اخبار بازارکسب و کار های برتر ایجی مارکت

مهمترین مشکلات دیوارهای گچی در ساختمان و روش برطرف کردن آنها

مروری بر بهترین روش های تمیز کردن دیوار

محتوای این مطلب نمایش

تمیز کردن دیوار از گرد و خاک

بهتر است که نخست یک روزنامه و یا پارچه در کنار دیوار پهن کنید. حال با استفاده از یک وسیله نرم می توانید گرد و غبار روی دیوار را بتکانید. سپس یک ابر اسفنجی برداشته و آن را در داخل یک سطل مخلوط آب گرم و مایع اسفنجی بزنید. البته نوع تمیز کردن به گچ سفید کاری ساختمان و رنگ ان بستگی دارد. سعی کنید که یک سطل خالی نیز در کنار خودتان داشته باشید تا بتوانید که آب های آلوده را در آن بریزید. حال کافی است که کلیه قسمت های دیوار را با این محلول و اسفنج کشیده و آب های کثیف را داخل سطل خالی بریزید. در پایان کل دیوار را به استفاده از یک دستمال حوله ای تمیز خشک نمایید.

تمیز کردن دیوار از لکه های مداد رنگی

پاک کردن مداد رنگی از روی دیوار یکی از چالش هایی است که مادرها با آن مواجه هستند. اگر کوچولوی شما با مدادرنگی روی دیوار نقاشی کشیده، اصلا نگران نباشید. چرا که پاک کردن مداد از دیوار گچی نسبت به سایر لکه ها بسیار ساده تر است.

 برای این منظور در گام نخست شما می بایست یک عدد پاک کن تهیه نمودهد و نقاط خط خطی را با آن تمیز نمایید. در مجموع از خاطر نبرید که پاک کن بهترین وسیله برای تمیز کردن مداد است. حال کافی است که با استفاده از یک دستمال حوله ای تمیز، لکه های باقی مانده را پاک نمایید.

در صورتی که باز هم موفق به پاک کردن این لکه ها نشدید، می توانید از جوش شیرین استفاده کنید. ولی در استفاده از جوش شیرین بایستی به نکات خاصی دقت نمایید. ویژگی مثبت جوش شیرین این است که به خوبی در آب حل شده و با استفاده از یک پنبه می توانید آن را روی لکه های دیوار کشیده و دیوار را به کلی تمیز کنید.

روش دیگری که برای این منظور استفاده می شود، به کار بردن یک مسواک کهنه و اندکی خمیر دندان است. این روش نیز برای تمیز کردن لکه هایی همچون لکه مدادرنگی بسیار کارآمد است و پیشنهاد می دهیم که حتما از آن استفاده نمایید.

پاک کردن دیوار از لکه های مداد شمعی

به عنوان اولین نکته باید بدانید که تمیز کردن دیوار از مداد شمعی کار چندان ساده ای نیست. زیرا مدادشمعی خاصیت روغنی داشته و زدودن آن به سختی صورت می گیرد. جوش شیرین و آب ترکیبی مناسب برای پاک کردن این گونه دیوار است که با یک پارچه به روی آن کشیده می شود و لکه ها را از بین می برد. همچنین استفاده از آن آسیب زیادی به دیوار وارد نمی کند.

تمیز کردن دیوار از جوهر (پاک کردن خودکار از دیوار ی یا پاک کردن ماژیک از روی دیوار)

پاک کردن خودکار از دیوار رنگ شده کار چندان عجیبی نیست! اگر کودک شما روی دیوار منزلتان جوهر ریخت و یا باخودکار نقاشی کشید، اصلا نگران نباشید. برای این منظور مقداری ابلیمو را بر روی مکان مورد نظر می ریزیم و چند دقیقه ای می گذاریم تا به حال خود باقی بماند. سپس به راحتی با یک دستمال محل را تمیز کنید. در صورتی که باز هم لکه باقی ماند می توانید این عمل را چند بار دیگر نیز انجام دهید. این کار را تا جایی ادامه می دهیم که لک خودکار روی دیوار به صورت کامل برطرف گردد.

