جدیدترین روش کاشت مو سر در سال 2023

جدیدترین روش کاشت مو در جهان و ایران با حداکثر تراکم (2023)

مراقبت اکثر مردان و بیش از نیمی از زنان با افزایش سن دچار ریزش مو می شوند. آن ها با رویداد این اتفاق به دنبال جدیدترین روش کاشت مو برای بازگرداندن زیبایی به ظاهر خود خواهند بود. به طور کلی چندین بیماری خاص می تواند منجر به ریزش مو شود. اما شایع ترین علت ریزش مو آلوپسی آندروژنتیک است که بیشتر به عنوان ریزش مو با الگوی مردانه شناخته می شود. کاشت مو روشی است که طی آن فولیکول های مو را از یک قسمت پوست سر (معمولاً از پشت سر یا بالای گوش) گرفته و در مناطق طاس پیوند زده می شود. نتایج این روش از اولین بار در سال 1939 تاکنون به طور قابل توجهی بهبود یافته است.

به دنبال آن هر چند وقت یکبار جدیدترین تکنولوژی ایمپلنت مو برای طرفداران این روش به صورت رسمی معرفی می شود. به این ترتیب بسیاری از مطب ها و کلینیک‎های زیبایی در سراسر دنیا با آموزش و به کارگیری آخرین متد کاشت مو در ایران اقدام به خدمت رسانی به داوطلبین این متد می کنند. تا به امروز از روش  میکروگرافت (آخرین روش کاشت مو)، (DHI) و تکنیک کاشت مو سلول بنیادی به عنوان روش جدید ایمپلنت مو یاد می کنند.

دو متد اصلی  ایمپلنت مو، FUT و FIT هستند که در طول زمان، دستخوش تغییرات شده و اکنون روش های میکروگرافت به عنوان روش  های جدید پیوند مو، طرفداران زیادی دارند. کلینیک فوق تخصصی پوست و مو مرکز کاشت مو شادمهر در این مقاله قصد دارد به معرفی بهترین و جدیدترین روش پیوند مو بپردازد.

جدیدترین روش کاشت طبیعی مو در ایران و جهان (2023)

همانطور که گفته شد میکروگرافت جدیدترین روش  ها در ایران و دنیا شناخته شده اند. برای اجرای این دو روش، از دستگاه های پیشرفته استفاده شده و به همین دلیل سرعت، دقت و ظرافت کار بالا می رود. هر دو متد، پتانسیل ارائه نتایج طبیعی و دلپذیر را از نظر زیبایی دارند. استقبال مردم از این متدهای جدید پیوند مو باعث شده است کلینیک های زیبایی به این سمت گرایش پیدا کنند. در ادامه به معرفی جدیدترین روش های کاشت طبیعی مو که اخیرا معرفی شده اند و در کلینیک های زیبایی مخصوصا کلینیک مرکز کاشت مو شادمهر مورد استفاده قرار می گیرند می پردازیم.

برخی از نکاتی که در این مقاله گنجانده شده است:

  1. پیدایش روش میکروگرافت
  2. تفاوت تکنیک میکروگرافت با سایر روش ها
  3. مرحله برداشت مو در متد روش میکروگرافت
  4. مراحل انجام تکنیک میکروگرافت
  5. تکنیک میکروگرافت برای بانوان و آقایان
  6. آیا متد میکروگرافت بهترین روش است؟

پیدایش تکنیک میکرو گرافت

از آنجایی که همیشه مشکلات ریزش مو حتی در دوره های قبل از ما نیز وجود داشته است، متخصصان شروع به تحقیقات در این زمینه کردند تا بتوانند درمانی برای آن بدست آورند. در این بین، یک متخصص پوست به نام نورمن اُرنتریک سال های زیادی از زندگی خود را به تحقیق و پژوهش در زمینه درمان ریزش مو اختصاص داد و در نهایت به روشی برای درمان ریزش مو دست یافت که نام آن را پانچ گرافت نامید.

بعد از آن توجه پزشکان زیادی به این روش جلب شد و شروع به درمان به کمک کاشت مو بدون جراحی جدیدترین روش کردند. به این شکل که ابتدا پیاز موی 4 میلی متری را برای فرد متقاضی کاشتند. با گذر زمان این روش پیشرفت کرد و دارای چند شاخه شد. به شکلی که متخصصان به این درک رسیدند که کدام مناطق از سر برای دریافت پیاز مو، قوی تر هستند و می توانند بهترین نتیجه را ارائه دهند.

