عمومیکسب و کار های برتر ایجی مارکت

15 مسجد برتر برای برگزاری مراسم ختم در مشهد

شهر مشهد دارای حدود 2000 مسجد می باشد که اکثر آنها بصورت هیات امنایی مدیریت می شود و در آنها علاوه بر برگزاری نماز جماعت و مراسمات مذهبی، مراسم ختم و ترحیم نیز برگزار می شود. بهترین مساجد مشهد برای برگزاری مراسم ختم در مشهد عبارتند از:

  • مسجد قبا (خیام جنوبی)
  • مسجد الزهرا (خیابان احمد آباد)
  • مسجد توفیق ( خیابان احمدآباد)
  • مسجد سجاد (بلوار سجاد)
  • مسجد غدیر باباعلی (خیابان ارشاد)
  • مسجد المهدی (بلوار فلسطین)
  • مسجد المهدی ( خیابان رضوی رضاشهر)
  • مسجد امام علی (فرامزر عباسی)
  • مسجد العلی (خیابان بهجت)
  • مسجد امام علی (کوشش)
  • مسجد المنتظر (بلوار شهید صادقی سازمان آب)
  • مسجد توفیق (خیابان طالقانی احمدآباد)
  • مسجد امام حسین (بلوار خیام)
  • مسجد النبی ( خیابان کوهسنگی )
  • مسجد امام المنتظر (خیابان کوهسنگی )
  • مسجد چهارده معصوم ( خیابان فرهنگ )
  • مسجد نقویه (خیابان عارف احمد آباد )

✔️ مسجد الزهرا احمد آباد

مسجد الزهرا در حاشیه خیابان احمدآباد ، حدفاصل بلوار رضا و بلوار ابوذر غفاری واقع شده است. این مسجد حدود 700 نفر ظرفیت دارد و دارای 70 صندلی در قسمت اقایان و 70 صندلی در قسمت بانوان می باشد.

✔️  مسجد توفیق احمد آباد

مسجد توفیق یا مسجد طالقانی مشهد، در بلوار رضا ، رضا 9 ، نبش چهارراه اول واقع شده است و دارای 1000 نفر ظرفیت می باشد. مهم ترین نکته در این مسجد چینش سینمایی (بصورت ردیفی) صندلی ها در قسمت بانوان است.

✔️  مسجد المهدی فلسطین مشهد

مسجد المهدی بلوار فلسطین، نبش فلسطین 14 واقع شده است و دارای ظرفیتی حدود 450 نفر می باشد. از مزایای مهم این مسجد می توان به وجود جای پارک مناسب و نیز وجود جای مناسب جهت نصب بنر اشاره کرد.

✔️  مسجد المهدی رضاشهر مشهد

مسجد المهدی بلوار رضوی مشهد در بلوار رضوی , حدفاصل رضوی 4 و 6 واقع شده است و دارای ظرفیت 2000 نفره است. مسجد المهدی رضاشهر در قسمت آقایان دارای 60 صندلی و در قسمت بانوان دارای 50 عدد صندلی و همچنین دارای آسانسور می باشد.

✔️  مسجد امام سجاد مشهد

مسجد سجاد مشهد، نبش خیابان امین واقع شده است و دارای حدود 1000 نفر می باشد. این مسجد دارای آسانسور، صندلی در قسمت آقایان و بانوان و سیستم تهویه می باشد. مسجد سجاد مشهد دارای فضای پارک مناسب می باشد.

✔️  مسجد غدیر باباعلی ارشاد مشهد

مسجد غدیر باباعلی خیابان ارشاد یکی از بزرگترین مساجد مشهد در منطقه ششصد دستگاه است که دارای ظرفیتی حدود 1500 نفر می باشد. این مسجد بصورت همکف ساخته شده است که از این جهت نیاز به آسانسور ندارد.

✔️  مسجد قبا بلوار خیام جنوبی

مسجد قبا مشهد در خیابان خیام جنوبی، نبش خیام جنوبی 21 واقع شده است و دارای 700 نفر ظرفیت می باشد. مسجد قبا برای بخش بانوان که در طبقه اول واقع شده است دارای آسانسور می باشد

✔️  مسجد امام حسین مشهد

مسجد امام حسین بلوار خیام مشهد یکی از بزرگترین مساجد منطقه خیام با حدود 500 نفر ظرفیت است که مناسب برگزاری مراسمات ختم و ترحیم می باشد و در بلوار خیام جنوبی , خیام 10 , نبش یاسمن 18 واقع شده است.

✔️  مسجد امام علی فرامرز عباسی

مسجد امام علی فرامرز ، بین فرامرز عباسی 19 و 21 واقع شده است و دارای ظرفیتی در حدود 500 نفر می باشد. این مسجد در قسمت آقایان دارای 70 صندلی و در قسمت بانوان نیز دارای 70 صندلی می باشد. مسجد امام علی بصورت همکف ساخته شده است.