هم چنین برای پاک کردن ماژیک از روی دیوار و یا پاک کردن خودکار از دیوار، اگر دیوار شما رنگ روغنی دارد، می توانید از محلول پاک کننده خانگی استفاده کرده و سپس با استفاده از دستکش و دستمال، محلول را روی دیوار بکشید. برای ساخت محلول پاک کننده خانگی که بهترین شوینده دیوار نیز خوانده می شود، دو فرمول وجود دارد:

فرمول اول برای ساخت بهترین شوینده دیوار : یک دوم پیمانه بوراکس (borax)، یک سطل آب گرم، یک دوم قاشق مرباخوری مایع ظرفشویی و استفاده از یک قاشق غذاخوری آمونیاک؛ باز هم تاکید می کنیم که در هنگام استفاده از این محلول حتما دستکش بپوشید. چرا که این محلول، بهترین ترکیب برای شستن دیوار بوده و بسیاری قوی است.

فرمول دوم برای ساخت بهترین شوینده دیوار : یک چهارم پیمانه آمونیاک، یک چهارم پیمانه جوش شیرین، یک دوم پیمانه سرکه را در یک سطل آب داغ بریزید. این محلول برای سطح دیوارهای رنگ روغنی و کاشی و سرامیک معجزه می کند! عملکرد این محلول به قدری قوی است که بسیاری آن را به عنوان بهترین شوینده دیوار و بهترین ترکیب برای شستن دیوار می شناسند.

تمیز کردن دیوار از دوده

پاک کردن دوده از دیوار نیز کار چندان مشکلی نیست! بسیاری به دنبال این می گردند که حلال دوده چیست و چه ماده ای برای پاک کردن آن بهترین است؟ بایستی خاطرنشان کنیم که دوده به راحتی توسط بخارشوی ها تمیز می شود؛ بنابراین نیاز نیست که زیاد نگرانی به خود راه بدهید. فراموش نکنید که اگر زیاد با دوده ها درگیر شوید، ممکن است محل را سیاه تر کند. پس نخست توسط جاروبرقی دوده ها را تمیز کنید و بعد آن ها را توسط آب و مواد شوینده بزدایید.

تمیز کردن دیوار با بخارشور

استفاده از بخارشوی یا بخارشور یا بخارشو (به شکل های مختلف خوانده می شود) یکی از بهترین راهکارها برای تمیز کردن دیوار است که در تمام دنیا استفاده می شود. امروزه گسترش صنعت، مردم را به استفاده از وسایل برای تمیز کردن دیوار به جای اصلی سوق داده است. تمیز کردن دیوار با بخارشور نیز یکی از این موارد است که می توانید در ویدیوی زیر این موضوع را به صورت دقیق ملاحظه فرمایید:

فقط در زمان تمیزکاری باید دقت کرد که به گچ کاری ها آسیب نرسد، طوری تمیز نشود که حتی گچ زیر کار ساختمان نیز کنده شود.

تمیز کردن دیوار از لکه ی واکس

اگر روی دیوار خانه تان واکس ریخت، نخست منتظر بمانید تا واکس به جا مانده بر روی دیوار خشک شود. بعد با ناخن و یک وسیله ی تیز بخش های خشک شده ی واکس را بتراشید. بعد از این عمل یک دستمال کاغذی را بر روی باقیمانده ی واکس خشک شده قرار داده و آن را با اتو داغ کنید تا لکه، آب شده و وارد دستمال شود. سپس توسط مقداری کف صابون و اسفنج و یک دستمال حوله ای بقیه لکه ها را تمیز و پاک نمایید.