در نهایت پس از آزمون و خطاها و بررسی های متعدد، روش جدیدی ابداع شد که توانست رضایت پزشک و فرد متقاضی را جلب کند و این روش، میکروگرافت نامیده شد. یکی از دلایل مورد قبول بودن روش میکروگرافت، استفاده بهتر از پیازچه های مو و همچنین سرعت عمل بالاتر آن است. در حال حاضر جدیدترین روش کاشت مو در ایران میکروگرافت است.

در روش های قبلی برای پیوند طبیعی مو علاوه بر زمان بیشتری که باید صرف می شد، بعد از اتمام کار، جای زخم های مختلفی باقی می ماند که باعث نارضایتی شخص و پزشک می گشت. اما با وجود جدیدترین روش کاشت طبیعی مو در ایران، جایی برای نگرانی در مورد این مسئله نیست چرا که در تکنولوژی جدید، مشکل جای زخم به هیچ وجه دیده نمی شود. پزشکان متخصص قبل از درمان از طریق روش جدید کاشت طبیعی مو در ایران، تعداد تار های موی مورد نیاز را بررسی می کنند و به تعداد لازم از ذخیره پیازچه مو برداشت می کنند.

همه چیز درباره کاشت و ایمپلنت مو

پیوند و ایمپلنت مو روشی است که طی آن یک پزشک ماهر و آموزش دیده موهای پشت سر، کنار سر یا روی بدن را به ناحیه طاس سر منتقل می کند. این متد معمولاً در مطب پزشکی و با بی حسی موضعی انجام می شود و به طور کلی یک تکنیک سرپایی است؛ به این ترتیب نیازی به بیهوشی کامل و یا بستری شدن در بیمارستان ندارد.

روش های جدید این تکنیک، امروزه در دنیا با استقبال پرشوری از سمت مردم مواجه شده اند و زیبایی را به زیباجویان هدیه داده اند. تکنیک استخراج واحد فولیکولار مو (FUT) یا تکنیک جداسازی فولیکولار (FIT) از جالب ترین و جدیدترین تکنیک افزایش حجم مو هستند که ثابت شده است که هر کدام از این دو روش FUT و FIT در درمان به یک اندازه کارآمد هستند. هریک از این متدها به نوبه خود دارای زیر مجموعه ای هستند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد.

تاریخچه و علل پیدایش کاشت طبیعی مو

تقریبا تمام خانم ها و آقایان با افزایش سن دچار ریزش مو می شوند و البته برخی دیگر به دلایلی همچون ژنتیک، بیماری، تصادفات و سوانح ممکن است موهای خود را از دست بدهند. سالیان طولانی بود که داشتن موی پرپشت مانند یک آرزوی دست نیافتنی در ذهن کسانی بود که از این موهبت طبیعی محروم بوده اند. افراد طاس یا کسانی که دچار ریزش مو می شدند دائما از داروهای گیاهی و یا شیمیایی مختلف برای مقابله با این مشکل استفاده می کردند و تقریبا هیچیک از این داروها آنطور که باید تاثیرگذار نبود چراکه ریشه بسیاری از ریزش ها “زمینه ارثی” داشت.

با این حال، پیشرفت مهندسی در علوم پزشکی باعث اختراع دستگاه ها و روش های شگفت انگیزی برای بازگرداندن مو به سر و صورت مردم شد. به این ترتیب بسیاری از کلینیک‎های زیبایی در سراسر جهان با آموزش و به کارگیری جدید ترین روش کاشت مو در دنیا اقدام به خدمت رسانی به داوطلبین این متد نمودند که از قضا نتایج خارق العاده ای را از انجام آن گزارش می کنند.

جدیدترین روش کاشت مو در ایران (میکروگرافت)

امروزه ریزش مو به یکی از مشکلاتی تبدیل شده که افراد زیادی را درگیر کرده است. منظور از مشکل این است که افراد به دلیل طاسی سر یا کم بودن موها دچار تضعیف اعتماد به نفس شده و نمی  توانند زندگی با کیفیتی داشته باشند. در حال حاضر ریزش مو به یکی از مشکلات زیبایی رو به رشد در دنیا تبدیل شده است که هر ساله تعداد زیادی از افراد را درگیر می کند. در چنین شرایطی افراد به دلیل طاسی سر یا کم بودن موها، دچار تضعیف اعتماد به نفس شده و نمی  توانند زندگی با کیفیتی داشته باشند.