✔️  مسجد امام علی خیابان کوشش

مسجد امام علی کوشش، در خیابان کوشش , نبش کوشش 20 واقع شده است و دارای ظرفیتی در حدود 2000 نفر می باشد. این مسجد دارای 60 صندلی در قسمت آقایان و 50 صندلی در قسمت بانوان می باشد.

✔️  مسجد العلی بهجت مشهد

مسجد العلی بهجت در خیابان بهجت (راه آهن ) , بهجت 18 با ظرفیتی در حدود 600 نفر واقع شده است. این مسجد بصورت همکف ساخته شده است و در قسمت آقایان 50 صندلی و در قسمت بانوان 40 صندلی دارد.

✔️  مسجد المنتظر خیابان شهیدصادقی

مسجد المنتظر سازمان آب، در خیابان شهید صادقی , مقابل دفتر روزنامه خراسان واقع شده است و دارای ظرفیتی در حدود 450 نفر می باشد. این مسجد در قسمت آقایان دارای 40 صندلی و در قسمت بانوان نیز دارا ی40 صندلی می باشد.

✔️ مسجد النبی خیابان کوهسنگی

مسجد النبی خیابان کوهسنگی، نبش کوهسنگی 5 واقع شده است و دارای ظرفیتی در حدود 500 نفر می باشد. این مسجد دارای آسانسور بوده و در بخش آقایان دارای 50 صندلی و در بخش بانوان نیز دارای 50 صندلی می باشد.

 ✔️مسجد امام المنتظر کوهسنگی

مسجد امام المنتظر کوهسنگی در انتهای خیابان کوهسنگی , مقابل پارک واقع شده است و دارای ظرفیتی در حدود 450 نفر می باشد. این مسجد دارای آسانسور بوده و در قسمت آقایان دارای 50 صندلی و در قسمت بانوان دارای 40 صندلی می باشد.

✔️ مسجد چهارده معصوم بلوار فرهنگ

مسجد چهارده معصوم در بلوار فرهنگ , فرهنگ 48 با ظرفیتی در حدود 500 نفر واقع شده است. این مسجد دارای آسانسور نمی باشد و در قسمت آقایان دارای 50 صندلی و در قسمت بانوان دارای 40 صندلی می باشد.

✔️مسجد نقویه خیابان عارف مشهد

مسجد نقویه مشهد در خیابان احمدآباد , نبش خیابان عارف واقع شده است و دارای 400 نفر ظرفیت می باشد، این مسجد دارای آسانسور بوده و در قسمت آقایان 40 صندلی و در قسمت بانوان نیز دارای 40 صندلی می باشد.

نکاتی جهت رزرو مسجد

رزرو مسجد برای مراسم ترحیم ، مهم ترین بخش از اقدامات پیش از برگزاری مراسم ختم و ترحیم می باشد. جهت این امر باید به نکات ظریف و پر اهمیتی دقت نمایید که در زیر به شرح آن می پردازیم:

1 . محل زندگی فرد فوت شده :

به علت اینکه معمولا بسیاری از اقوام ، اطراف منزل فرد فوت شده زندگی می کنند می توان مسجدی را برای برگزاری مراسم ترحیم وی انتخاب نمود که اقوام و خویشاوندان بتوانند براحتی به این محل نقل مکان نمایند.

2 . تخمین حدودی جمعیت خانواده مرحوم :

راه تخمین جمعیت این است که در روز خاکسپاری تعداد افرادی که بر سر مزار متوفی حاضر شده اند را سرشماری کنیم و عدد آنرا ضرب در 3 نماییم، عدد بدست آمده تعداد مهمان مراسم ختم متوفی می باشد.

3 . وجود جای پارک مناسب اطراف مسجد :

برای اینکه مهمانان دغدغه ای برای پارک خودروی خود نداشته باشند شما باید مسجدی را انتخاب نمایید که از این نظر از جای پارک مناسبی برخوردار باشد.

تشریفات ترحیم مشهد

این روزها با وجود مشغله و گرفتاری های مردم و علی الخصوص خانواده هایی که عزیز خود را از دست داده اند دیگر زمان و حوصله کافی برای برگزاری اینگونه مجالس و مراسم وجود ندارد از این رو شما عزیزان می توانید با گرفتن مشاوره و همچنین استفاده از عوامل شرکت تشریفات ترحیم بهشت مشهد نهایت بهره و استفاده را ببرید.

از مهم ترین خدمات گروه تشرفات بهشت مشهد می توان به رزرو مسجد، رزرو مداح ، هماهنگی مهماندار و خدمه جهت پذیرایی، رزرو وسایل ایاب و ذهاب، تزیین میز ترحیم ، تهیه تاج گل ترحیم ، تهیه ملزومات پذیرایی و تهیه پک پذیرایی ترحیم اشاره نمود. جهت برگزاری مراسم ختم و ترحیم در مشهد می توانید با تشریفات بهشت با شماره 09155156802 تماس حاصل فرمایید.

دکمه بازگشت به بالا