تمیز کردن دیوار از لکه های به جای مانده توسط اثر دست بر روی دیوار رنگ روغن و پلاستیک

در منزل خودتان و یا خانه های اطرافیان و آشنایان حتما دیده اید که اثر دست و انگشتان بر روی دیوار و به خصوص اطراف پریز ها، بسیار منظره ی بدی را ایجاد می کند. جهت رفع این آلودگی می توانید یک عدد سیب زمینی را نصف کرده و آن را بر روی دیوار بمالید و بعد توسط یک اسفنج لکه های باقیمانده را بر طرف نمایید. اگر انجام یک باره ی این عمل کارساز نبود، می توانید چندین مرتبه آن را انجام دهید.

تشخیص نم دیوار ؛ تشخیص نم ساختمان

رطوبت و نم در خانه نشانه ها و اثرات بسیار زیادی دارند اما ممکن است نشانه‌ها برای مدت زمان طولانی خودشان را نشان ندهند؛ بنابراین تا قبل از این که کار از کار بگذرد باید از وجود رطوبت بالا در خانه آگاه شویم.
در ادامه با ما همراه باشید تا با چند روش ساده و سریع برای تشخیص نم و رطوبت آشنا شوید.

  • اگر در حمام و یا سرویس بهداشتی اثری از رشد کپک دیدید به سرعت برای کاهش رطوبت و رفع آن اقدام کنید.
  • اگر بر روی شیشه بخار و یا قطرات آب مشاهده کردید احتمالا رطوبت خانه شما بیش از 60% می باشد.
  • ایجاد لکه آب بر روی دیوار و سقف خانه
  • پوسیده شدن وسایل چوبی
  • از دستگاه های رطوبت سنج استفاده کنید.

رفع نم دیوار گچی؛ چرا دیوار گچی نم می کشد؟

برای از بین بردن نم دیوار گچی هم مانند دیوار های دیگر باید ابتدا علت نم دیوار گچی را پیدا کرد و بعد جهت رفع نم دیوار گچی اقدام کنید. در قسمت علت های نم دیوار ما تمام علت های نم دیوار و خیس شدن گچ دیوار را برسی کردیم و می توانید برای آشنایی بیشتر به آن بخش مراجعه کنید.

نم و رطوبت دیوار و سقف

برای رفع نم و رطوبت دیوار ابتدا نیاز هست که علت و منشا دیوار را تشخیص بدیم، در بعضی از ساختمان ها نم دیوار مشخص نیست و راه های زیادی وجود دارد که باعث نم زدگی دیوار ساختمان شما می شود، بنابراین برای تشخیص نم دیوار باید با علائم آن آشنا باشید، علائمی که نشان دهنده نم و رطوبت دیوار و سقف شماست عبارتند از:

  • فرورفتگی دیوار و زمین
  • پوسیدگی فرش یا موکت
  • پوسیدگی سرسازه ها و تیرچه های ساختمان
  • بوی کپک زدگی
  • هوای مرطوب
  • چکه کردن آب از دیوار
  • خیس بودن سطح دیوار

علت نم دادن دیوار

تشخیص علت نم دیوار اولین مرحله برای جلوگیری و رفع نم در ساختمان است. به طور کلی نم دیوار براساس عوامل مختلف داخلی یا خارجی به وجود می‌آید که در ادامه به بررسی آن‌ها می پردازیم. علت نم و رطوبت دیوار به عوامل مختلفی بستگی دارد که این مشکل باعث عدم آسایش ساکنین یک ساختمان می شود؛ به صورت کلی علت نم و رطوبت در ساختمان ها به دو نوع کلی عوامل فنی و تاسیساتی و اشتباهات انسانی تقسیم می شوند.

1. شست و شوی دیوار و سقف ها

بعضی از خانم های خانه دار وسواس زیادی بر روی خانه خود دارند و ممکن که هر روز اقدام به شست و شوی دیوار، کف و سقف نمایند که این کار به مرور باعث از بین رفتن عایق دیوار و سقف شده، اما برای جلوگیری از این موضوع چه کاری می توانیم انجام دهیم؟
اگر که سعی دارید هر روزه دیوار های خانه خود را تمیز کنید بهتر است با یک دستمال نرم و خیس این کار انجام بدید تا عایق رطوبتی موجود بر روی دیوار از بین نرود.

