراین پرستار کودک باید این را بداند.

آماده کردن غذا و میان وعده

این مسئولیت اغلب از پرستار اطفال انتظار می رود و می تواند چالش های خود را ارائه دهد. پرستار باید در مورد حساسیت غذایی کودک بداند و در مورد اینکه چه غذاهایی برای او ممنوع است از والدین او سؤال بپرسد.

وقت گذراندن با کودک

پرستار کودک در منزل می تواند از اسباب بازی ها استفاده کند یا کاردستی های مختلفی را برای گذراندن وقت با کودک انجام دهد. بنابراین، تخصص پرستار این است که بداند چگونه با کودک وقت بگذراند.

انضباط کودک

انضباط کودک عمدتاً بر عهده والدین است. اما در غیاب والدین این مسئولیت بر دوش پرستار کودک خواهد افتاد. لازم است پرستار کودک راهکارهای آموزشی مورد نظر خانواده را بیاموزد و تا حد امکان از آنها پیروی کند تا روش های آموزشی برای کودک پایدار باشد.

کمک به تکالیف درسی کودک

این مسئولیت با مراقبت از کودک مدرسه ای مرتبط است و ممکن است بخشی از توافق بین پرستار کودک و والدین باشد. والدین می توانند از پرستار کودک در منزل بخواهند قبل از اینکه به کودک اجازه تماشای تلویزیون، بازی یا انجام هر گونه فعالیت تفریحی بدهد، مطمئن شود که کودک تکالیف خود را کامل کرده است.

تمیز کردن اسباب بازی ها و مکان های بازی

اگر پرستار مجبور است از چندین کودک مراقبت کند یا کودک شما بیمار است، تمیز کردن اسباب بازی ها و مکان های بازی بسیار ضروری است. تمیز و مرتب نگه داشتن مکان های بازی از انتشار میکروب ها جلوگیری می کند.

بردن کودک به مدرسه

اگر والدین کار می کنند و نمی توانند فرزند خود را به مدرسه ببرند یا از مدرسه به خانه بیاورند، این مسئولیت بر عهده پرستار است.

به موقع خواباندن کودک

این مسئولیت برای مراقبان کار دشواری است زیرا کودکان همیشه در مورد خواب همکاری نمی کنند. پرستار کودک در منزل باید اطمینان حاصل کند که روال های شبانه از جمله مسواک زدن، پوشیدن لباس خواب، خواندن داستان و غیره رعایت می شود.

توانایی آرام کردن کودک آشفته

برای پرستار کودک مواقعی پیش می آید که کودک دچار عصبانیت و پرخاشگری می شود. بنابراین پرستار باید بداند که چگونه با کودک رفتار کند تا در این مواقع آرامش خود را حفظ کند و رفتار پرستار در این مواقع بسیار مهم است.

شستن لباس ها و انجام کارهای ساده خانه

والدین می توانند از پرستار کودک در منزل بخواهند که کارهای خانه را انجام دهد، به خصوص در زمانی که مادر کودک شیرخوار یا نوپا دارد، زیرا آنها باعث می شوند خانه بسیار نامرتب شوند. چنین کارهایی ممکن است شامل شستن، تمیز کردن و کنار گذاشتن اسباب بازی ها، مرتب کردن اتاق خواب کودک و تمیز کردن فضای بازی کودک باشد.

دلایل استخدام پرستار کودک در منزل

بسیاری از خانواده ها به دلیل حضور دائمی در خانه تا حد زیادی قادر به نگهداری از خردسالان و کودکان هستند، اما همیشه این طور نیست و مردم گاهی اوقات قادر به نگهداری از کودک نیستند. دلایل اصلی استفاده از پرستار کودک در منزل عبارتند از:

  • فقط برای چند ساعت در روز یا در روزهای خاصی از سال و در موقعیت هایی مانند مهمانی رفتن و مسافرت
  • در شرایط غیرمنتظره
  • در صورت بستری شدن در بیمارستان
  • به دنیا آمدن یک فرزند جدید
  • مراقبت از کودکان چند قلو
  • رسیدگی به مسائل شخصی در روزهای دیگر هفته
  • نیاز مادر به استراحت و کاهش خستگی ناشی از مراقبت کودکان
  • برای مراقبت از کودک در سفر و تعطیلات
  • مراقبت کردن از کودک در ساعات کاری والدین

زمان مناسب برای استخدام پرستار کودک

بسیاری از خانواده ها به دلیل حضور دائمی در خانه تا حد زیادی قادر به نگهداری از خردسالان و کودکان هستند اما همیشه این طور نیست و مردم گاهی اوقات قادر به نگهداری از کودک نیستند دلایل اصلی استفاده از پرستار کودک:

  • فقط برای چند ساعت در روز در روزهای خاصی از سال و در موقعیت هایی مانند مهمانی رفتن و مسافرت
  • در شرایط غیرمنتظره
  • در صورت بستری شدن در بیمارستان
  • به دنیا آمدن یک پرستار جدید
  • هنگام مراقبت از کودکان چند قلو
  • رسیدگی به مسائل شخصی در روزهای دیگر هفته
  • نیاز مادر به استراحت و کاهش خستگی ناشی از مراقبت از کودکان و پرستاران
  • برای مراقبت از کودک در سفر و تعطیلات

و در آخر به یاد داشته باشید

رفتار صحیح پرستار با یک ستون مهم در مراقبت از کودک می باشد، بنابراین ایده خوبی است که پرستار خود را از یک مرکز مورد اعتماد استخدام کنید که یکی از محبوب ترین آنها شرکت همپای سلامت است. اگر تصمیم به استخدام پرستار کودک در منزل گرفته اید، می توانید با کارشناسان ما در همپای سلامت تماس بگیرید و با کمترین هزینه، پرستار کودک استخدام کنید. شما می توانید از خدمات مراقبت در منزل، برای مراقبت از کودک خود استفاده کنید. کادر حرفه ای و مجرب ما از کودک شما مراقبت می کند و راهنمایی های لازم را ارائه می دهند.

منبع: همپای سلامت

دکمه بازگشت به بالا