موی سر یکی از ارکان زیبایی هر فرد است و شما در بسیاری از عکس ها که تفاوت قبل و بعد از ایمپلنت مو را نشان می دهند، به خوبی می توانید تفاوت زیبایی فرد را احساس کنید. یکی از درمان هایی که پزشکان متخصص برای این افراد مد نظر گرفته ‎اند، ایمپلنت موی سر است. کاشت طبیعی مو روش های متعددی دارد و هر یک در جایگاه خود مزایا و معایبی را در بر دارند.

یکی از راه های درمان، کاشت مو به روش جدید میکروگرافت است که روشی بسیار مناسب و مطلوب بوده و خطرات احتمالی آن نیز بسیار کم است. از طرفی دیگر این روش جدید کاشت مو ثابت، بهترین نتایج را ارائه می کند. میکروگرافت جدیدترین روش کاشت مو در ایران است. در ایملپنت مو به روش میکروگرافت، فولیکول های مناطقی از سر که رشد بیشتری دارند برداشته شده و برای مناطقی که دچار ریزش شده اند استفاده می شود.

این روش محدودیتی برای شخصی قائل نشده و روش درمانی مطلوبی است. در تکنیک پیوند به روش میکروگرافت برای طبیعی بودن نتیجه کار، تعداد پیوندهای مو در جلوی سر کمتر است. روش میکروگرافت به حدی قابل قبول است که در حال حاضر در بیش از 20 کشور دنیا استفاده می شود. با پیشرفت های علم پزشکی در این زمینه، شاهد پیشرفت اساسی روشی  به نام پیوند طبیعی موی Micrograft هستیم. این روش مورد تأیید FDA و CE  اروپا بوده و برای اولین بار در سال 2008 در آلمان مورد ارزیابی قرار گرفته است.

تفاوت تکنیک میکروگرافت با سایر روش ها

در تکنیک کاشت طبیعی به روش میکروگرافت از دستگاه های پیشرفته استفاده می شود که به پزشک این امکان را می دهند کنترل کاملا درستی در زاویه سازی، عمق و جهت قرارگیری فولیکول های در حال کاشت داشته باشد. یکی از برتری های این روش این است که فولیکول مو همراه با غدد چربی مخصوص خارج می شوند و در نهایت تمام عناصر مورد نیاز مو حفظ شده و مطمئنا نتیجه خیلی بهتری در پی خواهد داشت. انتخاب ابزار مناسب برای هر فرد، متناسب با شرایط موی او تعیین می شود در نتیجه درصد آسیب به فولیکول مو بسیار کم شده و در نهایت شانس موفقیت را بالا می برد. روش میکروگرافت برای بسیاری از مشاهیر ایران و جهان استفاده شده و همگی بسیار راضی هستند.

مراحل کاشت مزایا معایب
1. آماده سازی بیمار با اعمال بی حسی موضعی و استریل کردن نواحی کاشت و بانک مو – استفاده از یکی از پیشرفته ترین تکنولوژی های روز دنیا – احساس بی حسی و گز گز در بانک مو و نواحی کاشت مو
2. ایجاد سوراخ های خطی در ناحیه بانک مو – موفقیت بالای کار به دلیل حداقل آسیبی که حین برداشت و کاشت گرافت های مو به فولیکول ها وارد می شود. – احتمال خارش در پوست سر
3. استخراج گرافت های مو به کمک دستگاه های اتوماتیک مخصوص – سرعت بالای کار – احتمال احساس درد در نواحی سر در روزهای اول
4. آماده سازی گرافت های برداشت شده – ایجاد نتایج نهایی طبیعی – ممنوعیت انجام فعالیت های ورزشی تا یک ماه بعد از کاشت مو
5. ایجاد سوراخ هایی به سایز 1 میلی متر در نواحی مورد نظر برای کاشت – رسیدن به موهایی با تراکم بالا – احتمال بروز کبودی و تورم در سر و پیشانی
6. قرار دادن گرافت های مو به کمک دستگاه میکروایمپلنتر در سوراخ های ایجاد شده – دوره نقاهت کوتاه مدت
– عدم باقی ماندن اسکار و زخم
– عدم ایجاد زخم هایی عمیق و دردناک

دکمه بازگشت به بالا