2. خشک کردن لباس در محیط داخلی خانه

بعضی خانه ها فضای کافی برای پهن کردن لباس ندارند و مجبور هستند بعد از شست و شو لباس های خود را در محیط داخلی خانه خشک نمایند، این کار سبب می شود رطوبت حاصل از لباس در منزل پخش شود و یکی از انواع علت نم دیوار در دراز مدت خواهد شد.

اما اگر مجبور هستید که در فضای داخلی خانه لباس های خود را خشک نمایید سعی کنید موقع پهن کردن لباس پنجره های خانه خود را باز بگذارید.

این عوامل می توانند رطوبت ناشی از بتن تازه ساز، رطوبت موجود در حمام، پخت و پز و مرطوبت کننده های داخلی خانه باشند که نم ناشی از این موارد معمولا ساده هستند و نیاز به صرف هزینه زیاد نیست.

3. ورود هوای مرطوب از طریق تهویه هوا

در فصول گرم مانند تابستان، بیشتر مردم برای خارج شدن هوای گرم خانه و تهویه هوا پنجره های خود را باز می کنند که این کار نه تنها باعث خنک شدن هوای داخلی خانه شما نمی شود بلکه با ورود هوای گرم به داخل خانه باعث نم زدگی دیوار شما می شود.

4. سوراخ شدن لوله ها و نشتی آب

در بیشتر پروژه های ساختمانی، مهندسان برای کاهش هزینه از مصالح مناسب و با کیفیتی استفاده نمی کنند، به همین دلیل رطوبت و نم ناشی از آن به دلیل عدم عایق بندی درست، باعث سوراخ شدن لوله ها و یا نشتی آب می شود.

5. رطوبت زیاد و نور مستقیم خورشید

خانه هایی که بیشتر در مناطق شمالی از جمله گیلان و مازندران قرار دارند به دلیل رطوبت زیاد و نور مستقیم خورشید، بیشتر خانه ها و ساختمان های دیگر در معرض نم و رطوبت هستند، که باعث می شود دیوار های این خانه ها پس از مدت کوتاهی به دلیل عدم کنترل رطوبت، بخار آب و جریان هوا دچار نم زدگی شوند. به همین علت استفاده از و گیلان از اهم واجبات است.

6. شرایط آب و هوایی

یکی دیگر از انواع علت نم دیوار می تواند شرایط آب و هوای آن منطقه ای باشد که خانه و ساختمان در آن قرار دارد، به طور مثال خانه هایی که در معرض برف، باران زیاد و رطوبت همیشگی هستند بیشتر از ساختمان ها و خانه های دیگر دچار نم زدگی می شوند.

علت نم دیوار ؛ براساس عوامل انسانی و فنی

1. نشتی و ترکیدگی لوله آب و فاضلاب

همان طور که می دانید تمامی لوله های آب و فاضلاب به علت زیبایی ساختمان از داخل دیوار، کف و سقف عبور می کند، با گذشت زمان لوله هایی که از داخل دیوار و سقف عبور کرده اند دچار فرسودگی، شکستگی و ترکیدگی می شود که می تواند به مرور بدون هیچ علامتی رطوبت را به سایر نقاط انتقال دهد.

2. مشکل در سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

یکی از عمده مشکلاتی که در ساختمان به وجود می آید عبارتند از:

  • پر شدن سریع چاه فاضلاب
  • نصب نادرست سیفون روشویی، لباسشویی و ظرفشویی
  • عدم شیب نامناسب کف شوره های آشپزخانه، سرویس بهداشتی و حمام
  • نشتی آب گرمکن و پیکیج شوفاژ دیواری و…

که برای برسی و رفع آن شما نمی توانید به تنهایی انجام بدید و نیاز به یک متخصص با تجربه دارید.

3. عایق بندی نادرست پشت بام، دیوار و سقف

بیشتر ساختمان ها امروزه از ایزوگام برای عایق بندی پشت بام خود استفاده می کنند، ایزوگام به دلیل طول عمر پایین و عدم مقاومت در برابر هوای سرد به راحتی شکسته و نفوذ پذیر می شوند که این کار باعث نفوذ آب و رطوبت به داخل ساختمان می شود.

4. شیب بندی غیر اصولی پشت بام

ممکن است که سقف خانه شما دچار نم زدگی شده باشد و مطمئن هستید که این نم و رطوبت سقف از فرسودگی و نشتی لوله آب و فاضلاب نیست، در این موقع بهترین کار مراجعه به پشت بام ساختمان می باشد، در بیشتر ساختمان ها به خاطر شیب بندی نادرست آب باران یا برف در قسمتی از پشت بام جمع می شود که باعث می شود که ایزوگام قسمت آب گرفته  نفوذ پذیر شود و نم و رطوبت را وارد ساختمان نماید.

5. عدم بندکشی کاشی و سرامیک

یکی از نکاتی که پیمانکاران به هنگام ساخت ساختمان به آن توجه نمی کنند، عدم بندکشی کاشی ها در سرویس ها است، به دلیل اینکه رطوبت در این دو قسمت نسبت به قسمت های دیگر خانه به مراتب بیشتر است به همین دلیل در صورت از بین رفتن درز های بین کاشی و سرامیک رطوبت به اتاق های کناری آن نفوذ خواهد کرد و موجب نم دیوار می شود.

تا اینجا شما با علت نم دادن دیوار آشنا شدید، شاید برایتان سوال پیش آمده باشد که حالا با دانستن علت های نم دیوار چگونه نم دیوار را برطرف کنیم؟ پس با پارسیک همراه باشید تا به شما بگوییم که چگونه نم دیوار را از بین ببرید.

رفع نم دیوار ؛ نم دیوار را چگونه از بین ببریم؟

1. رفع نم دیوار با عایق ضد رطوبت

عایق های رطوبتی از جمله عایق های ضد رطوبتی هستند که سال های سال در جهان استفاده می شود، شاید با اسم بردن عایق رطوبتی، ایزوگام به ذهن شما آمده باشد؛ در واقع ایزوگام هم یک نوع عایق رطوبتی قدیمی است که برای عایق بندی دیوار استفاده می شود. اما امروزه با شناخت معایب ایزوگام که مهمترین آن نفوذپذیر بودن آن می باشد عایق های رطوبتی نسل جدید مخصوص پشت بام، دیوار و… تولید می شود که نسبت به ایزوگام هم هزینه کمتر و هم مقاومت و طول عمر بالاتری دارند و برای رفع نم انواع دیوار به خصوص رفع نم دیوار های گچی استفاده می شود. به همین دلیل توصیه می شود برای رفع نم دیوار خود از عایق های رطوبتی دیوار استفاده کنید. برای مشاهده قیمت عایق رطوبتی می توانید از طریق منو سایت به محصول مربوطه مراجعه کنید.

2. رفع نم و رطوبت دیوار با عایق بندی لوله های ساختمان

تاسیسات در هر ساختمان یک طول عمر معینی دارند و بعد از تمام شدن عمر مفید آن ها خراب خواهند شد، لذا اکیدا توصیه می شود بعد از گذشت مدتی لوله های ساختمان خود را برسی کنید و در صورت بروز هر مشکلی هر چه سریع تر اقدام به رفع نم به وجود آمده بر روی دیوار نمایید.

3. رفع رطوبت دیوار با خشک کردن لباس ها

یکی از عواملی که باعث نم دیوار می شود لباس های خیس هستند، زیرا رطوبت لباس در یک محیط بسته از بین نمی رود و باعث نم زدگی می شود، به همین دلیل قبل از گذاشتن لباس در داخل کمد از خشک شدن آن اطمینان حاصل کنید.

اگر به دنبال راهی برای رفع نم و رطوبت داخل کمد دیواری هستید، مقاله را مطالعه کنید. در این مقاله به بررسی راه‌حل‌های خانگی و صنعتی پرداخته‌ایم.

4. رفع رطوبت خانه با استفاده از دستگاه های رطوبت گیر

دستگاه های رطوبت گیر دستگاه هایی هستند که هوای اطراف خود را به داخل می کشند و بعد از گرفتن رطوبت، هوا را به بیرون هدایت می کنند، با این روش شما می توانید به سادگی از هرگونه تجمع رطوبت در خانه جلوگیری کنید.

5. رفع نم دادن دیوار با نصب تهویه در حمام

رطوبت موجود در حمام یکی از علت هایی است که باعث نم زدگی دیوار می شود به همین دلیل بهتر است داخل حمام یم عدد تهویه برای خارج کردن هوای مرطوب نصب کنید و کمی درب حمام را باز نگهدارید تا رطوبت داخل حمام حبس نشود.

برای رفع هر گونه نم دیوار بدون تخریب می توانید از عایق رطوبتی دیوار پارسیک استفاده کنید، در صورتی که سوالی در مورد این موضوع داشتید می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

رفع نم دیوار بدون تخریب ؛ راهکارها

اگر در مناطق مرطوب مانند مناطق شمالی کشور زندگی می کنید و رطوبت در خانه شما بیش از حد معمول است با ما همراه باشید تا با راهکارهای رفع نم دیوار بدون تخریب آشنا شوید.

هنگام نم دیوار خانه به دنبال چه هستند؟

  • علت رطوبت خانه در زمستان را جست‌وجو می‌کنند.
  • به دنبال خرید پوشش ضد رطوبت دیوار هستند.
  • خواستار رفع نم دیوار بدون تخریب هستند.
  • راه حل هایی برای پوشش دیوار نم دار می‌خواهد.
  • نیاز به روشی برای از بین بردن رطوبت خانه در زمستان دارند.
  • راه حل رفع نم دیوار گچی را جست‌وجو می‌کنند.
  • به دنبال بهترین پوشش برای دیوارهای نم دار هستند.
  • همچنین به دنبال از بین بردن رطوبت کف خانه هستند.
  •  چیست و از چه  استفاده کنند.

از برترین متخصصین شهرتان رایگان قیمت بگیرید، با آن ها چت کنید و بهترین را انتخاب کنید.

باید فورا به رفع نم دیوار خانه رسیدگی کرد؟

 گاها دیده می‌شود که تکه‌ای از دیوار خانه به خصوص در قسمت‌هایی که به توالت و حمام نزدیک است، نم کشیده و لکه‌های زرد همراه با شوره را به جای می گذارد. در چنین حالتی نمای ساختمان زشت خواهد شد و مدام بوی رطوبت در فضا هست، همچنین ماندگاری و برطرف نکردن علت آن می تواند باعث بروز آن در بخش ها و قسمت های دیگر دیوار شود؛ پس لازم است که حتما نسبت به رفع نم دیوار خانه اقدام نمایید.

بروز نم دیوار خانه چیست؟

گاهی اوقات ممکن است بروز نم دیوار خانه به خاطر استفاده شدن مصالح ناردست در ساخت اسکلت ساختمان باشد؛ چرا که رطوبت و نم ناشی از آب به دلیل عدم عایق بندی و یا سوراخ شدن لوله‌ها و از آن به وجود خواهد آمد. دراین مواقع آب و هوا به راحتی به درون دیوارهای خانه نفوذ خواهد کرد و احتمال بروز خسارت‌های جبران ناپذیر را به شدت افزایش می‌دهد.

قرار گرفتن خانه در معرض نور خورشید به صورت مستقیم، در کنار ساخت خانه در مناطق کاملا مرطوب، از مهم‌ترین عواملی است که می‌تواند تنها پس از مدت کوتاهی موجب شود تا دیوارها به دلیل عدم کنترل جریان هوا، رطوبت و بخار آب دچار نم زدگی بشوند.

همچنین یکی از دلایل بروز نم دیوار خانه و ریزش قسمتی از دیوار و ایجاد لکه روی دیوار ممکن است بر اساس شرایط آب و هوا باشد. به طور مثال ممکن است خانه‌هایی که در معرض برف و باران و یا رطوبت همیشگی هستند، دچار نم زدگی شوند.

اهمیت از بین بردن رطوبت کف خانه و دیوار

همه ما می‌دانیم که پیشگیری از بروز اتفاقات بهتر از رفع عوارض رخ داده است. زمانی که نم دیوار خانه به صورت لکه‌ای بر روی دیوار نمایان می‌شود به این معنا است رطوبت در مغز دیوار و اسکلت آن به حدی اشباع شده است که اکنون به بیرون نشت کرده است. مسلما چنین دیواری ساختار محکمی نخواهد داشت و اگر در اولین فرصت به از بین بردن رطوبت کف خانه و دیوار نپردازید این دیوار هر آن فرو خواهد ریخت.

اما لازم است که در ابتدا از نم کشیدن دیوار جلوگیری کنید.پس باید برای پیشگیری از نم دیوار خانه یک سری اقداماتی انجام دهید.

عایق بندی ساختمان (عایق رطوبت دیوار)

مهمترین نکته ای که باید برای جلوگیری از نم دیوار خانه انجام شود، عایق رطوبت دیوار و کف پوش ساختمان است. برای مثال دیوارهای نزدیک حمام و توالت و همچنین کف پوش این قسمت‌ها باید قیر و ایزوگام شوند تا رطوبت به دیوارها نم ندهد. لذا در زمان ساخت بنا حتما دقت کنید که مهندس ناظر به مسئله عایق بندی توجه کرده است.

ساخت بنا با مواد عایق

یکی از راه‌هایی که کمک می‌کند تا از بروز نم دیوار خانه جلوگیری شود این است که از همان ابتدای ساخت بنا، از مواد و متریال مناسب استفاده شود به گونه‌ای که در برابر جذب رطوبت عایق باشد. این مسئله در مناطقی که رطوبت خیز بوده و هوا شرجی است اهمیت بیشتری دارد.

جلوگیری از رسیدن رطوبت به دیوار

اگر قرار است که کف ساختمان خود را بشویید، سعی کنید که آب به دیوارها نرسد. اما اگر مجبور شدید که حتی دیوار را هم شست و شو دهید باید سریعا آن را خشک کنید. برای این منظور باید پنجره ها باز و وسایل گرمایشی را روشن کنید تا محیط خشک شده و رطوبت کاهش پیدا کند.

عایق بندی لوله کشی‌های ساختمان

که در ساختمان وجود دارد، یک عمر مفید دارد و پس از آن خراب خواهند شد. لذا اکیدا توصیه می‌شود پس از گذشت مدتی حتما لولههای کشی های ساختمان خود را بررسی کنید و در صورت بروز هر مشکلی هر چه سریع‌تر جهت جلوگیری از نم دیوار خانه به تعویض لوله‌ها اقدام کنید.

خشک کردن لباس‌ها قبل از گذاشتن داخل کمد

یکی از عواملی که می‌تواند به سادگی از بروز نم دیوار خانه جلوگیری کند؛ اطمینان از خشک بودن لباس‌ها قبل از قرار دادن آن‌ها در کمد می‌باشد. به یاد داشته باشید که با مرور زمان رطوبت لباس‌های خشک نشده، در داخل محیط بسته کمد محبوس می‌شوند و نم زدگی را ایجاد می‌کنند.

دکمه بازگشت به بالا